וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט רוכשת את השליטה בפרויקט רוח חדש בשבדיה

11.10.2020 / 8:52

הפרויקט, בהספק כולל של כ-372 מגה וואט, יירכש בהשקעה של 130-140 מיליון יורו. העסקה מבוצעת במתווה השקעה משותף עם קרן תשתיות אירופית: "ההקמה תחל מידית"

פרויקט הרוח של אנלייט בקרואטיה. יחצ,
פרויקט הרוח של אנלייט בקרואטיה/יחצ

אנלייט הודיעה היום (ראשון) על השלמת העסקה לרכישת השליטה בפרויקט לייצור חשמל באמצעות אנרגיית רוח בשבדיה ותחילת הקמתו, בהספק כולל של כ-372 מגה-וואט. הפרויקט השיג את עיקרי ההיתרים הנדרשים לתחילת הקמתו המיידית וניתנו צווי תחילת עבודות לקבלני ההקמה והציוד. החברה השלימה את רכישת השליטה בפרויקט Björnberget ("ביורן"), אחד מפרויקטי הרוח הגדולים באירופה, המצוי במרכז שבדיה וצפוי לכלול 60 טורבינות רוח המיוצרות על ידי קבוצת Siemens Gamesa בטכנולוגיה חדשנית.

החברה תחזיק בפרויקט בשיעור אחזקות משוקלל של 55%-61% והיתרה תוחזק על ידי קרן תשתיות אירופאית המתמחה בהשקעות בתחום אנרגיית הרוח בשוק הנורדי,PGEIF - Prime Green Energy Investment Fund, מקבוצת "Prime Capital", המנהלת נכסים והשקעות ברחבי העולם בהיקפים של מיליארדי אירו. החברה והקרן רכשו את זכויות הפיתוח בפרויקט והבעלות בו מחברת RES שפיתחה אותו והינה אחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בעולם.

על פי מבנה העסקה, החברה רכשה 51% מהאחזקות במישרין והקרן רכשה את ה- 49% הנותרים. במקביל, הוקצו לחברה אחזקות של כ- 20% בקרן, כך ששיעור אחזקתה המשוקלל של החברה בשלב זה יעמוד על כ- 61%. שיעור אחזקתה המשוקלל של החברה עשוי לרדת לכ- 55% ככל שהקרן תגייס משקיעים נוספים.

seperator

מעבר לעסקה הנוכחית, החברה והקרן יפעלו כשותפי פיתוח אסטרטגיים לקידום עסקאות נוספות בשוק הנורדי. כנגד אחזקותיה של החברה בקרן היא התחייבה להשקעות בפרויקטים עתידיים בהיקף של עד 50 מיליון אירו. כמו כן, נציג החברה ימונה ל- Advisory Board של הקרן. ההשקעה הכוללת לרכישת הזכויות בפרויקט והקמתו צפויה לעמוד על סך של כ- 435-445 מיליון אירו. חלקה של החברה בהשקעה צפוי לעמוד על כ- 130-140 מיליון אירו וזאת בהתאם לשיעור האחזקות הנוכחי של החברה בפרויקט ותחת ההנחה של השגת מימון לפרויקט בהיקף של כ- 45%-50% במתווה Non-Recourse (ללא זכות חזרה לבעלים).

הפרויקט השלים את תהליכי הפיתוח העיקריים הנדרשים לתחילת ההקמה, לרבות קבלת האישורים הסביבתיים, היתרי הבניה העיקריים והסכם חיבור לרשת החשמל, וכן הבטיח את מרבית הזכויות במקרקעין בשטח חוות הרוח ובנתיבי הובלת הטורבינות. צווי תחילת העבודות להקמת הפרויקט ניתנו לקבלנים יחד עם השלמת העסקה, ולהערכת החברה ההפעלה המסחרית צפויה בראשית שנת 2023. החברה והקרן מנהלות משא ומתן בלעדי עם אחת מענקיות הטכנולוגיה העולמיות, לחתימה על הסכם למכירת חשמל מהפרויקט (PPA) לתקופה של כ- 10 שנים במחיר מובטח ביחס ל- 50%-55% מכלל הייצור של הפרויקט לתקופת ה- PPA.

יתרת החשמל המיוצר בפרויקט צפויה להימכר במסגרת שוק החשמל של צפון אירופה (NORD POOL), ללא כל תלות בסובסידיות ממשלתיות. בנוסף, הפרויקט יהיה זכאי לתמורות מסוימות במודל של Guarantees of Origin (GoO) שערכן נקבע באופן שוטף בשוק ועשויות להגדיל את ההכנסות של הפרויקט בכ-2-4%. בהתבסס על התמהיל הנ"ל ועל תחזיות מחירי החשמל בשבדיה של מספר חברות אנליזה מובילות, תקבולי החשמל של הפרויקט צפויים להסתכם בכ- 30 מיליון אירו בשנה הראשונה, ובכ- 60 מיליון אירו לשנה בממוצע למשך כל תקופת ההפעלה. ה-EBITDA מוערך בכ-50 מיליון אירו בממוצע לשנה למשך כל תקופת ההפעלה.

בהתאם למודל המתגבש, החברה ושותפיה פועלים לקבלת מימון לפרויקט בהיקף של כ-45%-50% במתווה Non-Recourse (ללא זכות חזרה לבעלים). הצדדים מצויים במו"מ עם מספר גופי מימון לשם כך. החברה מעריכה כי השגת המימון כאמור, תושלם במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021. במסגרת ההתקשרות, חברת הפרויקט חתמה על הסכם עם קבוצת Siemens Gamesa Renewable Energy ("SGRE"), אחת מיצרניות הטורבינות המובילות בעולם, לייצור, אספקה, הובלה, הנפה, ו- commissioning של הטורבינות באתר הפרויקט. בנוסף, חתמה חברת הפרויקט מול SGRE חוזה שירות ותחזוקה ארוך טווח, הכולל התחייבות יצרן לרמת זמינות גבוהה ואספקת חלקי החילוף ושירותי התחזוקה הנדרשים לשם כך. כמו כן, במסגרת ההתקשרות בעסקת הרכישה של הפרויקט, חתמה חברת הפרויקט מול RES על הסכם להקמת תשתיות החשמל וביצוע עבודות ההנדסה האזרחית (Balance of Plant - BOP) וכן על הסכם ניהול לתקופת התפעול בתנאי שוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט. יחצ,
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט/יחצ

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט מסר: "דווקא בימים מאתגרים אלה לכלכלה הישראלית, אנו גאים מאוד בהשלמת עסקת ענק על ידי אנלייט. אנו רוצים להודות לשותפינו - קרן Prime Green Energy, חברת RES שפיתחה את הפרויקט ותבצע את עבודות ההקמה, וחברת Siemens Gamesa שתספק לפרויקט טורבינות מהסוג המתקדם ביותר, אשר גילו מחויבות ופעלו באינטנסיביות יחד איתנו עד השלמת העסקה. הפרויקט החדש יגדיל משמעותית את הפורטפוליו של החברה ואת צבר מכירות החשמל שלה, והקמתו תחל מיידית. זהו הפרויקט הגדול השני של אנלייט בשוק הנורדי, שוק האנרגיה המפותח והסחיר באירופה. חתימת העסקה מהווה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של החברה בשוק זה ומייצרת עבורה גמישות ויתרונות תחרותיים בהיבטים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully