וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטרדים מהאוויר שיוצא מהמזגן? הטכנולוגיה הזאת תרגיע אתכם

8.10.2020 / 12:47

מערכות מיזוג האוויר נקשרו כמסייעות להפצת נגיפים בחללים סגורים. טכנולוגיית UVC שמותקנת במזגנים מרכזיים בבניינים ובמשרדים הופכת את האוויר לבטוח יותר. זה לא זול, אבל בשביל סביבת עבודה נקייה מנגיפים אולי זה שווה לכם

סדרת מחקרים שהתפרסמו לאחרונה העוסקים באופן ההדבקה בנגיף הקורונה קובעים כי הסיכון להדבקה בנגיף גדול משמעותית בחללים סגורים לעומת הסיכון בשטח פתוח. המחקרים מצאו כי הנגיף נפלט במיליוני עותקים מנשאים שלו ויכול להישאר תלוי באוויר במשך שעות.

כשיש עוד אנשים איתנו בחלל הסגור, האוויר שאנחנו שואפים לריאותינו הוא למעשה אותו האוויר שנפלט מהריאות שלהם, ובתקופת הקורונה זו סכנה של ממש, אנו עלולים לנשום את אותם מיליוני עותקים של הנגיף שנפלטו לאוויר על ידי נשא. משרדים, בתי כנסת, מסעדות ומרפאות מהווים מעין מלכודת עקב הדבקה על ידי חלקיקים באוויר שמתפזרים בחדר. דו"ח אמן שהתפרסם לאחרונה מציין שהסיכון להדבקה בחלל סגור הוא פי 20 יותר מאשר בשטח פתוח.

בעיית ההדבקה חמורה במיוחד בחללים סגורים שמאווררים על-ידי מערכות מיזוג אוויר מרכזיות שכן הן עלולות לסייע לנגיף להתפשט בקרב כל הנוכחים דרך פתחי האוויר. עם זאת, קיימות מספר דרכים להפחית את העומס הביולוגי מהאוויר, ולהקטין את הסיכוי להידבק. אחת הדרכים היעילות והבטוחות ביותר היא טיפול באמצעות קרינת UVC.

סטריליין. יחצ,
האם הקיץ הקץ על העברת קורונה בסיוע המזגנים?/יחצ

מהי אנרגיית UVC וכיצד היא מצליחה לחסל נגיפים וחיידקים?

קרינת UVC נמצאת על פני הספקטרום האלקטרומגנטי ואורך הגל שלה נע בין 200-280 ננומטר. הקרינה עוצמתית במיוחד עד כדי כך שגם בחשיפה קצרה היא מחסלת מיקרואורגניזמים שונים בהם וירוסים, חיידקים ועובשים, וביניהם נגיף הקורונה. עקב יעילותה הגבוהה של האנרגיה בהשמדת מזיקים מזה שנים רבות נעשה שימוש בפתרון זה בחיטוי בבתי חולים, מעבדות, מפעלי אלקטרוניקה ומזון ואף בטיפול בשפכים.

איך זה עובד?

בזמן תהליך החיטוי, האנרגיה האולטרה סגולה פוגעת בעוצמה ישירות ב-DNA של הווירוס, גורמת לו לשברים אשר משבשים את יכולתו להשתכפל. פעולה זו מנטרלת את הנגיף ומצמצת מאוד את הסיכוי להדבקה. לכן, האנרגיה האולטרה סגולה יעילה גם כנגד וירוס הקורונה.

למרות הזמן הקצר שעבר מהתפרצות הנגיף, הוכיחו מספר חוקרים מאוניברסיטת Emory בארה"ב את יעילותה של קרינת UVC גם כנגד נגיף זה. במחקר שהתפרסם בספריה הלאומית לרפואה של ארה"ב, הצליחו החוקרים להשמיד לחלוטין נגיפי Mers cov שהמבנה שלהם דומה מאוד למבנה נגיף ה-Covid 19 בתוך 10 דקות של חשיפה לקרינת ה-UVC.

חברת סטריליין היא הראשונה בישראל שעושה שימוש בטכנולוגיית ה-UVC ומתקינה אותה בתוך מזגנים מיני מרכזיים ומפוצלים. מערכת אולטרה 5 מותקנת מעל סוללת הקירור ובפתחי האיוורור ומשמידה באופן רציף נגיפים וחיידקים, מונעת מהם להתפזר בחלל ומאפשרת לנשום אוויר נקי יותר. המערכת הזו למעשה הופכת את החיסרון שבמזגן ליתרון. במקום שהמזגן יפיץ אוויר שננשף מריאותיהם של אחרים ועשוי להיות מזוהם, אולטרה 5 תהפוך אותו למעין מטהר אוויר, וכך מצמצמת משמעותית את סיכון ההדבקה מנגיפים ומזיקים נוספים דרך האוויר בחלל הסגור.

יש לציין כי המערכת מיועדת גם לצרכנים פרטיים וגם לעסקיים. המחיר ההתחלתי אינו זול ועומד על כ-4,000 שקל כולל ההתקנה, אולם צריך לזכור כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך וחיונית לבריאות שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סטריליין. יחצ,
חלל סגור מגביר סיכוי לחלות, במיוחד עכשיו עם בוא החורף/יחצ

תחום טיהור האוויר באמצעות UV נמצא בצמיחה מואצת בארץ ובעולם. בשנים האחרונות ישנה הכרה הולכת ומעמיקה בחשיבות איכות האוויר שאנו נושמים. מחקרים קושרים בין מגוון רחב של מחלות נשימה ואחרות לבין אוויר באיכות ירודה ומזהמים שנישאים באוויר. המודעות הגוברת לעניין ההידבקות ושמירה על איכות האוויר בחללים סגורים, יוצרת אצל אנשים ציפייה שביתם, מקום העבודה שלהם ובתי העסק אותם הם פוקדים יהיו מוגנים ובטוחים ככל האפשר.

"אנו מבקשים להביא את בשורת הטיהור ב-UV לציבור הרחב ככל האפשר בישראל, על מנת שכולנו נוכל לנשום אוויר באיכות גבוהה ונקי ממזיקים", אומר ד"ר יוסף שאלתיאל, מדען ראשי בחברת סטריליין. "כמו כן, הסיכון להדבקה בחללים סגורים צפוי אף לגבור עם בוא החורף, לאור נטיית האוכלוסייה להצטופף במקומות סגורים בתקופה זו, ועל כן מומלץ לתת דגש מיוחד לסוגיית ההתנהלות בחללים הסגורים, לקראת החורף", מוסיף ד"ר שאלתיאל.

הטכנולוגיה של טיהור אוויר באמצעות UVC אינה חדשה. היא פותחה בארה"ב כבר לפני כמה עשורים, אבל עד כה נעשה בה שימוש רק בבתי-חולים, אוניברסיטאות, מעבדות וכיוצא באלה מוסדות שהיו צריכים להשקיע סכומי עתק במערכות מורכבות. החברה הישראלית מביאה את הטכנולוגיה הזו לראשונה לציבור הרחב בישראל, לבתים, למשרדים, לבתי עסק ולמוסדות ציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • מזגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully