וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דוח על עבירת קורונה. מה עכשיו?

עו"ד אייצ'לוחם (אייצ'ו) מסלה

18.10.2020 / 0:23

הפרתם בידוד, נתפסתם ללא מסיכה, נסעתם למרחק גדול יותר משהיה מותר לכם? בכל יום נרשמים יותר מ-1,000 דוחות, אבל רק 40 אחוז מהם שולמו. הדרך למשפט לא טריוויאלית כמו שהיא נראית

בווידאו: נתניהו אומר אם מספר החולים יעלה הסגר יהודק שוב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

בין כל מקבלי דוח עבירה בנושא הקורונה, כמו למשל עבור אי חבישת מסיכה, פתיחת עסק וכו', פחות מ-40 אחוז שילמו את הדוח. כך עולה מהאתר הרשמי של המרכז לגביית קנסות הפועל תחת משרד המשפטים. זאת, לעומת שיעור תשלום ממוצע של קנסות אחרים שמקורם במשטרה, ביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד, העומד על 63 אחוזים.

אם מקבלי הקנסות לא הגישו בקשה להישפט, כדאי שיעשו זאת או לחילופין ישלמו הקנס בזמן הקצוב. אם לא יעשו כן בתוך 60 יום מקבלת הדו"ח, מרכז גביית הקנסות הממשלתי (המקביל להוצאה לפועל בה עושים שימוש האזרחים לגביית חובות), ידאג לכך שתצטרכו לשלם את החוב בתוספת ריבית של 50 אחוזים.

סיבה טובה נוספת לשלם את הקנס נעוץ בכך שאמצעי הגבייה של המדינה יעילים הרבה יותר אפילו מההוצאה לפועל. בלחיצת כפתור, פקיד במרכז הגביה יכול להגיש בקשה לקבלת מידע על החייב, (מקבל הדו"ח) מכל משרדי הממשלה. תוך שניות מרכז הגבייה יודע היכן אתם מתגוררים, האם הבית רשום על שמכם, אם יש לכם רכב, רישיון נהיגה, מהו מקום העבודה שלכם ואפילו מהו מספר חשבון הבנק שלכם. לחיצת כפתור נוספת והמידע השימושי הופך מיידית לעיקול. מה שנקרא: האח הגדול במלוא תפארתו.

חלוקות דוחות במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר רבין, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
לא שילמתם? כדאי שזה יקרה, או שתגישו בקשה להישפט/ראובן קסטרו

אם אתם בעלי עסק שהוא חברה ואתם חושבים לתומכם שהחברה היא זו שתשלם את הקנס ואולי אף תוכלו להכניס אותו לסעיף הוצאות העסק, כדאי שתחשבו מסלול מחדש. הדו"ח הוא אישי ואם אתם בעלי עסק שהוא חברה, הקנס יהיה רשום על שם בעל החברה. לשם השוואה, אם ספק, למשל, היה מספק לכם סחורה ולא שילמתם עליה, הספק יצטרך לתבוע את החברה ולעקל את חשבון החברה למשל באמצעות ההוצאה לפועל. אם הוא יבקש להרים מסך על השותפים בחברה, הוא יצטרך להגיש בקשה לבית המשפט שלא בטוח שייענה לה.

קנס קורונה כבר הרים את המסך ברגע הגשת הדו"ח על עבירת קורונה. קיצור הליכים ומסלול ירוק שעוקף את הערים האדומות.

הדרך היחידה שנותרה לאזרח או לעסק לעכב את תשלום הקנס ואולי גם להקטין את סכום הקנס, (הדו"ח) הוא על ידי הגשת בקשה להישפט. מועד המשפט ייקבע כנראה לעוד שנה ועד אז, סכום הקנס נותר בעינו ולא יצבור ריבית. במצב הכלכלי הנוכחי, אדם או בעל עסק שקיבל הדו"ח/הקנס, יוכל לטעון למצב כלכלי קשה עקב קורונה. לעתים שופט עשוי להתחשב בנסיבות חייו של החייב שנקלע למשבר כלכלי עקב קורונה ואין לו מה לאכול ובטח לא יכול לשלם הקנס.

במילים אחרות, יש סיכוי ששופט יקטין את גובה הקנס. על פי חוק, לשופט אין סמכות להגדיל את גובה הקנס. הוא יכול לקנוס אתכם על בזבוז זמנו של בית המשפט, אם ימצא שהבקשה שלכם ממש לא מבוססת. תלוי בשופט, כמובן.

אתם יכולים להגיש בקשה להישפט ללא צורך בסיוע של עורך דין, אם כי עו"ד מנוסה בתחום יוכל לבדוק אם הדו"ח ניתן בסמכות, אם לפקח או שוטר שרשם הדו"ח הייתה סמכות לכך, או שהשוטר נטפל דווקא אליך, נעשתה אכיפה בררנית ועוד. אם אתם מבקשים להישפט במקום לשלם את הקנס, המדינה מגישה נגדכם כתב אישום, אבל זה לא הופך אתכם לעבריינים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עו"ד אייצ'ו מסלה. יחצ,
אם אין עילה, השופט יכול לקנוס אתכם. עו"ד אייצ'ו מסלה/יחצ

על פי פרסומים בתקשורת, מדי יום מוגשים כ-1000 קנסות. מתחילת קורונה עברו כ-7 חודשים, כפול 30 יום, כפול 1000 קנסות ליום. תעשו חשבון מהיר ותדעו מתי יחל המשפט שלכם.

כמובן שאיני מעודד עבירה על חוק קורונה כי הוא מגן עליכם, עלינו ועל בני משפחותיכם, יחד עם זאת אם קיבלתם דו"ח, חשוב שתדעו מה האפשרויות העומדות בפניכם.

קיבלתם דוח? אלה האפשרויות שלכם

  • לשלם תוך 60 ימים מיום קבלת הדו"ח את הסכום הרשום בהודעת התשלום. אם המועד האחרון לתשלום הדו"ח חל בימי מנוחה, פגרה, או שבתון על-פי חקיקה, ניתן לשלם את הקנס ביום שלאחריו. שימו לב כי חל איסור חמור להפר צו בידוד ביתי לצורך תשלום הקנס בבנק הדואר (מלכוד 22).
  • לבקש להישפט ללא סיוע של עורך דין.
  • לפנות לעורך דין ולבקש להישפט.

הכותב הוא עו"ד העוסק בחדלות פירעון ושיקום כלכלי.

  • עוד באותו נושא:
  • סגר
  • דוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully