וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": המינויים והשינויים, מדור שבועי

8.10.2020 / 0:55

תזוזות בתחום האקדמיה, מבצעי אונליין ופעילויות לחודש המודעות לסרטן השד. גם בחול המועד המשק סוער וגועש. סיכום שבועי

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

לפני הכול

קהילת לימודי הדיגיטל הגדולה בישראל - גרילה, פעלה עד כה ב-5 השנים האחרונות מרחוב יצחק שדה שבת"א, והכשירה עשרות אלפי משווקים דיגיטליים, מעצבי UX/UI, בוני אתרים וחנויות ברשת, יוצרי תוכן למדיה, מנהלי קמפיינים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ועוד. תלמידיה המצטיינים של גרילה הם גם מנהלי הקהילה ומרציה, בכך הקהילה שומרת על כוחה, עשייתה והתעדכנותה בכל העת בחידושים בתחום בעל אינסוף ההתפתחויות. הקהילה, המונה מספר קבוצות פייסבוק המסתכמות בלמעלה מ-50,000 חברים לצד קבוצות וואצאפ, המקנות לתלמידים ולבוגרים ידע, נטוורקינג ותמיכה בהצלחת הבוגרים בשוק העבודה הן במשרדי פרסום, חברות הייטק או כעצמאים בעידן הדיגיטלי והאונליין. כמוסד לימודי העוסק בדיגיטציה, הקורונה תפסה את גרילה מוכנה עם אפשרות להעביר את כל שיטת הלימודים מפרונטלית לאונליין. כך, 25 הקורסים המועברים בגרילה מועברים כיום בזום לכל התלמידים הקיימים ובנוסף הושק מודל חדש מותאם לעידן ההיברידי, בו החברה הבינה שההתפתחות היא רוחבית ובמקביל ולא ליניארית.

המודל החדש מציע מנוי חודשי בשני מסלולים הלוכדים את מהות הקהילה: O.S) open space)- מנוי חודשי לשהייה בחלל הקהילה. מלבד עמדות עבודה, wifi וקפה חופשי, חלל גרילה מאכלס באופן קבוע את מרצי, עובדי ותלמידי גרילה, כך שהשהייה היא לא רק לצורכי עבודה אלא תרגול, נטוורקינג, קייס סטאדי והחלפת משרות. L.M.S (learning managing system)- מנוי חודשי המקנה כניסה והשתתפות אונליין לכל 25 הקורסים המועברים בגרילה בכל זמן ללא הגבלה.

רן חורש מנהל גרילה. גרילה ישראל,
רן חורש, מנהל גרילה ישראל/גרילה ישראל

מינויים

לקראת פתיחת שנת הלימודים - חילופי תפקידים במכללה האקדמית ספיר. חמישה ראשי וראשות מחלקות חדשים וראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה החדשה.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
  • ד"ר דפנה בן צבי מחליפה את ד"ר ניר קדם במחלקה לתרבות - יצירה והפקה החל מחודש אוגוסט 2020.
  • בן צבי, בת 51 מתל אביב, מרצה לפילוסופיה ופסיכואנליזה, סופרת ומשוררת לילדים וזוכת פרס דבורה עומר לספרות ילדים. בן צבי כיהנה כמרצה במחלקה לתרבות במכללת ספיר. בטרם השתלבה במחלקה לתרבות, כיהנה דפנה במשך עשר שנים כראש דסק החדשות בעיתון הארץ.
  • ד"ר יורם עידה מחליף את ד"ר אורי לב במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית החל מחודש אוגוסט 2020. בעל תואר שלישי Ph.D.) ) מהחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב, מרצה בכיר במחלקה מנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר ועמית הוראה בחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.
  • ד"ר עידו עשת מחליף את ד"ר יופי תירוש בבית הספר למשפטים החל מאוקטובר 2020. עשת, בן 46 מהרצליה, נשוי ואב לשתי בנות. בעבר כיהן כעורך דין במגזר הפרטי, ובתפקידים שונים בייעוץ המשפטי של הכנסת. לעשת דוקטורט מהאוניברסיטה העברית שעסק בדיני עבודה. תחום ההתמחות שלו הוא דיני העבודה, בדגש על משפט העבודה הקיבוצי.
  • ד"ר לילי (לילך) מונדקה מחליפה את ד"ר עירית דביר במחלקה לכימיה ומדעי החיים החל מאוקטובר 2020. מונדקה מתגוררת בקיבוץ אור הנר, כימאית אקולוגית, בוגרת אוניברסיטת בן גוריון. מרצה לכימיה בספיר במחלקה לכימיה ומדעי החיים זו השנה ה-15. הדוקטורט שלה מאוניברסיטת בן גוריון עסק בתקשורת כימית בחיפושית המזיקה בחקלאות מלדרה מטרידה ארגמן. פוסט דוקטורט בפקולטה לחקלאות נושא: הממשק בין נדיפים המשתחררים מעצי ברוש פגועים ושני מיני חיפושיות קליפה של הברוש.
  • ד"ר שירה צוקר מחליפה את ד"ר נורית גל עוז במחלקה למדעי המחשב החל מאוקטובר 2020. צוקר, נשואה עם 5 ילדים, חברת סגל במכללת ספיר מזה עשר שנים. בעלת דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בתחום האלגוריתמים.
  • אפרת ליברמן מחליפה את ד"ר תמי רזי כראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה החל מאוקטובר 2020. ליברמן מרצה כ-16 שנה במכללת האקדמית ספיר, מנהלת המעבדה לחינוך ופסיכולוגיה במסגרת מעבדות חדשנות ויזמות בספיר. בנוסף, מרצה מרצה לאתיקה בביה"ס לעבודה סוציאלית בספיר, ולפרזנטציה, עמידה מול קהל ותקשורת בין אישית בביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל ובמכללה האקדמית ספיר.
  • פרופ' ניר קידר, משנה לנשיא המכללה האקדמית ספיר: ההון האנושי לצד מצוינות אקדמית הופכים את מכללת ספיר למוסד אקדמי מצליח מהשורה הראשונה. תודה למנהלי המחלקות היוצאים על פועלם ותרומתם למכללה ולאחל להם בהצלחה בהמשך. מברך את חמשת ראשי וראשות המחלקות ואת ראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה, בטוחני שיגיעו להישגים מרשימים ויובילו את תכניות הלימוד לשיאים חדשים.

חברת יוניברסל מיוזיק ישראל הודיעה ביום שלישי על מינוי העיתונאית המוערכת ושדרנית הרדיו מיטל שבח לתפקיד מנהלת איתור ופיתוח אומנים (A&R ) ביוניברסל מיוזיק ישראל. בתפקידה החדש, תוביל שבח את המאמצים של יוניברסל מיוזיק העולמית בפיתוח והחתמה של כישרונות מוסיקלים חדשים בישראל עבור יוניברסל מיוזיק ישראל. החברה שהושקה מוקדם יותר השנה, ממוקמת בתל-אביב תחת ניהולו של יורם מוקדי, מנכ"ל החברה. שבח (32), בעלת ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום המוזיקה ושימשה גם כיועצת מוזיקלית לתוכניות טלוויזיה כדוגמת: "המתמחים" "חתונה ממבט ראשון", "אקס פקטור", "לאהוב את אנה" ועוד. יורם מוקדי, מנכ"ל יוניברסל מיוזיק ישראל, ציין: "אני נרגש מהצטרפותה של מיטל לצוות יוניברסל מיוזיק ישראל. נסיונה העשיר במוסיקה והכרת התעשייה המקומית תעזור לנו לזהות ולפתח את הגל הבא של כשרון מוסיקלי ישראלי, תוך שאנו רוצים לחשוף את האומנים שלנו לקהלים חדשים סביב העולם, במקביל להצלחה של האומנים בישראל". מיטל שבח מסרה: "כבוד גדול להצטרף לצוות של יוניברסל מיוזיק ישראל. הקמת יוניברסל מיוזיק בישראל תאפשר חיבור משמעותי של אומנים ולייבלים לתעשיית המוזיקה הבינלאומית ותיצור עוד אפשרויות לאומנים, יוצרים ומפיקים ישראלים להגיע לקהלים חדשים בעולם".

מיטל שבח. אלה ברק,
מיטל שבח/אלה ברק

רחלי משה עוד לא בת 31 ובימים אלה נבחרה לכהן כמנכ"לית של המועצה האזורית הגדולה בישראל- מטה יהודה. היא הצטרפה למטה יהודה בנובמבר 2019 כמנהלת אגף ההון האנושי, לאחר 11 שנים בתפקידי ניהול - בשירות קבע בצה"ל ובמועצה אזורית שכנה. רחלי בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ובימים אלה מסיימת לימודי תואר שני במשפטים. היא נשואה ואם לשלושה ילדים והיא מתגוררת בראש העין. בהודעה לעובדי המועצה כתב ניב ויזל, ראש המועצה: "אני מברך את רחלי על הצטרפותה להנהלת המועצה. המועצה עומדת בפני אתגרים רבים ואני בטוח שתהיה לה תרומה רבה להמשך קידומה של המועצה למצוינות ושגשוג".

לדבריה, אלה הערכים המובילים אותה בעמדת ניהול: "שירותיות לציבור, מקצוענות, מצוינות, חדשנות, שקיפות ושיתוף ציבור. התקופה האחרונה הציבה ועודנה מציבה בפנינו אתגרים רבים ומורכבים, אנו נדרשים כולנו יחד להתמודד עם אתגרים אלו ולא תמיד ההתמודדות תהיה פשוטה. שיתוף פעולה מלא, בוודאי בשלטון דו-רובדי, הנו מכפיל כח והכרחי. כולי תקווה שנירתם כולנו ונצעיד את המועצה לעידן חדש של מצוינות ושגשוג".

רחלי משה. יחצ,
רחלי משה/יחצ

ד"ר אלי וינוקור מונה לתפקיד סגן נשיא לאסטרטגיה ולפיתוח אקדמי במכללה האקדמית גורדון. במסגרת תפקידו, וינוקור (36 בסופ"ש הקרוב), יהיה אמון על גיבוש האסטרטגיה המכללתית בזירה האקדמית והמקצועית בארץ ובחו"ל ועל הצעת דרכים למימושה המעשי. מתוקף תפקידו אלי יצטרף להנהלת המכללה. הוא גם ממשיך לשמש כראש החוג לחינוך חברתי קהילתי במכללה אותו הצעיד מחוג צעיר וקטן לגדול והמקצועי מסוגו בארץ. וינוקור הוא מומחה בחינוך חברתי, בחינוך לאזרחות ובחינוך מוטה עתיד בזירה המקומית והגלובלית. וינוקור הוא ממפתחי גישת (Leraning SBL (Social Based, לפיה איכות החינוך במוסד חינוכי או ברשות נתונה תלויים באיכות היחסים החברתיים בין כלל השותפים בתהליך החינוכי. כיום, לצד פעילותו האקדמית, הוא מוביל תהליכי ייעוץ, התערבות ומחקר סביב גישה זו בבתי ספר וברשויות מקומיות.

ד"ר אלי וינוקור הוא בעל תואר שלישי מאוניברסיטת חיפה בתחום מחשבת החינוך. בין השנים 2017-2016, כחלק מלימודי הפוסט דוקטורט שלו, שימש אלי כחוקר אורח באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ובאוניברסיטת אוקספורד היוקרתיות. פרופ' יחזקאל טלר נשיא האקדמית גורדון: "כסגן נשיא צעיר, ד"ר וינוקור מוביל גישה רעננה לחינוך המשנה את מקצוע ההוראה מהעברת ידע לתיווך תהליכים חברתיים, רגשיים וקוגניטיביים והפיכת המורה למנטור. אני שמח על מינויו של וינוקור לסגן הנשיא ומאמין כי הוא ימשיך ליזום, יחד עם שאר חברי הנהלת המכללה, פרויקטים גלובליים ולהעצים את חברי הסגל החדשים".

אלי וינוקור. יחצ,
אלי וינוקור/יחצ

ענקית התשלומים העולמית 2checkout, המפתחת פלטפורמת מוניטיזציה למקסום רווחים ולטיוב חווית התשלומים הדיגיטלית, הודיעה היום על מינויו של אורן גרוס למנהל פעילות החברה בישראל.
גרוס (46) הינו בעל מומחיות בהגדלת הפעילות העסקית בחברות, ישראליות וגלובאליות, הנעת והובלת מטה המכירות והובלת שותפויות עסקיות למקסום יעדי המכירה.

במסגרת תפקידו יהיה אמון גרוס על ניהול הפעילות של הלקוחות בישראל ויצירת שותפויות עם חברות טכנולוגיה (SaaS) בתחום התשלומים והמנויים הדיגיטלים. בין האתגרים עמם יתמודד גרוס: העמקת הפעילות העסקית של 2checkout בשוק הישראלי וביסוסה כמותג מוביל בשוק המקומי עבור חברות המבקשות להתרחב ולהגדיל רווחים ממכירות אונליין בכל העולם.

בתפקידו האחרון כיהן גרוס כדירקטור המכירות של חברת הסטארט-אפ Sodyo, לאחר שהצטרף לחברה בשלביה המוקדמים והוביל שותפויות עסקיות עם ערוצי קניות מובילים באירופה, בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, באמצעות הקמת פעילות בשווקים אלה. לפני כן, כיהן כראש מטה המכירות בחברת Ongage, המפתחת פלטפורמת SaaS ייחודית לשיווק באמצעות אי-מיילים ומסרונים. בין השנים 2015-2017 שימש כמנהל מכירות אזורי של חברת אורעד הישראלית, מפתחת פתרונות גרפיקה לשוק שידורי הטלוויזיה, אשר נרכשה בעבר ע"י חברת Avid Technology האמריקאית. במסגרת תפקידו הוביל צוות מפיצים מקומי למקסום רווחי המכירות ולעמידה ביעדי החברה על בסיס חודשי, רבעוני ושנתי.

גרוס הינו הנדסאי תוכנה ובעל תואר ראשון במדעי החברה וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.

אורן גרוס. יחצ,
אורן גרוס/יחצ

עבודה וקריירה

איגוד השיווק הישראלי בחר בעדי אביטל, בעלים ושותף בקבוצת אניטה וגלידה גולדה לאיש השיווק של חודש ספטמבר 2020. זה קרה בזכות המהלך השיווקי של השקת מהדורת קיץ ברשת הגלידריות גולדה - גלידות בטעמי חטיפים ושיתוף הפעולה עם קבוצת שטראוס הממשיך את הקו הייחודי שגולדה מובילים, המשלב טעמים מתוקים ומלוחים, שנולד ופותח בצל הקורונה. מנימוקי ועדת השיווק: "עדי ואחיו ניר, יחד עם אימם אניטה, מייסדת החברה, מובילים ביד רמה ובצורה עקבית את התרחבות הקבוצה ומיצובה כרשת גלידריות מובילה, חדשנית ופורצת דרך בישראל ובעולם עם שילוב טעמים מיוחד שלא קיים במקומות אחרים ובתוך מס' שנים להפוך למותג מצליח בעל פריסה נרחבת בעולם, שטעמי הגלידות הנרקמים במוחם היצירתי מעוררים סקרנות ואתרי עלייה לרגל בקרב שוקולטיירים מובילים מכל העולם. זאת, במקביל להקמת מערך משלוחים טרום תקופת הקורונה ומעבר לביסוס רוב פעילות הרשת והכנסותיה על פלטפורמה זו, עם החמרת ההגבלות".

מיכאל אילוז, מנכ"ל חב' "טבע נאות", יצרנית הנעליים הגדולה ביותר בישראל ואחת מהחברות המובילות בעולם בתחום זה, שכל הייצור שלה מתבצע במפעל החברה בקיבוץ נאות מרדכי , מציין שהתנהלות הממשלה במשבר הקורונה כושלת: "הממשלה לא מבינה מה קורה בשטח, מה קורה בתעשייה ולא ממש תומכת וההחלטה לשלם למאות אלפי עובדים בחל"ת שכר עד חודש יוני 2021 היא תקלה גדולה למשק הישראלי". אילוז מציין שההחלטה על הסגר השני הביאה לכך שחברת "טבע נאות" הוציאה 200 עובדים לחל"ת , 100 עובדים פוטרו ו-230 עובדים הועברו לתעסוקה של 40%. אילוז מציין עוד שמשבר הקורונה פגע בהיקף בפעילות החברה וצמצם בכ -70% את היקף המכירות בשוק המקומי (לחב' "טבע נאות" כ- 50 חנויות ברחבי הארץ) וצמצם בכ- 50% את המכירות הבינ"ל של החברה ב- 30 מדינות ברחבי העולם .לכל זה נוספה גם הירידה בשער הדולר. ומה שהציל את פעילות החברה בחודשים האחרונים היה היקף הפעילות באתר המכירות של החברה, שגדל בכ-60% לעומת היקף הפעילות שלה בתקופה המקבילה אשתקד.
חב' "טבע נאות" ייצרה השנה כ- 1 מיליון זוגות נעליים, כ-70% לייצוא כ-30% לשוק המקומי.

עדי אביטל. עדי לם,
עדי אביטל/עדי לם
seperator

אגודת הסטודנטים ודיקנט הסטודנטים באקדמית כנרת מעניקים לסטודנטים אשר התנדבו וממשיכים להתנדב במהלך משבר הקורונה, מלגה מיוחדת של 1000 שקל, במטרה להוקיר את פועלם ולתת מוטיבציה לכל הסטודנטים להמשיך לפעול למען הקהילה בהתנדבות.

הסטודנטים שנבחרו הם: אלעד בן שימול, מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, התנדב במחלקת הבריאות והרווחה בקיבוץ וסייע בחלוקת תרופות ומזון לקשישים. שירין סוסחא, סטודנטית במחלקה לניהול ומשאבי אנוש, התנדבה במחלקת הרווחה של כפר קמא בו היא מתגוררת, וסייע במחלוקת מזון לנזקקים ולקשישים ביישוב. עוז לומס, סטודנט שנה ד' בהנדסת תעשיות מים, בתקופת הסגר בה צומצמם משמועתית מספר החונכים עוז התנדב לסייע בחונכות סטודנטים בשנה א'.

פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "אנו שמחים להעניק את המלגה לסטודנטים המתנדבים, וקוראים לכל הסטודנטים במכללה להתנדב ולתרום כמה שיותר מעצמם לטובת החברה והקהילה, ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו, שלשמחתנו מתגלה בה הסולדיריות של הישראלים במיטבה".

סוגר מעגל - גיא אליאס מונה למנכ"ל חברת קרדן אן.וי. אליאס (48) כיהן במגוון תפקידים בתחומי הנדל"ן המסחרי ובניהול נכסים בינלאומיים, בין היתר בקבוצת אלוני חץ, אמות השקעות ומבני תעשיה. כמו כן כיהן כמשנה למנכ"ל וחבר הנהלה בכירה בקבוצת קרדן אן.וי. אליאס נבחר להוביל את החברה בתהליך שנוהל ע"י מחזיקי אגרות החוב של החברה הפועלים לגיבוש הסדר חוב.
 
לאליאס היכרות מקיפה עם פעילותה של קרדן אן.וי בארץ ובחו"ל. במסגרת תפקידו כמשנה למנכ"ל וחבר הנהלה בכירה בקבוצת קרדן אן.וי ליווה אליאס וגיבש את הסדר החוב בחברה, תוך בניית אמון ושקיפות מול שוק ההון. בנוסף, ניהל את הליווי והתמיכה בכל המימושים בחברות הבנות - ביניהם מכירת פעילות המים בסין KWIG , מכירת הבנק TBIF, מימוש מחצית הקניון בצ'נגדו (סין) ומכירת מניות GTC SA - בהיקף כולל של למעלה מ-350 מיליון אירו.
 
בתחום הפעילות בסין, אליאס ליווה ופיקח על כל פעילות הנדל"ן בחברה הכוללת בנייה למגורים של למעלה מ-2000 יחידות בשנה, ובעיקר בפרויקט משולב של מלונאות מגורים ומסחר בהיקף של 330,000 מ"ר הכולל בנייה ושיווק של קניון בשטח של כ- 65,000 מ"ר להשכרה בסין.
כמו כן, אליאס ניהל את כל מערך הליווי ומימוש פרויקט אנרגיה שאובה (340MW) בכוכב הירדן וכיהן כדירקטור בחברות הבת Kardan Land ,TBIF,GTC RE  ותהל.
 
בתפקידו האחרון כיהן אליאס כמנכ"ל חברת אספן גרופ. במסגרת תפקידו ניהל מאזן בהיקף של 3.1 מיליארד שקל - נדל"ן מניב בישראל, הולנד, גרמניה ושוויץ בהיקף של כ-375,000 מ"ר. אליאס מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה ובעל תואר במשפטים ומנהל עסקים עם התמחות במקרקעין ויזמות נדל"ן ו MBA מה - ESG  -   Ecole Superieure de Gestion.
 

גיא אליאס. יחצ,
גיא אליאס/יחצ

דרושים

  • בימים האלו מגייסת הרשת אופטומטריסטים מוסמכים לעבודה, בעיקר באזור באר שבע ותל אביב.
  • כתובת לשליחת קורות חיים: mirih@opticana.co.il. טלפון- אבי לוי: 054-7682682.
  • חברת ה- ecommerce הישראלית Forter , מובילה עולמית בתחום מניעת הונאות סחר מקוון, מגייסת בימים אלו עובדים עבור מגוון רחב של משרות. החברה, אשר גייסה עד היום למעלה מ-100 מיליון דולרים ומדי שנה מעבדת עסקאות סחר אלקטרוני בשווי של יותר מ-150 מיליארד דולרים, שמתבצעות על ידי למעלה מ- 600 מיליון צרכנים ברחבי העולם. בין לקוחותיה של החברה נמנות ענקיות סחר מכל העולם המשתייכות לרשימת Fortune 500 כמו גם רשתות קמעוניות רבות, סטרטאפים ועוד. בין במשרות שמוצעות באתר החברה תוכלו למצוא את המשרות הבאות: Senior Back-End Engineer , Staff Engineer, Applicative Infrastructure, אנליסטים, VP data ועוד. מייל לשליחת קו"ח: jobs@forter.com . פרטים באתר החברה: https://www.forter.com/careers
  • Senior Data Scientist, Senior Back-End Engineer, Senior Data Engineer, Assistant Controller ,Staff Engineer. מייל לשליחת קו"ח: tal.assayag@forter.com
  • Gett Delivery, פלטפורמת הזמנת משלוחים המחברת בין שליחים לעסקים ולקוחות פרטיים, מצרפת בימים אלו עשרות שליחים. על השליח להיות מעל גיל 18, בעל רישיון נהיגה עם רכב או קטנוע ועם ביטוח מתאים. ל- Gett Delivery כיום מחוברים אלפי שליחים ברחבי הארץ שמחליטים כיצד יראה יום העבודה שלהם- מתי, איפה וכמה ירוויחו. הפלטפורמה מספקת שירות לאלפי לקוחות עסקיים, חברות ואתרי E-Commerce שמעוניינים במערך משלוחים ושירות מהיר ללקוחותיהם, ולמיליוני לקוחות פרטיים. השליחים יכולים לבחור בין אופציית שילוח חבילות ללקוחות פרטיים או לחילופין קו חלוקה למשך מספר שעות.להרשמה להדרכה (מרחוק) הבאה: https://gett.com/il/delivery/signup/
  • חברת Carbyne היא מובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית בתחום ביטחון הציבור ושירותי החירום. בעזרת שירותי הליבה שהחברה מספקת, כמו מיקום מדויק של המתקשר, וידאו צ'אט ומסרונים ישירים, נוצר לראשונה קשר חי עם האזרח המספק תמונת מצב מהירה ותגובה מידית אשר בסופו של דבר מצילה חיים. החברה נותנת שירות למעל רבע מיליארד אזרחים ברחבי העולם בשיתופי פעולה אסטרטגיים עם גוגל, סיסקו, אמזון ועוד. Carbyne ממשיכה לגייס בימים אלו עובדים נוספים למרכזי הפיתוח בישראל, במקסיקו ובארצות הברית למגוון תפקידים בתחום האופרציה, הפיתוח, המרקטינג ועוד, כאשר תהליך הגיוס וקליטת העובדים הותאמו למצב ומתבצעים בשלט רחוק. בין התפקידים שתוכלו למצוא: Software Engineer , Office Manager & Executive Assistant, Technical Support Manager, Technical Support Engineer, Product Marketing Designer
  • Visual Designer, למידע נוסף ושליחת קורות חיים: https://carbyncome911./careers/
  • חברת פיליפ מוריס שומרת כבר 4 שנים ברציפות על תואר המעסיק הטוב ביותר מטעם הארגון העולמי Top Employer ועוברת טרנספורמציה במטרה לגרום ללקוחותיה להפסיק לעשן, מגייסת בימים אלה עובדים לכ- 30 משרות בעלות אפשרויות קידום והתפתחות אישית, ופעילויות רווחה ולמידה לעובדים. סניף החברה אשר ממוקם ברמת החייל, מאפשר התאמה של סביבת העבודה למצב החדש במסגרתו נערכת עבודה בקפסולות, כאשר חצי מהשבוע עובדים מהבית ובחצי השנה מהמשרד, כאשר הראיונות נערכים בשיחת וידאו. החברה מגייסת כעת אנשי מקצוע מעולמות תוכן שונים במטרה שיהיו אחראים על הוצאה לפועל של תכניות המבוססות על תובנות וניתוח מידע ושיעזרו בשיפור חווית הלקוח. בין המשרות המוצעות: מנהל/ת כספים, מנהל/ת תכנון עסקי, מנהל/ת שיווק דיגיטלי, אנליסט/ית נתונים, אנליסט/ית תובנות "מסע לקוח", מנהל/ת תכנון עסקי, מפקח/ת מחסנים, ועוד.

יוזמות

חברת "מולטילוק", החברה המובילה בישראל בתחום צילינדרים ואמצעי מיגון, מציעה פתרון ייחודי לעשרות אלפי ישראלים שבעקבות משבר הקורונה עברו לעבוד מהבית ומתנהלים באמצעות שיחות Zoom (כדי למנוע הפרעות)- ידית קוד לדלת המאפשרת נעילת הדלת באמצעות הקשת קוד אישי - ידית "Code Handle". ידית "Code Handle" כוללת מנגנון אבטחה אוטומטי המובנה בידית הדלת, המאפשר סגירה או פתיחת הדלת באמצעות קוד אישי. לידית 2 מצבי הפעלה: נטרול אוטומטי של הידית עם כל סגירה של הדלת או נטרול ידני בלחיצת כפתור אחת. התקנת ידית קוד מתאימה למרבית סוגי הדלתות (דלתות בעובי 35-80 מ''מ). התקנת המערכת קלה ומהירה, ללא חיבור לחשמל, למניעת אפשרות לפירוק הידית מבחוץ, ואחזקה חסכונית- עד 10,000 כניסות ללא צורך בהחלפת הסוללות.
לידית הקוד נורית חיווי וצליל למצב דריכה, נטרול והתרעה על מצב הסוללה. מחיר ידית הקוד - כ-750 שקל וניתן להשיגה אצל מנעולנים מורשי מולטילוק. אין ספק שידית הקוד הינה פיתרון אופטימלי לשמירת פרטיות ולניהול שיחות Zoom מהבית מבלי שהילדים או אנשי בית אחרים יפריעו.

השהות בסגר הממושך מאתגרת את כולנו, וגם את החיילים שנמצאים בסגר בצבא ולא יכולים לצאת הביתה. חיילים רבים נמצאים בבסיסים מאז ראש השנה וכמהים לתוכן בידורי איכותי שיעביר להם את הזמן. כדי להקל על החיילים המנויים לסלקום את השהות בצבא בתקופת הסגר, החברה יוצאת במהלך בי עם הטבה אטרקטיבית במיוחד - אפליקציית tv לייט למכשיר הסלולר או הטאבלט, בחינם, ללא עלות וללא התחייבות, עד 31.12.2020. החיילים יוכלו להתחבר לאפליקציית סלקום tv במובייל, ליהנות ממאגר עצום של סרטים וסדרות ללא עלות, ולהעביר את תקופת הסגר בצורה נעימה ומהנה יותר. במסגרת הטבת אפליקציית סלקום tv לייט בסלולר - יוכלו החיילים לצפות במגוון רחב של תכנים, בהם: ערוצי טלוויזיה (11,12,13 ועוד), ספריית VOD עצומה שכוללת למעלה מ-1,000 סרטים מהאולפנים המובילים בעולם, מאות סדרות רכש וסדרות ישראליות, תכני דוקו, קטלוג התוכן המלא של HBO (סדרות חדשות, עונות חדשות, סרטים, ספיישלים, דוקו), סדרות ותכנים לצעירים, תכני לייף סטייל ועוד. ההטבה מיועדת לחיילים בשירות חובה, למתנדבים בשירות לאומי ולמתנדבים בשנת שירות, המנויים לסלקום בסלולר. הרישום להטבה מתבצע באתר סלקום. לאחר ההרשמה הזכאים להטבה יקבלו הודעה עם פרטי ההתחברות והורדת האפליקציה. ההטבה תסתיים בתאריך 31.12.2020.

ידית קוד מולטילוק. יחצ,
ידית קוד מולטילוק/יחצ

שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות באש חל מדי שנה בין התאריכים 4-10/10, מטעם האיגוד הלאומי של ארה"ב לסיכוני אש. רוב מקרי המוות משריפות - מתרחשים בתוך הבית, ברוב המקרים מעורב מזרן שינה. חברת Safe Dreams אשר פיתחה את מזרן התינוקות הראשון בעולם חסין אש וללא מעכבי בעירה, יחד עם מומחה בתחום השריפות, רן שלף, איחדו כוחות למען העלאת המודעות לבטיחות באש.

"בחורף אנו רואים עלייה במספר הדליקות; חימום שאינו תחת שליטה, כשל או תקלה הנגרמים מעומס וצריכת חשמל מוגברת" מסביר רן שלף, מומחה במדעי האש וחוקר דליקות בעל 32 שנות ניסיון במחלקה לזיהוי פלילי, מערך הכבאות של ישראל, "רוב מקרי המוות משריפות - בבית". אף אחד לא מעוניין במודע, להתעורר בבהלה באמצע הלילה לבית מלא עשן וריח של שריפה, בטח לא כאשר מעורב יצור חי. לכבוד שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות באש, החל מדי שנה בין התאריכים 4/10-10/10, מטעם האיגוד הלאומי של ארה"ב לסיכוני אש, ולקראת החורף המגיע אלינו במהרה, התאחדו רן שלף וחברת Safe Dreams מפתחת המזרן הראשון בעולם חסין אש וללא מעכבי בעירה, להעלאת המודעות לסיכונים של דליקות בבתים והעברת העקרונות המנחים שלהם.

במסגרת קמפיין המודעות ייערכו פעילויות לקהל הרחב באמצעים דיגיטליים ובאמצעי התקשורת, אשר יכללו הסברה, טיפים והעברת ידע להורים ולציבור באשר לסכנות בתוך הבית, וכיצד ניתן למנוע שריפה. בין השנים 2016-2018 נפטרו 55 בני אדם מדליקות, מתוכם 16 ילדים ובכל המקרים היה מעורב מזרן. רוב המתים משריפות הם אנשים שמתו בביתם. ב70% מהמקרים מעורב מזרן, או בלשון המקצועית - מטען אש.

חברת Safe Dreams פתחה פטנט ראשון מסוגו -מזרן תינוקות ייחודי, חסין מפני אש אשר אינו מכיל מעכבי בעירה הנחשבים מסוכנים לבריאות. בזכות חומר הגלם הייחודי של המזרן, הוא חסין בפני אש מבלי להכיל מעכבי בעירה רעילים המסכנים את חיי התינוק. החברה מינתה את רן שלף להיות יועצה הרשמי בכל הנוגע לבטיחות באש ויחד הם מעבירים את הבשורה הלאה. אבל הדרך אינה מישור תמיד - "בעיה שאנחנו מתמודדים איתה היא שלא להרבה יש את הידע על הסיכון הגדול שטמון במזרן, על אחת כמה וכמה כשהוא עולה באש".

החומר ממנו עשוי מזרן Safe Dreams הוא שרף בעל תאים פתוחים באופן המאפשר מעבר אוויר המהותי למניעה של מקרי מוות בעריסה . ניר יהושוע, יו"ר חברת Safe Dreams מסביר כי, החברה הוקמה במטרה לענות על הצורך בייצור מזרני תינוקות שאינם מכילים חומרים מעכבי בעירה ומנגד אינם נשרפים. "מאחר ומשרד הבריאות תומך במזרנים אלו, מתכננת החברה לצאת במסע הסברה רחב, במטרה להעלות את המודעות לסכנות הנשקפות מן המזרנים הקיימים, ולהציג את הפתרון היחיד הקיים לשינה בטוחה של תינוקות בארץ ובעולם", מסכם.

מזרן סייף דרים. יחצ,
מזרן סייף דרים/יחצ

תאגיד מחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה) יחל מיד לאחר החגים בהפעלתו של מוקד מיוחד המכונה "בקבוק על המפה" אליו יוכלו תושבים לדווח על מחזוריות מלאות (מתקנים בהם נאספים מיכלי משקה), ליד בתיהם ולהאיץ בכך את פינויין. התהליך אמור לחזק את תחושת האחריות של האזרח לניקיון סביבתו. הצורך במוקד דיווח נוצר בשל הקשיים של הרשויות המקומיות להתמודד עם איסוף הפסולת לרבות מכלי השתייה המשפחתיים, בתקופת משבר הקורונה, תופעה הדומה למתרחש ברבות ממדינות העולם. יודגש כי האחריות לאיסוף הבקבוקים הינה של הרשויות המקומיות, אשר ברחובותיהן מוצבות המחזוריות.

תאגיד אל"ה, פועל ללא כוונת רווח ומטרתו "איסוף מיכלי משקה ומחזורם". בשלב הראשוני נקבע כי הפעלת המוקד הינה זמנית, וזאת משום שהשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, הצהירה זה מכבר על כוונתה לסלק את המחזוריות מהמרחב הציבורי. התאגיד מצדו הביע את נכונותו לפזר מתקני אצירה נוספים של מכלי משקה בתחומן של הרשויות ושוקל השקעה מהותית בתשתיות איסוף. לאחרונה פרסם התאגיד "קול קורא" ובו נתבקשו חברות להציע פיתוחים טכנולוגיים אשר יגבירו את איסוף מכלי המשקה. בימים אלה ,מתקיימים דיונים במשרד להגנת הסביבה על השתת פיקדון על בקבוקי שתייה משפחתיים. מתנגדי מודל הפיקדון מצביעים על השלכות כלכליות חברתיות בעייתיות לרבות. מהתפתחותה של נברנות בפחי האשפה והאיום על הביטחון האישי של האזרחים ועד להעלאת יוקר המחיה ומכאן פגיעה באוכלוסיות חלשות. לדברי אמיר חייק, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה: "יש לפעול להרחבת הפתרונות הוולונטאריים לאיסוף ומחזור בקבוקי משקה משפחתיים. על מנת להצליח במשימה דרושה הרחבת ההתערבות במרחב הפיזי, לרבות הנגשה של מחזוריות, תוך מיקומן בקרבת הבית וכן להגביר את תדירות הפינוי ע"י הרשויות. התאגיד ימשיך לפעול לטובת הצרכן ולקידום מיחזור מיכלי המשקה בדרך הגונה ושקופה".

חברת סיבוס החלה לסמן באפליקציית ובאתר סיבוס את המסעדות והרשתות שחברות בעמותת "Vegan Friendly", עמותה הפועלת לקידום ולשיפור אורח חיים טבעוני בישראל ומעניקה תו "Vegan Friendly" לבתי עסק העומדים בקריטריונים שקבעה. המסעדות והרשתות בעלות תו התקן יסומנו באתר ובאפליקציית סיבוס באמצעות לוגו העמותה. הדגש בקריטריונים לקבלת התו לעסקים בתחום המזון הוא היצע של מנות טבעוניות בקטגוריות השונות המוצעות בתפריט. לדברי קרן וייזמן, סמנכ"ל שיווק בחברת סיבוס: "המודעות לאורח חיים, בריא ומאוזן והצורך הגובר בזמינות מזון טבעוני הוליד את שיתוף הפעולה עם Vegan Friendly, המנגיש מגוון רחב של אופציות טבעוניות עבור קהל לקוחותינו. יוזמה זו מצטרפת למהלך מתמשך ונרחב שלנו בפרסונליזציה של הליך הזמנת משלוח ו TAKE AWAY ובאפשרות לסנן מנות המתאימות לאורח החיים של כל משתמש". לדברי עמרי פז, מנכ"ל עמותת :Vegan Friendly " עמותת ויגן פרנדלי, שמה לה למטרה לקדם ולהנגיש אורח חיים טבעוני בישראל ומברכת על שיתוף הפעולה עם סיבוס. סימון מנות טבעוניות באינדקס המסעדות הנרחב של חברת סיבוס, תאפשר לאלפי ישראלים שבחרו באורח חיים טבעוני ליהנות ממגוון מנות ומסעדות ללא חשש. העמותה גאה לסמן בתו מעל 1500 מסעדות, גלידריות, פיצריות ועוד עסקים בתחום המזון, וכעת שיתוף הפעולה מהווה מבחינתנו צעד משמעותי בגיוס בתי עסק נוספים שיוסיפו וינגישו אופציות טבעוניות".

סיבוס. יחצ,
שת"פ בין סיבוס לויגאן פרנדלי/יחצ

במיוחד לימי הסגר ובתקופה מורכבת זו בה הורים נדרשים להיות יצירתיים ולהפעיל את הילדים בבית, קבוצת ח.י, מהקבוצות המובילות בישראל ליבוא שיווק והפצה של מותגי חשמל ואלקטרוניקה מובילים, מצאה פתרון יצירתי למחזור הקרטונים בהם נארזים המסכים של LG והמקררים של Hisense.
במקום לזרוק לפח עושים לקרטון מהפך. לאחרונה השיקה החברה חוברת "עשה זאת בעצמך" לכל המשפחה, אותה יקבל לקוח שרכש מסך של LG ומקרר של Hisense. החוברת מציגה בשישה שלבים פשוטים כיצד ניתן להפוך ביחד עם הילדים את הקרטון למשחק שימושי. מבין היצירות שניתן ליצור בעזרת המדריך שבחוברת: גיטרה, עץ, טיל ודוכן. כל שצריך הוא את אריזת הקרטון צבעים במגוון גוונים, מספריים, סרגל, דבק פלסטי, וסכין יפנית. לדברי נעמה רודין אשר, מנהלת שיווק בקבוצת ח.י : "חיפשנו פתרון יצירתי וירוק לאריזות הגדולות של המוצרים במיוחד עכשיו בימי הקורונה והסגר, ימים בהם אנשים מבלים הרבה בבית ומחפשים תעסוקה לילדים".

עמותת "גדולים מהחיים" יצאה בקמפיין גיוס תרומות בהשתתפותה של נסרין קדרי, שהתנדבה להוביל את הקמפיין החדש. ביום ראשון עלה ברשתות החברתיות קליפ של נסרין עם ילדי העמותה בשיר המרגש 'תמיד תזכור', שכתב נעם חורב והלחין אלדד כהן. מטרת הקמפיין להעלות מודעות ולעודד תרומה עבור משפחות לילדים חולי סרטן שנקלעו לקשיים כלכליים מאז פרוץ מגפת הקורונה. הקמפיין, הופק ע"י משרד הפרסום HapPpy.

חברת Spot.io שעוסקת באופטימיזציה לשירותי ענן, החלה בשיתוף פעולה עם חברת ההפקה כינרת שמייצרת תוכן לילדים בזום. בחברה עשו פילוח לפי גילאי ילדי העובדים ולפיהם התאימו את הפעילויות. כאשר המיקוד היה בפעילויות יצירה ופעילויות תנועה. הפעילויות נעשו במטרה לתת לעובדי Spot.io הפסקה מהילדים והפוגה מהלחץ של ימי הסגר והעבודה מהבתים.

נסרין קדרי. הילה אייזינגר,
נסרין קדרי/הילה אייזינגר

לראשונה בישראל, תאגיד המחזור מ.א.י. יוצא בקמפיין ארצי בטלוויזיה ובדיגיטל, הנועד להוביל לשינוי סביבתי ולעודד את הציבור למחזר פסולת אלקטרונית. הקמפיין מציג את המיזם החדש שהושק בסוכות, במסגרתו יכולים כל תושבי ישראל להוציא למדרכה הסמוכה לביתם את מכשירי החשמל שהתקלקלו, ובתיאום עם הרשות רכב איסוף מיוחד יגיע וייקח את המוצרים למחזור אלקטרוני ללא עלות. מדובר בפתרון נוח לתושבים להעברת פסולת למיחזור (מקררים, תנורים, מיקרוגלים, מחשבים ועוד), תוך שמירה על החוק, ללא צורך בשינוע עצמי למרכזי האיסוף הקיימים בארץ, ולהפחתת הניידות בתקופת משבר הקורונה. במקביל לקמפיין הארצי בטלוויזיה ובדיגיטל, יקיים תאגיד מ.א.י פעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר, במסגרתן לומדים התלמידים על החשיבות שבמיחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסופה, תוך שהם רותמים את ההורים, השכנים והסביבה. "מאז שפתחנו בקמפיין המדרכות הארצי, אנו רואים עליה דרמטית במחזור בכל הערים בהן התחלנו את תהליך הפינוי המוסדר", אומרים אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד המחזור מ.א.י. "זהו הקמפיין הראשון בישראל שנועד להוביל לשינוי תפיסתי בתחום מחזור הפסולת האלקטרונית, להמחיש לאזרחים את הנזקים הסביבתיים והבריאותיים הקשים הנובעים מאי מחזור מכשירים חשמליים ביתיים, ולקרוא לכל תושבי ישראל, דרך הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית, להצטרף לחוד החנית של המלחמה למען הסביבה, ולנצל את ימי הסגר והחג למטרה כפולה - לעשות סדר בבית כמו גם לשמור על הסביבה".

ליבנת ניזרי כיהנה ב-25 השנים האחרונות במספר תפקידים במערך מרכזי העסקים של בנק דיסקונט, בהנהלה הראשית, ניהלה שני סניפים בכירים בבנק ובתפקידה הנוכחי מנהלת את התחום העסקי של אחד המרחבים בחטיבה הבנקאית. לפני שש שנים וחצי ליבנת ובנותיה יובל והילה היו מעורבות בתאונת דרכים קטלנית. לאחר שבוע מאבק על חייה, יובל, עוד לא בת 12, הלכה לעולמה, כשאחותה הילה נאבקת על חייה.

חייה של הילה ניצלו. ליבנת הוציאה ספר בשם "קוביות משחק', אשר מוביל את הקורא דרך סיפורה של המשפחה, באופן חוויתי וחזק, במהלך ההתמודדות עם מותה של יובל, את הבחירה של המשפחה בחיים ואת הצעדים והמהלכים שלהם בתקומה מהאסון הכבד. ליבנת מעניקה בספרה הצצה נדירה לחייה ולחיי משפחתה, באופן חשוף ואמיץ ובכך מעניקה לקורא כלים להתבוננות על חייו שלו, באמצעות שאלות אינטראקטיביות ומעניקה לו השראה לשחק עם קוביות המשחק שלו על מנת לנצח במשחק החיים, במיצוי מלוא יכולותיו והכי חשוב בשמחה. את הספר השיקה השבוע בערב מושקע ומרגש בו היא חשפה מהן קוביות המשחק שלה ושל משפחתה. בערב ההשקה נכחו בכירים בהנהלת הבנק וכן יו"ר ועד עובדי הבנק, רפי קזלקופי. בנוסף, בין המשתתפים היו מושיק גלאמין ואבישג נגר. את הערב המרגש הנחה דני רופ, אשר נחשף לליבנת במסגרת יומן הבנק, מגזין שבועי אשר משודר לכל עובדי הבנק, התרגש מהמפגש איתה והנחה את הערב בהתנדבות.

ליבנת ניזרי. יחצ,
ליבנת ניזרי בערב ההשקה/יחצ

התפשטות נגיף הקורונה הביאה עמה הטלת מגבלות חמורות על תנועת האזרחים וכן חובת בידוד על אוכלוסיות בסיכון גבוה ובראשן אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. מגבלות אלה העצימו את הבידוד החברתי של אוכלוסייה זו, אשר סובלת מתופעה זו גם בימי שגרה. תחושת הבידוד התעצמה לאור התפשטות נגיף הקורונה הביאה עמה הטלת מגבלות חמורות על תנועת האזרחים וכן חובת בידוד על אוכלוסיות בסיכון גבוה ובראשן אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. מגבלות אלה העצימו את הבידוד החברתי של אוכלוסייה זו, אשר סובלת מתופעה זו גם בימי שגרה. תחושת הבידוד התעצמה לאור העובדה שישנו חלק לא מבוטל באוכלוסייה המתקשה ברמה הטכנולוגית, ועל כן לא יכלו אפילו להסתייע בטכנולוגיות הקיימות שאפשרו חוויה של שיחות וידאו מסוג וואטסאפ, זום, סקייפ ועוד.

בימי המשבר ועם הכרזת הממשלה על סגר שני, התחדד הצורך בפיתוח טכנולוגיות נגישות וידידותיות יותר לאזרחים הותיקים ופותח מכשיר "מתחברים" המאגד בתוכו שיחות וידאו לאזרח הוותיק מאפליקציית וואטס-אפ, זאת בלחיצת כפתור אחת פשוטה שלא מצריכה ידע טכנולוגי מוקדם ומתבצעת על גלישה בעזרת כרטיס sim מובנה. טכנולוגיה זו יושמה על מכשיר טאבלט, אשר שולב במארז עם כפתורים פשוטים, גדולים וידידותיים לכל משתמש .

לטובת המיזם, שהוקם על ידי מפעל הפיס, הקימה סלקום מוקד שירות ייעודי שיתמוך במספר שפות: עברית, ערבית ורוסית, ויפעל בין השעות: 08:30-17:00. בנוסף תספק סלקום שירות מרחוק, ובמידת הצורך גם שירות פרימיום הכולל החלפת הערכה בהגעה פיזית לבית הלקוח.

אבי גבאי מנכ"ל קבוצת סלקום אמר: "אנחנו שמחים להעמיד את היכולות הטכנולוגיות של סלקום למתן מענה דיגיטלי שיאפשר לסבתות ולסבים שלנו להיות מחוברים ונגישים גם בוידאו". העובדה שישנו חלק לא מבוטל באוכלוסייה המתקשה ברמה הטכנולוגית, ועל כן לא יכלו אפילו להסתייע בטכנולוגיות הקיימות שאפשרו חוויה של שיחות וידאו מסוג וואטסאפ, זום, סקייפ ועוד.

בימי המשבר ועם הכרזת הממשלה על סגר שני, התחדד הצורך בפיתוח טכנולוגיות נגישות וידידותיות יותר לאזרחים הותיקים ופותח מכשיר "מתחברים" המאגד בתוכו שיחות וידאו לאזרח הוותיק מאפליקציית וואטס-אפ, זאת בלחיצת כפתור אחת פשוטה שלא מצריכה ידע טכנולוגי מוקדם ומתבצעת על גלישה בעזרת כרטיס sim מובנה. טכנולוגיה זו שפותחה על ידי סלקום יושמה על מכשיר טאבלט, אשר שולב במארז עם כפתורים פשוטים, גדולים וידידותיים לכל משתמש. לטובת המיזם הקימה סלקום מוקד שירות ייעודי שיתמוך במספר שפות: עברית, ערבית ורוסית, ויפעל בין השעות: 08:30-17:00. בנוסף תספק סלקום שירות מרחוק, ובמידת הצורך גם שירות פרימיום הכולל החלפת הערכה בהגעה פיזית לבית הלקוח.

אבי גבאי מנכ"ל קבוצת סלקום אמר: "אנחנו שמחים להעמיד את היכולות הטכנולוגיות של סלקום למתן מענה דיגיטלי שיאפשר לסבתות ולסבים שלנו להיות מחוברים ונגישים גם בוידאו".

לאחר שבסגר הראשון הפעילו בהצלחה התנועות פעילות חינוכית ענפה לילדי הצוותים הרפואיים ואף זכו באות הנשיא להתנדבות החליטו בתנועות להירתם גם בסגר הנוכחי ולסייע למערכת הבריאות לפעול בהצלחה, להקל על העומס, ולספק פעילות איכותית ורציפה תחת ההנחיות בכל יום ככל שיידרש. מבצע "לב פועם" החל נכון להיום לפעול בכ-30 מקומות, בין היתר לילדי בי"ח מאיר, רמב"ם, הלל יפה, תל השומר, סורוקה, בלינסון, איכילוב, העמק, ברזילי, פוריה ועוד. כ-500 רכזים ומדריכים שמחו לפגוש הבוקר את הילדים ואליהם צפויים להצטרף רבים נוספים במוקדים חדשים שיפתחו.

ארגון העובדים הארצי של בנק לאומי בראשות היו"ר רון לוי תרמו חבילות ממתקים כאות הוקרה ותודה לצוותים הרפואיים בבתי החולים ברחבי הארץ על עבודתם המאומצת בתקופה מאתגרת זו. עובדי בנק לאומי הגיעו לבתי החולים בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, וחילקו את החבילות באופן אישי לכלל הצוותים הרפואיים.

צוות בית החולים אסף הרופא. יחצ,
צוות בית החולים "אסף הרופא"/יחצ

איך זה הולך לעבוד?

  • מבצע "לב פועם" מיועד לילדי העובדים החיוניים בבתי החולים וקופות החולים, בפנימיות, מעונות ומסגרות בחינוך המיוחד.
  • הקייטנות יפעלו בין 07:00-16:00 ומיועדות לילדים בגילאי 3-12.
  • בכל קבוצה יהיו עד 8 ילדים ו-2 מדריכים קבועים. לכל 3 קבוצות יהיה רכז מוביל קבוע.
  • הפעילות תתקיים תחת הנחיות משרד הבריאות באופן מלא תוך הקפדה על מרחק שני מטר ועטיית מסכה וללא יצירת התקהלויות.
  • מדריכים ורכזים, ביניהם מדריכי שנת שירות, מתנועת דרור ישראל, תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, בוגרי המחנות העולים והשומר הצעיר ותנועת תרבות
מבצע לב פועם. יחצ,
מבצע "לב פועם"/יחצ

וירוס הקורונה מזמן לאזרחי ישראל תקופה מאתגרת הנותנת את אותותיה ללא רחם ומשבשת את שגרת חייהם של רבים. בתקופה הזאת בשניר, העמותה למתן הזדמנות שווה, שנוסדה ע"י איש העסקים ניר שמול ומנוהלת על ידי עינת אושרי, עדים בתקופה הזאת ללא מעט בתי אב שאיבדו את מטה לחמם. העמותה פתחה לאחרונה "חדר מיון" כדי להעניק טיפול ראשוני ומיידי לכל מי שזקוק לעזרה. ה"חדר המיון" מעניק סיוע כספי למעוטי יכולת לצורך תשלום עבור נושאים אלמנטריים כמו: דמי שכירות, ארנונה, תשלומי חשמל, העברת סלי מזון למשפחות נזקקות ועוד. כמו כן, סיוע למשפחות במצוקה שנקלעו למצבים משפטיים, פיננסיים, רפואת שיניים או הנדסאים מסובכים ואנשי מקצוע מטעמה של העמותה, מסייעים להם להיחלץ מהמצבים הללו ללא עלויות.

בין המקרים שטופלו על ידי העמותה לאחרונה: קשישה מלוד אשר חיה מקצבת זקנה, פנתה לצורך שיפוץ ותיקון ליקוים בבית. לאחר שהמתנדב נפגש עמה ווידא את המקרה, העביר תמונות של הבית. העמותה גייסה את סיירת השיפוצים ומתנדבים נוספים שישפצו את הדירה ובמקביל העבירו אותה לדירה זמנית עד אשר יסיימו את השיפוץ. מקרה נוסף של אם חד הורית, אשר גרה בדירת עמידר עם 3 ילדים בעלי קשיים, לא עובדת כתוצאה ממשבר הקורנה קיבלה תיק הוצאה לפועל. העמותה סייעה לה בסלי מזון ובסגירת החוב.

מקרה מצער לא פחות שהגיע לעמותה, קשיש כבן 93 שבקושי גר בשכירות ברמת גן, קיבל חוב על שוטטות של כלב שאין לו, בנוסף לחוב שהצטבר בחברת החשמל. העמותה דאגה לביטול הדוח של הכלב וכן, סגירת החוב בחברת החשמל. כמו כן, דאגה לסלי מזון ומתנדב שמלווה אותו ודואג כל שבוע לשלומו.

במסגרת העזרה המיידית מתנדבי העמותה בודקים באופן אישי כל אחת מהפניות לעזרה, על ידי הגעה לבית המשפחה במצוקה ומאמתת את הנתונים שנמסרו לעמותה. רק לאחר שמתנדבי העמותה מוודאים שאכן קיימת מצוקה, הצוות מסייע בכל אחד מהרבדים הנדרשים.

מתנדבי עמותת שניר. אסף לוי,
מעשים טובים. עמותת שניר/אסף לוי

חודש המודעות לסרטן השד ותסמונת רט

במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, המתקיים מדי שנה בחודש אוקטובר, נערכת חנות האון ליין "בשבילנו", המתמחה בשיווק מותגים אורגניים וטבעיים, לפעילות בנושא, במטרה לעורר מודעות וגיוס תרומות. במסגרת פעילות "בשבילנו" יעוצב האתר מחדש, בצבע ורוד, כולל מבצע על 6 מוצרים ורודים אשר 10% מהמכירות יעברו כתרומה לעמותת "נושמים לרווחה" - עמותה המפעילה חדרי מדיטציה בבתי חולים למתמודדי סרטן ולצוותים הרפואיים. המוצרים שיימכרו באתר כתרומה הם כל המוצרים הוורודים, בניהם: מוצרי מותג הטיפוח : ecoLove שמפו טבעי, מרכך טבעי, סבון גוף טבעי , סבון שמן זית אורגני , סוכריות אורגניות בטעם פירות אדומים ותחבושות 100% כותנה.
לדברי שרונה רומנו לזר, מנכ"ל חברת אורגניקזון המפעילה את אתר בשבילנו: "כחברה המתמחה בייבוא ושיווק מותגים אקולגיים, טבעיים וידידותיים לסביבה, אנו נושאים דגל חברתי ורואים חשיבות רבה בחודש המודעות לסרטן השד ולגילוי מוקדם הנחשב כמציל חיים. לדבריה: "מידי שנה מאובחנות בישראל מעלה מ 5,000 נשים ואנו ניקח חלק בפעילות זו במטרה לעורר מודעות ולגייס תרומה לעמותה הפועלת בנושא".

כיסא כתר לחודש המודעות לסרטן השד. יחצ,
הכסא של כתר לחודש המודעות/יחצ

כחלק מהחיבור היומיומי של מטרנה לאשה ולאם, החליטה החברה זו השנה השנייה להירתם להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ותעלה בקמפיין המעודד נשים לדאוג לעצמן ולבריאותן ולבצע בדיקה לאבחון מוקדם. כחלק מהקמפיין משיקה מטרנה מהדורה מיוחדת של אריזות ורודות, שיימכרו בסופר פארם ויזכירו לאימהות ללכת ולהיבדק. בנוסף לכך, תשנה את הלוגו שלה לצבע ורוד למשך חודש שלם. לטובת המהלך, חברה מטרנה לעמותת 'אחת מתשע', שהקימו יחד אתר ייעודי, בו תספק העמותה את הידע המקצועי הנחוץ לאבחון מוקדם. כמו כן, באתר 'אחת מתשע' ניתן למצוא מידע מקיף בנושא. קרן זופניק, מנכ"לית חטיבת מזון תינוקות וילדים באסם- נסטלה, אומרת כי "חודש המודעות לסרטן השד חשוב השנה במיוחד. הקריאה לנשים ואימהות לדאוג גם לעצמן ולבריאותן מקבלת משקל רב בימים בהם כולנו מתכנסים בבתים ומנהלים שגרת חיים מורכבת כל כך. הורים רבים, נדרשים להתמודד עם מציאות חדשה בה הדאגה לבריאותנו ולבריאות משפחתנו הופכת מורכבת, אך חשובה מתמיד. מטרנה הנמצאת בקשר יומיומי עם אלפי הורים, נשים ואימהות גאה להירתם לסיוע בהעלאת המודעות לביצוע בדיקה חיונית זו. אנו מאמינים כי הלוגו הוורוד שיופיע על כל אריזת מטרנה הנמצאות בבתיהן של עשרות אלפי משפחות יהווה תזכורת לביצוע בדיקה חשובה זו, עבור נשים רבות בכל פעם שיעשה שימוש באריזה הוורודה. בכך נזכה להיות חלק משיפור איכות החיים של משפחות רבות בישראל. גילוי מוקדם מציל חיים". לאתר הייעודי של מטרנה: https://www.materna.co.il/take-care-of-yourself

מטרנה. יחצ,
10 אחוז מהמכירות ייתרמו. מטרנה/יחצ

בחברות ההייטק השונות מציינים את חודש המודעות לסרטן השד במספר יוזמות שמטרתן העיקרית היא העלאת מודעות העובדים לחשיבות הבדיקה והגילוי המוקדם. חברת NSO מציעה לעובדיה בדיקות סקר שנתיות מורחבות במימון מלא, הכוללות גם בדיקות לאבחון סרטן השד. בנוסף, נשלחו לעובדים תקשורים בשילוב מסרים המעודדים עובדות ללכת להיבדק, לצד קריאה לכלל העובדים לעודד את הנשים בחייהם ללכת להיבדק. ברוח ימי הקורונה, חולקו לעובדי החברה מסכות ורודות ממותגות שישמשו אותם לאורך החודש.

בחברת סלופארק רואים חשיבות רבה בהעלאת המודעות לחשיבותן של הבדיקות הן בקרב עובדי ועובדות החברה והן בקרב העוקבים הרבים ברשתות החברתיות, ולכן בחרו להשיק לוגו חדש לחברה שילווה במהלך החודש את עמודי הדיגיטל הרשמיים.

בחברת Artlist יזמו סדנה עם עמותת 'אחת מתשע' אשר מעניקה תמיכה וליווי לחולות סרטן השד, בסיומה של הסדנה כל משתתפת תקבל חוברת הדרכה הכוללת אינפורמציה חיונית בנושא. בנוסף, מנהלת בחברה תשתף בסיפורה האישי ובהתמודדות שלה עם המחלה.

בחברת הסייבר ההגנתי סייבריזן, הוציאו עמודי מידע לעובדות ולעובדים עם מוקדי בדיקה, נתונים ועובדות שחשוב לדעת, הפיצו רקע מיוחד לזום שמשמש בכל הפגישות במהלך החודש, שינו את תמונות הפרופיל ברשתות החברתיות ושיתפו פוסט הקורא לנשים ללכת להיבדק.

בחברת אופטימל פלוס תיערך הרצאה לעובדי החברה ולקרוביהם של ליאת הס, שחלתה בסרטן השד ומתנדבת בעמותת "אחת מתשע". ליאת אובחנה במחלה בשלב השלישי ועדיין הצליחה לנצח אותה, היא תספר לעובדים את סיפורה האישי באמצעות הזום. בנוסף, העניקה החברה בדיקות של כירורג שד לעובדים ולבנות זוגם של העובדים על חשבונה.

גם בחברת ההייטק וריפון מציעים זו השנה השניה בדיקות שד לכלל העובדות והעובדים. הבדיקות מתבצעות ע"י רופאה מומחית המגיעה במיוחד למשרדי החברה.

עובדי NSO בחודש המודעות לסרטן השד. יחצ,
בדיקות סקר שנתיות במימון מלא. עובדי ועובדות NSO/יחצ

למעלה מ-30 שנה בית האופנה ובראשו המעצב ראלף לורן מחויבים להעלאת המודעות במאבק בסרטן. בשנת 1989, לאחר שחברתו הקרובה ועורכת האופנה בוושינגטון פוסט, נינה הייד, אובחנה כחולה בסרטן השד, התחייב ראלף לורן למקד את מאמציו הפילנתרופיים בשיפור הטיפול הניתן לחולים במחלה, בגיוס תרומות למחקר ובהעלאות המודעות הציבורית. בין פעולותיו הרבות הקים לורן את מרכז נינה הייד לחקר סרטן השד בג'ורג'טאון, לומברדי. בשנת-2000 נוסדה יוזמת PINK PONY (הפוני הוורוד), התוכנית הפילנתרופית העולמית של החברה המוקדשת להוביל את המודעות למלחמה בסרטן. משימתה של היוזמה היא לצמצם פערים בטיפול בסרטן, להוביל את המאבק למציאת תרופה ולסייע להבטיח טיפול איכותי. ב- 2003 הוקם מרכז ראלף לורן לטיפול בסרטן בשותפות עם מרכז הסרטן המוביל במדינה- 'ממוריאל סלואן קטרינג' בניו יורק במטרה לצמצמם פערים בריאותיים ולספק אבחון וטיפול לכל מי שזקוק לכך. השנה, במלאת 20 שנה ליוזמת ה-PINK PONNY וכדי לחגוג ציון דרך משמעותי זה, החברה מציגה לראשונה את קמפיין "More Conversations, More Love". כוכבי הקמפיין הם שורדי סרטן, 30 איש מרחבי העולם שחולקים את המסע האישי שלהם כדי לעורר דיאלוג על ריפוי, תקווה, הישרדות וכיצד האהבה היא שפה אוניברסאלית. ביניהם ניתן למצוא את זוכה מדליית הזהב האולימפית חמש פעמים נתן אדריאן, המועמדת לשעבר לממשלת מרילנד וקונגרס מאיה רוקימור קאמינגס, השחקנית והזמרת הקוריאנית קריסטל יונג ורבים אחרים. הקמפיין הייחודי כולל השקת קולקציה המורכבת ממבחר פריטים של בית האופנה המיוצרים במיוחד בפלטת צבעים נקיים של ורוד, כחול נייבי, לבן ואפור. 100% מההכנסות של חולצת הטי-שרט הורודה עם הסלוגן LIVE/LOVE ו- 25% ממכירת יתר הפריטים בקולקציית PINK PONNY ייתרמו לעמותת אחת מתשע בישראל. עמותת אחת מתשע היא גוף ללא כוונת רווח, היא אינה נתמכת ע"י הממשלה ומתקיימת מתרומות בלבד. פעילותה העיקרית של העמותה בקידום המודעות לסרטן השד והחשיבות בגילוי המוקדם.

לראשונה ולרגל חודש אוקטובר, חודש המודעות העולמי לסרטן השד, משיקה כתר מהדורה מיוחדת של כסאות ורודים שיוצרו בשיתוף עמותת "אחת מתשע" הפועלת למען נשים המתמודדות עם המחלה. כל ההכנסות קודש לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד. מטרת המהלך הינה לעורר ולעודד שיח המקדם את ערכי הבריאות, המעורבות החברתית והמוטיבציה בקרב נשים להקדים ולהיבדק, בפרט בימי סגר ובשגרת הקורונה. חשוב לדעת כי מידי שנה מאובחנות בישראל כ-5,400 חולות חדשות, אך כאשר המחלה מאובחנת בשלב מוקדם סיכויי ההחלמה עומדים על למעלה מ-90%.

החודש מציינים בעולם את חודש המודעת לתסמונת רט, שנפתח עם הבשורה כי Taysha ו-Vico, חברות ביופארמה אמריקאית והולנדית המובילות בתחומן, הודיעו כי ייקחו חלק בתכנית CURE 360, המתמקדת בפיתוח תרופה לריפוי הגן MECP2 שגורם לתסמונת רט. החברות התחייבו להשקיע את המשאבים המתאימים על מנת לפתח תכנית ניסויית מתאימה שתקדם את מטרתם. שתי החברות מצטרפות לענקית חברת התרופות AveXis/Novartis שהחלה בשנת 2019 לעבוד על ניסוי למציאת תרופה לתסמונת הנדירה ואף הודיעה כי במהלך שנת 2021, היא תחל במחקר קליני ראשון מסוגו בעולם בו יחדירו לבנות העתק גן תקין למוח בכדי לפצות על הגן הפגום הגורם לתסמונת רט. תכנית CURE 360, הינה תכנית שהשיקה Rett Syndrome Research Trust במטרה לקדם פרויקטים מחקריים הממוקדים בגן הגורם לתסמונת רט הנדירה: מוטציות בגן MECP2. העמותה האמריקאית, העובדת בשיתוף פעולה עם העמותה לתסמונת רט בישראל, שינתה את פניה והפכה למעשה מארגון לחקר התסמונת לחממה הפועלת על מנת לגייס חברות ביופארמה כדי שאלה ייקחו חלק בפרויקטים אקדמיים שהארגון יוזם, מקדם ומממן כשמטרתה לפעול למען קידום ניסויים מחקריים למציאת טיפול בגן MECP2. כיום פועלות בתכנית ארבע חברות מובילות בתחום הביופארמה: Sarepta, AveXis/Novartis, Beam, ShapeTX.

seperator

5000 נשים בשנה מאובחנות כחולות סרטן השד בישראל וגם בימים אלה, המודעות עדיין אינה מספיק גבוהה. לגילוי מוקדם ישנה חשיבות רבה וישנן נשים רבות שאינן מקפידות על בדיקות שגרתיות שיכולות להציל את חייהן. ולכן, ישנה חשיבות גבוהה במיוחד להזכיר להן ללכת להיבדק. לדברי אלמוג בייסברג, מנכ"ל גלאי תקשורת: "החלטנו לעשות מהלך קטן עם חשיבות ענקית. אני שמח וגאה בחבר'ה שלקחו את השיח הטעון ברשת החברתית למקום אחר, סרטן השד פוגש כמעט כל אחד מאיתנו בצורה כזו או אחרת. בייחוד בתקופה הנוכחית, קיימת נטייה לשים בעיות בריאות שונות שאינן קורונה בצד עד יעבור זעם. זוהי טעות. לכן, העלאת המודעות לביצוע בדיקה מוקדמת ומעקב אישי של כל אישה ואישה, חשובה כעת אף יותר". לחצו על הקישור ושנו את הפריימינג בתמונת הפרופיל שלכם: "לכי היבדקי".

תסמונת רט היא תסמונת גנטית קשה הפוגעת בעיקר בבנות (בנים בעלי מוטציות בגן מתים בתוך זמן קצר לאחר הלידה). אחד המאפיינים הקשים של התסמונת הוא שהבנות נולדות ונראות ילדות רגילות עד לגיל חצי שנה-שנה ואז מתחילה התדרדרות קשה במצבן: אובדן יכולות מוטוריות, תנועות ידיים אופייניות, גדילה מואטת של המוח, הפרעות בהליכה, התקפים אפילפטיים, ואיבוד יכולת הדיבור. למרות הקשיים איתם מתמודדות, הילדות מצליחות לתקשר עם הסביבה - באמצעות העיניים, ובאמצעותן בלבד. סוג התקשורת מכונה "עיניים מדברות" כי רק בעזרתן הן מצליחות להביע את עצמן. הן פעילות, חיוניות ומלאות שמחת חיים ומסיבה זו מכונות בחיבה ברחבי העולם "מלאכיות הדממה". כיום מאובחנות כ- 350,000 בנות ברחבי העולם המקוות כי בקרוב תמצא להן התרופה שתשחרר אותן מכבלי מגופן. סיגל הרץ- תירוש, מנכ"לית העמותה לתסמונת רט : "אין מילים שיכולות לתאר את ההתרגשות הרבה שלי על הודעתן של שתי חברות הענק על פיתוח תכנית מתקדמת למציאת תרופה לגן הגורם לתסמונת רט. משאלתן של מאות אלפי בנות ובני משפחותיהם מסביב לעולם למציאת ריפוי התסמונת הקשה מתחיל לרקום עור וגידים דבר שיאפשר להן להפוך את חלום למציאות: מציאת תרופה שתרפה את הבנות. ללא התורמים שלנו בישראל ובחו"ל לא היינו מצליחים לעשות צעד משמעותי זה". לפרטים נוספים ולתרומות היכנסו לאתר www.rett.org.il

seperator

מותגים ומבצעים

Upstep, סטארט אפ ישראלי שעשה מהפכה בשוק המדרסים המסורתי בארה"ב ומאפשר הזמנת מדרסים אישים און ליין, תוך אבחון ברמת דיוק גבוהה מאפייני כף הרגל של הלקוח, מציגה בימים אלה פיתוח ייחודי ראשון מסוגו בתחום המדרסים לנעלי נשים אופנתיות: מדרס 3/4 ייחודי דק, יציב וגמיש לנעלי נשים אופנתיות (נעלי עקב, סירה מגפיים וכ"ו) עשוי מחומרים איכותיים בעיצוב אסתטי הנותן את התמיכה האופטימאלית לכל מבנה כף רגל. הרפידה החדשה לנעלי נשים, מאפשרת סוף סוף לעשרות אלפי נשים להפסיק לנעול נעליים מגושמות ונעלי ספורט ולנעול נעליים אופנתיות עם עקב- ללא כאבי רגליים וללא מגבלות בהליכה. לימור כץ, מנכ"לית חב' "Upstep" מציינת :"הרפידה החדשה מאפשרת לעשרות אלפי נשים לנעול נעליים אופנתיות עם עקבים ללא מגבלות בהליכה. מגיל 14 סבלתי מכאבי רגליים, ונדרשתי לנעול מדרסים בנעל מגושמת, דבר שהשפיע ישירות על הביטחון העצמי ועל היכולת שלי לבטא את עצמי כאישה שאוהבת להתלבש יפה".

קפה ג'ו, המובילה מזה כ-20 שנה את תרבות הקפה האיכותי ומציעה חווית אירוח ביתית, אינטימית וחמימה על כוס קפה גורמה משובח, ממשיכה לחדש בתחום הטעמים של קפסולות הקפה ומשיקה תערובת קשה חדש - טנזניה, קפסולות עם תערובת קפה משובחת של פולי קפה אפריקאים, בעלות גוף מודגש עם חמיצות קלה ונעימה, ארומה פירותית עשירה של שקדים, אגוזים ורמיזות לדבש. רבים מסוגי הקפה הטנזני גדלים על מדרונות הר קילימנג'רו והר מרו, הנמצאים על הגבול עם קניה. זן קפה זה ידוע בטעמו החד והעשיר. מארז המכיל 10 קפסולות עולה 18 שקל. הקפסולות תואמות למכונות נספרסו.

בזמן שרובנו נשארים בבית בתקופה הנוכחית, בגלל הסגר שככל הנראה מתארך, מה שנותר לנו לעבור מהמיטה, לספה, למטבח או במקרה הטוב יותר למשרד הביתי. רשת נעלי Scoop משיקה לעונת המעבר באתר מכירות האון ליין שלה נעלי בית אופנתיות, נוחות, רכות ומפנקות, המתאימות לתקופה זו. נעלי הבית החדשות של SCOOP מוצעות בדוגמת כפכף פתוח בשילוב פרווה (דמוי פרווה) מנומרת או פרווה בשחור לבן. נעלי הבית רכות, מעוצבות בסגנון עכשווי עם נוחות מקסימאלית ואופנתית לבית, עם סוליה קשיחה מה שמגביר את תחושת היציבות של כף הרגל. מחיר השקה - 29.90 שקל במקום 49.90 שקל. בנוסף, מציעה, SCOOP מבצע לחודש ימים, במחירים חסרי תקדים באתר המכירות: נעלים החל מ-19.90 שקל על קולקציית קיץ 2020. כמו כן על הקולקציה החדשה לסתיו 20221 המחירים יחלו מ-49.90 שקל.

מדרסי נשים UPSTEP. יחצ,
מדרסי נשים UPSTEP/יחצ

חגיגות אוקטוברפסט בישראל ובעולם אמנם לא יתקיימו השנה, אך מותג הבירה פאולנר בכל זאת מביא במיוחד את בירת אוקטוברפסט הרשמית לישראל, הבירה המקורית מפסטיבל אוקטוברפסט המתקיים מדי שנה במינכן אך בוטל השנה בשל הקורונה. פאולנר אוקטוברפסט היא בירת לאגר בהירה עם 6% אלכוהול, העשויה מלתת שעורה בווארית מובחרת, קלה לשתייה ומרווה במיוחד. הבירה עשויה בתהליך בישול איטי במיוחד הנמשך מספר חודשים ממרץ ועד אוגוסט. היא מבושלת פעם אחת מדי שנה במיוחד עבור פסטיבל האוקטוברפסט ולכבוד מיליוני המעריצים שרק מחכים לה. את בירת פאולנר ניתן למצוא בבקבוק 500 מ"ל ברשתות השיווק, חנויות הנוחות וחנויות האלכוהול.

בהתאם להנחיות הממשלה, רשת רהיטי הילדים הנוער והתינוקות עצמל'ה סגרה את סניפיה לקבלת קהל אך מציעה לקהל הרחב לבצע הזמנות בשיחה טלפונית לאחד מהסניפים בשעות הפעילות או הזמנה דרך אתר האונליין של החברה. שירותי האספקה וההובלה ממשיכים לפעול כסדרם גם בימי הסגר. במקביל, תתאפשר גם קבלת משלוח מחוץ לחנות ומחוץ למחסן הלוגיסטי, בתאום טלפוני מראש וללא קבלת קהל. בנוסף לכך, יוצאת הרשת במבצע אטרקטיבי במהלך הסגר: 15% הנחה על כל החנות (לא כולל מוצרי בייסיק, תצוגה ואאוטלט. ללא כפל מבצעים, בתוקף עד 31.10.2020). אריאל תובל, מנכ"ל רשת עצמל'ה: "מצאנו דרך לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו גם בתקופת הסגר. החנויות אומנם סגורות לקבלת קהל, אבל אפשר להתקשר לכל אחד מהסניפים כדי לשאול, להתייעץ וגם לקנות. המשלוחים ממשיכים כרגיל, ועכשיו אנו מאפשרים להוציא משלוחים גם מהחנויות עצמן. גם בתקופה קשה זו נעניק ללקוחותינו מגוון מבצעים אטרקטיבים וניתן מעטפת לצורך של הורים לרהט ולעצב את חדרי ילדיהם".

מותג הכפכפים הברזילאי המוביל בעולם HAVAIANAS מציע 25% הנחה על כל האתר. כולל כפל מבצעים בתוקף עד 31.10.2020 ניתן להשיג באתר של הרשת. HAVAIANAS היא רשת הנעלה ולייף סטייל הנחשבת למובילה עולמית בתחום הנעלת הקיץ וכפכפים בפרט ומייצגת ערכים של סטייל, נוחות, ואיכות. המותג, שהחל את דרכו במפעל קטן בברזיל בשנות ה-60', משווק ונמכר בלמעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם, ביניהן גם ישראל המפעילה 12 חנויות רשמיות ועוד כ-3,000 נקודות מכירה הפרוסות ברחבי הארץ.

קולקציית 2020 של הוויאנאס. יחצ,
קולקציית 2020 של הוויאנאס/יחצ

לראשונה, אתר סחר של כרמל פלור דיזיין. האתר, שנמצא בימים אלה בהרצה, יתמקד בפתרונות לחיפוי רצפה כולל שטיחים מהקולקציות של כרמל ושטיחי יבוא מהמזרח, ממרוקו ומארה"ב. לדברי עופר איתני, יו"ר קבוצת כרמל גרופ: "האתר יתפקד כמו חנות נוספת ברשת המונה 17 סניפים ויספק ללקוח חווית קניה, החל משלב הבחירה ועד שלב האספקה וההרכבה. הזדרזנו להעלות את האתר בחול המועד סוכות שזאת התקופה שאנשים מחליפים ורוכשים שטיחים או חיפויים". רשת כרמל פלור דיזיין הוקמה בשנת 1960 (שטיחי כרמל לשעבר) ובשנת 1994 נרכשה ע"י משפחת איתני . אתר הסחר החדש: https://www.carmelfloor.co.il/

במסגרת מאמץ מתמשך לתמוך במאבק בנגיף הקורונה, וכחלק מתכנית הסולידריות הגלובלית של קבוצת לוריאל בכל העולם, תורם מותג CeraVe (סרווה) מבית לוריאל ישראל, מאות יחידות של קרם לחות ייחודי לפנים - ללא בישום, פראבנים או אלכוהול - לצוותי בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, העושים לילות כימים כבר חודשים ארוכים במאבק בקורונה, במטרה לסייע להם בתיקון נזקי המסיכה לעור הפנים. קרם הלחות לפנים של סרווה, לעור יבש עד יבש מאוד, מעניק לחות מוגברת למבוגרים ולילדים ומסייע בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של עור הפנים והגוף. באמצעות תרומה זו, יסייע מותג סרווה להקל על התמודדותם של צוותי הרפואה עם תנאי עבודתם המצריכים כיסוי מתמיד של עור הפנים. סרווה, הינו מותג דרמו-קוסמטיקה לטיפוח עור יבש שפותח בשיתוף דרמטולוגים. הפורמולות של מוצרי הטיפוח של סרווה מכילות 3 סרמידים חיוניים המסייעים בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של העור וטכנולוגיה חדשנית להענקת לחות מתמשכת לאורך כל היום, כזו שתסייע לצוותי הרפואה להתמודד עם הנזקים הנגרמים על ידי עטייה ממושכת של מסיכה על עור הפנים. אילן נפתלי, מנהל חטיבת הדרמו קוסמטיקה בלוריאל ישראל: " אנו גאים ושמחים להמשיך לתמוך בצוותי הרפואה בישראל. תרומה זו נועדה להביע את תודתנו והערכתנו לעבודתם ולסייע להם ולו במעט בעבודתם הקשה".

חברת תוספי הבריאות SOLGAR , המומחית העולמית בייצור ושיווק תוספי תזונה וויטמינים, מציגה את ה-GOLD STANDARDשל תוספי הטיפוח - קומפלקס קולגן וחומצה היאלורונית. המוצר מבוסס על פטנט בינלאומי רשום של חברת ®Biocell שהצליחה לשלב בטבלייה אחת קולגן וחומצה היאלרונית, במינון יעיל ובמנגנון ספיגה משופר. הקומפלקס של סולגאר פועל להחזרת הלחות והגמישות לעור ומאפשר טיפוח פנימי ואישי ללא מזרקים, ללא כאב וללא תלות באחרים. ממחקר שנערך על הפטנט עולה כי נטילה של טבליה אחת לאורך 12 שבועות הביאה להעלאת כמות הקולגן בעור, שיפור כללי במראה העור, הפחתת יובש, והעלאת הגמישות של העור. מחיר: 30 כמוסות ב-189 שקל. ניתן לרכוש ברשתות הפארם, קופות החולים, בתי טבע ובתי מרקחת פרטיים.

צאושה וייטמן וסברינה פחימה ממותג CeraVe. יחצ,
צאושה וייטמן וסברינה פחימה ממותג CeraVe/יחצ

מבצע באתר FACTORY 54 - 10% הנחה על מותגי העל המובילים: SAINT LAURANT, DOLCE & GABBANA, FENDI, OFF WHITE, GIVENCHY. משלוחים מהירים חינם עד דלת הבית לכל רחבי הארץ בין 2-4 ימי עסקים, שירות החזרות ללא תשלום ו- 12 תשלומים באשראי. פריטים חדשים של בתי האופנה החמים ביותר מתעדכנים באתר מדי יום, כשצוות הקניינים והסטייליסטים של פקטורי 54 זמין בלייב צ'אט לפרסונל שופינג וייעוץ סטיילינג ללקוחות. המבצע יהיה תקף עד 15/10 למשתמשים רשומים ולנרשמים חדשים לאתר.

מותג הטיפוח הבינלאומי GARNIER (גרנייה) משיק לראשונה שתי מסכות טישו ייעודיות לאזור העיניים, המעניקות מראה זוהר ותחושת רעננות תוך 15 דקות בלבד. אם קווי המתאר של עינייך נראים עייפים ומראים סימנים ראשונים של הזדקנות, מסכות הטישו לעיניים, יעניקו לעורך תחושה רעננה וקורנת. אפקט קירור נעים - שתי המסכות הן בעלות אפקט קירור העור עד 4 מעלות צלזיוס. יעילות המסכות מוכחת באופן מיידי; אזור מתאר העיניים מקבל תחושה מחודשת, מהודקת ורעננה. המסכה מעניקה תחושת עור גמיש והפחתה במראה של שקיות מתחת לעיניים. מוצרי הסדרה כוללים: מסכת מי קוקוס & חומצה היאלורונית - לריכוך קמטוטים מסביב לעיניים. התוצאה: מראה חלק ותחושה מלאה יותר לאזור מתאר העיניים. מסכת מיץ תפוזים & חומצה היאלורונית - לריכוך העור ולמראה זוהר יותר. התוצאה: הפחתה במראה העיגולים השחורים מתחת לעיניים. הוראות שימוש: יש להפריד את מסכת העיניים משכבת המגן. יש להניח את המסכה על עור נקי. יש לשטחה בעדינות על מנת ליצור מגע מירבי עם העור. להשאיר על הפנים במשך 15 דקות, לאחר מכן להסיר את המסכה. לעסות בעדינות את שאריות הפורמולה לתוך העור או להשתמש בצמר גפן על מנת להסיר אותה.

חברת "קליל", החברה הגדולה בישראל בתחום יצור מוצרי אלומיניום וחלונות, מרחיבה את סל המוצרים ומקימה בימים אלו במתחם "קליל" בכרמיאל מפעל חדש של חברת "רול פרופיל" ליצור פרופיל לתריסי גלילה ורפפה מפח אלומיניום פוליסטרון מוקצף, וארגזי תריס גלילה מעוצבים, מדגם ROLBOX באישור מכון התקנים בהשקעה של כ- 20 מיליון שקל. מפעל "רול פרופיל" ישתרע על שטח של כ- 6,000 מ"ר ובהקמתו והשקעה הינה 10 מיליון שקל בהקמת המבנה ו-10 מיליון שקל לרכישת ציוד ומכונות יצור אוטומטיות לייצור תריסי גלילה. מוצרי חברת "רול פרופיל" ירחיבו את סל המוצרים שחברת "קליל" מציעה ללקוחות. צורי דבוש יו"ר חברת "קליל" מציין: " במפעל החדש של חברת "רול פרופיל" במתחם "קליל" בכרמיאל יותקן מערך אוטומטי ליצור ארגזי גלילת תריסים כושר היצור כ - 20,000 יחידות בחודש".

צורי דבוש יו"ר קליל. מורג ביטן,
צורי דבוש, יו"ר קליל/מורג ביטן

מדי שנה עורך המגזין האמריקאי והיוקרתי Allure, חלוקת פרסים למוצרי ביוטי שהושקו במהלך השנה, ומקטלג אותם בהתאם לקטגוריות בעולם הביוטי והקוסמטיקה. מי שקטף את פרס מקדם ההגנה הטוב ביותר המתאים לפנים ולגוף, הוא תכשיר ההגנה Invisible physical defense 30 של דרמלוג'יקה, המותג המוביל בתחום בריאות העור מזה 30 שנה.

Invisible physical defense 30 הוא תכשיר שהושק השנה, המבטיח בבסיסו להיות פיזיקאלי (ללא מרכיבי הגנה כימיים) ואף בריא יותר, ובו בזמן להישאר בלתי נראה ולא להשאיר סימנים לבנים על העור לאחר המריחה. מקדם ההגנה המצטיין מבוסס על מינרלים הנשארים על גבי העור ומונעים את חדירת קרני ה UV. בבסיסו תחמוצת אבץ, zinc oxide אחד ממסנני הקרינה יעילים ביותר, המספק הגנה רחבה מפני קרני UVA ו UVB. זהו רכיב יציב לחלוטין בחשיפה לאור, כך שהוא אינו משתנה או מאבד מכוחו בזמן החשיפה לקרני UV. תחמוצת אבץ ידועה גם כמגן מפני אור כחול, מה שהופך את התכשיר לבחירה אידיאלית.

המותג Free משיק לראשונה חטיפים טבעוניים (ויגן פרנדלי) באריזות אישיות תחת השם: "מושלשים" בשלושה טעמים ייחודיים: תפוח אדמה וירקות (סלק, גזר ותרד), תירס וכורכום, אורז שחור. מושלשים - חטיף מושלם לנשנוש וארוח ומכיל 100% רכיבים טבעיים, ללא תוספת סוכר, ללא גלוטן וללא חומרים משמרים. מוצע באריזות אישיות של כ- 100 קלוריות בכל אריזה. חטיפי מושלשים מיוצרים באיטליה ומהווים פיתרון מושלם לנשנוש בבית או בחוץ, כארוחת ביניים כשרוצים להפיג את תחושת הרעב, ואפילו כשמתחשק לנו לטבול במטבל מגניב כמו סלסה, גוואקמולי או גבינה לבנה. כשר למהדרין פרווה בהשגחת הרב אריה רלב"ג, בד"צ איחוד רבנים. מחיר מומלץ לצרכן : 5.90 שקל לשקית אישית.

חטיפי מושלשים. אפרת אשל,
מושלשים/אפרת אשל

מסממני סגר הקורונה והמשבר הכלכלי: חל גידול של 140% בצ'קים החוזרים המהווים כ 6% מכלל הצ'קים בתקופה זו (בתקופה שלפני משבר הקורונה רק 2.5% היו צ'קים חוזרים). כמו כן ,בתקופת משבר הקורונה יש גידול של כמעט פי 5 בשיעור הצ'קים המובטלים מ- 0.35% בתקופה רגילה ל כ- 2% בתקופת הקורונה.

בנק ישראל רואה בתופעת הצ'קים החוזרים פגיעה באמון ביחסים העסקים ולאי פירעון צ'קים עשויה להיות גם השלכות על היכולת התנהלות הכלכלית של הלקוח בעתיד. בעלי עסקים רבים ובעלי מקצועות נרתעים מלקבל צ'קים מבקשים תשלום בכסף מזומן. תופעה זו גרמה לכך שהעסקות קטנות מתבצעות בתשלום מזומן. אם בעבר בשנות ה- 60 וה-70 ישראלים החזיקו מזומן מתחת לבלטות בבית, כיום משכירים כספות מחוץ לבית כדי לשמור על הכסף המזומן ומדי פעם מוציאים סכום כסף לצורך ביצוע קניה או עסקה.

עו"ד דביר אינדיג מנכ"ל מתחם הכספות "בריקסטון" מציין כי בשבועות האחרונים יש גידול של כ- 25% בהשכרת כספות פרטיות להפקדת כסף מזומן - לביצוע קניות ועסקאות רכישה. מתחם הכספות "בריקסטון" בנוי כמו בסרטי ג'יימס בונד הכניסה אליו רק אחרי זיהוי תווי פנים וטביעת אצבע לאחר מכן מעבר בגלאי מתכות לאחר מכן תחקיר של איש ביטחון לאחר כניסה למתחם פותחים עבורו את דלת הפלדה האדירה בכדי להיכנס לחדר האוצר וגם אז בליווי קצין ביטחון וכל כספת נפתחת עם שני מפתחות מפתח שבידיי הלקוח ומפתח שבידי קצין הביטחון במקום גם תאים מיוחדים עבור לקוחות וחדר ישיבות פרטי לניהול פגישות עם אנשי ביטוח, עורכי דין, שמאים וכו'. במתחם כ- 2,600 כספות והקמת המתחם נעשתה בליווי יועצי ביטחון של חברת ""BALTHONE באנגליה, כאשר 6 דפנות המתחם בנויות מקונסטרוקציית פלדה והמקום מאובטח בתשתית אבטחה אלקטרונית מהחדישות והמתקדמות בעולם. עלות השכרת כספת לשנה הינה כ-1,650 שקל + מע"מ

חברת "קרשר" ישראל משווקת בימים אלו מכשיר מיוחד (דגם חדש) לניקוי הסרת עובש בקיטור מכשיר קיטורית. הקיטורית פועלת על בסיס קיטור חם ללא שימוש בחומר ניקוי או חומרים כימיקלים מנקה ומחטה עובש מזיקים וחיידקים בכיורים, אמבטיות, שירותים, רצפות, וכל משטח אחר. המחיר לצרכן של מכשיר לניקוי ביתי בקיטור ה- SC3 Esyfix הוא 799 שקל.

מתחם קונפלקס אופנת נשים הגדול בישראל T&E, משיק בימים אלו קולקציה של שמלות כלה כ-400 שמלות כלה, סדרת דגמים חדשים שמלות כלה לקיץ/סתיו 2020. קו הקולקציה שמלות הכלה של קונפלקס האופנה T&E משפרעם כולל שמלות טאץ נסיכותי , בדים רכים וגזרות א-סימטריות.

שמלות כלה T&E. יחצ,
שמלות T&E/יחצ
קיטורית קרשר. יחצ,
קיטורית קרשר/יחצ

עסקים

תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס (ת"א: תיקון עולם קנבט), הודיעה ביום רביעי כי חתמה על זיכרון דברים לשיתוף פעולה עם חברת ITH פארמה הבריטית, לאספקה של שמן CBD ומוצרי קנאביס רפואי בבריטניה. על פי ההסכם, ITH פארמה תתחייב לבצע הזמנה לרכישת שמן מהחברה בהיקף של כ-1 טון לשנה, במספר מנות דו-חודשיות, החל מדצמבר 2020 או ממועד חתימת הסכם אספקה מחייב בין הצדדים (לפי המאוחר); בנוסף, תיקון עולם קנביט תמכור ל-ITH פארמה פורמולות של שמנים עשירי THC ו-CBD לסירוגין ותפרחות עבור שוק המטופלים המתהווה בבריטניה; כמו כן, בכפוף להסרת המגבלות הרגולטוריות החלות על הצדדים בקשר עם ייצוא וייבוא ולתנאים אחרים שייקבעו בהסכם המפורט, יפעלו הצדדים להקמת חברה משותפת אשר תעסוק בשיווק וייצור של מוצרי קנאביס רפואי בבריטניה.

הודעה זו מהווה המשך לאסטרטגיית ההתרחבות באירופה של תיקון עולם קנביט, עליו הכריזה בסוף מאי 2020, בהודעתה על הסכם אספקה מחייב עם Fette Pharma עבור השוק הגרמני, האוסטרי והשוויצרי בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל. ITH פארמה עוסקת בפיתוח, מכירה, שיווק והפצה של מוצרים רפואיים בבריטניה ונחשבת לחברה מובילה בתחום האספקה של תרופות מוזרקות והכנות רוקחיות בשורת התוויות רפואיות שונות תחת תקן GMP, ומהווה ספק מרכזי עבור NHS (National health care service) ולשורה של בתי חולים מובילים בבריטניה. החברה הגדירה את שוק הקנאביס הרפואי של בריטניה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות שלה לתחומים רפואיים חדשים. על בסיס הידע והניסיון של ITH בכוונת הצדדים להיכנס לשוק הקנאביס הבריטי המוערך ב-1.2 מיליון צרכני קנאביס, מתוכם צפויים להיות כ-340,000 צרכנים בעלי רישיון לקנאביס רפואי עד 2024, שוק המוערך ביותר ממיליארד פאונד בשנה.

לדברי אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם-קנביט, "ITH פארמה היא חברה מקצועית, ותיקה ומבוססת פארמה ומדע, ולכן סברנו כי הסינרגיה שלנו עמה תהיה מצוינת, ואנו מצפים כי שיתוף הפעולה בינינו יביא לתוצאות עסקיות טובות עבור שני הצדדים. זאת, בנוסף להיותו של השוק הבריטי אחד המעניינים ובעלי הפוטנציאל העסקי הגדול באירופה. הסכם זה הוא נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה אשר אושרה בחודשים האחרונים לאחר המיזוג בין תיקון עולם לקנביט. אין ספק, כי גם המהלך עליו הכריז משרד הבריאות לפתיחת השוק הישראלי ליצוא נתן לנו רוח גבית ופתח הזדמנויות חדשות עבורנו, וזו אחת מהן".

אבינעם ספיר מנכ"ל תיקון עולם קנביט. ראובן קפוצ'ינסקי,
אבינעם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם/ראובן קפוצ'ינסקי

BDO השיקה את דסק ישראל - UAE, שיתוף פעולה בין פירמות BDO הפועלות בישראל ובאיחוד האמירויות. הדסק המשותף מהווה פלטפורמה עבור שתי הקהילות העסקיות לנצל הזדמנויות צמיחה חדשות, מספק תובנות מרכזיות היכן להתמקד בשווקים חדשים אלו ויוזם קשרים עסקיים חוצי גבולות. שתי הפירמות פועלות מזה כמה עשורים כל אחת במדינתה, כדי לתת לעסקים פתרונות פרגמטיים בנושא מבנה, רגולציה ומס, לצד חיבורים עסקיים, שיתופי פעולה ובנקאות השקעות. ג'רארד רחמן, מנכ"ל BDO באיחוד האמירויות: "אני שמח שהקמנו ב- BDO דסק משותף לישראל ואיחוד האמירויות, עם האנשים המנוסים שלנו. אנו יודעים היכן נמצאות ההזדמנויות העסקיות בשתי המדינות, ומשתמשים בידע ובניסיון שלנו. אנחנו יודעים לעשות עסקים". דני מרגלית, יו"רBDO בישראל: "שתי הפירמות מכירות שנים רבות ומנהלות מערכת יחסים אישית טובה לאורך זמן. כעת נוצרה ההזדמנות עבורנו לעבוד יחד ולהשתמש בקשר הנהדר בינינו כפלטפורמה לפעילות עסקית חדשה".

מכון היצוא חותם על הסכם עם אחד הארגונים המשמעותיים והמובילים באיחוד האמירויות - מרכז הסחר העולמי בדובאי DUBAI WORLD TRADE CENTRE. שיתוף הפעולה כולל שותפות בכנסים בינ"ל ותערוכות ענק, חילופי משלחות וארגון משלחות של אנשי עסקים בין המדינות וכן תמיכה במימוש הזדמנויות עסקיות בשתי המדינות. ההסכם הינו תוצאת שיתוף פעולה בין מכון היצוא למשרדי הכלכלה והחוץ לקידום התעשייה הישראלית לאחר חתימת השלום עם איחוד האמירויות. מכון היצוא הינו אחראי על הביתנים הישראליים בתערוכות הבינלאומיות וכעת לראשונה גם במדינות המפרץ. מרכז הסחר העולמי בדובאי מארח ומארגן כמה מהאירועים והתערוכות מהגדולים והידועים ביותר בעולם, ואחראי על אירועים משמעותיים המשתרעים על פני תחומים מגוונים הכוללים טכנולוגיה, מזון, סייבר ולייף סטייל. הארגון הינו מרכז אסטרטגי אזורי לעסקים ופיננסים ומהווה יעד מוביל לכנסים בינלאומיים וירידים מסחריים. כמו כן, שייך הארגון למערכת התומכת בצמיחת עסקים ברחבי המזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה (MENASA). ופועל רבות למען צמיחה והשקעה כלכלית לדובאי ולאיחוד האמירויות. עבדאללה בין טוק אל מארי, שר הכלכלה של איחוד האמירויות אמר: "החתימה ההיסטורית על סכם אברהם פתחה דרכים חדשות לחיזוק שיתוף הפעולה והחליפין בין איחוד האמירויות לישראל. בנוסף היא יצרה מסגרת לפריחה של סחר דו-צדדי וקשרים כלכליים בין שתי המדינות. לשותפויות כמו זו שבין מרכז הסחר העולמי בדובאי לבין מכון היצוא הישראלי תהיה השפעה חיובית רחבת היקף, מכיוון שלא רק שתי המדינות יכולות להפיק תועלת, אלא גם אזור רחב יותר, בפרט באמצעות הזרמת השקעות וסחר פנימי, שיתוף פעולה מוגבר, שיתוף ידע וחדשנות רחבת היקף".

seperator

מכון היצוא חתם על הסכם שיתוף פעולה עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO). ההסכם הינו תוצאת שיתוף פעולה בין מכון היצוא למשרדי הכלכלה והחוץ לקידום התעשייה הישראלית לאחר חתימת השלום עם איחוד האמירויות. החתימה על ההסכם החתימה נערכה ביום שני, 5 באוקטובר במעמד H.E. ד"ר טאריק בין הנדי מנכ"ל ADIO, אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא וגדי אריאלי מנכ"ל מכון היצוא.

ההסכם מהווה את הבסיס ליחסי סחר חזקים בין אבו דאבי לישראל על ידי פתיחת הזדמנויות לשיתוף פעולה בהשקעות. הוא יסייע גם במפגשים עם חברות השקעות פוטנציאליות בשני השווקים, אירוח אירועים משותפים ותמיכה במשלחות ממשלתיות ותעשייתיות. ADIO תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מכון היצוא לתמיכה בהזדמנויות סחר והשקעה עבור חברות ישראליות, ויחבר אותן עם שותפויות אסטרטגיות ומשאבים על מנת לעודד הצלחה ארוכת טווח באמירות.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "הסכם שיתוף פעולה עם משרד ההשקעות באבו דאבי, הוא גשר נוסף להידוק הקשרים הכלכליים שהולכים וגדלים מדי יום עם אבו דאבי בפרט ועם איחוד האמירויות בכלל . דווקא בתקופת הקורונה, כשהמשק הישראלי במצב קשה, ומחזור ההכנסות של לא מעט חברות ישראליות טובות נפגעו משמעותית כתוצאה ממשבר הקורונה, ההסכם מקבל משמעות אפילו גדולה יותר. אני מקווה שהקשרים הכלכליים הנבנים בחודש האחרון עם איחוד האמירויות יהיו חלק משמעותי בהאצת המשק הישראלי בתקופה קשה זו".

שר החוץ, גבי אשכנזי: "משרד החוץ פעיל שנים רבות בתחום הכלכלי במפרץ בכלל ובאמירויות בפרט ואני מברך על צעד זה שנעשה בשיתוף פעולה עם מכון היצוא, ואשר יסייע לקידום הכלכלה הישראלית והאמירתית לטובת שני העמים. הפוטנציאל הכלכלי ביחסים הכלכליים עם האמירויות הוא עצום ולכן הנחתי להציב את קשרי הסחר כיעד מרכזי להסכמים בין ישראל לאמירויות".

חברת LR הישראלית תנהל את פרויקט המוכנות לחירום בעיר ינאגז'ו שבסין, במסגרת שיתוף פעולה בין ממשלת ישראל לממשלת סין. ההסכם נחתם בטקס מקוון בין עיריית יאנגז'ו, סין , לבין משרד הבריאות הישראלי, במסגרת פרויקט המוכנות לחירום. ההסכם נחתם מהצד הסיני על ידי ראשת העיר יאנגז'ו - זאנג באי ג'ון ומן הצד הישראלי על ידי מנכ"ל ומייסד קבוצת LR - עמי לוסטיג, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות - הפרופ' איתמר גרוטו, ומנהל תחום תקצוב במשרד הבריאות חגי דרור. קבוצת LR, אשר נבחרה לשמש כאינטגרטור עבור ממשלת ישראל בפרויקט המוכנות לחירום כחלק מהסכם שיתוף פעולה שנחתם בין ממשלת ישראל וממשלת סין (G2G), מנהלת את הפרויקט בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות הישראלי. הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית ליישום שיתוף הפעולה המשלב את המומחיות, הטכנולוגיות ומערכות המידע הישראליות בתחום המוכנות לחירום ויעניק תמורות משמעותיות למערכת הבריאות הישראלית. הקבוצה עוסקת בהקמה, ניהול ותפעול של פרויקטים גדולים ברחבי העולם. ההסכם כולל הקמת מכרז פיקוד ושליטה עירוני, הקמת מרכז סימולציה רפואי, מכירה ושימוש במוצרי IT בתחום המוכנות חירום והכשרות צוותים רפואיים בישראל ובסין.

הפרויקט שצפוי להסתכם בעשרות מיליוני דולרים במשך שלוש שנים יתבצע כחלק משיתוף הפעולה בין ישראל לממשלות זרות בתחום הבריאות , מדובר בפרוייקט רחב, שימשך בין 3-5 שנים ויבוצע בשלושה שלבים. זה נועד לצמצם את הפערים שנמצאו ברמת המוכנות בתחום הבריאות באירוע רב נפגעים ביאנגזנו שבסין. LR תנהל, תקים ותטמיע ידע לצד הכשרות מקצועיות להכנת העיר לאירועים רבי נפגעים במערכת הבריאות הקיימת. הדבר יבוצע לצד פיתוח מערכות מידע, שליטה ובקרה ובקרה בארגון ההצלה ובבתי החולים. כמו כן חברת LR תבחן הקמת מודלים תפעוליים כמו יחידות הצלה על אופנועים ותקים אותם לפי הצורך.

הסכם בין LR ליאנגז'ו. יחצ,
ראשת עיריית יאנגז'ו זאנג באי ג'ון במעמד החתימה על ההסכם/יחצ

יחצ

משרד היח"צ 'דולפין פרסום ויחסי ציבור' נבחר לנהל את מערך התקשורת ויחסי הציבור של חוות החופש, הממוקמת במושב עולש שבשרון. חוות החופש, שחוגגת בימים אלה את יום הולדתה הרביעי, הוקמה על ידי עדית רומנו ומיטל בן ארי ומשמשת כמרכז חינוכי חברתי לקירוב לבבות בין בני האדם לבעלי חיים שניצלו מתעשיות המזון.

לצד היותה מקלט הצלה ושיקום, חוות החופש מקדמת שיח של חמלה, כבוד, הקשבה והבנה מתוך רצון להוביל לשינוי חינוכי על ידי חיבור בין בני-האדם לבעלי-חיים. החווה מייצרת אפשרות לבני אדם להיפגש עם חיות שניצלו ושוקמו מתעשיית המזון וחיות בסביבה מיטיבה המספקת להם את כל צרכיהם הפיזיים והנפשיים. משרד היח"צ דולפין פרסום ויחסי ציבור מציינים, עם הצטרפות תקציב חוות החופש, את ההתרחבות המשמעותית שחוו בחודשים האחרונים- דווקא בעיצומו של משבר הקורונה, עם צירופם של לא פחות מ-4 תקציבים חדשים למשרד, מתחומי פעילות שונים.

משרד 'דולפין', שמציין השנה את שנתו ה-25, מתמחה בעיסוק בכל הקשור לזירת רווחת בעלי החיים, ולאורך השנים טיפל במגוון רחב של תקציבים הנושקים לתחום זה, ואף גרף במשך שלוש שנים ברציפות את פרס האריה השואג בתחומי הסביבה והקיימות על קמפיינים העוסקים בתחום בעלי החיים. בראש המשרד ניצבים ענת שור, מייסדת החברה ובעליה, ובנה, רון, המכהן כסמנכ"ל בחברה ומטפל מזה למעלה בעשור בלקוחות המובילים של המשרד. לצד תקציב חוות החופש, מנהל משרד 'דולפין פרסום ויחסי ציבור' גם את תקציבי היח"צ של קבוצת אורון אחזקות והשקעות, דלתות פנדור, אביבי מטבחים ועוד.

עדית רומנו, ממייסדות חוות החופש: "אני מברכת על העבודה המשותפת עם מערך יחסי הציבור של דולפין ובטוחה שיחד נביא למודעות ציבורית רחבה יותר את השיח על המתרחש בתעשיות הבשר, הביצים והניסויים ונקרב בני אדם ליחסים של חמלה, אמפטיה ואהבה עם בעלי החיים". ענת שור, מנכ"לית 'דולפין פרסום ויחסי ציבור': אני גאה ושמחה על תחילת העבודה עם חוות החופש. החווה חרטה על דגלה את המטרה לחנך לחמלה ולהביא למודעות את הנעשה בתעשיות המזון על ידי שיח חיובי ומקרב על מנת לחבר בין בין בני אדם לבעלי החיים בתעשייה ואנחנו גאים להיות חלק מהדרך להשגת מטרה זו".

ענת שור. יחצ,
ענת שור/יחצ

טכנולוגיה

שנת 2020 הביאה עמה קדמה טכנולוגית בכל אחד מתחומי החיים. גם החקלאות לא נותרה מאחור ומשלבת היום שלל חידושים ופיתוחים טכנולוגיים שעוזרים בעבודה היומיומית, מביאים לתפוקה גדולה יותר ומיטיבים עם גודלם ואיכותם של הפירות והירקות. הקדמה הטכנולוגית החקלאית מיושמת הלכה למעשה בכרמים של ענבי טלי מושב לכיש. בין האמצעים הטכנולוגיים בהם נעשה שימוש יומיומי בכרמים: מערכת השקיה חכמה שנשלטת על ידי הטלפון הסלולארי, כך שגם שהחקלאי לא נמצא בכרם עצמו מתאפשרים בקרה וויסות דרך המסך מרחוק, חיישנים שמוטמנים בקרקע ומאפשרים מדידה מדויקת של כמות המים ובאמצעות הטלפון הסלולארי ניתוח באמצעות גרפים שמראים את רמת הרטיבות של הקרקע ומתח המים בקרקע. נתונים אלה מאפשרים דיוק של ההשקיה וכן התראה באמצעות מייל ישירות לחקלאי במידה ויש מחסור במים, מצלמה עם אפליקציה לעיבוד תמונה שמאפשרת למדוד מדדי איכות כגון קוטר הענבים וצבעם כאמצעי לבקרת איכות ובהתאם לכך לאמוד את התשלום המגיע בעבורם. מדובר בפיתוח של חברת הסטארט אפ הישראלית Clarifruit .

פיתוח חדשני ישראל נוסף של חברת Fruitspec הינו מצלמות המותקנות על גבי טרקטורון המבצעות הערכת יבול תוך כדי נסיעה. עיבוד התמונה והחישובים מאפשרים להעריך בדיוק רב את מספר האשכולות בכרם , ואפילו את מספר הענבים באשכולות . כתוצאה מכך הכורם מסוגל להחליט אם נדרשת פעולה מתקנת להפחתת יבול עודף, או להפחתת צפיפות הענבים באשכולות.

אפליקציה של invisi.care מציעה דרך חדשה לתמוך בחיים עצמאיים ובטוחים של ההורים האהובים בבית. ללא צורך בהתקנות של מכשירים, חיישנים לבישים או לחצני מצוקה. האפליקציה מנטרת את הפעילות הסלולרית בנייד, ומתריעה על שינויים בשימוש. למשל ירידה משמעותית בכמות ואורך שיחות הטלפון.

בקרת איכות ענבים Clarifruit. יחצ,
בקרת איכות של Clarifruit/יחצ

העמותה לגיימינג תחרותי בישראל (IESA), הכריזה על המשחקים האירופאיים ורואה גידול של כ40% שחקנים גיימרים מקצועיים בישראל וכ300 אלף שחקנים חדשים בעולם בעקבות הקורונה. עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל: "בתקופת הקורונה אנחנו רואים גידול משמעותי בתחום הגיימינג התחרותי בעולם ובישראל, עם עלייה של כ 40% בכמות השחקנים המקצועיים. נתון זה רק מוסיף לחזק את הפוטנציאל של הענף לחיבור קהילות מכל רחבי העולם. אירוח אליפות העולם בישראל מהווה צעד משמעותי מאוד בדרך לקידום הענף כ-ספורט לכל דבר בישראל ואת הגיימרים הישראליים.
אני מודה לשותפינו במכבי תנועה עולמית, עיריית אילת והפדרציה העולמית על האמון ומאחל הצלחה רבה לנבחרת במשחקים הקרובים". רואי הסינג, מנכ"ל המכביה: "אני מאוד שמח שמדינת ישראל נמצאת במרכז הבמה העולמית של הענף המתפתח ביותר בעולם- הספורט האלקטרוני. מכבי תנועה עולמית גאה לארגן את שתי אליפויות העולם ביחד עם העמותה לגיימינג תחרותי, עיריית אילת ומשרדי הממשלה השונים. אני בטוח כי ארגון שתי אליפויות העולם יסייעו להביא גם ממשתתפים יהודים רבים למכביה 2022".

עידו ברוש. אלינה החמן,
עידו ברוש/אלינה החמן

נדל"ן

משקיעי הגשמה עודכנו על אקזיט בפרויקט Lafayette, לואיזיאנה. על אף משבר ה- Covid19 והשפעתו על שוק הנדל"ן האמריקאי, השלימה הגשמה בהצלחה את מכירת הפרויקט ליזם בעסקת Buy out.

פרויקט Lafayette לואיזיאנה כלל רכישת קרקע, בנייה ומכירה של מתחם Multi-Family יוקרתי, המיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי, בשיתוף עם חברה יזמית מקומית- ASX Properties. הפרויקט כולל 174 יחידות דיור ב-5 בניינים, בני 4 קומות ומשתרע על שטח כולל של 6,000 מ"ר. הפרויקט ממוקם ב- Lafayette , העיר הרביעית בגודלה במדינת לואיזיאנה. העיר נמצאת בחלק הדרום מרכזי של לואיזיאנה, במרחק של כ-35 מייל צפונית למפרץ מקסיקו, כ-130 מייל מערבית ל New Orleans וכ-222 מייל מזרחית ליוסטון.

לצורך העסקה, חברה הגשמה ליזם מקומי מנוסה ,ASX Properties המתמחה ביזום פרויקטים חדשים ורכישת נכסים קיימים להשבחה ומימוש בדרום לואיזיאנה, לרבות מוסדות רפואיים, בנייני משרדים, מתחמי דיור, נכסים לשימוש מעורב, בתי מלון ועוד. ליזם ניסיון עשיר בתכנון וניהול פרויקטים מורכבים. לאחרונה רכשה החברה היזמית ASX Properties את חלקם של משקיעי הגשמה בעסקת Buy Out. עם השלמת העסקה נחתם הפרויקט בתשואה מרשימה לציבור המשקיעים בו.

שוק ה- Multi-Family בארה"ב נחשב לאפיק השקעה חזק ויציב, בזכות שוק השכירות שנמצא בעלייה מתמדת ועקבית. כבר היום מעל 40% מתושבי ארצות הברית מתגוררים בשכירות והמספרים נמצאים במגמת עלייה מדי שנה. האזורים הבולטים במתחמים אלה מתרכזים בדרום-מזרח ארה"ב - אטלנטה, ג'ורג'יה, צפון ודרום קרוליינה ופלורידה.

פרויקט לואיזיאנה של הגשמה. יחצ,
פרויקט לואיזיאנה/יחצ

רשויות

משרד "פיליזר תקשורת" נבחר לייצג את פארק אריאל שרון, והוא ינהל את מערך התקשורת ההסברה ויחסי הציבור של הפארק. פארק אריאל שרון הינו הפארק המטרופוליני הגדול בישראל, והוא משתרע על שטח של למעלה מ-8000 דונם (פי 2.5 מגודלו של הסנטרל פארק). הפארק גובל במספר רשויות מוניציפליות וביניהם: חולון, תל אביב, רמת גן, אזור ואור יהודה. הפארק הייחודי מציע חוויה של פנאי ונופש והוא כולל שטחי טבע, נוף ייחודי, ארכיאולוגיה, אגמים טבעיים ואף שטחים חקלאיים לצד מסלולי טיול, הליכה ורכיבה על אופניים. בפארק מגוון אזורים לשהייה בחיק הטבע הוא מהווה מרכז אזורי ולאומי בהביטי קיימות, אקולוגיה, כלכלה, חינוך, פנאי ונופש. המנכ"ל החדש של פארק אריאל שרון הוא דן ליכטמן, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים: "עם כניסתה של הנהלה חדשה לצד חברי דירקטוריון חדשים, אנו מצויים בתנופת פיתוח מואצת בפארק שעתיד להוות אטרקציה בלב גוש דן אין עוד פארק בסדר גודל כזה בישראל, ואף במזרח התיכון.

כל חברי ההנהלה החדשים וחברי הדירקטוריון ובראשם היו"ר אברהם נתן מובילים יחד איתי, את הפארק לתנופת פיתוח מרשימה ,בהתאם לתוכנית האב, ופועלים ליצירת אטרקציות פנאי תרבות ספורט ונופש מהגדולים בישראל". הנהלת הפארק בחרה במשרד פיליזר תקשורת , שהינו בעל ניסיון רב בתחומי פיתוח אזורי, תיירות תשתיות ועבודה עם גופים ממשלתיים ורשויות ומועצות ציבוריות גדולות, כמו "הקרן לשיקום מחצבות", עריית עכו, ירושלים, תל אביב, פארק פרס חולון ,תיירות המועצה האזורית גולן ואף פועל במגוון מיזמים הכוללים שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה כמו משרד התיירות, התרבות ועוד. נאוה פיליזר מנכ"לית פיליזר תקשורת: "אנו גאים על הבחירה בנו. נשמח להוביל לחשיפת המהלכים החדשים בפארק ובעיקר את רוח העשייה החדשה של ההנהלה וחברי הדירקטוריון".

מחלקת הנוער של המועצה האזורית באר טוביה השיקה ביום ראשון את "סיירת הבאר", שנועדה לתת מענה לבני הנוער בשעות הלילה המאוחרות בעת הצורך וליצור סביבה בטוחה. הסיירת מורכבת מ- 13 רכזי נוער ו-9 גרעינרים, בהובלת מחלקת הנוער ובשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים, התכנית לביטחון קהילתי ותוכנית 360. ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי וסגן ראש המועצה, אודי דניאלי, פגשו במתנדבי הסיירת ונתנו את ברכתם "לסיירת הבאר". ראש המועצה קובי אביבי: "פגשתי את המתנדבים חדורי המוטיבציה שסיפרו לי על תחושת השליחות במשימתם החדשה והחשובה. אחרי הכול, בימים מורכבים אלה, אני סבור שחיזוק תחושת הביטחון של הנוער תחזק גם את החוסן הקהילתי של המועצה. ישר כוח לעוסקים במלאכה".

עוד מבאר טוביה, המועצה האזורית ממשיכה בפעילות למניעת שרשרת ההדבקה ולהפחתת מספר חולי הקורונה בישובים. נכון להיום, יש מעל 200 חולי קורונה מאומתים במועצה ולכן בימים אלה החלה המועצה, בשיתוף עובדי המועצה, פיקוד העורף והנהגת הישובים, בפעילות הסברה נרחבת בישובים אודות נגיף הקורונה ולהעלות את המודעות לסכנת החיים אם לא יקפידו על הנחיות משרד הבריאות. ההסברה מתמקדת תחילה בישובים בהם התחלואה גבוהה, כמו בשתולים ובשדה עוזיהו. ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, התלווה היום לסיור בישובים והדגיש את חשיבותה הרבה של המטרה - להציל חיים. "אני מודע לכך שהתקופה הזו אינה פשוטה, היא מאתגרת ומחייבת לגלות סבלנות רבה, אורך רוח ובעיקר לגלות תקווה ולדעת שהכול יסתיים בסוף", אמר ראש המועצה והוסיף: "עד אז, עלינו להמשיך לשמור על ריחוק חברתי, לעטות מסיכות ולצאת אך ורק לצורך חיוני. אני מברך את פקע"ר, עובדי המועצה והנהגת הישובים על הפעילות המבורכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully