וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: עליה בביקוש לעובדי הייטק במיקור חוץ

11.10.2020 / 12:24

המשבר הכה גם בסקטור ההייטק, אבל המאמצים לשמור על מצבת עובדים גרמו לעלייה בביקושים לאאוטסורסינג ולפריחה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית: "חברות הבינו שכדי לספק מוצר הן חייבות מענה אונליין 24/7"

בווידאו: רה"מ בריאיון "קול ברמה" אומר שקודם יהיה תקציב ל-2020/באדיבות רדיו קול ברמה

משבר הקורונה הכה גם בסקטור הייטק, אך המאמצים של החברות להתייעל ולשמור על מצבת עובדים בהתאם לפרויקטים גרמו לעלייה משמעותית בביקושים לעובדים במיקור חוץ (אאוטסורסינג). ממשיכים לגייס עובדים, אך בדרך אחרת יותר מהירה וללא התחייבות לטווח ארוך. אם לוקח כשלושה חודשים לגייס עובד הייטק ישראלי, אלכסיי שלימוב, מנכ"ל Eastern Peak, מסביר שהוא מספק לחברות ההייטק הישראליות מהנדסים מעולים בתוך שבועיים-שלושה.

סיבה נוספת לפריחה בתחום המיקור חוץ בענף ההייטק היא שהמשבר הביא לפריחה בתחומים טכנולוגים מסוימים. אחד מהם הוא טרנספורמציה דיגיטלית. שלימוב מסביר כי "משבר הקורונה גרם לכך שחברות הבינו שכדי להמשיך לספק מוצר או שירות בתקופה של משבר כזה או אחר הן חייבות מענה אונליין 24/7 כדי להבטיח נוכחות והמשך עבודה בכל מצב".

אילו סוגים של חברות פנו אליכם מאז פרוץ משבר הקורונה?

"בעיקר עסקים קטנים ובינונים, תעשייה, פינטק, רשתות של מסעדות, ניהול צי רכב ובנייה - עסקים שהבינו את הצורך בדיגיטציה. בנוסף פנו אלינו יזמים פרטיים שהבינו שיש עכשיו הזדמנויות בעבודה מרחוק והם רוצים לפתח מוצרים מתאימים".

אלכסיי שלימוב. יחצ,
"פנו אלינו יזמים פרטיים שהבינו שיש עכשיו הזדמנויות בעבודה מרחוק והם רוצים לפתח מוצרים מתאימים". שלימוב/יחצ

שלימוב הוא בעל רקע טכני וניסיון של שנים רבות בהייטק. לפני שהקים את חברת Eastern Peak הוא עבד כמהנדס והתקדם לתפקידי ניהול שונים כולל ה-CTO וה-CEO של גטטקסי. כיום חברת Eastern Peak היא מובילה עולמית בתחום של טרנספורמציה דיגיטלית ומעסיקה ב-200 מהנדסים בישראל וברחבי העולם.

חברות ועסקים שעוברים תהליך של דיגיטציה מבינים שהם חייבים פתרונות אונליין במקביל לפתרונות אופליין. נגיף הקורונה השבית חלקים גדולים מהמשק בישראל ובעולם והגביר את ההבנה שעסק יכול לשרוד ואפילו להתפתח בזמן משבר - הדיגיטציה מבטיחה המשך הענקת שירות במשבר הקורונה או בכל משבר אחר שעלול להתרחש בעתיד.

מה העלויות של המרה או הטמעה של מערכת חדשה?

"כל פרויקט שונה אחד מהשני. סדר גודל של 50 עד 150 אלף דולר. התמחור הסופי של כל פרויקט נקבע לאחר שאנו עורכים אפיון מעמיק ועיצוב ורק אז מבינים טוב יותר מה היקף הפרויקט".

מה הכללים באימוץ של טרנספורמציה דיגיטלית?

"בשלב הראשון צריך להגדיר מטרות וצרכים ובשלב השני כדאי לבחון כיצד עסקים דומים פועלים באופן דיגיטלי. לפני שמתחילים את הפיתוח, אפשר ללמוד מטעויות ומהצלחות של אחרים ולחסוך הרבה כאב ראש ומשאבים. כמו כן יש לתת דגש לאופי הלקוחות של כל מוצר ושירות ולהתאים את התהליך עד לרמה של התכונות (הפיצ'רים) ליכולת ולרצון של הלקוחות שלך להשתמש בהם. מבחינת ממשק המשתמש - הוא חייב להיות ידידותי למשתמש בהיבט של השימוש וגם איך שהוא נראה. אנשי המחשבים מתחילים מפיתוח של אבטיפוס ויזואלי ואינטראקטיבי שמאפשר התנסות. שלב זה חשוב לצורך קבלת משוב (פידבק) לפני ש"עולים לאוויר" ולשנות ולתקן בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקור חוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully