וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושק מוקד קורונה לאזרחים ותיקים: "הצלנו חיים של קשישים"

15.10.2020 / 11:07

על הקמת המוקד אחראית קבוצת בינת והיא חלק מלקחי גל הקורונה הראשון. איציק שמולי, שר הרווחה, חנך השבוע את המוקד: "העובדים ייפנו בצורה יזומה ליותר מחצי מיליון אזרחים וותיקים כדי לוודא שאף אחד לא נשאר לבד"

בווידאו: גמזו אומר ששוקלים את קיצור הבידודים ואדלשטיין מתייחס להדבקה למרות הסגר/צילום: לע"מ

קבוצת בינת הקימה עבור משרד העבודה והרווחה מוקד לאזרחים וותיקים במסגרת תכנית מגן זהב. המוקד פונה בצורה יזומה ל-500,000 אזרחים ותיקים בכל רחבי הארץ, במסגרת שיחות יוצאות ויזומות. שר הרווחה איציק שמולי, חנך השבוע את המוקד בביקורו ואמר כי "עובדי המוקד יפנו בצורה יזומה ליותר מחצי מיליון אזרחים וותיקים כדי לוודא שאף אחד לא נשאר לבד".

הצורך במוקד מגיע לאור העובדה שעקב נגיף הקורונה, אזרחים ותיקים נמנעים לצאת מביתם לטובת קבלת שירותים והשלמת צרכים דחופים, מסיבות של בידוד, סגר, מוגבלויות ועוד. מסיבה זו החליט משרד העבודה והרווחה על הקמת מוקד שיעניק להם מענה לצרכים בסיסיים ולמען שמירה על ביטחונם. כחלק מהתהליך, הוחלט לבצע מיפוי של האזרחים הוותיקים והצרכים שלהם מול: רשויות מקומיות, קופות חולים, ביטוח לאומי וארגוני סיוע שונים. כמו כן, חלק מהסיוע יינתן באמצעות המנגנון היעיל של הקרן לידידות ברשויות המקומיות.

המוקד הוקם בזמן שיא של שבוע ימים בלבד מרגע קבלת הפרויקט בחברת בינת תקשורת. הנציגים שעובדים מהבית ערוכים לייזום של 16,000 שיחות ביום ופועלים כדי לתת מענה מלא בימים א'-ה', בין השעות 8:00-20:00. היתרון הגדול של המוקד הוא בטכנולוגיית חייגן שפיתחה בינת תקשורת, שמאפשרת ייזום של עד פי 5 שיחות ביום לכל נציג.

איציק שמולי בביקורו במוקד לקשישים. שי פיירשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
"הפרויקט מוכיח את עצמו". שמולי/לשכת העיתונות הממשלתית, שי פיירשטיין

מי שהוביל את הפרויקט מטעם בינת הוא יוסי ארואסטי, מנהל פיתוח עסקים של הקבוצה, ואמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת. הייחודיות של המוקד באה לידי ביטוי בכמה היבטים: קבוצת בינת מספקת מענה הוליסטי הן במענה הטכנולוגי והן בהפעלתו על ידי נציגים מקצועיים, הנציגים עובדים מהבית באמצעות המחשב או המכשיר הנייד, הפתרון מבוסס על יכולות AI מאפשרות להגדיל את נצילות המוקד במאות אחוזים ובשל כך ניתן להגיע לכמות שיחות מרשימה תוך שמירה על תקציב סביר. בינת הכשירה במהלך החודש האחרון מאות מוקדנים שיעניקו מענה לאוכלוסייה המבוגרת, שמעניקים כיום מענה ב-4 שפות שונות: עברית, רוסית, אנגלית וערבית. במסגרת הפרויקט התקיים שיתוף פעולה עם בינת סמך כזכיינית של מוקד 118.

הפרויקט הוא חלק מתוכנית "מגן הזהב" שגובשה בעקבות לקחי הגל הראשון בהתמודדות עם נגיף הקורונה ולאחר עבודת מיפוי שנעשתה בקרב 60 אלף אזרחים ותיקים. את התוכנית יזם שר העבודה והרווחה איציק שמולי לאישור הממשלה והיא תפעל במסגרת תקציב של עשרות מיליוני שקלים.

שמולי אמר: "עובדי המוקד יפנו בצורה יזומה ליותר מחצי מיליון אזרחים ותיקים כדי לוודא שאף אחד לא נשאר לבד. הפרויקט שהפעלנו במסגרת תכנית 'מגן זהב' מוכיח את עצמו ומביא יום יום סיוע לקשישים ששומרים על ריחוק חברתי שמציל חיים. בזכות המוקד הצלחנו להציל חיים של עשרות קשישים, שהיו זקוקים לסיוע במזון, תרופות וצרכים חיוניים".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת: "ההחלטה של משרד הרווחה להקים את מוקד מגן זהב מצילה חיים ממש בגל השני של הקורונה. כשגויסנו לנושא הבנו את גודל השעה, את הצורך המיידי ואת חשיבותו הלאומית וההומאנית, ומתוך כך נרתמנו להצלחתו תוך פיתוח בזמן קצר והקצאת משאבים בעצימות גבוהה למימושו. מבין שפע הפרויקטים שאנחנו מובילים, אנו גאים במיוחד בטכנולוגיות חברתיות שמטרתן לסייע לאזרחים ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ובעלי מוגבלויות ולהציל חיים במיוחד בתקופה זו. פיתוח טכנולוגי יעודי, הפעלה בענן, התאמה למערכות המשרד וכמובן איוש של המוקד בצוותי עבודה שהודרכו לכך כל זאת בתוך ימים ספורים. הבטחנו וקיימנו".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully