וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון פתוחה כבר שנים למוכרים הישראליים. עכשיו גם וולמארט

8.10.2020 / 0:54

נידם תקשורת, אחת מ-500 המוכרים הגדולים באמזון, נכנסת גם לוולמארט ומציעה לקמעונאים הישראלים לפתוח דרכה חנות מקוונת. המנכ"ל שלומי נידם מסביר בריאיון איך זה עובד ("ננהל את החנות שלכם בכל ההיבטים") ומה מבדיל בין החברה שלו למוכרי החלומות שמבטיחים הרים וגבעות

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובארצות הברית בפרט, הובילה לשינוי דרמטי באופן הצריכה. סגירת החנויות הפיזיות גרמה לרשתות הסחר המקוון כגון אמזון ו-וולמארט לנסוק בהיקף הפעילות. את אמזון הישראלים מכירים היטב ועושים דרכה לא מעט עסקאות, אבל וולמארט היא רשת קמעונאית שמוכרת רק לאלה שביקרו או גרו בארצות הברית. לנו אין דריסת רגל שם, או לפחות לא הייתה כזאת.

התקופה החדשה יצרה הזדמנויות חדשות, כשאחת מהן היא פתיחת חנויות מקוונות באמזון. חברת נידם דורגה כאחת מ-500 המוכרים הגדולים ביותר בענקית המסחר המקוון, ופעילה ב-15 מדינות, בין היתר בארצות הברית, אירופה ואוסטרליה. כעת היא אושרה כספק גם בוולמארט, מה שירחיב את פעילות החברה וייצור הזדמנויות למכירה גם בפלטפורמה המתחרה. נידם תמכור מוצרים של יצרנים ישראליים בוולמארט תחת מותגים פרטיים ובהם קוסמטיקה מים המלח, מוצרי ניקיון של מפעל ישראלי מוביל, תכשיטים ועוד.

"וולמארט היא השחקן השני בגודלו בשוק האי קומרס האמריקני אחרי אמזון ששולטת בשוק", מסביר שלומי נידם, מנכ"ל החברה, "מצד שני, וולמארט שולטת בשוק המזון ומוצרי מכולת באי קומרס. אי ביי אינו מהווה שחקן משמעותי בשוק האיקומרס האמריקני בשלב זה, מאחר שהיא חברה ששווה כמה עשרות מילארדים 'בלבד' לעומת מאות מיליארדים ושל וולמארט ומעל טריליון וחצי דולר של אמזון".

סניף וולמארט בארצות הברית, 3 בספטמבר 2019. AP
הרשת הקמעונאית הפיזית הכי גדולה בצפון אמריקה. וולמארט/AP

אז איפה, בעצם, הישראלים מרוויחים? לקנות הם הרי לא יכולים בוולמארט, אבל למכור? ועוד איך. לכך עוד נחזור, אבל תחילה אמזןו. נידם מציעה אפיק השקעה במודל חדשני: הקמת חנות באמזון ארצות הברית, עם ניהול מלא עבור המשקיע. "פתיחת חנויות מקוונות באמזון דורשת מיומנות רבה", אומר נידם, "הדירוג של נידם תקשורת כאחת מ-500 החנויות הגדולות ביותר באמזון הוא חותמת חשובה לניסיון העשיר שלנו. תקופת הקורונה פתחה דלת להזדמנויות חדשות, והעלתה את הערך של נדל"ן דיגיטלי. במסלול החדש, אנחנו מציעים הצעה ייחודית לכל מי שמעוניין להשקיע בנדל"ן העתיד וליהנות מתשואות גבוהות ללא התעסקות מצדו".

במסלול שנידם תקשורת מציעה, היא תפתח חנויות באמזון ארצות הברית בהשקעה של כ-200 אלף שקלים, כש-75 אחוז מהחנות בבעלות המשקיע, ו-25 אחוז בבעלות נידם תקשורת. עם פתיחת החנות, המשקיע מקבל חנות עם מלאי בשווי של 30 אלף דולר, כשהיא מנוהלת על ידי נידם תקשורת בכל ההיבטים: טיפול בלוגיסטיקה, רכש, בחירת מוצרים, שירות לקוחות, ניהול שוטף מול אמזון ועוד. לדברי נידם, "מדובר בהכנסה פאסיבית מניבה, עם החזר השקעה של תוך כשנה".

אנחנו מכירים את "מוכרי החלומות" שפותחים וובינארים ואומרים איך לעשות כסף באמזון. במה אתם שונים מהם, בעצם? הרי אתה גם אומר, בלשונך, שמדובר בהחזר השקעה מהיר, וכולנו יודעים שכסף לא צומח על העצים, גם לא באמזון.

"צריך להבין שכ-90 אחוז מחשבונות המוכרים באמזון מפסידים כסף ונחשבים כחשבונות קטנים ולא רווחיים. לצערנו, צצו כפטריות אחרי הגשם קורסים המלמדים את הטכניקה בניהול חנות אמזון ולא את יסודות וסודות המסחר, ואת המשמעות של תשתית לוגיסטית מכירתית ושירותית לחנות. הרוב המוחלט של הקורסים מלמד איך להקים ולנהל מותג פרטי (PL) באמזון, דבר שכרוכה בו השקעה עצומה בשיווק ומיתוג המוצר (עלות שרוב הסוחרים לא עומדים בה או משקיעים אותה). בנידם תקשורת אנחנו מתמחים במכירת מוצרים ממותגים בעלי ביקוש גבוה וקשיח שאין צורך להשקיע השקעה משמעותית בשיווק המוצרים (לדוגמא, מוצרי אפל, סמסונג, ניו בלאנס וכדומה). לחברה מרכזים לוגיסטיים, צוות שירות לקוחות, צוות שמטפל בהחזרות, רכש ומחלקת מחקר שבוחרת את המוצרים, יחד עם קשרים וחוזים עם היצרנים הגדולים בעולם לרכישת סחורות. את כל התשתית הזאת אנחנו מעמידים לרשות היזמים שפותחים חנות דרכנו, ולכן כחנות יכולה לעמוד בסטנדרטיים גבוהים ולהרוויח כסף".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שלומי נידם. אביטל משה,
חוסך את עלויות השיווק והניהול. שלומי נידם/אביטל משה

חוזרים לוולמארט. נידם מסביר כי המעבר מחנויות פיזיות לחנויות באונליין פתח עולם חדש של נדל"ן דיגיטלי. ככל שהחנות מנוהלת בצורה מקצועית, כך גם ערכה עולה ואף יש אפשרות למכור אותה עם רווח כששוויה עולה עם כמות הרכישות והביקורות החיוביות. התהליך מתבצע על ידי רכישת מוצרים של מותגים גדולים ומבוקשים עם ערך קבוע. לטענתו, הודות להיכרות ארוכת השנים בעולם הסחר המקוון: "אין ספק שמדובר כאן בהזדמנות גדולה עבור הישראלים להרחיב את פלטפורמת המכירות שלהם מחוץ לישראל ולהיכנס למכירה מקוונת באתרים המובילים בעולם ובהם וולמארט. אנו נציע אפשרויות לישראלים נוספים באמצעות חברת נידם למכירת מוצריהם בוולמארט".

מעבר למשמעות העסקית, מה החשיבות, בעצם, לכניסה לוולמארט כחברה ישראלית? האם יש משהו סימבולי מעבר לכך?

"וולמארט היא רשת השיווק הגדולה בעולם, פועלת במספר מדינות ובארה"ב פרוסה ביותר מ-9,000 סניפים פיזיים בעלי שטח מסחר עצום. חלומו של כל איש עסקים למכור לכל סיני (הרי יש מיליארדים) ולרשת השיווק הגדולה בעולם, שזה בעצם אומר למכור לכל אמריקני. וולמארט הייתה מאוד לא נגישה לחלום הזה עד להתפתחות האיקומרס, אבל היום היא מאפשרת לכל המעוניין להציע את מוצריו דרך הפלטפורמה שלה, בתנאי שיש לו חברה אמריקנית וכתובת פיזית בארה"ב. לוולמארט מועדון לקוחות עצום המכיל מעל מאה מיליון חברים , כרטיס אשראי הנושא את שמה וכמובן מנגנוני הטבות ללקוחות כמו החזר כספי הנחות נקודות ועוד. כחברה ישראלית אנחנו יכולים כיום להציע לכלל מועדון הלקוחות את מוצרינו ולהתחרות במוצרים ומותגים מקומיים. זו התקדמות עצומה".

האם אתם רואים יתרון בכך שלוולמארט, בניגוד למתחרות, יש גם רשת פיזית? יש היתכנות להשתלבות גם בה?

"מועדון הלקוחות , הפריסה הפיזית והמותג החזק משחקים כאן תפקיד משמעותי בבחירת הספק, האמון ושירות הלקוחות מצד הלקוח. לגבי מכירה בחנויות פיזיות, ניתן לעשות זאת, אך ההיערכות שונה לחלוטין ומצריכה מלאי גדול יותר, פריסה לוגיסטי גדולה יותר ואמצעי שיווק אגרסיביים יותר. לכן ההזדמנות למכור באונליין בלבד מעולה ומכסה את כל ארה"ב וקנדה".

האם יש הבדל מבחינת תמהיל המוצרים שאתם מתכננים למכור בוולמארט לאלה שאתם מוכרים באמזון? אם כן, מדוע?

"כרגע אנחנו מציעים את המותגים הפרטיים שלנו בוולמראט ופחות מוצרים של מותגים אחרים שאותם אנחנו כן מציעים באמזון. כמו כן, בוולמראט אנחנו מציעים ומחפשים מוצרים שמתאימים לסופרמרקט בכל הקטגוריות, כלומר מוצרי ניקיון , מזון , גינון , עשה זאת בעצמך, מחשוב לבית, קוסמטיקה, טואלטיקה ועוד ופחות מוצרים לעסקים B2B שאותם אנחנו מוכרים באמזון ובמקומות אחרים".

מדוע וולמארט לא נגישה לקהל בינלאומי? האם כניסה של ספקים ישראלים למשחק יכולה לשנות את זה, כמו שניסו בעבר בטארגט וכמו שעושים היום באמזון?

"היא מוכרת כיום בצפון אמריקה, כלומר בארה"ב וקנדה, וייתכן שתרחיב את הפעילות לאירופה ומדינות נוספות בה יש לה תשתית פיזית. ארה"ב הוא שוק מספיק גדול וחשוב כדי שוולמארט תהווה פלטפורמה מעניינת עבור סלרים בשוק האיקומרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully