וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס, המזונות התכווצו: למה הפחית ביהמ"ש שני שליש מדמי המזונות?

14.10.2020 / 0:25

בית המשפט למשפחה קבע כי דמי המזונות שישלם אב לגרושתו לשלוש בנותיו יעמדו על 2,000 שקל, אבל המחוזי במרכז-לוד קיבל את ערעורו ופסק על 650 שקלים. מדוע זה קרה?

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

לאחרונה קיבל בית המשפט המחוזי מרכז-לוד ערעור שהגיש אב, כנגד מזונות שנפסקו לו בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, וקבע כי בית המשפט למשפחה העריך בצורה מופרזת את צרכי הילדות באופן שלא תואם את הפסיקה. שופטי המחוזי קבעו כי דמי המזונות יופחתו מ-2,000 שקלים בחודש ל-650 שקלים שקלים.

בני הזוג היו נשואים כ-20 שנה ונולדו להם שלוש ילדות. לפני כשנתיים הם נפרדו וקבעו כי המשמורת של שתיים מהבנות (השלישית היא בגירה) תהא מחולקת בצורה כמעט שוויונית. מעבר לזה הם "הצליחו" לריב כמעט על כל דבר. על גובה החובות, על גובה ההלוואות המשותפות, על גובה ההכנסות של כל אחד מהם ועל גובה המזונות.

רק כדי לסבר את האוזן, האב טען שעבר שבץ מוחי, סובל מנכות ומתקיים מגמלת ביטוח חודשית של כ-5,000 שקל, ואילו האם טענה שהאב בעל ממון ורכוש המחזיק בבעלותו סוכנות ביטוח וכן עסק משגשג לטיולי שטח, שבכל אחד מעסקיו הוא מנהל מספר עובדים שכירים שמשתכרים כ- 9,000 שקל בחודש. כמו כן, טענה האם כי האב נוסע בג'יפ חדיש ויוקרתי וטס עם הבנות לחופשות יוקרה בתאילנד. האם טענה שהיא משתכרת רק כ-6,000 שקל בחודש ואילו האב טען שהיא משתכרת 12,000 שקל לחודש. הלכתם לאיבוד?

ילד יושב בין זוג הורים. ShutterStock
הגיע הזמן להכרעה משפטית ברורה/ShutterStock

כדי לפסוק בסכסוך, מינה בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון מומחה כלכלי שיבדוק מהם הסכומים שהרוויחו טרם הגשת התביעות ולאחר שהוגשו התביעות.

המומחה הגיע למסקנה כי האב משתכר כ-10,000 שקל בחודש, אך בית המשפט לא קיבל את חוות דעתו וקבע כי לפי רמת החיים שבה הוא חי הוא משתכר 25,000 שקל בחודש. בית המשפט ציין כי אין התאמה בין חישובו של המומחה לעובדה כי האב שוכר דירה ב-6,500 שקל לחודש, נוסע ברכב חדש, מחזיק שני עסקים וטס לחופשות משפחתיות יוקרתיות. יחד עם זאת, קבע בית המשפט כי משכורתה של האם היא 12,000 שקל בחודש ולכן העמיד את פערי ההשתכרות ביניהם על 70/30 לטובת האב.

בנוסף, קיבל בית המשפט את הטענה למשמורת משותפת מצד אחד, אך קבע כי לאור הפערים בהשתכרות ולאור העובדה שהקטינות רגילות לחיות ברמת חיים גבוהה, הוא פסק לאב תשלום מזונות חודשי בשיעור של 1,000 שקל לכל ילדה.

כאמור, האב ערער לבית המשפט המחוזי אשר קיבל את הערעור וקבע כי לאור המשמורת המשותפת ופערי ההשתכרות בין הצדדים, גובה המזונות שיהיה על האב לשלם יהיה 650 שקל לשתי הבנות יחד, כלומר 325 שקל לכל ילדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

עו"ד דניאל פרידנברג ממשרד הופמן & פרידנברג המתמחה בדיני משפחה וירושה מסביר: "שופטי בית המשפט לענייני משפחה לא מחילים את ההלכה בדבר חלוקת נטל המזונות במקרים של משמורת משותפת בצורה אחידה ורוחבית, וישנם פערים ממשיים בפסיקותיהם. בית המשפט המחוזי לקח את המושכות לידיים וקבע כללים ברורים בעניין זה. נקווה שההלכה המנחה של בית המשפט המחוזי תחלחל אט אט לבתי המשפט השונים, ונראה אחידות בפסיקה לטובת ההורים שסובלים מחוסר יציבות משפטית וזקוקים להכרעה מהירה וברורה".

  • עוד באותו נושא:
  • מזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully