וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאות איגוד לשכות המסחר: "יש להורות על פתיחה בשני שלבים"

11.10.2020 / 14:12

על פי הערכת נשיאות האיגוד, יישום המתווה שהציע משרד הבריאות, על פיו החזרה לשגרה תתפרס על פני 9 שלבים, יביא לסגירתם של יותר מ-150,000 עסקים עד סוף שנת 2020

בווידאו: רה"מ בריאיון "קול ברמה" אומר שקודם יהיה תקציב ל-2020/באדיבות רדיו קול ברמה

היום (ראשון) הסתיימה ישיבת חירום של נשיאות איגוד לשכות המסחר, במהלכה הוחלט לדרוש מהממשלה להורות על פתיחת העסקים מתחום המסחר, בשני שלבים.

1. פתיחה מיידית של העסקים שאין בהם קבלת קהל.
2. קביעה כי בעוד שבוע, בתאריך 18.10, פתיחה של עסקים המקבלים קהל, שיש להם שליטה על התנועה האנושית, כגון קניונים, מרכזי מסחר, תערוכות מקצועיות, חנויות רחוב ועוד - לאחר שנערכו לעמוד בתנאי התו הסגול.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, "הסגר על כלל מגזר המסחר, שכמעט ואינו מסכן את הציבור בהיבט המאבק בקורונה חמור ומופרז, לעומת חולשת המאבק במוקדים 'מיצרי קורונה' כגון אוכלוסיות מוגדרות, אזורים גיאוגרפיים ואופי התקהלות במקרה של העדר שליטה. עסקים רבים נסגרו ללא הצדקה. הסגר מוביל לנקודת רתיחה במגזר העסקי. תסכול, מריבות, זעם ותחושה חזקה של אפליה לרעה".

מרבית חברי הנשיאות, אשר השתתפו בישיבה, סבורים כי אין איזון נכון במאבק מול הקורונה: "הסגר הדרקוני שהוטל על המגזר העסקי נטול הגיון בסיסי, ויש בו תועלת זעומה מול הנזק האדיר שנגרם לעסקים. המגזר העסקי נמצא בנקודת האל חזור. הקורונה כאן, אך אין זה אומר שאי אפשר להתמודד מבלי להרוס את הכלכלה ולחסל את המגזר העסקי".

בנשיאות איגוד לשכות המסחר אומרים כי "אם חלילה ייושם המתווה שהציע משרד הבריאות, על פיו החזרה לשגרה תתפרס על פני 9 שלבים, כך שהמסחר ישוב לפעילות רק בעוד כחודש, כ- 150,000 עסקים בסכנת סגירה עד סוף שנת 2020". לדברי לין, "אימוץ המלצת לשכת המסחר תרחיב את הפעילות העסקית, תשיב עובדים למעגל העבודה ותסייע לשיקום המשק. הפעילות העסקית חייבת להימשך".

חברי הנשיאות טענו כי "שרי העבודה והכלכלה, כמי שנוטלים אחריות ישירה באשר לפעילות המסחר והעבודה במשק, אינם פועלים מספיק כדי לתת את ההגנה הנחוצה למגזר המסחר והשירותים ולמובטלים. במשך מספר שבועות הופעלו כלים חריפים וחריגים, אבל עתה, עם תום חגי תשרי, הכרח המציאות הוא להגביר את היקף הפעילות העסקית באופן אחראי".

במקביל, איגוד לשכות המסחר פתח בקמפיין נרחב לפתיחת המסחר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו עם הסלוגן "תפתחו עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully