וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבדי שמיעה ודיבור, יש אנשים שיכולים להיות הפה שלכם

14.10.2020 / 0:45

בעלי לקויות שמיעה ודיבור מתקשים לבצע סידורים שגרתיים גם בזמנים רגילים, אך בימי הקורונה הקושי עבורם הוא גדול יותר. ישנם מספר שירותים שיכולים להקל ולעזור לכם ולעבור את התקופה בצורה נוחה יותר

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

תקופת הקורונה הביאה עימה קושי רב בתפקוד היום יומי, רבים מהאזרחים נמנעים מלצאת לסידורים במרחב הציבורי לנוכח החשש להידבק בנגיף, ולכן הם מסתפקים רק באלו הדחופים ביותר עבורם, כאשר את השאר הם עושים מהבית.

לבעלי מוגבלויות הקושי להתמודד עם המצב בתקופה מאתגרת זו הוא גדול יותר. כבדי שמיעה ולקויי דיבור מתקשים לעשות את סידוריהם דרך הטלפון, ולכן נאלצים בעל כורחם להסתכן ולצאת מהבית, מה שמגביר את הסיכויים שלהם להידבק בנגיף. התנהלות מול גופים ציבוריים, קביעת תורים מול נותני שירותים, תיאום פגישות עסקיות, הזמנת שירותים מאנשי מקצוע, כל הפעולות האלה הן רק מעט מהסידורים השגרתיים שבעלי מוגבלויות מתקשים לבצע גם בתקופה רגילה, אך בתקופת הקורונה הדבר כאמור מסובך יותר. אלו שבכל זאת משתדלים להימנע מיציאה לא הכרחית נאלצים להיעזר בבני משפחה או חברים, מה שמגביר את התלות באחרים ומבטל את היכולת שלהם להתנהל עצמאית.

כיום במשק קיימים מספר גופים ובהן עמותות ציבוריות וחברות פרטיות אשר מעניקות שירותי תיווך טלפוני ללקויי שמיעה\דיבור, המקלות ועוזרות להם לצלוח את התקופה הקשה. כל שעל מבקש השירות לעשות הוא לפנות לאחד מהגופים דרך הצ'אט באתר האינטרנט, או דרך הודעת SMS או WHATSAPP ולהסביר איזה שירות הוא מעוניין לקבל והנציג יעשה זאת עבורו.

שפת סימנים. ShutterStock
לכולם מגיעה הזדמנות שווה/ShutterStock

להלן מספר דוגמאות לעמותות וחברות פרטיות המציעות שירותים מסוג זה

  • "מעגלי שמע", מטעם המשרד לעבודה ורווחה: עמותה המציעה מוקד שמעניק שירותי תיווך לכל מי שמוגדר כזכאי במשרד הרווחה (למי שנרשמה ירידה של 60 דציבלים באוזן הטובה). קבלת השירות מותנת במילוי טופס ותשלום דמי מנוי שנתי לעמותה. זמן פעילות המוקד הוא מוגבל (עד 17:00 ביום חול, ועד 12:00 ביום שישי), השירות כרוך בהליך בירוקרטי קצר ומותנה בבחינת זכאות לשירות ברישומי משרד העבודה והרווחה.
  • חברות תקשורת ("Cellcom", "HOT", Yes"): החברות מציעות שירותי תיווך ללקוחותיהם.
  • נציגי החברות המטפלים בנושאים הקשורים לענייני החברה ביום יום יסייעו לכם גם בסידורים אותם אתם מבקשים לבצע. יש לקחת בחשבון שזמן ההמתנה למענה יכול להיות ארוך, והשירות מוגבל ללקוחות החברות בלבד ומותנה ברישום לשירות.
  • "בירוקרטי-קל": חברה פרטית המציעה שירותי תיווך לבעלי מוגבלויות בכל הנושאים השוטפים, תמורת תשלום סמלי או רכישת מנוי. החברה מציעה שירות אישי ומהיר כאשר שעות פעילות המוקד הן משעות הבוקר המוקדמות ועד הלילה וגם בסופי השבוע. השירות אינו מותנה בהוכחת זכאות או התניה אחרת.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משה (40) מבאר שבע, חירש ואילם מלידה מספר: "התקופה הייחודית הזאת מצריכה ממני לחפש פתרונות יצירתיים כדי לבצע פעולות שלאחרים נתפסות כפשוטות וטריוויאליות. גם ככה קשה לנו בזמנים רגילים אבל כעת פי כמה, אני שמח שיש שירותים שמסייעים לבעלי מוגבלויות לצלוח את הימים האלה בצורה מהירה וקלה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully