וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקורונה: גידול בפניות של בעלי נכסים לחברות לניהול

15.10.2020 / 12:18

השוכר לא יכול לשלם או מסרב להתפנות, הבעלים בסגר ולא יכול לתקן נזקים בנכס ועוד. 2020 הייתה שנה מאתגרת עבור בעלי הדירות, שגילו פיתרון: חברות לניהול נכסים. האם ומדוע אתם צריכים את זה?

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

בתקופת הקורונה ובייחוד בסגר מצאו עצמם בעלי נכסים נאלצים להתמודד עם שוכרים אשר ביקשו להתפנות בטרם הסתיים החוזה. מנגד, מבעלי הדירות נבצר להגיע ולהראות את הדירות לשוכרים פוטנציאלים בתקופת הסגר ולמצוא שוכרים בזמן כה קצר. יש מקרים שבהם שוכרים ביצעו תיקונים על דעת עצמם ומורכבויות אחרות שהצריכה התערבות של בעל הנכס במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב, התערבות של עורכי דין.

בניינים חדשים ברחוב יוסי בנאי ראש העין. ראובן קסטרו
זה הנכס שלכם ובמיוחד בתקופה הזאת עדיף לא להסתכן/ראובן קסטרו

לדברי אמיר עמיצור, בעליה של חברת הניהול 'HOUSEZONE' "עד היום מרבית לקוחותינו בתחום ניהול נכסים היו לקוחות מחו"ל, שעימם אנו עובדים במשך שנים ומבוססים על יחסי אמון. בעקבות הקורונה, אנו רואים עלייה חדה בפנייה של בעלי נכסים מישראל שמתקשים מאד לנהל את הנכס בתקופה מאתגרת זו, עיקר הבעיות נובעות מעיכובים בתשלומי שכירות, או במציאת שוכר מהיום למחר, דרישות של שוכרים להגיע לנכס אך בשל הסגר נבצר מהם להגיע. ניכרת מגמה של סטודנטים שמבקשים לסיים את החוזה ולחזור אל ההורים. בעלי הדירות הפנסיונרים נאלצים במקום לטפל במצב בריאותם הלא יציב, להתמודד עם שוכרים סרבנים.

"הקורונה העלתה למודעות שירותים כמו ניהול נכסים, שהיו קיימים אך בחוגים יותר מצומצמים וכעת בעקבות המשבר, התעורר הצורך של משכירים להעביר את האחריות על ניהול הנכסים לידי אנשי מקצוע. זאת בעיקר כי כיום העלות היא לא גבוהה כפי שהייתה בעבר ובכך הם מתפנים למשפחות שלהם, לעסקיהם וממשיכים לשמור על בריאותם. רוב בעלי הדירות הם אנשים שקנו אותן במיטב כספם ושילמו או משלמים עליה משכנתא. מרביתם פנסיונרים ששכר הדירה מהווה עבורם את דמי הפנסיה.
כך, שאם חלילה שוכרים ממאנים לשלם דמי שכירות, יש לכך השפעה רבה על מצבם הכלכלי, הבריאותי והנפשי. אם אפשר לחסוך עבורם את עוגמת הנפש המיותרת, מדוע לא? מדוע הם צריכים בתקופה כזו בחייהם, שהיא מספיק קשה ומכבידה, גם לעבור מסכת ייסורים מיותרת, כאשר בקלות ניתן לחסוך זאת מהם?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אמיר עמיצור. יחצ,
חשיפה לשוכרים שמתקשים לשלם. אמיר עמיצור/יחצ

"אין סיכוי שהייתי מצליחה להתעסק בטיפול בנכס בתקופה זו"

רגב קרסנטי, בעלים של חברת TOGTHER המתמחה בתיווך וניהול נכסי משקיעים באזור באר שבע, מציין: "אף אחד לא ניבא את הקורונה, אך מרגע שהיא כבר כאן, לקוחות שרכשו מאיתנו נכסים ואנו מנהלים עבורם אותם יכולים להתעסק במשפחה וביום יום המאתגר מאשר לנהל את הנכס בשלט רחוק. חגית (השם המלא שמור במערכת) מפתח תקווה, בעלת משרד יח"צ, רכשה באמצעות TOGTHER בפברואר 2020 דירה באר שבע. "העדפתי לתת לחברת הניהול להיות אחראית על הטיפול בנכס משלב השיפוץ ועד למציאת שוכר מתאים", היא מספרת, "בדיעבד זאת גם הייתה החלטה נכונה כי מיד אחרי הגיעה הקורונה. אין סיכוי שהייתי מצליחה להתעסק עם שיפוץ הנכס, תיאום הספקים והאבזור שלו, מציאת שוכרים והטיפול בהם בתקופה זו עם כל כאב הראש והנסיעות הכרוכות בכך. על אחת כמה וכמה כשאנחנו נמצאים בסגר".

יעל לוי, המתגוררת מזה שני עשורים עם משפחתה בקנדה, הפצירה באמה להגיע אליה בתקופה זו, כדי לא לעסוק בהתנהלות הבעייתית של השוכרים שמקשים עליה את החיים. "עד היום לא הייתה לאמי בעיה עם שוכרים כמעט עשר שנים, עד שלפני כמה חודשים אמי בחרה בשוכר שבדיעבד היו סימנים מחשידים מראש. מרגע שנכנס השוכר לדירה ברחובות, כעבור שבועיים התחיל לעשות שיפוצים על דעת עצמו והודיע לנו רק אחרי שהזמין את בעלי המקצוע. הוא דרש מאמי עבור שיפוצים שעשה במשך 3 חודשים, תשלום על סך כ- 8,000 ששקל מבלי להציג קבלות. אמא שלי גם כך לא בקו הבריאות, חולת סכרת, ומתגוררת בדירה קטנה בשכירות ואינה צריכה בערוב ימיה להילחם בנוכלים".

לפני כחודש, מספרת יעל, היא פנתה לעידן זיו, הבעלים של "I.D. זיו השקעות נדלן", והוא בהחלט מנסה לסייע. "אם היינו נותנים לחברת ניהול לטפל בנכס לא היינו מגיעים לסאגה של עורכי דין ומלחמות".

רגב קרסנטי מנכ"ל טוגדר. יחצ,
לקוחות יכולים להתעסק עם המשפחה במקום עם הדירה. רגב קרסנטי/יחצ
זיו השקעות נדלן. יחצ,
להימנע מסאגה של עורכי דין ומלחמות. עידן זיו/יחצ

מדוע הישראלים גילו את שירות ניהול נכס רק בקורונה?

עמיצור מסכם: "אנחנו עם שיש לו יתרונות רבים ותחושת קרבה גדולה בין האחד לשני, סה"כ כולנו יכולנו לחלוק אוהל בצבא. זה דבר מעולה, אבל יחד עם זאת בניהול נכס זאת אינה הדרך וצריך קצת דיסטנס כדי לעשות זאת נכון. בעלי נכסים בחו"ל, לוקחים בחשבון שתלווה אותם חברת ניהול, וכך יהיו פתורים מלטפל בבעיות שיצוצו במהלך הדרך. הקורונה חשפה את הצורך לשכור אנשי מקצוע גם בתחום ניהול הנכסים ובטוחני שישראלים רבים ימשיכו לאמץ גישה זו גם אחרי הקורונה".

  • עוד באותו נושא:
  • שכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully