וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטף פלוס 65: הפנסיונרים חוגגים בקניות אונליין

8.10.2020 / 0:48

העובדה שבני 65+ גילו בשנים האחרונות את עולם הקניות אונליין לא חדשה, אבל הנתונים מתקופת משבר הקורונה מראה ששברו שיאים הכפילו את כמות הרכישות וכוחם כצרכנים עולה בעולם האיקומרס

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

משבר הקורונה לא פוסח על אף קבוצה דמוגרפית בחברה, ונראה שאף על פי שאנחנו בתחילתו של משבר כלכלי, מגמת הרכישות אונליין מתחזקת. דווקא בתקופה זאת, המאופיינת בחוסר וודאות כלכלי, בולטת שכבת הגיל של בני ה-65+, המכונים בומרס (Boomers), אשר פחות נפגעת מהמשבר. מרביתם כבר מחוץ למעגל העבודה, מבוססים כלכלית ולכן פחות מציגים שבריריות פיננסית. אין פלא ששכבת גיל זאת, 65-74, מסומנת על-ידי חברות השיווק וזוכה להתייחסות מיוחדת בתקופה זאת.

זה לא חדש שבגילאים הללו יישרו קו עם מגמות הצרכנות הדיגיטלית של השנים האחרונות והגדילו את השימוש שלהם במדיה החברתית, באפליקיות ובמסחר הדיגיטלי. אף על פי שהם נחשבים למאמצים איטיים של מגמות, למרביתם פשוט לא נותרה ברירה והם נאלצו להתרגל לחידושים בתחום.

אישה מבוגרת קונה אונליין. יחצ,
קוראים להם בומרס, וזה לגמרי אוקיי/יחצ

המגמה שהחלה בשנים האחרונות, התגברה מאוד בתקופת הקורונה, והחשש מפני יציאה מהבתים למרכזי הקניות הביא לכך שמרבית הבומרס מבצעים רכישות ברשת. מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב גילה כי שישה מתוך עשרה עברו לקיים את מרבית הרכישות באמצעים דיגיטליים ונראה שהם התרגלו לכך, למרות הציפייה שלהם לחזור לרכישה בחנויות עצמן. מדובר בנתון מרשים ביותר בעולמות האיקומרס.

לדברי מעין גוטמן, מנהלת המותג של GROO (לשעבר גרופון), אתר הדילים של ישראל: "אחד המאפיינים הדרמטיים והמעניינים בתקופה הנוכחית הוא התחזקות של קהל הצרכנים המבוגר יותר ברכישות אונליין. כמות הרכישות של בני ה-65+ ב-GROO הוכפלה בחודשים האחרונים ואנחנו, בהתאם, דואגים להתאים לקהל זה את הדילים המתאימים לו לפי העדפות הרכישה ואופי הצרכנים".

נראה שהצורך לשמור על קשר ולהפיג את הבדידות באמצעות אמצעים טכנולוגיים, דוגמת רשות חברתיות ושיחות בוידיאו, דחף את בני ה-65+ להתעניין יותר ויותר גם בעולמות האיקומרס. מלבד רכישות של דברי מזון ופארם, מנתונים של GROO עולה שהבומרס בתקופת הקורונה הרבו לקנות רהיטים, בעיקר ריהוט לסלון ולגינה, ובאופן לא מפתיע דאגו לבריאותם והעסקה הנמכרת ביותר בקרב בני גילם היתה מסכת N95. בין הסגר הראשון לשני הבומרס חיפשו לצאת מהבית וקנו חופשות וספא. בנוסף להתרעננות שלהם הם גם רכשו אטרקציות לילדים בשביל לבלות עם הנכדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מעין גוטמן. יחצ,
דואגים להתאים את הדילים. מעין גוטמן/יחצ

"מדובר באוכלוסייה הכי זהירה בקרבנו בישראל, מכיוון שרבים בגילאים אלה אינם מועסקים כבר ונמצאים בביתם עם פנסיות ברובם הגדול. הם אינם יכולים לתרום למשפחה בגלל המסוכנות היחסית שלהם בעקבות הקורונה, ולכן התופעה הזו של הקניות ברשת הינה מובנת לחלוטין. המועסקים מביניהם עובדים, לפחות בחלקם, באמצעות זום, דבר שאילץ את בני ה-65 פלוס להתחבר טכנולוגית. היום אוכלוסייה זו מבינה בדיוק בפני מה היא עומדת וזו הדרך ההגיונית ביותר", אומרת ד"ר אביבה קפלן, אנתרופולוגית וגרונטולוגית מהאקדמית נתניה.

ד"ר יעל פוזננסקי. יחצ,
אמצעי תקשורת טוב, בנוסף לאמצעי צריכה. ד"ר יעל פוזננסקי/יחצ

ד"ר יעל פוזננסקי, מהמחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה, מביאה את ההקשר הפסיכולוגי לקניות ברשת בקרב גילאי 65 פלוס ואומרת: "הסבר אחד הוא שהפחד מהקורונה ומהחשיפה ומהקרבה הפיזית ומההדבקות מובילה אותם לחשוש ולא לצאת מהבית, אבל הם צריכים מוצרי צריכה ומהצורך הם עברו לקנות ברשת ובמקביל גם להיחשף למוצרים נוספים שהם מעבר לקניות בסיסיות. נוצר צורך וגם שעמום. הסבר נוסף אופטימי יותר, הוא שזהו סוג של אמצעי פסיכולוגי להרגיש צעירים בסיטואציה שבה כל הזמן מתקשרים להם שהם קבוצה בסיכון, שהם קשישים וזה מחזיק אותם צעירים כי הם מתנהלים כמו צעירים. סביר להניח גם שכדי להתחיל מנגנון של קניות ברשת הם קיבלו הדרכה מהדור הצעיר יותר או הנכדים, כך שזהו גם אמצעי תקשורת טוב עם הנכדים בתקופה שבה קשה ליצור תקשורת כמו שרגילים אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully