וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על הקמת עסק עצמאי? הכירו את התוכנית שתתן לכם את הכלים והליווי

בשיתוף בנק הפועלים

13.10.2020 / 7:59

תכנית "משכיר לעצמאי" כוללת מסלול מיוחד במסגרתו תקבלו ללא עלות מכינה מקצועית, קורס יזמות עסקית, ליווי מקצועי של מנטורים ועוד, לצורך הקמת עסק משלכם. התכנית של עמותת יוזמות העתיד בשיתוף עם בנק הפועלים שמה כמטרה לסייע במאבק באבטלה, שנוצר כתוצאה ממשבר הקורונה

משבר הקורונה השפיע בחודשים האחרונים על כל תחומי החיים, כולל כמובן הכלכלה ושוק התעסוקה. על פי ההערכות, בעקבות המשבר לפחות 400 אלף ישראלים יאבדו לצמיתות את מקום עבודתם והביקוש יהיה גבוה משמעותית מן ההיצע. במצב כזה, יזמות עסקית והקמת עסק עצמאי עשויים להתברר כפתרון היעיל ביותר עבור רבים המחפשים אחר פרנסה, כמו גם הגשמה עצמית ועצמאות כלכלית.

בדיוק עבור יזמים ויזמות עתידיים כאלו, אשר שמו לעצמם כמטרה להתמודד עם האתגר שנוצר ולהיות חלק מהמאמץ הלאומי למאבק באבטלה, בנה בנק הפועלים בשותפות עם עמותת יוזמות עתיד את תכנית "משכיר לעצמאי 2020". התוכנית כוללת מסלול ליווי רחב ומקיף בו אפשר לקבל את כל הכלים, הידע והמיומנויות להקמת עסק חדש והכל, ללא תשלום. היזמים והיזמיות יעברו מכינה מיוחדת, קורס בפיתוח יזמות עסקית, מגוון רחב של סדנאות העשרה ויקבלו סיוע ממנטורים מקצועיים.

סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה במרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, מסבירה את כל מה שצריך לדעת על התוכנית הייחודית.

למה יזמות עסקית חשובה במיוחד היום, יותר מתמיד?

"משבר הקורונה השפיע באופן ישיר על הכלכלה בארץ ומאות אלפי אנשים, במגוון גילאים, מוצאים עצמם בימים אלה מובטלים או בחל"ת. במצב כזה, יזמות עסקית עשויה להיות פתרון יעיל ביותר עבור מי שמחשבים את דרכם מחדש. בנק הפועלים יוזם בשיתוף עמותת 'יוזמות עתיד' תכנית ללא עלות, שתעניק ליווי אישי צמוד, כלים ומיומנויות להקמה ופיתוח של עסק עצמאי. התוכנית היא חלק משורת יוזמות של המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, אשר מתמקד בימים אלו בכלים ופתרונות מגוונים לתעסוקה לציבור בישראל - למבוגרים ולצעירים, בפריפריה ובמרכז, כמו גם בפתרונות ייעודיים למגזרים השונים. הרבה משאבים מוקדשים בימים אלה לנושא על ידי הבנק".

סמר בשארה פועלים בקהילה - בנק הפועלים. יח"צ,
סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה במרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים/יח"צ

ספרי לנו על תכנית "משכיר לעצמאי" - למי היא מיועדת ומה המטרות שלה?

"זהו מסלול ליווי רחב ומקיף, בו ניתן למצוא את כל מה שיזמים צריכים כדי להקים עסק עצמאי משלהם. לאחר מיון ראשוני תוקם נבחרת יזמיות ויזמים, שתעבור מסלול הכשרה ייחודי עם ליווי אישי צמוד ובו כל הכלים, הידע והמיומנויות. התוכנית כוללת מספר צעדים.

מכינה משכיר לעצמאי: משתתפי התוכנית יעברו מכינה מקצועית, על מנת להכין אותם לצאת לדרך עצמאית בעולם העסקים. המכינה תלווה בצוות מנחי העמותה המקצועיים וכוללת 3-4 מפגשים בני שלוש שעות, במהלכם המשתתפים יתנסו בתרגול מעשי במפגש ובביתם.

קורס בפיתוח יזמות עסקית: בסיום המכינה המשתתפים יעברו קורס בפיתוח יזמות עסקית, במסגרתו הם יקבלו את הכלים והמיומנויות לפיתוח העסק שלהם - כלים לשיווק העסק, ניהול פיננסי, שיווק דיגיטלי ועוד. הקורס מועבר על ידי מיטב המנחים ובסיומו המשתתפים יתבקשו להכין תכנית עסקית ומצגת על העסק העתידי שלהם. הקורס מונה 6-8 מפגשים בני ארבע שעות לימוד וההשתתפות בו כרוכה בתרגול מעשי בשיעור ובבית.

ליווי עסקי/מנטורינג מקצועי: בסיום קורס היזמות משתתפי התוכנית יצוותו למנטור/ית מומחים עסקיים, שילוו אותם בפיתוח והקמה של העסק והפיכתו מרעיון למציאות. הליווי אורך כמה חודשים, נערך באופן אישי או בקבוצות קטנות ומטרתו לקדם את היוזמה האישית שלהם ולסייע להפוך את העסק החדש לעסק עצמאי ומניב. במסגרת הליווי תגבשו יחד תכנית עבודה, תעבדו על תמחור, שיווק שיתופי פעולה ועוד.

מגוון רחב של סדנאות העשרה: בסיום קורס היזמות, המשתתפים יוזמנו למגוון רחב של סדנאות העשרה לפיתוח העסק שלהם. הסדנאות ייסעו להם לפתח יצירתיות, ידע ומיומנויות חדשות, ויאפשרו להם להיפגש עם יזמיות ויזמים נוספים בתחילת דרכם ולקדם שיתופי פעולה ונטוורקינג. כמו כן, הם ישתלבו במסגרת הטבות רבות הניתנות לקהילת בעלי העסקים של עמותת 'יוזמות עתיד'".

למי מיועדת התוכנית?

"לשכירים, מובטלים או עובדים בחל"ת, אשר מצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה, הורדו באחוזי המשרה או שמבינים שהמשבר עומד להגיע לפתחם ומחפשים לשנות את מצבם ולמצוא ביזמות אפיק אלטרנטיבי לתעסוקה או כהשלמת הכנסה והגשמה. השתתפות בתוכנית תעזור להם קודם כל להבין אם זה מתאים להם ואז הם יקבלו ליווי, שלב אחר שלב. התוכנית תתקיים בזום בשלב זה, ולכן פתוחה לשכירים מכל הארץ, ללא מגבלה. כאמור, היא גם ממומנת במלואה על ידי הבנק".

איך מגישים מועמדות ומה המסלול לכניסה לתוכנית?

"להצטרפות לנבחרת, לגיבוש הרעיון העסקי ולהגשמת החלום להקמת עסק עצמאי, אפשר להיכנס לעמוד ההרשמה".

מהו לדעתך היתרון של התוכנית ליזמים מתחילים?

"אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בעולם התעסוקה וזוהי הזדמנות עבור שכירים לפתח יזמות עסקית עצמאית כמקור פרנסה עיקרי חדש או כמקור הכנסה משלים. למשל, אמנים רבים שאינם עובדים מחודש מרץ החלו לפתח עסקים בדיגיטל ושכירים שנמצאים בחל"ת החלו לפתח יוזמות עסקיות בתחום מומחיותם, כאלו שהם מתכוונים להמשיך לטפח גם עם סיום המשבר. בעל מקצוע שמעוניין לצאת לדרך עצמאית צריך לא רק להיות מצליח בעשיית עבודתו, אלא גם לקבל את הכלים לניהול עסק עצמאי בצורה נכונה ולעשות את המעבר לעצמאות כשבידיו כל הידע הדרוש להתנהלות פיננסית טובה. אנחנו בבנק הפועלים מאמינים שיש פה הזדמנות חדשה בתוך המאמץ הלאומי להורדת אחוזי האבטלה ולנו חשוב במסגרת המחויבות החברתית שלנו, לתת לציבור בישראל את הכלים החדשניים והרלוונטיים ביותר בתחום התעסוקה".

הבנק מוביל את התוכנית יחד עם עמותת "יוזמות עתיד". העמותה הוקמה במטרה לצמצם את הפערים החברתיים בישראל באמצעות פיתוח של יזמות עסקית זעירה וזאת על ידי בניית תשתיות ומתן כלים ושיטות שיאפשרו ליזמים להקים אלפי עסקים קטנים ולהשיג עצמאות כלכלית. העמותה שמה דגש על יזמות נשים, בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל ומלווה נשים בעלות יוזמה, אשר רוצות להפוך רעיון ראשוני או כישרון מקצועי לעסק עצמאי שיאפשר להן ולמשפחותיהן לחיות בעצמאות כלכלית. נכון להיום סייעה העמותה ליותר מ-4,000 יזמיות ויזמים מכל המגזרים - יהודים, ערבים, חיולנים, חרדים, עולים חדשים, בדואים, דרוזים ועוד להקים עסק בעזרת מערך תמיכה וליווי יחיד מסוגו בארץ והכל ללא תשלום.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully