וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: כך ימצאו הצעירים עבודה בזמן משבר הקורונה

רונית מטיאס

14.10.2020 / 12:49

וגם: מעלים את המודעות לסרטן השד, מקטינים את הפערים הדיגיטליים, פועלים מהחלל למניעת מצבי חירום ואיטליה מגיעה לטיב טעם

מסייעים לצעירים

אורי כרמלי, מאור אלקיים, איציק שמולי ובלה אלכסנדרוב. יח"צ,
אורי כרמלי, מאור אלקיים, איציק שמולי ובלה אלכסנדרוב/יח"צ

למעלה מ-1,500 צעירות וצעירים אקדמאים נעזרו וקיבלו הצעות תעסוקה באמצעות הפלטפורמות השונות של "מרכז לאודר" לתעסוקה בבאר-שבע בעיצומם של חודשי משבר הקורונה בישראל. אורי כרמל, מנכ"ל ארץעיר הארגון המפעיל את מרכז לאודר סיפר לשר הרווחה איציק שמולי שביקר במרכז, כי הסיוע לצעירים דורשי התעסוקה נמשך גם בימי הסגרים הראשון והשני באמצעות הזום.

כרמל הציג בפניו את פעילות המרכז הנהנה מתמיכה ומימון גם של JNF ארה"ב, והציע שהמשרד יאמץ את הידע והניסיון שנרכשו בדרום כדי להביא את הבשורה לכלל הצעירות והצעירים בארץ.

שמולי אמר כי דווקא בימים קשים וסוערים אלה כשהדור הצעיר מאבד את מקומות העבודה, מתעצמת חשיבות גופים כמו מרכז לאודר שמסייע לצעירות ולצעירים למצוא את המשרות המתאימות להם ולקשר בינם לבין המעסיקים בחיבור ישיר ומהיר יחסית.

תמר גיל-מנחם, המשנה למנכ"ל "מרכז לאודר" גילתה כי בכוונת הפילנטרופ רון לאודר להעתיק בשבועות הקרובים את מתכונת העבודה שנוסתה בהצלחה בדרום אל מרכז לאודר שיתחיל לפעול בקרוב בעכו לטובת תושבי הגליל. רון לאודר יזם ומימן את הקמת המרכז בבאר-שבע לפני 5 שנים מתוך הכרה בחשיבות הנגב לעתידה של המדינה וכי בימים אלה הוא מקים את ביתו החדש בלב העיר העתיקה בבאר-שבע.

seperator

החיים בורוד

הילה אלרואי, מירית גרינברג ורונית אלמוג. יח"צ,
הילה אלרואי, מירית גרינברג ורונית אלמוג/יח"צ

רשת Be, תרמה 30,000 אלף מסכות וורודות לטובת קמפיין משותף של איכילוב והאגודה למלחמה בסרטן להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד בקרב ציבור הנשים. הקמפיין יתקיים במהלך חודש אוקטובר- חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, ויכלול סרטון קצר הקורא לנשים להקדיש שעה בשנה לטובת הגילוי המוקדם. הסרטון יוקרן במהלך החודש על המסכים בבית החולים.

במסגרת הקמפיין יעלו למדיה החברתית באנרים המספרים על נשים מוכרות המתמודדות עם סרטן השד ונשים המובילות את הטיפול במחלה בבית החולים.

מהצד האישי הילה אלרואי, כתבת חדשות 13 לענייני בריאות, שהייתה בעיצומה של הכנת סדרה בנושא סרטן השד כאשר אובחנה כחולה בעצמה, ומלכת היופי לשעבר מירית גרינברג, שחשפה לאחרונה שהיא חולה בסרטן השד.

את ההיבט הרפואי יובילו פרופ' תמר ספרא, מנהלת המרכז לסרטן האישה, מערך האונקולוגיה, ד"ר רונית אלמוג, רופאת נשים בכירה באיכילוב, מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, הכירורגית ד"ר מריאן חטיב רופאה מומחית, וד"ראורית גולן, מנהלת היחידה לממוגרפיה במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי. בנוסף למשך מספר ימים, צוות בית החולים יעטה מסכות ורודות.

seperator

ורוד מתוק

אבי פקר וסיגל רצון. שירלי קדוש,
אבי פקר וסיגל רצון/שירלי קדוש

ועוד לרגל חודש המודעות לסרטן השד, חברת העוגיות והופלים "מן" ועמותת "אחת מתשע", יצאו לראשונה בשיתוף פעולה לטובת הגברת המודעות למחלה ולחשיבות הבדיקה לגילוי מוקדם, במסגרתו אריזת מוצר הדגל של "מן"-ופלים בטעם שוקולד, נצבעה בורוד ועליה קריאה הממליצה לנשים ללכת ולהיבדק. השת"פ יכלול פעילות הסברתית ותרומה של כלל הרווחים ממכירת האריזה בעבור העמותה.

seperator

מתחשבים ותורמים

מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, תרם 50,000 שקלים לפרויקט "מתחשבים" לצמצום הפער הדיגיטלי בקרב תלמידי ישראל שכולל איסוף, שדרוג וחלוקת מחשבים לתלמידים בפריפריה החברתית והגאוגרפית. הפרויקט נוסד לפני מספר חודשים במסגרת המיזם "מצמצמים את הפער הדיגיטלי" של בית הנשיא, בו לוקחים חלק ארגונים וחברות בהם הפורום החברתי כלכלי, IATI, ווסטרן דיגיטל, עתידים-שאחראית על ניהול המתנדבים בפרויקט, דל, אלביט, מגדל, מנורה, פתחון לב, 2B Friendly ועוד.

הפרויקט צבר תאוצה עם פרוץ משבר הקורונה ומעבר מערכת החינוך ללמידה מרחוק, על-פי הנתונים של מובילי הפרויקט, במהלך מספר שבועות הם גייסו כ-5,000 מחשבים מהציבור הרחב ומחברות פרטיות, לחדש אותם, להעביר לרשויות המקומיות, ובכך לחבר אלפי תלמידים שלא היה ברשותם מחשב.

צח הדר, ממנהלי מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל אמר כי פייסבוק שמה לה למטרה לחבר בין אנשים ברחבי העולם והם עושים זאת בתל-אביב באמצעות פיתוח מוצרים כמו Express WiFi ופייסבוק Lite, שמחברים מאות מיליוני אנשים בעולם לאינטרנט ולמוצרים.

seperator

שת"פ בחלל

דן בלומברג' שמרית ממן, שיריש ראבן קומר. סו יונג צ'אנג,
דן בלומברג' שמרית ממן, שיריש ראבן קומר/סו יונג צ'אנג

משרד האו"ם לענייני החלל החיצון (UNOOSA) בחר במעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית (EPIF) באוניברסיטת בן- גוריון בנגב, כשותפה להקמת משרד תמיכה אזורי לניהול מצבי חירום בישראל בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה. משרד תמיכה אזורי לניהול מצבי חירום מבוסס על נתונים הנאספים מן החלל, והינו מרכז מקצועי המאגד ידע, ניסיון ויכולות שמציעות המדינות החברות בו, במטרה להפחית מצבי סיכון ומקרי חירום ברחבי העולם.

המעבדה באוניברסיטת בן-גוריון אחראית על מחקר מדעי רב-תחומי הנאסף מנתונים לוויינים למטרת יישומים סביבתיים, בכלל זה קידום ופיתוח שיטות חישה מרחוק. המעבדה משמשת גם כאחת המעבדות האזוריות של NASA להדמאות פלנטריות ולמעשה תהיה המרכז ה-25 שיצטרף לארגון ויוסיף מומחיות בתחום טכנולוגיית לוויין לרשת UN-SPIDER. השת"פ יבוא לידי ביטוי בתחומים כגון: ניהול תגובת חירום, בניית יכולות על טכנולוגיות מבוססות חלל לניהול אסונות והפצת שיטות ותוצאות מתצפיות על כדור הארץ ועליו תהיה אמונה ד"ר שמרית ממן.

seperator

החופש לבחור

יוסי שליו. אלעד גוטמן,
יוסי שליו/אלעד גוטמן

מאחר ונסיעה לאיטליה אינה משהו שנראה באופק, החליטה רשת טיב טעם להביאה את איטליה לישראל, ותקיים בסניפיה חגיגה איטלקית תחת הסלוגן "החופש לבחור איטלקי". הרשת תקיים ב-41 סניפיה ובאתר האונליין, חגיגה קולינרית איטלקית המשלבת השקת מוצרים, מבצעים אטרקטיביים ומתכונים על מוצרים ומאכלים תוצרת איטליה.

יוסי שלו, סמנכ"ל סחר ושיווק, אמר כי במסגרת חגיגות חודש איטליה, תייבא ותשווק הרשת באמצעות חברת הבת ישרקו, מגוון מוצרים בלעדיים ממיטב המותגים מאיטליה בקטגוריות פסטות, גבינות, יינות ואלכוהול, שמני זית, רטבים, שימורים, נקניקים, ממרחים, עוגות ועוגיות, קרקרים ועוד, והוסיף כי הישראלים אוהבים אוכל איטלקי שמתאים לחך ולקצב הישראלי המהיר, והם דואגים להביא הכל הישר לצלחת הישראלית, במיוחד עכשיו שכולנו נשארים בארץ ומתגעגים לחוויות בחו"ל.

seperator

גדולים מהחיים

בן ואורי שפלן, ליאור שמואלי, רון וקסלר, אן זיוי וירדן ויזל. יח"צ,
בן ואורי שפלן, ליאור שמואלי, רון וקסלר, אן זיוי וירדן ויזל/יח"צ

עמותת גדולים מהחיים הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, קיימה את משדר ההתרמה השנתי בשיתוף ערוץ רשת 13, לאור המצב, המשדר שודר ללא קהל אך ריגש שכן משפחות העמותה נקלעו לקשיים כלכליים קשים מאז פרוץ משבר הקורונה. ממוקד ההתרמה שהופעל ונתרם על-ידי חברת ישרכארט דיווחו בסיום המשדר כי גויסו כ-7 מיליון שקל עבור העמותה.

seperator

תורמים ומאזינים

ישראל מקוב ובלה לוסטיג. יח"צ,
ישראל מקוב ובלה לוסטיג/יח"צ

המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, ערך מפגש און ליין לחברי אגודת הידידים. שמשון הראל, יו"ר מועצת המנהלים של המכון מבעלי אמריקה ישראל, ויעל גורן-וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים, פגשו בזום כ200 מידידי ותורמי המכון, להרצאה של פרופ' מוטי גולני ופרופ' יהודה ריינהרץ, על מחקרם המקיף וספרם החדש, "האב המייסד", המהווה מחקר מעמיק ומקיף על ד"ר חיים ויצמן, כימאי, ונשיאה הראשון של מדינת ישראל.

רותי ודורון טמיר. יח"צ,
רותי ודורון טמיר/יח"צ

השניים סיפרו אודות הצדדים הפחות והיותר מוכרים בחייו של ויצמן ואמרו כי מדובר באדם שלא הייתה לו שום סמכות ציונית עד 1920 בה נבחר לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית במסגרתה שינה את גורלו של המפעל הציוני שהיה חבוט לאחר מלחמת העולם הראשונה. ב1929 קמה הסוכנות היהודית שוויצמן היה ההוגה שלה.

במאזינים: אלפרד אקירוב, רמי שלמור, אמנון שהם, גדעון המבורגר, רחל וערי סטימצקי, רינה מאיר, אברהם ביגר, דיתה ויהודה ברוניצקי, טלי זליכה, ישראל מקוב, עידו נחושתן, אלון קפלן, חמי פרס, אודי ארטל ורבים נוספים.

seperator

תרומה כפולה

משה מורג. יח"צ,
משה מורג/יח"צ

עמותת ידידי המרכז הרפואי הלל יפה, בראשותו איש העסקים משה מורג, גייסה כ- 45,000 שקל עבור פרויקט מיוחד, שהתקיים בשיתוף המרכז המדעי-ה"טכנודע" בחדרה- קייטנה מדעית לילדי העובדים החיוניים של בית החולים, על-מנת שההורים יוכלו להמשיך את עבודתם הנאמנה במלחמה בנגיף הקורונה. הבונוס הנוסף הוא לעובדי הטכנודע שעד כה היו בחל"ת בשל הסגר, מה שנקרא- תרומה כפולה.

seperator

לרוץ עם אנה

אנה ארונוב. roco_runs,
אנה ארונוב/roco_runs

אנה ארונוב נבחרה להזניק את מירוץ הנשים Life Run של רשת סופר פארם שעבר השנה לגירסת האונליין בהתאם למגמת המירוצים הווירטואליים המתרחבת בעולם. ארונוב שלקחה חלק במירוץ Life RUN בשנים הקודמות וזכתה במדליית כסף תזניק כ 10,000 נשים שירוצו בכל רחבי הארץ במסלולים אישיים של 4, 8 ו 12 ק"מ.

seperator

לא לרעב

מייקל קורס. יח"צ,
מייקל קורס/יח"צ

מעצב העל, מייקל קורס, משיק זו השנה השמינית את הקמפיין השנתי של בית האופנה לסיוע ברעב העולמי. לקראת יום הרעב הבינלאומי, החל ב- 16 לאוקטובר, קורס חבר לארגון World Food Programe (WFP) הנתמך על-ידי האו"ם, ודואג לספק ארוחות לילדים באזורים חסרי ביטחון תזונתי בעולם. השנה, הגיע הפרויקט לאבן דרך משמעותית ומרגשת בציון 20 מיליון ארוחות שהצליח להעביר הארגון (WFP).

השנה, בהתאם למגמה העולמית לצמצום נזקים סביבתיים, כולל הקמפיין הייחודי השקת חולצת טי המיוצרת מ- 100% כותנה אורגנית במהדורה מוגבלת במיוחד. ההכנסות ממכירתה יועברו כתרומה למען ילדים רעבים ברחבי העולם.

נושא הקמפיין Watch Hunger Stop השנה הוא: FOOD IS LOVE - SHARE YOUR HEART, בעקבות מגפת הקורונה העולמית ותחושת החיבור המחודשת היוזמה הפילנתרופית הוותיקה של המותג מתמקדת השנה בקהילה. הקמפיין השנה מתמקד בשגרירים מבית, עובדי מייקל קורס מכל רמות הארגון, שהתנדבו לקחת צעד קדימה ולעמוד מול המצלמות, כשהרעיון היה לחבר קהילות לשתף ולמקד את המשאבים את הקול ואת תשומת הלב כדי לפתור את בעיית הרעב. קורס אמר כי מעורבות חברתית היא הכרחית על מנת להגיע לעתיד ללא רעב, ומרבה להשתמש במשפט FOOD IS LOVE שמלווה את הקמפיין. החולצה תימכר באתר פקטורי 54 במחיר 199 שקל.

seperator

המצטיינים של סקופ

אוריה וליקסון. שי יחזקאל,
אוריה וליקסון/שי יחזקאל

ברשת נעלי SCOOP , החליטו שהעונה הפרנזנטורים לקטגוריית הילדים, יענו על ערכים כמו תלמידים מצטיינים בלימודים ופעילים למען הקהילה. מי שנבחרה מתוך עשרות ילדים, היא אוריה וליקסון, 10, תלמידת כיתה ה', בבית הספר אהבת ציון בתל-אביב, תלמידה מצטיינת, דוברת אנגלית ופעילה למען חיות. וליקסון היא בתו של האדריכל גיא וליקסון, מבעלי "וי סטודיו אדריכלים"-סטודיו בוטיק לאדריכלות ועיצוב פנים. וליקסון סיפרה שהתחביבים שלה הם טיפול בכלבים וציור, יהביעה תקווה לטוס גם לדובאי לצלם את קמפיין חורף 2021 עם הפרזנטורים ליאור וספיר נרקיס. הקמפיין יעלה בתחילת נובמבר 2020, בתקציב של 150 אלף שקל, תחת הסיסמא: "בסקופ מצטיינים" ויכלול שלטים חוצות, דיגיטל ופעילות ברשתות החברתיות.

seperator

בקטנה

בעקבות שריפות ביערות הדרום ועוטף עזה בשל טרור הבלונים, הקרן לשמירת הטבע והמורשת, בשיתוף רשות הטבע והגנים, ובמסגרת פרויקט "להחזיר את הצבע לטבע", פנו לבנק מזרחי טפחות ועובדיו בבקשה לתרום לשיקום אחת משמורות הטבע שניזוקו בשריפות.

יחידת קשרי הקהילה של הבנק נענתה לבקשה, ויזמה מבצע איסוף תרומות לשמורת הטבע זיקים הנמצאת ליד אשקלון. עובדי הבנק קבלו בקשת תרומה במייל, כשבנוסף לתרומת העובדים, הבנק הוסיף ותרם כדי להשלים את העלות המבוקשת לשיקום השמורה. סה"כ נתרמו עשרות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully