וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מהבית? מסתבר שיש כמה ממצאים מאוד מפתיעים

14.10.2020 / 15:33

בעוד מעסיקים מתחילים לגלות מורת רוח מהתופעה ועובדים רבים חוששים מבדידות וחרדה, סקר שנערך בקרב 10 אלפים עובדים ברחבי העולם מעלה כי רובם מעדיפים להמשיך לעבוד בפיג'מה. הפתרונות המהירים שארגונים אימצו בתקופת הסגר הראשון לא מספקים יותר

בווידאו: גמזו אומר ששוקלים את קיצור הבידודים ואדלשטיין מתייחס להדבקה למרות הסגר/צילום: לע"מ

היום (רביעי) פרסמה חברת סיסקו את נתוני המחקר שביצעה בנושא עבודה מהבית. הסקר נערך בקרב 10,000 נשאלים ב-12 מדינות באירופה, המזרח התיכון ורוסיה, במהלכו התבקשו הנשאלים, העובדים ממשרדים, לשקול את ציפיותיהם ממעסיקים החל משנת 2021 ואילך. התוצאות מראות על עלייה משמעותית של העובדים לשלב עבודה מהבית כחלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית, מגמה שחלה עקב הקורונה וממשיכה להכות גלים ולהתחזק.

על-פי נתוני המחקר, ניכר כי מרבית העובדים מסכימים עם הטענה לפיה עבודה היברידית המשלבת משרד ועבודה מהבית היא השילוב המנצח. הניצחון שהעובדים מדברים עליו מושפע, בין היתר, מהפרודוקטיביות המקצועית שמצליחים לייצר, לצד קידום פעילות אישית. כך עולה, כי יותר ממחצית מהנשאלים הצליחו לשלב פעילות גופנית בסדר היום שלהם, מה שלא הצליחו לייצר בעבודה מהמשרד. עוד עלה כי 60% מהנשאלים העדיפו להימנע מהנסיעה למשרד, הנתפסת על-פי רוב כמטרד המלווה בעמידה בפקקים, המתנה לתחבורה ציבורית ובזבוז זמן ומשאבים מיותר.

אורן שגיא. טלי שגיא,
מתעצב דור חדש של עובדים. אורן שגיא/טלי שגיא

לצד הרצון להמשיך ולשלב עבודה מהבית יחד עם עבודה מהמשרד, עולים גם הצרכים הנדרשים לקיום עבודה אפקטיבית בבית, או כפי שהם מכנים אותה - להעביר את חווית המשרד לבית. העובדים העלו כי אוטונומיה מוגברת (63%) ועבודה טובה כצוות מפוזר (66%) הם שני היתרונות העיקריים שאותם היו רוצים לשמר, ובנוסף 61% רוצים לשמור על קבלת החלטות מהירה יותר.

78% מהנשאלים חושבים שהפתרון הנוכחי של הנגשת שיחת וידאו מהבית אינו מספק. משכך, לתפיסתם ההשקעה העיקרית לשנת העבודה 2021 צריכה להתמקד בכלים שיאפשרו להם לעבוד מהבית- וזה לאו דווקא מתכנס עם רצונות הארגון לצאת לענן, או לייעל תהליכים פנימיים. כ-73% מהנשאלים מעלים צורך בשימוש במערכת אחת הכוללת את כלל פלטפורמות התקשורת השונות, שלצד חווית משתמש נוחה ופשוטה, תהיה בטוחה ומוגנת. לצד מתן הפלטפורמה הטכנולוגית עולה צורך בלמידת הכלים- 76% מהעובדים מבקשים מהארגונים שלהם הדרכות דיגיטליות שיאפשרו להם להיות יעילים בעבודה מהבית.

שינויי המגמה בתפיסת העבודה מהבית לא נעצרת בעובדים, ומגיעה גם לדרג הניהולי שמבינים את חשיבות העבודה מהבית. מהסקר עולה כי 40% מהמנהלים מביעים אמון בעובדים שלהם וביכולתם לבצע את עבודתם באופן פרודוקטיבי גם מהבית. פתרונות הוידאו שהוטמעו כמענה זמני למציאות הקורונה שחקו את העובדים שמבקשים לתקשר בצורה טבעית יותר ולא תמיד לתקשר מול מצלמה פעילה.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "בימים אלה מתעצב בשוק העבודה דור חדש של עובדים שרואים בעבודה מהבית חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה שלהם. הם מחויבים לארגונים שלהם, מקפידים על תפוקות גבוהות ומשנים את חוקי המשחק בשוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully