וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלי אתר: איך להתחיל למכור אונליין?

8.10.2020 / 10:01

במציאות הנוכחית עסק שלא מוכר אונליין עד הבית לא יכול להתקיים, אבל לא לכולם יש אתר. אפשר להתגבר על הבעיה הזאת דרך פלטפורמות קיימות

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

כל התחזיות לגבי עליית האיקורמרס והפיכת קניות אונליין לנחלת הכלל התגשמו באחת עם מגפת הקורונה. אם בעבר היו עסקים רבים שדחו את ההחלטה על פתיחת ערוצי מכירה דיגיטליים או התלבטו אם השקעה בתחום אכן תשתלם, היום ברור לכולם שעסק שלא מציע ללקוחותיו אפשרות להזמין את מוצריו באינטרנט ולקבל אותם עד הבית, לא יוכל להמשיך להתקיים במציאות הנוכחית. אתר מכירות עצמאי הוא נכס חשוב מאוד עבור כל עסק והוא חיוני להתפתחות העסק בטווח הארוך, אבל הקמת מערך איקומרס עצמאי היא משימה מורכבת שחשוב לעשות עם ליווי מקצועי. אם אתם זקוקים לפתרונות שלא דורשים השקעה כספית משמעותית בשלב הנוכחי, או רוצים להתחיל למכור אונליין ללא אתר בהקדם, ישנם כמה פתרונות שאני ממליצה לשקול.

פתרונות סושיאל וייעוץ עסקי - האתר של טל נברו

קניות אונליין במחשב. ShutterStock
חייבים אתר? עדיף, אבל התשובה מורכבת/ShutterStock
  • הצטרפו לפלטפורמה וירטואלית כמו אמזון או אטסי. "קניונים" של מכירות אונליין כמו אמזון, אטסי או איביי הם דרך נוחה למכור את המוצרים שלכם לקהל בינלאומי. גם בארץ קיימות פלטפורמות נישתיות המרכזות מוכרים שונים ומציעות פתרון נח לעסקים קטנים שרוצים להגיע לקהל המקומי. העלויות של הצטרפות לפלטפורמות האלה יכולות להיות גבוהות, אבל הן מציעות גם יתרונות רבים. כך לדוגמא, אמזון מספקת למוכרים שלה שירותי אחסון ושילוח, כך שבעלי עסקים לא צריכים לדאוג ללוגיסטיקה סבוכה. חשוב להבין שבכל האתרים האלה, גדולים כקטנים, יש תחרות קשה בין המוכרים ולעיתים קרובות תצטרכו לשלם גם על פרסום בתוך הפלטפורמה. בנוסף, קחו בחשבון שההצטרפות לאתרים מכירתיים אמנם פשוטה, אבל קשה לבלוט כאן ולהגיע לקהל הייחודי שלכם. זהו אתגר של ממש לספר את הסיפור שלכם ולתפוס את עינו של הלקוח כשאתם רק אחד מהעסקים הזהים שמתקבלים בתוצאות החיפוש.
  • צרו עמוד נחיתה לעסק שלכם. אחת הדרכים הנפוצות והנגישות להתחיל למכור מוצרים באינטרנט היא להקים עמוד נחיתה עבור העסק שלכם. עמוד נחיתה הוא כלי שזול להקים וקל לתפעל, ולכן זו דרך נוחה להתחיל את פעילות האונליין שלכם. ישנן מערכות אונליין ידידותיות רבות כמו מיילצ'ימפ - MailChimp או אקטיבטרייל - ActiveTrail, המאפשרות לבנות עמוד נחיתה באמצעות תבניות מוכנות ולהתאים אותו לצרכי העסק שלכם. עמוד נחיתה לא יספק לכם את היתרונות של כתובת אינטרנט ייחודית (דומיין) משלכם וזה בהחלט שיקול שיש לקחת בחשבון. אך במובנים רבים אחרים, ניתן להשתמש בו כמיני-אתר שתציגו בו את העסק שלכם, תפרטו על המוצרים שאתם מציעים, תאספו שמות של מתעניינים ואף תקבלו תשלום מלקוחות. כל זה בלי לדעת לעצב או לתכנת וללא השקעה כספית משמעותית.
  • נצלו את ערוצי הסושיאל של העסק שלכם. הרבה עסקים קטנים רוצים להתחיל למכור כמה שיותר מהר, אבל לא מנצלים את הכלים שכבר עומדים לרשותם כדי להגיע ללקוחות שלכם. בין אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים, משווקים מוצרים דיגיטליים או מציעים שירותים, הפרופילים החברתיים שלכם הם ערוצים מעולים שכדאי לכם לגייס לצורך המשימה. הצורה הנכונה להשתמש בסושיאל כדי למכור תלויה בסוג העסק ובמטרות שלכם: ישנם עסקים שעבורם שינויים קטנים כמו פרסום מספר טלפון להזמנות בעמוד הפייסבוק ותזכורת לעוקבים על כך שאתם עושים משלוחים תעשה את כל ההבדל. במקרים אחרים, פרסום תמונות של המוצרים שלכם בסטוריז באינסטגרם היא שתאפשר ללקוחות לבחור את מה שהם מעוניינים בו ולפנות אליכם. מעבר לכך, פייסבוק מציעה ממשק מכירות ייעודי לעסקים קטנים המשווקים מוצרים פיזיים בשם Facebook Shops. כדי להצטרף אליה תצטרכו להקים קטלוג וירטואלי שיתממשק לעמוד הפייסבוק שלכם דרך כלי שנקרא Facebook Commerce Manager. זה אמנם כרוך בהתעסקות והמתנה לאישור החנות מטעם פייסבוק, אך היתרון הגדול של הקמת החנות בתוך פרופיל האינסטגרם והפייסבוק שלכם היא הנגישות הגבוהה לקהל שכבר עוקב אחריכם ואפשרויות הפרסום המתקדמות שפייסבוק מציעה. אגב, גם עסקים שיש להם מערך מכירות דיגיטלי יכולים לחבר אותו למערכת של פייסבוק ולהציע ללקוחות לקנות באיזו דרך שנוחה להם.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אז האם אתם צריכים אתר כדי למכור אונליין?

אני ממליצה לכל עסק שרוצה להצליח בשנים הקרובות להשקיע בהקמת אתר ייחודי המציג את סיפור העסק ומאפשר למבקרים בו לרכוש מוצרים אונליין. יחד עם זאת, חשוב להבין שאתר אינו הדרך היחידה למכור ברשת ולא חייבים להמתין שהאתר שלכם יהיה באוויר כדי לאפשר ללקוחות שלכם לקנות. הצטרפות לפלטפורמת מכירות, הקמת עמוד נחיתה המאפשר סליקת אשראי או הוספה של חנות לפרופיל הפייסבוק שלכם הן כולן דרכים מוכחות להציע את המוצרים שלכם לרכישה. גם אם כבר יש לכם אתר מכירתי כדאי לכם לשקול הקמת אפיקי מכירה נוספים כדי להרחיב את קהל היעד שלכם ולהציע לגולשים מגוון דרכים לקנות. למדו להכיר את הלקוחות שלכם והבינו מה הוא ערוץ הרכישה הנח ביותר עבורם כדי שתמיד תוכלו להציע להם את מה שהם מחפשים.

לאתר של טל נברו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully