וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיריון מחוץ לרחם התפוצץ, בני הזוג יפוצו בסכום נכבד

15.10.2020 / 1:36

בעקבות השתלשלות אירועים מזעזעת, שכללה שלילת אבחון להריון חוץ רחמי, התפוצצות הרחם, ניתוח וצלקת, פיצה בית משפט השלום בבת ים את האישה, וגם הבעל זכה בשל "כאב וסבל"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב עוז

בני זוג בשנות ה-30 לחייהם יזכו לפיצוי בסך כ-650 אלף שקל, לאחר שבית המשפט קבע כי רשלנות ביה"ח בני ציון גרמה לאשה הרה אבדן עובר בשבוע ה-7 ומצב מסכן חיים, אשר הצריך ניתוח חירום. כך עולה מפסק הדין בתביעה שהגישו באמצעות עורכות הדין ויקי בקשי ואנה רייף - ממשרד כספי סרור ושות' המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

מהתביעה עולה כי לפני כ-8 שנים האישה הרתה, לאחר שביחידה להפריה חוץ גופית של בית החולים הוחזרו לגופה שלושה עוברים. בבדיקה בקופת החולים נרשמו ערכים גבוהים של הורמון ההיריון ועלה חשד להריון מרובה עוברים.

נתונים אלה חייבו להעלות חשד להריון תוך רחמי תקין בצירוף הריון לא תקין - חוץ רחמי. בני הזוג הביעו בפני הצוות הרפואי את חששם כי שוב מדובר בהיריון חוץ רחמי, מאחר ובעברה של האישה היו מספר הריונות מחוץ לרחם וכריתת שתי חצוצרות. הצוות הרפואי שלל זאת והאישה שוחררה להמשך מעקב בקהילה. היא טסה לחו"ל במסגרת עבודתה וכמה ימים לאחר נחיתתה שם, אושפזה במצב מסכן חיים ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שההיריון שמחוץ לרחם התפוצץ. כתוצאה מכך איבדה האישה גם את הריונה התוך רחמי התקין ונאלצה לעבור ניתוח חירום וגרידה.

לידה בבית חולים. ShutterStock
מקרה שיכול היה להימנע/ShutterStock

בית המשפט בבת ים קיבל את חוות דעתו של המומחה מטעם התביעה וקבע בפסק הדין כי בית החולים התרשל כלפי האישה, בין היתר משום שלא התייחס לערכי הורמון ההיריון הגבוהים, אשר העלו חשד להריון מרובה עוברים. בנוסף, קבע כי הטכנאית שביצעה את בדיקות האולטרסאונד כלל לא הייתה מודעת לעברה החריג ויוצא הדופן של האישה. ביהמ"ש קיבל את טענת עורכות הדין ויקי בקשי ואנה רייף - ממשרד כספי סרור ושות' וציין כי לאור נתוניה, פגישה של מטופלת עם טכנאית לא יכולה לבוא במקום פגישה פרונטלית עם רופא שלא ראה ולא בדק את האישה ההרה למרות שמדובר בהריון בסיכון גבוה.

השופט שי מזרחי קבע כי מהראיות אשר הובאו בפניו, עולה כי ברוב המקרים ניתן לגלות התמקמות של עובר על גדם החצוצרה וכי לו היה מאובחן ההיריון החוץ רחמי - קיים סיכוי של 70% שניתן היה לטפל בו באופן ממוקד ולהמשיך באופן תקין את ההיריון התוך רחמי.

בפסיקתו קבע כי על ביה"ח לשלם לבני הזוג פיצוי של כ-650 אלף שקל, הכוללים בין היתר פיצוי לאשה בסך 300 אלף שקל עבור אובדן העובר, פיצוי בסך 100 אלף שקל על הטיפול הרפואי בחו"ל והצלקת שהותיר ואף פיצוי בסך 100 אלף שקל לבעל בגין כאבו וסבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully