וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": המינויים והשינויים, מדור שבועי

22.10.2020 / 0:31

איתוראן מנטרלת גניבות רכב, ג'ובאני רוסו בפרסומת לעיר חיפה, שבוע של מינויים וגם התפתחויות בתחום הרפואה. כל הדברים שקרו השבוע תחת קורת גג אחת

ג'ובאני רוסו בקמפיין עיריית חיפה/עיריית חיפה

במהלך השבועיים האחרונים הצליחה חיפה להפוך מעיר אדומה לעיר ירוקה. מי שמכיר את הצבעים האלה הכי טוב, הוא כוכב הכדורגל לשעבר, ג'ובאני רוסו, שגוייס יחד עם אישתו, מאיה פישל וכוכב השידורים החיים, לירן חולצה אפורה - כולם תושבי העיר - לקמפיין קורונה הומוריסטי שיזמה עיריית חיפה.

מינויים

סיגלית בן חיון, העומדת בראש ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב הודיעה על מינויים של שני חברים חדשים לוועד המייעץ - אמיר גיא מנכ"ל ושותף באדלר-חומסקי ויו"ר אגוד חברות הפרסום, ודן כרמון יזם אי-קומרס והמייסד של מאמא גורו. גם הם, כמו יתר החברים והחברות בוועד, בוגרים מובילים, יתרמו לגיבוש ופיתוח קהילה שמשנה עולם.

החברים האחרים בוועד המייעץ הם בין השאר גם אודי דנינו מייסד ומנכ"ל SAIPS (שנמכרה לחברת המכוניות פורד) רן פורר -סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת ניאופרם וחבר דירקטוריון מטעם גרעין השליטה בבזק, ענת סטריק דהאן - מנכ"ל רשת מלונות טמרס ,תומר בלושטיין - מייסד פינק פארק וסמנכ"ל פיתוח עסקי ברשת "בית בכפר" ועוד.

אמיר גיא. יחצ,
אמיר גיא/יחצ

אסף אמיר, 38, מצטרף לצוות המטה של סנטינל וואן כראש מחלקת המחקר ומתוקף תפקידו יוביל צוותי מחקר אבטחה הכוללים מודיעין, ציד, מדעי דאטה, וידאג להניע את יוזמות מחקרי האבטחה העתידיות של החברה. אסף ישתף פעולה עם צוותי המכירות, ההנדסה והמוצרים, ידווח ל-CTO וישירות למנכ"ל המייסד תומר וינגרטן.

את הקריירה של אסף בצמרת עולם הטכנולוגיה והסייבר בישראל החל בצבא, שם שירת מספר שנים תחילה כמהנדס תוכנה ובהמשך גם כמנהל צוותים ביחידות צבאיות מובחרות. מיד עם סיום השירות הצבאי נקרא אסף למשרד רוה"ם שם עסק בהובלת ובניית קבוצות אבטחת סייבר ברמות הגבוהות ביותר בישראל.
תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל סנטינל וואן: "אנו שמחים לצרף את אסף למשפחה כשהוא מגיע עם ניסיון של למעלה מעשרים שנים בחדשנות תוכנה ושירות ביחידות הממשלתיות והצבאיות המובחרות ביותר בישראל.

הרקע הייחודי שלו בבניית צוותים והנעת תוכניות חדשניות מורכבות מאסטרטגיה לביצוע, יאפשר לנו להרחיב את צוות המנהיגות הטכנולוגית שלנו ולהוביל עוד יותר את מסע הצמיחה שלנו קדימה". אסף, נשוי + 2, בוגר תואר ראשון (B.Sc) בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר שני MBA)) במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

אסף אמיר ראש מחלקת מחקר סנטינל וואן. יחצ,
אסף אמיר/יחצ

רוני לביב מונה לתפקיד סמנכ"ל תפעול ושרות בחברת דנאל משאבי אנוש מקבוצת דנאל. במסגרת התפקיד לביב ינהל את פעילות הסניפים בחטיבת משאבי אנוש ברמה הארצית, באמצעות שלושה מנהלי אזור - צפון, מרכז ודרום. לביב הצטרף לצוות הניהול של דנאל משאבי אנוש בשנת 2000, התחיל כמנהל אזור צפון, וניהל במשך 20 שנים את מרחב הצפון והשרון שגדל והתפתח. ערן מרדכי, מנכ"ל דנאל משאבי אנוש מקבוצת דנאל: " דנאל משאבי אנוש מהווה מודל להצלחה ושגשוג כבר למעלה מ- 10 שנים. בשנים האחרונות, אנו עדים לצמיחה מואצת בפעילות ובגידול במספר הפרויקטים עתירי כ"א בהיקפים משמעותיים: רכבת ישראל, לוריאל, שירות משגיחי כשרות למטבחי צה"ל, השמת אנשים עם מוגבלויות (ביטוח לאומי), הקמה והפעלת מרכז קריירה עבור משרד הרווחה, הפעלת 6 מעונות חסות הנוער ועוד. אין לי ספק כי לרוני הכלים והידע הנדרש להמשיך ולהוביל את כל סניפי החטיבה להישגים, למצוינות ושגשוג".

רוני לביב. יחצ,
רוני לביב/יחצ

הנהלת חברת 'ערד טקסטיל' מחברות העיצוב והטקסטיל הוותיקות בארץ, מינתה את אסף סויסה למנכ"ל החברה. בארבע השנים האחרונות שימש סויסה כסמנכ"ל סחר ופיתוח עסקי בחברת מ.אשכנזי - חברה ליבוא ושיווק חומרי גלם לתעשיית הבנייה. סויסה, 29, נשוי +1, הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות יתרה במנהל עסקים מהמכללה למנהל. קודם לתפקידיו בתחום העסקי שימש קצין מודיעין ביחידה מיוחדת בצה"ל, שוחרר בדרגת סרן.

ערד טקסטיל מקבוצת Standard Textile היא ספקית הטקסטיל הגדולה בישראל למגבות, מצעים וחלוקי רחצה מזה למעלה מ- 40 שנה, כשעיקר פועלה בשיווק תוצרתה לבתי מלון בארה"ב, אירופה וישראל. ב- 1976 הקימה משפחת היימן, משפחה יהודית-אמריקאית, את חברת 'מגבות ערד' ובחרה למקם את קו הייצור בערד, מתוך חזון ציוני של הפרחת השממה ופיתוח הנגב ויישובי הפריפריה בישראל, תוך השקעה של עשרות מיליוני דולרים לאורך השנים. עם השנים הפך המותג "מגבות ערד" לשם דבר בארץ ובעולם. כיום מתפעלת החברה מרכז לוגיסטי גדול בערד, באמצעותו היא משווקת את תוצרתה לבתי המלון ולמוסדות רבים אחרים.

מנכ"ל ערד טקסטיל אסף סוויסה. ערד טקסטיל,
אסף סוויסה/ערד טקסטיל

חברות, רכישות ומיזוגים

קבוצת MORAZ צמחי מרפא בבעלותו של איש העסקים דודי פלד יו"ר ובעלים של הקבוצה רכשה לאחרונה את חברת "קמפאלוק" של איש העסקים בני לנדא. מעתה קבוצת MORAZ צמחי מרפא תמכור את ליין מברשות השיער בעלות הפטנט הייחודי של התרת קשרים תחת המותג של מישל מרסייה שנמכר בהצלחה רבה ב-60 אלף נקודת מכירה ב-35 מדינות ברחבי העולם, כולל ארה"ב, קנדה, מקסיקו, ברזיל, קולומביה, בריטניה, צרפת, ספרד, הולנד, סקנדינביה, יפן, סין, הודו, אוסטרליה, ד. קוריאה ועוד בבתי כלבו מרכזיים ונקודות מכירה אסטרטגיות כדוגמת וולמארט, וולגרינס, קרפור, אמזון, מונופרי ועוד. בישראל המוצרים משווקים ברשתות השיווק והפארם לצד הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, אתר טרמינל X ועוד

רכישת "קמפאלוק" הינה חלק מהאג'נדה של קבוצת MORAZ ודודי פלד העומד בראשה, התומכים בחברות וייצור כחול לבן, במיוחד בתקופה המאתגרת בה אנו מצויים. מיזוג החברות יאפשר לפעילות הנרכשת לצמוח בשוק המקומי והבינלאומי באמצעות צוות הייצוא של קבוצת MORAZ, במקביל לכך תאפשר הפעילות הבינלאומית של "קאמפלוק" להרחיב את הפריסה של MORAZ בעולם. מברשות השיער בעלות הפטנט של מישל מרסייה מבית חברת "קמפאלוק" זכו בפרסים נחשבים בעולם כולל הפרס היוקרתי "ויקטואר דה לה בוטיי" בצרפת לצד פרסי עיצוב מוצר IFF וכן פרסי הוקרה מקומיים במדינות השונות.

דודי פלד. יחצ,
דודי פלד/יחצ

חברת הסושיאל גיימינג SciPlay (סייפליי), מציעה מערכת תמיכה רחבה בעובדיה, הפועלים מהבית כבר מחודש מרץ. בין ההטבות שהעניקה החברה לעובדיה: 200 דולר לכל עובד ליצירת סביבת עבודה נוחה מהבית, זאת בנוסף לשליחת הציוד הטכנולוגי הנדרש לביתם (מחשב, מסכים, סלולר ואפילו כסא).

כמו כן, ב-SciPlay פתחו קרן לסיוע כלכלי לעובדים שבני משפחתם נפגעו מהקורונה. במסגרתה קרן זו, עובדים שהגישו בקשה קיבלו מענקים כספיים חד פעמיים של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים, ללא צורך במתן התחייבות, הצגת מסמכים או החזרת הסכומים הללו.

סייפליי. יחצ,
סייפליי/יחצ

HOT Mobile, שהשיקה לאחרונה את רשת ה-5G, מודיעה על שיתוף פעולה עם Microsoft ישראל, קבוצת Ham Let, מעבדת החדשנות Lyve Labs של SEAGATE וגוף השקעות של דויטצ'ה טלקום Hubrum, במסגרתו החברות בוחנות מיזמים של חברות סטארטאפ ישראליות המפתחות מוצרים מבוססי דור 5 המתאימים ל-Indusrty 4.0.

החברות יצאו בקול קורא לסטארטאפים ישראלים בעלי מוצרים מבוססי תשתית דור 5 בתחומי התעשייה השונים שמתאימים להטמעה. חברות סטארט-אפ, המעוניינות להגיש מועמדות יוכלו לעשות זאת עד ה-12.11, ויוערכו על בסיס חדשנות טכנולוגית, כדאיות, זמן יישום מהיר ובגרות המוצר. לסטארטאפים הנבחרים תינתן האפשרות להציג את הטכנולוגיה בפני בכירי החברות במטרה לבחור חברות שניתן לבצע איתן פיילוט.

הסטארטאפים שייבחרו לתוכנית ייהנו מחשיפה למשקיעים ולגורמי מפתח בתעשייה, אפשרות לביצוע פיילוט במפעל תעשייתי אמיתי, ייעוץ טכנולוגי ולליווי עסקי. חברות הסטארטאפ יבחרו לפי על-ידי נציגים של החברות השותפות ויתבסס על הרלוונטיות לכל אחת משותפי התוכנית והערכת היכולת טכנולוגית וכוח האדם בסטארטאפ לביצוע פיילוט בזמן התוכנית של כ-3 חודשים.

אילן ברוק, מנכ"ל הוט מובייל. יחצ,
אילן ברוק, מנכ"ל הוט מובייל/יחצ

יום האקלים הבינלאומי עליו הכריז האו"ם יתקיים ביום שישי ובמסגרתו יוצגו סטרטאפים ישראלים רבים המציעים חידושים בתחום החלבון האלטרנטיבי במסגרת כנס מיוחד בנושא (World Press Clubs Alliance for Climate) שישודר מבריסל לכל העולם. את האירוע הכללי פותח אל גור, והחברות הישראליות שיוצגו בו כוללות את Aleph farms, Future meat, Meatech, Innovopro ,Remilk. שלוש מהן מתחום הבשר המתורבת, אחת מתחום החלבון הצמחי והאחרונה מתחום הפרמנטציה.

אביב אורן, מנהל הפיתוח העסקי של The Good Food Institute Israel, אומר כי "ישראל היא מובילת חדשנות בתחום הפודטק ולחברות הישראליות תרומה רבה להובלת העולם למזון בר קיימא. ישראל היא מספר 2 בעולם במספר חברות ההזנק מתחום הפרמנטציה לחלבון אלטרנטיבי, ו-4 מתוך 8 חברות שמפתחות בשר מתורבת בעולם הן ישראליות".

ה-'The Good Food Institute Israel' הוא חלק מארגון בינלאומי ללא מטרות רווח הפועל להאצת המחקר והחדשנות בתחום החלבון האלטרנטיבי. בישראל פועל הארגון תוך שיתוף פעולה עם האקדמיה, התעשייה והממשלה הישראלית. זאת, במטרה לייצר מערכת מזון בריאה, סביבתית והומנית.

אביב אורן. יחצ,
אביב אורן/יחצ

בטקס וירטואלי שנערך ביום שלישי, הוכרז כי ענקית התעופה לופטהנזה זכתה בתואר 'החברה האירופאית הטובה ביותר במזרח התיכון לשנת 2020' מטעם המגזין Business Traveller. הפרס הוענק ללופטהנזה על כך שהמשיכה להציג רמת שירות גבוהה ומחויבות ללקוחותיה במזרח התיכון לפני, לאורך ולמרות משבר הקורונה.

"אנו שמחים וגאים לקבל את התואר היוקרתי הזה, בייחוד בתקופה מאתגרת זו עבור תעשיית התעופה העולמית", אמר עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל. כקבוצת תעופה מובילה, אנו נמשיך לעבוד קשה על מנת להתקדם ולהעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו בישראל ובכל העולם".

זוהי השנה התשיעית שבה המגזין הבין-לאומי Business Traveller עורך את הטקס. הפרסים נבחרו על ידי קוראי המגזין, במטרה להבליט ולהכיר בהישגים של מיטב החברות באזור בתחום הנסיעות והאירוח במהלך השנה החולפת.

קבוצת לופטהנזה. יחצ,
קבוצת לופטהנזה/יחצ

חברת Sodexo On Site, הפועלת ומתמחה במתן שירותי הסעדה ושירותי אחזקת מערכות, מדווחת על זכייה בשלושה מכרזים משמעותיים: החברה תנהל את מערך ההסעדה של המתחם הלוגיסיטי של קוקה קולה בפלמחים. בנוסף, נבחרה Sodexo לנהל את מערך ההסעדה של שני אתרים גדולים של חברת אלביט מערכות בצפון. ניהול מערך ההסעדה כולל תכנון ובניית תפריט מותאם עם תזונאית החברה, בישול במקום של אוכל טרי, טעים ומזין וכמובן עד להגשה נעימה ושירות מוקפד לסועדים, בהתאם לתקני התו הסגול ושמירת מרחק.

אודי בן שימול, מנכ"ל Sodexo On Site: "משבר הקורונה פגע קשות בענף שירותי ההסעדה לשוק המוסדי. ישנה התאוששות קלה לאחרונה, אך הענף נמצא עדיין במצב מאתגר, מורכב וסובל כמו ענפים רבים אחרים מאי וודאות. אנו שמחים על ההצטרפות של חברות אלו ללקוחותינו וגאים על האמון. אנו פועלים לתת את השירות הטוב ביותר במציאות המשתנה עם ההתאמות הנדרשות. בתחום אחזקת מערכות אלקטרומכניות צמחנו ברבעון האחרון בכ-8% ונמשיך לתת דגש לפיתוח העסקי של החטיבה זו, המספקת שירותים מגוונים בתחום ה Facility Services ופועלת מול מגוון רחב של לקוחות - מפעלי תעשייה, הייטק, מוסדות חינוך ואקדמיה, משרד הביטחון וגופים נוספים".

בתחום שירותי האחזקה, מדווחת Sodexo על זכייה במכרז עבור תחזוקת מערכות אלקטרומכניות, מיזוג אוויר, חשמל, קרור, בינוי וכלל התחזוקה הנדרשת בתחנות חברת דלק ישראל. השירות ניתן ל-107 תחנות דלק ברחבי הארץ ויכלול בין היתר, מענה שלם בהיבטי, התפעול ותחזוקה המערכות השונות בתחנות אלו.

seperator

מגזין העסקים הבינלאומי Fortune בחר בחברת גארדיקור כאחת מתוך 100 מקומות העבודה הקטנים הטובים בעולם לשנת 2020. עורכי המגזין ציינו בשיקולי הבחירה את האוירה הפתוחה בחברה, הגיוון של העובדים ותפיסת השוויוניות.

חברת הסייבר Guardicore מעסיקה 200 עובדים במרכזי פיתוח, מכירות ותמיכת לקוחות בישראל, ארה"ב, קנדה, ברזיל, הודו, מקסיקו, מערב אירופה ואוקראינה. החברה הוקמה על ידי ידי דרור סלעי, פבל גורביץ' ואריאל צייטלין ומפתחת תוכנת הגנה כוללת למערכות ארגוניות בענן ובשרתים הפנימיים עבור חברות בתחומי הפיננסיים, המסחר האלקטרוני והטכנולוגיה ובארגוני חינוך. ההכרזה של פורצ'ן מצטרפת לרשימה קודמת של המגזין פורבס שמיקם את גארדיקור במקום הראשון ברשימה הגלובלית של חברות-ענן שטוב לעבוד בהן.

לדברי אילן שטרן, סמנכ"ל משאבי אנוש בגארדיקור, ההכרזה של פורצ'ן היא הכרה בתרבות היחודית שנוצרה בחברה וזאת דוקא בשנה כה מורכבת כששמירה על רוח עבודת הצוות היא מאתגרת במיוחד. "אנחנו יודעים שהתרבות בגארדיקור יחודית ומהווה גורם משמעותי בבחירה של אנשים חזקים להצטרף אלינו ולהישאר בחברה לאורך שנים, ואנחנו שמים דגש רב על החיבור הבינאישי הזה. לדוגמא, על מנת לגבש בין העובדים שמגיעים במקור מ-13 מדינות, ולחבר אותם לחברה ולתרבות הישראלית, יצרנו מסורת שנמשכה עד לפרוץ הקורונה של אירוח בארץ קבוצות של עובדים חדשים מרחבי העולם לשבוע הכרות ועבודה עם הצוות המקומי, ביקורים באתרים הקדושים וההיסטוריים בירושלים ובילויים בחיי הלילה של תל אביב. נעים לראות שהייחוד שלנו בא לידי ביטוי גם בדירוגים פורמליים חיצוניים".

גארדיקור. יחצ,
גארדיקור/יחצ

בחברת הסטארטאפ הישראלית Lusha, המפתחת מוצרי דאטה חשבו על איך להצליח להפגש בתקופה של עבודה מרחוק ובמקביל לתמוך בעסקים קטנים בתקופת הקורונה ויזמו סדנת בישול דיגיטלית לעובדים ומשפחותיהם עם שף ארז קומורובסקי. 100 עובדי החברה קיבלו לביתם מארז של ירקות, תבלינים, קוקטיילים וחומרי גלם איכותיים שנרכשו מעסקים קטנים בשוק לוינסקי ובשוק הכרמל והפכו לשפים לערב אחד, בניצוחו של שף ארז קומורובסקי, שמצא את הדרך להמשיך בפעילות קולינרית, בזמן שהענף האחרון לחזור לפעילות סדירה הוא ענף המסעדנות.

ארז קומורובסקי. אנצו גוש,
מגיש להיי-טק. ארז קומורובסקי/אנצו גוש

בשנים האחרונות נחשפנו למגוון רחב של שירותי תוכנה מבוססי ענן, החל בשירותים ארגוניים ועד לשירותים המיועדים למשתמשים פרטיים. כעת, בפעם הראשונה בארץ, גם עולם הסיעוד מקבל שירות מבוסס ענן: מדובר בשירות חדש של הסטארט-אפ iSavta המאפשר לבני משפחה לחסוך אלפי שקלים בשנה. השירות החדש מאפשר להעסיק מטפלים זרים בצורה ישירה ולא דרך חברת סיעוד כפי שהיה מקובל עד עתה ובכך לקבל את גמלת הסיעוד בכסף, ישירות לחשבון הבנק של המטופל. כך בעצם חוסכים את העלויות הגבוהות מאד של חברות הסיעוד.

ממשק המשתמש החדשני של המערכת פותח עבור משתמשים שאינם בהכרח בעלי ניסיון טכנולוגי נרחב, כך שהיא בהחלט מתאימה לכל סוגי המשתמשים, בכל שכבת גיל. המערכת כוללת לוח בקרה (Dashboard) המציג את סטטוס ההעסקה בכל רגע נתון, לצד מודול ייחודי לחישוב השכר.

"זהו מקרה קלאסי של מתודולוגית ה- Cut Out the Middleman" , אומר אריאל כבירי, מייסד ומנכ"ל iSavta. "כשהוויתור על גורמי ביניים מאפשר חסכון חודשי על בסיס קבוע. המערכת החדשה, במודל (SaaS (Servicee as a Softwar מאפשרת למשפחות המעסיקות מטפלים זרים עבור יקיריהן לנהל את כל ההיבטים של ההעסקה באופן עצמאי, ללא חברות סיעוד.

האלגוריתם הייחודי של iSavta מקבל את נתוני ההעסקה החודשיים, באמצעות 3 נתונים פשוטים שכל מעסיק מכיר ומחשב בצורה אוטומטית את השכר של המטפלת הזרה ובעיקר את הזכויות הסוציאליות שיש להפריש לזכותה. הזכויות הסוציאליות כוללות את כל רכיבי השכר הנדרשים, כולל: שכר בסיס, מקדמות "דמי כיס", עבודה ביום החופשי ובשבת, דמי הבראה, חופשה שנתית, ימי חג, ימי מחלה וכמובן פנסיה ופיטורים".

המערכת הוטמעה באתר iSavta - המשמש כאינדקס מטפלים סיעודיים הגדול במדינה, המאפשר בחירה ויצירת קשר ישיר עם מטפלים סיעודיים זמינים לעבודה.

אריאל כבירי. דורון כורש,
אריאל כבירי, מייסד iSavta/דורון כורש

רכב

מחקר שוק של חברת "איתוראן" בנושא גניבות רכב בששת החודשים האחרונים של תקופת משבר הקורונה, שבוצע במדגם של כ-600,000 כלי רכב, קובע כי בתקופה זו, כתוצאה מפעילות אינטנסיבית של כוחות הביטחון וחוליות האכיפה של איתוראן במחסומי הכניסה לרשות הפלסטינאית, הגנבים החלו להעביר את רכבים הגנובים דרך פרצות בגדר, שם אין אכיפה של הצבא.

בתקופה זו 62% מאירועי גניבות הרכב בוצעו כאשר ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 12% החלו בשיטת הפריצה האלימה לרכב וניסיון התנעה באמצעות מחשבי הרכב, 14% היו אירועי קידוד דרך שקע OBD שברכב, 9% מהאירועים היו אירועי גניבת רכב בגרירה והעמסה. ב-3% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו או שמפתחות הרכב הושארו ברכב. בתקופה זו הגדילה איתוראן את השימוש באמצעים טכנולוגים, לסיכול גניבות רכב בינם: פריסה של רחפנים אצל 80 חוליות האכיפה של חב' איתוראן ושימוש במצלמות LPR.

ניר שרצקי מנכ"ל החברה: "בתקופה זו תפסו חוליות האכיפה של איתורן 86 כנופיות גנבים וההערכה שהמצב הכלכלי הקשה במשק והאבטלה הגואה, יביאו בחודשים הקרובים לגידול במספר גניבות הרכב, כמו בכל ענפי הפשיעה".

תפיסת 86 כנופיות הגנבים בתקופה זו תמנע גניבות של כ -5644 כלי רכב בשנה הקרובה בשווי של כ -450 מיליון שקל. בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 33% מכלל ניסיונות הגניבה, אחריה אזור השרון עם 22%, אזור הדרום עם 14%, נפת ירושלים עם 8%, אזור השפלה עם 10%, אזור הצפון עם 8% ויו"ש 5%.

ניר שירצקי. יחצ,
ניר שירצקי/יחצ

חברת המזרח, יבואנית מותג היוקרה יגואר, יוצאת במבצע חסר תקדים לרגל סוף השנה האזרחית, במסגרת זו: 50 אלף שקל הנחה על יגואר I PACE החשמלית, שבמקום 508 אלף שקל תעלה רק 458 אלף. המבצע ל-10 יחידות בלבד וייערך החל מה-19.10.2020 עד גמר המלאי בכל אולמות התצוגה: אולם התצוגה ברחוב משכית 26 הרצליה ואולם התצוגה בעלי מלאכה 17 צ'ק פוסט.

יגואר I PACE, שהוכתר כרכב השנה בשנת השקתו משלב בין מספר עולמות בהיותו רכב פנאי בתצורת SUV נחשק, המציג טווח נסיעה ארוך, ביצועים ספורטיביים ומעניק תחושת יוקרה ואיכות נסיעה גבוהה, המאפיינת את יגואר. הנהיגה ביגואר I-Pace גורמת לנוהג בה לשכוח את כל מה שידע אודות נהיגה ומעניקה לו חווית נסיעה שקטה, עוצמתית ומרגשת ששומרת על DNA המזוהה עם המותג .

יגואר I-Pace בנויה כרכב חשמלי (BEV) והיא מכונית חמישה מושבים, החכמה בעולם. ה SUV מעוצב בסגנון יוקרתי, מודרני ועשיר באבזור פנים ובטכנולוגיה המאפיינים את רכבי יגואר - חרטום בולט, יחידות תאורה צרות וידיות פתיחת דלתות מוסתרות. עיצוב הפנים בתוך הרכב מתקדם וטכנולוגי, הנהג נהנה ממסך תצוגת נתונים דיגיטלי וקונסולה מרכזית עם שני מסכי מגע וסוללת מתגים במקום בורר ההילוכים המסורתי.

יגואר IPACE. יחצ,
יגואר I PACE/יחצ

חברת מכשירי תנועה משיקה בישראל את האיגניס ההיברידית החדשה מבית סוזוקי, עם עיצוב ומנוע חדשים. המראה המעודכן נועד להדגיש עוד יותר את העובדה שהאיגניס היא מכונית מיני SUV היחידה בשוק, ולמעשה היא מהווה קטגוריה בפני עצמה ללא מתחרים בשימושיות. עם זאת, סוזוקי הקפידה לשמור על כמה מאפיינים עיצוביים מוכרים וותיקים. הדגם החדש מתאפיין בסבכה קדמית (גריל) ופגושים חדשים, צבעי פנים מעודנים ואלגנטיים יותר, ומנוע יעיל הכולל מערכת היברידית חכמה.

מאז השקתה בישראל בשנת 2017, האיגניס הספיקה להיבחר בשלישיית הגמר לפרס 2017 World Urban Car, והיא ממשיכה לצבור פופולאריות. למעלה מ 12,500 איגניסים נמכרו מאז תחילת שיווקה בשנת 2004 בישראל. האיגניס מסרה 1.5% בלבד לשוק המוסדי ו-98.5% לשוק הפרטי. לכן, אין זה פלא כי האיגניס היא הדגם היחיד בקטגוריית המיני שלא איבד כלל מערכו בשנה האחרונה (על פי לוי יצחק).
העיצוב החדש ממשיך את הקו של הדגמים הקודמים, ושומר על הקומפקטיות והפונקציונאליות. האיגניס החדשה כיפית יותר, ומציעה שימושיות לבטיחות גבוהים יותר, בהתאם למורשת העיצוב של הדגם.

סוזוקי איגניס היברידית. יחצ,
סוזוקי איגניס היברידית/יחצ

יוזמות

משבר הקורונה והסגר פגעו קשות במשק בכלל ובענף התרבות, היצירה והאומנות בפרט.
יוצרים נותרו ללא במה ולצידם קמו היוצרים החדשים, שדווקא המצב הוציא מהם את הצורך ליצור ולהתבטא. בעקבות הצלחת מיזם אוכלים עם העינים, בו קידמה רשת האירוקה, הבית של המותגים, את עולם המסעדות בשיתוף נטע אלחמיסטר ומיטב השפים הישראלים. החליטו באירוקה, להרים את הכפפה בפעם השניה, ולצאת בקמפיין חברתי נוסף הנותן במה לאמנים ויוצרים מוכשרים שמסתגרים בביתם ומביעים את מה שעל ליבם בדרכים יצירתיות ומרתקות ללא שאף אחד יראה וייהנה.

מדובר בפעילות ששמה ALL EYES ON ART במסגרתה הזמינה אירוקה יוצרים מכל תחומי האומנות והיצירה לקבל במה ליצירותיהם במסגרת הנכסים החברתיים של אירוקה. כבר בשעות הראשונות של המיזם קיבלו באירוקה עשרות רבות של פניות שמחזקות את הצורך והחשיבות בפעולות כאלו במיוחד במשבר הנוכחי שלא פוסח על אף אחד. ניתן להגיש מעומדות באמצעות הטופס המקוון עד ה-31.10.2020.

אירוקה. יחצ,
אירוקה למען האמנים/יחצ

כדי למנוע נשירה של תלמידים ממערכות החינוך בשל חוסר במחשבים, ארגון הגג החברתי של העמותות היהודיות בצרפת FSJU Israël יזם חלוקת מאות מחשבים ניידים לילדים נזקקים ברחבי הארץ. עד כה חילק הארגון יחד עם חברת 'החוויה הישראלית' כ-150 מחשבים בירוחם ובשדרות ועתיד לחלק נוספים בירושלים ונתניה. בהמשך השנה אף יכפיל את כמות המחשבים שתחולק.

טל אוחנה, ראשת עיריית ירוחם אמרה: "מרגש שלמרות המשבר הכלכלי העולמי בעקבות הקורונה, יהודי צרפת ממשיכים לדאוג לילדי ישראל ובמיוחד לילדי הפריפריה. זאת הוכחה לערבות ההדדית ושכולנו שואבים מאותו מקור. אני מודה ל-FSJU Israël ולחברת החוויה הישראלית על התרומה ושיתוף הפעולה ההדוק לאורך השנים".

מרים פדידה מנכ"לית FSJU ישראל. אלי בוקריס,
מרים פדידה, מנכ"לית FSJU, מעניקה מחשב לילדה בשדרות/אלי בוקריס

במסגרת שת"פ ראשון מסוגו של המשרד לנושאים אסטרטגיים, רשות השירות הלאומי-אזרחי והמועצה המקומית ג'וליס, בנות שירות מהחברה הדרוזית יפעילו מרכז דיגיטלי למען ישראל בערבית

מרכז הדיגיטל הראשון של המיזם "משפיעות Digital" נחשף היום (ה') באירוע במעמד השרה לנושאים אסטרטגיים ושרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, וראש המועצה המקומית ג'וליס, וסאם נבואני. במסגרת שיתוף הפעולה החדשני, בנות שירות אזרחי מהחברה הדרוזית יפעילו מרכז מדיה ודיגיטל, כחלק ממאמצי התודעה שמוביל המשרד לנושאים אסטרטגיים, בסיוע רשות השירות הלאומי-אזרחי.

למיזם ערך חברתי משמעותי שכן הוא מקנה לנשים צעירות מהחברה הדרוזית, חלופה נוספת לשירות אזרחי מאתגר, עם חשיבות לאומית ובתנאים המתאימים לאופי הקהילה. בנוסף, השירות במרכז הדיגיטל יקנה להן כלים מקצועיים בתחומים טכנולוגיים, מה שיסייע להן בהמשך להיקלט בשוק העבודה, על פי חזון רשות השירות לאומי-אזרחי.

בנוסף לכך, למיזם חשיבות מיוחדת בתקופה הנוכחית, לאור הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, והניסיון לקדם הסדרים דומים עם מדינות ערביות נוספות. כפי שפרסם לאחרונה המשרד לנושאים אסטרטגיים בדו"ח מיוחד, 90% מהשיח בערבית ברשתות החברתיות סביב סוגיית הנורמליזציה עם ישראל, היה בעל סנטימנט שלילי או שלילי מאוד.

נוכח אתגרים אלו, עלה הצורך בהרחבת סל הכלים והיכולות לפעול בתחום זה. לשם כך, גויסו בשלב ראשוני שש בנות שירות מהחברה הדרוזית, שיתוקצבו על ידי רשות השירות הלאומי-אזרחי ויופעלו תחת ניהול המשרד לנושאים אסטרטגיים. הן יוכשרו להפעיל חדר מדיה ודיגיטל בשפה הערבית למען ישראל. בתוך כך, הן ינטרו שיח רלוונטי בערבית, במטרה לגבש באמצעותו מדד מהימן לניתוח מגמות בתחום, וייקחו חלק פעיל ביצירת תוכן חיובי ביחס לישראל ברשתות החברתיות בערבית.

המיזם המשותף עם רשות השירות הלאומי-אזרחי, והמועצה המקומית ג'וליס, משתלב היטב במדיניות שמובילה השרה פרקש-הכהן, למיקוד מאמצי המשרד בזירה הדיגיטלית, נוכח החשיבות של הרשתות החברתיות בגיבוש תודעה ועמדות ציבוריות, בוודאי ביחס למדינת ישראל. לצד שיפור היבטי מחקר ומדידה של המשרד לאפיון השיח, וגיבוש מענה תודעתי חיובי למען ישראל, השרה פרקש הכהן מקדמת שיח מקצועי מול הפלטפורמות, במטרה להסיר מהן תכני שיח שנאה, הסתה ודה-לגיטימציה לישראל.

מרכז הדיגיטל של "משפיעות דיגיטל". יחצ,
מיזם "משפיעות דיגיטל"/יחצ

מאז פרוץ משבר הקורונה, מערכת הבריאות בישראל עובדת יומם וליל במטרה להתמודד עם משבר הקורונה שפקד אותנו בתחילת השנה. אלפי רופאים, אחיות, רוקחים, צוותי העזר הרפואי ואנשי המנהלה בבתי החולים, מצאו את עצמם בחזית המאבק בקורונה, עובדים לילות כימים תחת עומס במחלקות השונות, תוך שהם שמים בצד את משפחותיהם שגם הן מתמודדות עם המשבר.

תעשיית המזון בישראל ובעיקר החברות: תנובה, קבוצת שטראוס, אסם נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית למשקאות, החליטו להירתם לטובת הצוותים ולתרום כ-100 אלף מוצרים לצוותים הרפואיים גם במהלך הגל השני.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, חבר לאיגוד יצרניות המזון בהתאחדות התעשיינים ובשיתוף החברות (תנובה, קבוצת שטראוס, אסם נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית למשקאות) יצאו במבצע משותף לתרומת מוצרי מזון לצוותי הקורונה והחירום בבתי החולים. בין היתר תרמו החברות מגוון של חטיפים מלוחים ומתוקים, חטיפי אנרגיה מעדנים ומשקאות שירימו את המורל במחלקות השונות, יסייעו לצוותים להתמודד עם העומסים במחלקות והשחיקה המצטברת ובעיקר יבהירו להם שהציבור והמגזר העסקי מאחוריהם. החברות נרתמו מיידית למבצע והבוקר (21.10.20), במרכז הרפואי וולפסון, במעמד פרויקטור הקורונה, פרופ' גמזו, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, יו"ר איגוד תעשיות המזון, דודי מנביץ, מנכ"לי החברות ומנהלת בית החולים, הוא יצא לדרך.

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה: "אני ביקרתי בכל בתי החולים בארץ, ופגשתי לא מעט צוותים רפואיים. התחושה שלהם הייתה שאולי התרגלו למעמד שלהם, לעזרה שלהם. אני שמח שאתם מוכיחים לצוותים הרפואיים שהעם איתם. זה מסר חשוב לכל אנשי הצוות: העם מאחוריכם, מוקיר ומתגאה בעבודה שלכם- אני כאן כדי להוקיר לכם תודה".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "ההצלחה של הצוותים הרפואיים מאפשרת לתעשייה ולכלכלה להמשיך לפעול. כל המשק משולב זה בזה - המערכת הבריאותית והכלכלית פועלות יחד. יצרניות המזון שלנו תרמו מתוך הבנה שהטוב שאנחנו יכולים להעניק לצוותים, לא רק שמגיע להם, אלא גם יסייע להם לעשות את עבודתם בהצלחה כשהם יודעים שכולנו תומכים ועומדים מאחוריהם".
ד"ר תומר הודה לפרוייקטור הקורונה, פרופ' גמזו, תמך בקריאתו לקצר את משך ימי הבידוד ולקראת ישיבת קבינט הקורונה קרא לו להתמיד בפרויקט הרמזור.

דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אמר באחת מתחנות החלוקה בבית החולים וולפסון: "תעשיית המזון הישראלית הוכיחה כי היא מהווה עוגן בחוסן ובביטחון התזונתי של אזרחי מדינת ישראל בימים רגילים ובעיקר בתקופות משבר כמו משבר מגפת הקורונה האחרונה בדומה לחוסן ולביטחון הבריאותי שמעניקים לנו צוותי הרפואה במסירות והקרבה ראויים להערכה. בתקופה קשה זאת של הסגר השני חשבנו כי מן הראוי לגלות את מידת הערכתינו לצוותים הרפואיים במתן מוצרי מזון מיוחדים מתחום הפינוק וההנאה. עשרות אלפי המוצרים שחולקו הם טיפה קטנה בים האהבה וההוקרה שכולנו רוכשים ומבקשים לחבק ולהעניק לצוותים הרפואיים. זאת תרומתנו הצנועה של תעשיית המזון הישראלית לצוותים הרפואיים במאבק כנגד מגפת הקורונה".

ד"ר ענת אנגל מנהלת המרכז הרפואי וולפסון: "בשם הצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי וולפסון, אני רוצה להודות להתאחדות התעשיינים, לכל חברות המזון שהתגייסו וכמובן לפרופסור רוני גמזו, מנהל מגן ישראל, על היוזמה הזאת. הצוותים הרפואיים ותומכי הרפואה בכל מערכת הבריאות נמצאים בחזית הלחימה בקורונה כבר 9 חודשים ארוכים, ולעיתים ישנה התחושה שמאמציהם נלקחים כמובן מאליו, ולכן היוזמה הזו מרגשת מאוד, מחממת את הלב ונותנת לנו כוחות להמשיך. צוותי בתי החולים עושים הכל כדי שיהיה אפשר לשמור על החברה הישראלית ועל המשק כמה שיותר יציבים, ואנחנו נמשיך לעשות זאת בלי הפסקה ככל שנידרש".

דודי מנביץ', רון תומר, ענת אנגל, רוני גמזו. יחצ,
מנביץ', תומר, אנגל וגמזו/יחצ

ביום שני האחרון נערך ההאקתון הוירטואלי הראשון מסוגו בנושא ערבות הדדית, בו כ-230 סטודנטים ליזמות במסלול הישראלי במרגז הבינתחומי, המחולקים ל-46 צוותים, העלו פתרונות לאתגרים משמעותיים סביב משבר הקורונה. לארגון ההאקתון חברו 5 ארגונים כדי להעניק לסטודנטים חוויה יוצאת דופן - בי"ס אדלסון ליזמות, לאומי טק, הקרן הישראלית לערבות הדדית, מרכז פרס לשלום ולחדשנות ועיריית הרצליה. במהלך ההאקתון עברו בין הצוותים מנטורים ממגוון חברות שסייעו ליזמים לעתיד עם רעיונותיהם כשבסופו 8 צוותים עלו לגמר להציג בפני חבר השופטים וזכו בפרסים.

חמי פרס, שותף מייסד ומנכל קרן ההון סיכון פיטאנגו, ואהובה ינאי מייסדת הקרן הישראלית לערבות הדדית דיברו באירוע. בין השופטים נמנו אהוד לזר מעירית הרצליה, ליעד מרון אור מהמרכז הבינתחומי, גל אביב מ-Fyber, עידן פרידמן מפרל כהן וסיון גבע מIntuit Israel.

ב"יחד למען החייל" (האגודה למען החייל וקרן לב"י) בשיתוף עם אגף כח האדם בצה"ל פועלים מאז פרוץ נגיף הקורונה במתכונת מיוחדת על מנת לסייע לחיילי ויחידות צה"ל ברחבי הארץ, שבהתאם להחלטת הרמטכ"ל על עוצר יציאות, שוהים בבסיסים תקופות ממושכות. "אנחנו מלווים את חיילי צה"ל בכל זמן ובכל מקום וכמובן שבתקופות יותר מורכבות, כמו העת הזו, הליווי רק מתעצם. הלוחמים כבר הרבה זמן לא היו בבית ואנחנו עושים הכל לעטוף אותם באהבה והערכה על השירות שלהם", מסביר מנכ"ל יחד למען החייל, תא"ל (מיל') ירון בארי.

לטובת המשימה רתמו ב"יחד למען החיל" את רשתות BBB ו"אגאדיר" יצרו מעין "לבנות רענון" אשר מגיעות למוצבים מהצפון ועד הדרום ומספקות לחיילים ארוחה מפנקת, מוצרי היגיינה, ביגוד עמדת תיקונים למכשירים סלולריים וכל מה שיכול לסייע לחיילים שלא יצאו הביתה כבר תקופה ארוכה. בראשית השבוע ירון בארי המנכ"ל אפילו הפשיל שרוולים והצטרף למלאכת הכנת ההמבורגרים ללוחמים.

יחד למען החייל בשטח. יחצ,
יחד למען החייל/יחצ

עמותת "רקפת" בהובלתו של המנכ"ל, אבנר דפני, מסייעת למתמודדים עם חרדה חברתית ופותחת בימים אלו קורס CBT נוסף (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) לבוגרים. הקורס מיועד לכל מי שחווה חוסר נוחות במצבים חברתיים וקושי בהתמודדות עם סיטואציות חברתיות, בדגש על פחד קהל וחרדה במעמד של הצגה עצמית או פרזנטציות, בחיים המקצועיים ו/או האישיים.

שיטת הטיפול CBT נמצאה יעילה במיוחד בהתגברות על פחד קהל וחרדה חברתית ומאפשרת בתהליך ממוקד וקצר מועד להביא לשינוי משמעותי בתחושות ובדפוסי ההתנהגות. הקורס יועבר בקבוצה קטנה ואינטימית ובאווירה חווייתית ותומכת, לצד אנשים המתמודדים עם קשיים דומים ובהנחייתה המקצועית של טל תבור, פסיכולוגית קלינית מומחית בתחום.

טל תבור עמותת רקפת. יחצ,
טל תבור, עמותת רקפת/יחצ

תכנית המלגות !IMPACT של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ציינה ביום שלישי את פתיחת שנת הלימודים האקדמית באירוע וירטואלי ששודר בשידור ישיר ל-1,200 המלגאים החדשים בתכנית. האירוע פתח באופן רשמי את שנת הפעילות ה-19 של התכנית אשר העניקה עד כה, כולל שנת תשפ"א, מלגות לכ-17,400 חיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל.

אשת העסקים מלאני ברונפמן, שתרמה השנה 18 מלגות לסטודנטים חדשים, הופתעה על ידם במהלך האירוע כאשר הם הודו לה על תרומתה הנדיבה ועל ההזדמנות שהעניקה להם להגשים את חלומם ולרכוש השכלה אקדמית. ד"ר יונתן ראובן, כוכב התכנית 'המתמחים' בקשת 12 ובוגר התכנית בעצמו, בירך את המלגאים החדשים. הזמר אברהם טל הופיע ושימח את המשתתפים.

באירוע השתתפו תורמים וחברי הנהלת הארגון מהארץ ומארה"ב, ביניהם: מנכ"ל FIDF, סטיבן וויל; מנהל FIDF בישראל, תא"ל (במיל') יחיאל גוזל; יו"ר !IMPACT בארה"ב, הארי גרוס; יו"ר IMPACT! בישראל, נטע קורין; יו"ר FIDF בדימוס ואשת העסקים, נילי פאליק וחברי בורד נוספים.

תכנית המלגות !IMPACT של ארגוןFIDF נוסדה בשנת 2002 במטרה להוקיר את הלוחמים על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה וביטחונה. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל, לוחמים ותומכי לחימה, ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. גובה המלגה הינו $4,000 לכל שנת לימוד, כאשר כל מלגאי ממומן ע"י תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון. מלגאי התכנית ביצעו במהלך שנת הלימודים תש"פ למעלה מחצי מיליון שעות למען הקהילה בישראל. בשנת הלימודים תשפ"א ילמדו באמצעות התכנית כ-4,300 מלגאים, מתוכם כ-1,200 מלגאים חדשים.

"המלגאים שלנו הם קבוצה איכותית ומשובחת, הפייטרים שבפייטרים, שבחרו לבצע שירות צבאי קרבי משמעותי", סיפרה אורנה פסח, מנהלת תכנית המלגות IMPACT! של ארגון FIDF. "אנחנו מתרגשים לפתוח יחד איתם את שנת הלימודים האקדמית החדשה ובטוחים בהצלחתם. מאחלת לכל הסטודנטים שנת לימודים מוצלחת, משמעותית ופורייה וכמובן ברוח התקופה - בריאה".

ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1981 על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה וחרט על דיגלו עשייה למען חיילי צה"ל. הארגון, המונה 25 סניפים, אחראי למיזמים שונים לרווחת החיילים בתחומי החינוך, הרווחה והתשתיות דוגמת מלגות ללימודים אקדמיים, סיוע לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, תמיכה בפצועי צה"ל ובמשפחות השכול, תמיכה בחיילים הבודדים, אימוץ חטיבות וגדודים ובניית תשתיות רווחה וספורט בבסיסי צה"ל השונים.

אברהם טל. יחצ,
אברהם טל באירוע של Impact!/יחצ

אלי וורטמן, מייסד ושותף מנהל בקרן הון סיכון פיקו ונצ'רס, טס לאבו דאבי כחלק ממשלחת ישראלית אמריקנית שיצאה לאמירויות, בראשות שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין ומטרתה קידום שיתופי פעולה וקשרים עסקיים בין המדינות.

וורטמן התקבל באבו דאבי על ידי חבר החצר המלכותית באמירויות, כשהוא מדבר אליו בעברית. במהלך ביקורו צפוי וורטמן לסגור גם את הפרטים האחרונים לקראת הגעתה של משלחת ראשונה אי פעם של בני נוער מישראל לאיחוד האמירויות, כחלק מתוכנית שגרירי פיקו, אותה הקים וורטמן, המבוססת על חילופי תלמידים עם בתי הספר המתקדמים בעולם ובמסגרתה תלמידים חולקים באתגרים וחותרים למציאת פתרונות משותפים.

שגרירי פיקו היא תכנית אחת מתוך "פיקו קידס", מיזם נרחב ופורץ דרך של וורטמן לחיזוק, טיפוח ועידוד מיומנויות ויזמות טכנולוגית של בני נוער. לפני כשנה, בטרם פרץ משבר הקורונה, יצאו שתי משלחות של פיקו קידס לשנגחאי ולהונג קונג, בהשתתפותם של 32 תלמידות ותלמידים מירושלים. גופים וארגונים שונים מהעולם פנו בבקשה להצטרף לתוכנית לאור ההצלחה לה זכו המשלחות.
המשלחת הראשונה של בני הנוער לאמירויות תכלול כ-20 בני נוער וצפויה לבקר שם כבר באביב הקרוב, כמובן בכפוף למשבר הקורונה. בכוונת וורטמן לפעול למשלחות נוספות גם של בני נוער מהאמירויות לישראל כדי לבנות ולחזק קשרים עמוקים סביב ערכים והזדמנויות משותפות לטווח הארוך.

אלי וורטמן. יחצ,
ממשיך לחזק את הקשר. אלי וורטמן באבו דאבי/יחצ

נשות קהילת הארגון החברתי - התנדבותי "היזמיות" הפועל לקידום של יזמות נשית והגדלת מספר הנשים במיזמים בתחום ההיטק והביוטק, קיימו את אירוע ההשקה של תוכנית "הכרישות" - כשיזמיות מעולות פוגשות משקיעות מצוינות לשיחת השקעה אמיתית. מהות התוכנית לתת ליזמיות נבחרות מקהילת היזמיות להציג את המיזמים שלהם בפני משקיעות מובילות בארץ, ולקבל אינפוט אמיתי, מקצועי, פתוח וכן. את הארגון "יזמיות" הקימה הילה אוביל ברנר, יזמית סדרתית ומנהלת תוכנית האקסלרטור של Techstars בישראל. את הארוע ניהלו מטעם יזמיות אלינור דרימר, אלין קופרמן ונטלי וידל.

באירוע השתתפו 3 יזמיות נבחרות מהקהילה אשר הציגו את המיזמים שלהן מול המשקיעות באומץ ובכישרון - נטע שרייבר - מנכ"לית ומייסדת משותפת ב- Safeup - רשת קהילות נשים לביטחון אישי, ורד איסמן - מייסדת ומנכ"לית MusicianPro ורחל פרידמן - מייסדת Treat it - אפליקציה למענה מיידי למצוקה רגשית.

המשקיעות שהשתתפו באירוע הן רוני רוס, מחלוצות ההייטק בישראל, מנכ"לית חברת ההייטק Panorama, פעילה חברתית. היזמת הראשונה שמכרה טכנולוגיה לחברת מיקרוסופט והאישה הראשונה בישראל שביצעה אקזיט. עדי לבנון חזן, מנהלת בקרן ההון סיכון פלינט קפיטל ומור אסיא מייסדת פלטפורמת iAngels - פלטפורמה המתמחה בהשקעות בסטרטאפים. שלושת המשקיעות העניקו ערך אמיתי ליזמיות ולקהילת היזמיות.

מור אסיא, רוני רוס, עדי לבנון חזן. חנה טייב,
מור אסיא, רוני רוס ועדי לבנון חזן/חנה טייב

eToro , הרשת החברתית להשקעות הגדולה בעולם, מסיימת בימים אלה תהליך של הענקת תרומה בסך 100 אלף דולר לארבעה ארגונים בישראל: מרכז רפואי שיבא, מרכז רפואי קפלן, no2viloence ולקט ישראל, באמצעות עמותת GoodDollar (מלכ"ר) שהוקמה על ידי מנכ"ל eToro ואחד ממייסדיה יוני אסיא והממומנת על ידי eToro.

eToro ו-GoodDollar השיקו בתחילת השנה ניסוי מוגבל של תשלומים בתוך משק סגור המיועד לעובדי החברה , בו ניתן לרכוש מוצרי יד שניה האחד מהשני. במשך חמשת חודשי הפעילות הראשונים וכאשר ברקע משבר הקורונה, מאות מעובדי החברה ביצעו עסקאות בשווי של עשרות אלפי דולרים, שנתרם בסוף התקופה לנפגעי וירוס הקורונה בישראל. בנוסף לתרומות אלו, eToro בחרה לתת הזדמנות לעובדים לתרום, באמצעות חלוקה שוויונית של 200 אלף ש"ח נוספים בין עובדי החברה. משם העבירו מאות העובדים את התרומה כראות עינם לארבעת הארגונים והחברה הכפילה את סכום התרומה לסך של כ - 400 אלף ש"ח. העברת כסף ישירות לאנשים, הוא מנגנון אשר עמותת GoodDollar מייצרת ומקדמת במשימתה להוריד את פערי ההכנסה בעולם.

מנכ"ל eToro ומי שנמנה עם מייסדיה, יוני אסיא אמר: "כוונת היוזמה הייתה לא רק לעשות טוב באמצעות תרומה, אלא גם להמחיש את החוזקה של מחויבות קולקטיבית להשקעות חברתיות עם השפעה על רווחה". eToro נהנית בחודשים האחרונים ועל רקע מגפת הקורונה מגידול משמעותי בתנועת ההשקעות הפיננסיות הנעשות דרכה. החברה מגייסת בימים אלה למעלה מ-100 עובדים למטה החברה בישראל, ובהם מהנדסי תוכנה ופיתוח, אנשי ניהול, אנשי שיווק ודיגיטל, מנהלי תיקי לקוחות, שירות לקוחות.

יוני אסיא. אוהד קב,
יוני אסיא/אוהד קב

קבוצת סטודנטים מהעיר איינדהובן בהולנד יצרה רכב חשמלי חדש בעזרת שימוש בפסולת ממוחזרת של תושבי ישראל. הרכב, שזכה לשם "לוקה", תוכנן ונוצר במסגרת פרויקט של סטודנטים באוניברסיטה הטכנולוגית של איינדהובן במטרה להראות שניתן לייצר רכב שעשוי כולו מחומרים ממוחזרים בתהליך שאינו מייצר אשפה. הסטודנטים הגישו בקשה לקבלת רישיון רכב ממשלת הולנד על מנת שאב הטיפוס שבנו יוכל לנסוע בכבישי המדינה.

הסטודנטים עשו שימוש בתחליף פלסטיק המיוצר בטכנולוגיה ישראלית יחודית בשם UBQ Materials שפותחה בקיבוץ צאלים. המפעל קולט פסולת מגוונת של תושבי ישראל כולל שאריות מזון, פלסטיקים מסוגים שונים, מוצרי נייר ואף חיתולים מלוכלכים. בתהליך היצור הם מפורקים למרכיבים הבסיסיים ביותר עד לרמה מולקולרית ונוצר חומר גלם חדשני המהווה תחליף פלסטיק ידידותי לסביבה.

לדברי טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ ישראל, רכב העתיד שבנו הסטודנטים ממחיש את הדרך שבה ניתן להחליף פלסטיק בכל תחום שהוא בחומר גלם ידידותי לסביבה. הטכנולוגיה שפיתחנו יודעת לתת מענה לפסולת מסוגים שונים שכיום אינם ממוחזרים ומוצאים את דרכם למטמנות. בניגוד לדעה הרווחת, גם זבל אורגני שאינו מטופל יוצר זהום סביבתי למשך 20 שנים ויותר בשל פליטת הגזים המתמשכת. זו הסיבה ששימוש בחומר ממוחזר מצמצמת את פליטת גזי החממה ומסייעת לחברות בעולם לעמוד בדרישות להפחתת טביעת הרגל הסביבתית שהן יוצרות.

תחליף הפלסטיק נמצא בשימוש כיום במגוון רחב של מוצרים ובהם מוצרי לוגיסטיקה כמו קופסאות, משטחי הובלה, פחים, חלקי מכוניות יוקרה, מוצרי בנייה ובהם צינורות, גגות, פאנלים, ריצוף, מגשים במסעדות מקדונלדס וכן הדפסת תלת מימד. החברה הישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קונצרן הרכב העולמי דיימלר לשילוב חומר הגלם בתהליכי היצור.

חברת UBQ הוקמה ב- 2012 על ידי היזם יהודה פרל וג'אק (טאטו) ביג'יו. מרכז היצור של החברה הוא בקיבוץ צאלים. בשנים הקרובות יפתחו מפעלים נוספים בארה"ב ובהולנד. המוצר הוסמך על ידי Quantis , חברת הערכת ההשפעה הסביבתית המובילה, כחומר התרמופלסטי הירוק ביותר בעולם.

הגלריה הקהילתית יוניטי- ארט, ביפו, החליטה בשל הקורונה לערוך במהלך חודשי אוקטובר-נובמבר 2020 תערוכות וירטואליות של אמנים ישראליים. במסגרת זו בשבועות הקרובים יוקדשו תערוכות אישיות של שני אמנים יחד, במהלך שני ימים ברציפות, יעלו שני האומנים לתערוכה וירטואלית, שתחשוף את יצירותיהם החדשות.

המטרה של התערוכות החדשות לתת במה לאמנים ולהראות שני כיוונים מנוגדים לגמרי בעולם האמנות. כמו כן, במהלך היומיים כל אמן יציג עבודות חדשות שיצר בתקופה הנוכחית. לקהל הצופים תהיה הזדמנות להיחשף "לפינות העבודה" של האמנים, לראות אותם יוצרים בלייב, במהלך התערוכה תהיה אינטראקציה בין האמנים לקהל הרחב, כולל הזדמנות לפתוח דיון עם האמנים, לשאול שאלות ואפילו להעביר ביקורת.

בין האומנים המשתתפים: ציירים, פסלים, אמני זכוכית ומאיירים. התערוכות פתוחות לקהל הרחב - ללא תשלום, החל מתאריך 20.10.2020 עד ה-15.11.2020.

יוניטי ארט. יחצ,
יוניטי ארט/יחצ

במסגרת יום ההוקרה למערך המילואים בכנסת ישראל הוזמן איש העסקים דביר אינדיג, מנכ"ל חברת "בריקסטון" המשמש כיו"ר עמותת צו 8 ומשרת כרב סרן במילואים, להופיע בכנס הפתיחה בכנסת של יום ההוקרה למערך המילואים בהשתתפות ח"כ של שדולת המילואים, ח"כ מתן כהנא ח"כ אורנה רבינאי ועוד. אינדיג ציין בפני חברי הוועדה שהמצב כיום הינו כשהמעסיקים לא שיפוי חלקי אשר לא מכסה את
תשלומים לפנסיה וקרנות ההשתלמות עבור עובדים המשרתים במילואים ,ועובדים רבים המשרתים במילואים מוצאים את עצמם מפוטרים ממקום העבודה. מילואימניקים נמנעים לציין בראיונות עבודה כי הם משרתים במילואים כדי לא לפגוע בסיכוי לקבלת המשרה.

אינדיג ציין עוד שעמותת" צו 8 - אנחנו האחוז האחד" דורשת להעלות את התגמול למשרתי המילואים ל- 200% מעלות השכר ומתן תגמול בסך 20% מעלות השכר של הבן זוג לבני/בנות הזוג של המשרתים במילואים. "רק שינוי שכזה יבטיח שקט למשרתי המילואים שמקום עבודתם לא ייפגע עקב תרומתם למדינה".

דביר אינדיג מנכ"ל בריקסטון. מורג ביטן,
דביר אינדיג בכנסת/מורג ביטן

במהלך השנתיים האחרונות, השתתף מותג הסוכריות המצליח Skittels בפעילויות שונות סביב אירועי הגאווה ברחבי העולם ובישראל, כחלק ממהלך גלובאלי של המותג המאמין בשוויון, פתיחות וסובלנות. השנה, בצל הקורונה, נדדו אירועי הגאווה מהמרחב הפיזי המוכר למרחב הווירטואלי, בו השיח על קהילת הלהט"ב ברובו, איננו חיובי. ולראייה, הדו"ח האחרון שניתר תכנים פוגעניים ברשת, המבוסס על אלגוריתם אינטרנטי, מפרסם כי בכל 90 שניות עולה פוסט ברחבי הרשת בעל אופי מעליב או מטריד נגד קהילת הלהט"ב.

כאות הזדהות עם קהילת הלהט"ב ועל מנת להעלות את המודעות לנושא הבריונות ברשת כנגדה, החליט המותג Skittels, הידוע במגוון טעמי הפירות הצבעוניים והחצופים שלו, להשיק מהדורה מוגבלת וייחודית שבה כל הסוכריות בשקית יהיו בגוון אחיד ולבן. כל זאת במטרה להעביר את המסר החשוב "ישנה רק קשת צבעים אחת הראויה לעמוד במרכז הבמה - קשת דגל הגאווה!" וכדי להעביר את מסרי השוויון והאחדות. כחלק מהמהלך, חבר המותג לארגון הנוער הגאה "איגי", ארגון התנדבותי הפועל למען חינוך ושינוי חברתי עבור נוער להט"בי והטרו סקסואלי ויחד, יעבירו מסרים חיוביים כלפי הקהילה בפעילויות רשת שונות שיתקיימו בחסות המותג. בנוסף, 10% מההכנסות שיתקבלו מהמכירות, יועבר לטובת ארגון "איגי".

אולי סדן רז, מנהלת השיווק של MARS בישראל: "מותג Skittles דוגל בערכים של שוויון וליבראליות, לכן התמיכה בקהילה הלהט"בית, הסובלת מפוסטים פוגעניים, הינה טבעית ומתבקשת. מבחינתנו, זוהי זכות גדולה לקחת חלק בפעילות חשובה כמו זו של "איגי", במיוחד כאשר חמישית מביטויי השנאה מופנים לבני נוער. השנה, לאור המצב, כוונו את הפעילות לרשת האינטרנט על מנת להפיץ ג מסר של אחדות, קבלת האחר ואהבה ולגבור על מסרים של חושך ושנאה".

"Skittles לבן" יימכר במהדורה מוגבלת ברשתות השיווק המובחרות בלבד במהלך חודש אוקטובר ונובמבר. מחיר מומלץ לצרכן - שקית 8.9 שקלים.

סקיטלס לבן. יחצ,
סקיטלס לבן/יחצ

רפואי

"קבוצת לפידות" משיקה את "ג'לסקטן", המסייע בשיקום פעילות המעי לסובלים מתסמונת מעי רגיז
לראשונה ג'לסקטן המיועד לסובלים מתסמונת המעי הרגיז IBS-D. ג'לסקטן מיועד לסייע בשיקום פעילות המעי במטופלים הסובלים משינויים על רקע תסמונת מעי רגיז, רגישות-יתר של המעי או לאחר נטילת תרופות מסוימות. להקלה ולמניעה של תסמינים, כגון שלשול כרוני או חוזר, לחץ בבטן, כאב, נפיחות וגזים. ללא תופעות לוואי ידועות*.

מינון: כמוסה 2-1, בהתאם לחומרת התסמינים, פעמיים ביום (בבוקר לפני ארוחת הבוקר ובערב לפני ארוחת הערב) במשך 2 עד 4 שבועות. ניתן להמשיך בנטילה לפי הצורך.

ג'לקסטן. אבי ולדמן,
ג'לקסטן/אבי ולדמן

נתון די מדהים פורסם לאחרונה: מאות קשישים שהחלימו ולא אמורים להיות מאושפזים בבתי החולים במחלקות קורונה ובכלל, עדיין מאושפזים, כי אין אמצעי לפקח על מצבם במיוחד לבודדים שביניהם. כתוצאה מכך בתי החולים העמוסים ממילא, מתקשים למצוא מיטות לחולים שאשפוזם הכרחי. פתרון זמין שקיים בישראל בעלות מינימלית, כמו ניטור רפואי מרחוק היה מקל על בתי החולים, ומאפשר לשחררם לביתם / לבית האבות, ולשמור איתם על קשר רציף 24/7.

חברה מובילה רב לאומית שמתמחה בתחום הניטור הרפואי, וטכנולוגיות מצילות חיים, Halma הפעילה ב-20 מדינות עם יותר מ-7,000 עובדים, סיכמה על שת"פ אסטרטגי עם אוליטיקס, לקראת כניסתה לשוק המבטחים הרפואיים בארה"ב שיפוי רפואי זמין, ע"י ארגון הגג של חברות הביטוח הלאומיות של ארה"ב, CMS בארה"ב, לניטור בריאות מרחוק.

"אוליטיקס" שזכתה במכרז "אתגר" של משרד הבריאות, להתמודדות עם נפילות, חתמה לאחרונה עם בי"ח איכילוב, על הסכם למשך 3 שנים, במהלכו ישתתפו חולי פרקינסון ובהמשך חולי טרשת נפוצה, במחקר נוירולוגי מתקדם, בשיתוף פרופ' ג'ף האוסדורף - מנהל המעבדה לחקר הליכה וניידות, חוקר בכיר במערך הנוירולוגיה בבי"ח. פרופ' האוסדרוף מסביר: "היכולת לכמת הליכה וניידות יום יום ושבוע אחרי שבוע בסביבה הטבעית של הנבדקים מאפשר לנו לעשות מעקב טוב יותר, לכמת ולזהות שינוים קלים בבריאות, לפני שהשינויים הללו הופכים להיות בעיות חמורות".

חברת "אוליטיקס" מציעה שירות ניטור בריאותי וניהול סיכונים לקשישים בקהילה עם רקע כרוני מורכב, בסיכון לנפילות למשל, באמצעות שעון חכם מותאם למדדים אישיים של כל משתמש , זאת בזכות האלגוריתמים הייחודים שפיתחה החברה.

שעון אוליטקס. יחצ,
שעון אוליטקס/יחצ

קבוצת לפידות , מחברות הבריאות המובילות בישראל, השיקה לאחרונה את מרכז הדיאליזה לפידות ערד - מרכז דיאליזה חדיש ומתקדם בישראל. המרכז החדש אשר כבר פועל וקולט מטופלים, מהווה בשורה של ממש לתושבי ערד והסביבה הזקוקים לטיפולי דיאליזה ומאפשר להם להימנע מנסיעות ארוכות ומשהייה במרחבים ציבוריים שונים ובכך מצמצם את רמת החשיפה שלהם ואת הסיכון להידבק בנגיף הקורונה. קרבתו של המרכז החדש לים המלח תאפשר למטופלי דיאליזה מכל רחבי ישראל ליהנות מחופשות בים המלח תוך שילוב טיפולי הדיאליזה במיוחד עבורם. בנוסף, בעתיד ישתלב המרכז ברשת מכוני דיאליזה בינלאומית הנמצאים ליד מוקדים תיירותיים ובכך יסייע למשוך תיירות חוץ לים המלח. מרכז הדיאליזה לפידות ערד אשר ינוהל על ידי ד"ר אלכסנדר שפר והאחות האחראית גב' שרה בלאיש, מצויד בציוד הרפואי ובטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם של החברה הגרמנית BRAUN.B, וחברת DWA אותן מייצגת קבוצת לפידות בישראל, חלקם מוצגים בפעם הראשונה בארץ כאשר הושקע בטכנולוגיה ובציוד למעלה מ- 3 מיליון שקל.

אילן לפידות, מנכ"ל קבוצת לפידות:" המשימה של קבוצת לפידות היא לאפשר לציבור הישראלי את פתרונות הבריאות האיכותיים ביותר בעולם, כי לכולם מגיע להרגיש טוב יותר. מרכז הדיאליזה לפידות ערד הוא דוגמא מובהקת לעמידה שלנו כקבוצה במשימה שהצבנו לעצמנו. איכות חייהם של תושבי ערד והסביבה הזקוקים לטיפול דיאליזה עומדת להשתפר משמעותית בשל הקירבה של המרכז למקום מגוריהם, רמתו המקצועית ותנאי השהייה בו בזמן הטיפול. ברצוני להודות מקרב לב לעמותת שאלר, ראש עיריית ערד וכל מי שלקח חלק בפרויקט חשוב זה על שיתוף הפעולה והתמיכה לאורך הדרך".

עמי לפידות + אילן לפידות. עירית עשת מור,
עמי ואילן לפידות/עירית עשת מור

מותגים וצרכנות

מותג הטיפוח היוקרתי 417- יוצא במבצע מיוחד - קרם RADIANT SEE ב-250 שקל במקום 380 שקל. קרם RADIANT SEE - קרם ייחודי למילוי טיפול והחלקה מיידית של קמטי הבעה והתבגרות במחיר מבצע. מדובר בקרם מהפכני מתבסס על נוסחת קולגן השומרת על עור חלק ובהיר יותר, עם תוצאות מידיות הנראות לעין גם לטווח ארוך. ניתן להשיג ברשת סופר פארם עד לתאריך 28.10. מוצרי הטיפוח של המותג היוקרתי 417- בעלי רכיבים טבעיים ומינרלים מים המלח. מגוון מוצרי טיפוח טבעוניים, ללא פראבן, ללא מינרל אויל, המוצרים לא נוסו על בעלי חיים.

ממלא קמטים מינוס 417. יחצ,
ממלא הקמטים של מינוס 417/יחצ

לרגל חגיגת יום הטבעונות הבינלאומי משיק ה-טוסטבורגר מנות טבעוניות. הטוסטבורגר, שרק נפתח לפני כשלושה חודשים, במהלכם השיק בנוסף סניף פופאפ בחולון (שעדיין פתוח למשלוחים וטייק אוויי), חוגג את יום הטבעונות שיתקיים ב-1 בנובמבר, עם גירסאות טבעוניות חדשות שהתווספו למנה הטבעונית הקלאסית והיחידה שהייתה קיימת בתפריט: טוסטבורגר טבעוני קלאסי עם אננס מוקפץ בצ'ילי, טוסטבורגר מקסיקני- קציצת פטריות עם גוואקמולי ושברי נאצ'וס, טוסטבורגר טבעוני קלאסי עם ריבת צילי ארגולה וגאודה טבעונית.

הטוסטבורגר מגיע בקומבינציות שונות, כאשר הבסיס הוא אותו בסיס: המבורגר, לחמנייה בטוסטר.
ההמבורגר מגיע ב-3 גירסאות: 100 גרם (21 שקל), 200 גרם (37 שקל) ו-300 גרם (49 שקל).

טוסטבורגר המבורגר וצ'ילי. אנטולי מיכאלו,
יאם יאם. טוסטבורגר טבעוני/אנטולי מיכאלו

מותג הלייף סטייל והטיפוח, SABON, משיק סדרת טיפוח חדשה לפנים הכוללת מוצרים לניקוי העור ומסיכות פנים לחידוש והזנת העור.

סדרת הטיפוח החדשה, Fresh & Glow מכילה את כל המוצרים החיוניים ליצירת שגרת טיפוח נכונה ובריאה לעור הפנים. בסדרה ניתן למצוא שישה מוצרים שונים, אשר כל אחד מהם פועל ליצירת מראה עור פנים זוהר וקורן.הפורמולות של סדרת טיפוח הפנים החדשה מורכבות מ-80% מקורות טבעיים ומועשרות בשלושה מרכיבים עיקריים שמספקים תועלות המטפחות את עור הפנים: תמצית ורד יריחו ללחות מוגברת, מינרלים מים המלח לחידוש התאים ולאיזון העור ומי ורדים לריכוך והרגעת העור.

כל מוצרי הסדרה הינם טבעוניים, ללא סיליקונים, שמן מינרלי ופארבנים. הם מבושמים בעדינות בניחוח לא אלרגני של ורדים רעננים, המותאם במיוחד לעור הפנים העדין.

SABON. רונן מנגן,
צילום: רונן מנגן/רונן מנגן

קבוצת BIG מרכזי קניות נרתמת למען המסעדות ובתי הקפה שחזרו לעבוד במתכונת של טייק אוויי (איסוף עצמי). במסגרת זו ובדומה לעיריית תל אביב, קבוצת BIG רכשה במיוחד מאות של כסאות ושולחנות שיפוזרו במרחב הפתוח של מרכזיה ובאזור המסעדות. זאת, לשימוש קהל הלקוחות שמגיע לצורך איסוף עצמי מהמסעדות ויוכל לשבת בקרבת מקום, בהתאם לתו הסגול ולעידוד ותמיכה בפעילות של המסעדות ובתי הקפה הפועלים בכל מרכזי ביג.

ביג מרכזי קניות. יחצ,
מרכז ביג/יחצ

יצרנית ציוד הסלולאר KM Mobile בבעלות היזם אלי קמיקז, משיקה בארץ את הבשורה החמה בשוק הסלולאר: מותג אוזניות אלחוטיות עם צג דיגיטלי המאפשר לשלב כל תמונה שרוצים. דרך אתר החברה ניתן להעלות (באופן חד פעמי) את התמונה הרצוייה לאזניות שמגיעה בשני גוונים: שחור ולבן.

KM Mobile מספקת אודיו ברמה גבוהה, מחיר נוח ועיצוב עכשווי, כשגולת הכותרת היא האפשרות להעלות תמונה. המבנה האקוסטי של האוזניות מאפשר להן להעניק טווח תדרים מלא, כך שהמשתמש מקבל צליל באיכות הגבוהה ביותר. האזניות האלחוטיות מתאימות לאנדרואיד / אייפון / שיאומי או כל מכשיר התומך בבלוטוס, מאפשרות חוויית סאונד מיטבית עם חיי סוללה ארוכים במיוחד של עד 8 שעות שיחה (4 שעות האזנה רצופה למוזיקה) עם קייס הטענה. הן מציגות צג דיגיטלי המציג את מצב הסוללה. גוף האוזניות קל משקל עשוי מפלסטיק.

באמצעות לחיצה פשוטה הן מאפשרות ביצוע פעולות מהירות: מענה/ניתוק שיחה, מעבר בין שירים ועוצמת שמע. האוזניות כוללות דרייבר JieLi 6936D4. המיקרופון המובנה כולל טכנולוגיית הפחתת רעשים, אין לו פונקציית ANC. האריזה כוללת כרטיס אחריות קשיח, כבל הטענה, הוראות שימוש, קייס הטענה לאוזניות, אוזניות ימין ושמאל.

המחיר עומד על 289 שקלים עם משלוח חינם לכל הארץ דרך אתר החברה.

KM Mobile. יחצ,
אוזניות עם צג/יחצ

חברת ברימאג משיקה אופה לחם דיגיטלי, עם הפעלה פשוטה וידידותית, לאפיית לחם בעל 12 תוכניות אפייה רבות ומגוונות ו-3 תוכניות לאפיה מהירה. ניתן לאפות לחם בטעמים שונים, מחיטה מלאה ועד לחם צרפתי. מדובר במכשיר חדשני, העושה את כל הפעולות להכנת לחם ביתי: מערבל, לש, מתפיח ואופה את הבצק בשלוש דרגות השחמה.

אופה לחם דיגיטלי של ברימאג. יחצ,
אופה לחם דיגיטלי של ברימאג/יחצ

גאווה ישראלית. קיארה ביאסי, כוכבת איטלקייה אהובה מאוד גם בישראל ונתפסת כ"בר רפאלי של איטליה" (2.6 מיליון עוקבים), קיבלה, ענדה והעלתה טבעת ייחודית שעוצבה במיוחד עבורה של מותג התכשיטים הישראלי "Lavishly new york" של דורין דותן, יזמית ומובילת דעת קהל. לאבישלי הוקם מתוך אמונה שיהלומים הם לכולם. התכשיטים שלהם עשויים 14-18 קראט ויהלומים טבעיים. הקולקציה קלאסית, רומנטית, מודרנית וחדשנית.

הטבעת שעוצבה עבור היא טבעת אמרלד ויהלומים בעיצוב אישי קיארה שכעת נמכרת גם באתר לאבישלי: www.lavishlyny.com

טבעת לאבישלי. יחצ,
טבעת יהלום של לאבישלי/יחצ

הלמנס, מותג הרטבים האמריקאי שנוסד ב-1913, הוא אחד המותגים המוכרים בעולם ובישראל וזוכה כבר שנים לאהדת הצרכנים. המותג שבבעלות תאגיד יוניליוור, מקדם אג'נדה של קיימות וצמצום השימוש בפלסטיק. בתוך כך, ישראל היא בין המדינות הראשונות להשקת המהלך, וזו היא הפעם הראשונה בה מותג מתחום המזון בארץ משיק מוצרים בצנצנות מפלסטיק ממוחזר. במסגרת השינוי, יוחלפו בצורה הדרגתית צנצנות מיונז הלמנס בישראל לצנצנות העשויות למעלה מ 67% פלסטיק ממוחזר.

בשלב הראשון יושקו 3 מוצרים מאריזות פלסטיק ממוחזר - מיונז הלמנס במשקל 789 גרם, מיונז הלמנס במשקל 394 גרם וממרח הלמנס לייט במשקל 424 גרם. כדי להבין את ההשפעה החיובית על הסביבה - נציין כי כמות הפלסטיק הבתולי המוערכת שתיחסך במהלך הינה כ- 100 טון.

המהלך החדש מתלווה לשורת צעדים שנקטה יוניליוור ישראל בשנים האחרונות במטרה ליישם את אג'נדת הקיימות של החברה והמחויבויות בתחום צמצום הפסולת. בישראל לבדה, הפחיתה יוניליוור בשבע השנים האחרונות מעל 6500 טון בחומרי אריזה, המהווים כ- 30% מסך הייצור המקומי של אריזות החברה.

נושאי הקיימות והאחריות התאגידית התחדדו שוב רק לאחרונה, כאשר השיח ברחבי העולם סביב משבר הקורונה נגע גם בנקודות של שינויים נחוצים בהרגלי הצריכה והצורך בפעולות מיידיות כדי לשמור על כדור הארץ.

הלמנס פלסטיק. יחצ,
הלמנס/יחצ

חודש הקניות הגדול עומד בפתח, וצרכנים רבים שהעבירו השנה את רכישותיהם לאונליין עקב המצב, כמו גם אחרים המורגלים לרכישות ברשת, ממתינים בציפייה למבצעים הגדולים של Shopping IL, Black Friday, כשחלקם אפילו משהים את קניותיהם עד לפרסום המחירים האטרקטיביים בכל אחד מהם.

חברת Nespresso החליטה השנה להציע מבצעים אטרקטיביים בכל אחד מהתאריכים במהלך החודש, ובעצם, משתתפת לראשונה גם בחגיגת הקניות המקומית Shopping IL שתערך ב 10-11/11 ותציע במשך 48 שעות אלפי מבצעים של עסקים מקומיים.

יפית מנטין, סמנכ"לית שיווק Nespresso : "ההשתתפות שלנו במבצעי ה-Black Friday בשלוש השנים האחרונות הוכיחה לנו, שנה אחר שנה, שמוצרים הקשורים לצריכת קפה, ובפרט אלה של נספרסו, נמצאים בראש רשימת הביקוש של הצרכנים. השנה, בפעם הראשונה, החלטנו להצטרף גם לחגיגת הקניות המקומית Shopping IL מתוך ההבנה שבייחוד עכשיו, כשהאופציה לשתיית קפה בחוץ הצטמצמה, הצרכנים הישראליים מעוניינים לשתות קפה איכותי בבית במהלך שעות היום".

מכונת נספרסו. יחצ,
מכונת קפה של נספרסו/יחצ

חברת "טבע נאות", נכנסת לתחום חדש- קולקציית נעלי סניקרס נוחות ואופנתיות. בפיתוח וייצור סדרת נעלי הסניקרס השקיעה "טבע נאות" 2 מיליון שקל וצפי המכירות בארץ ובעולם עומד על כ-11 מיליון שקל. הקולקציה מיוצרת במפעל בקיבוץ נאות מרדכי בגליל העליון, בעבודת יד, בשימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות ועשויה מעור איכותי, בטנה רכה ונושמת, וסוליית הפוליאוריטן האנטומית הנשלפת של "טבע נאות".

מיכאל אילוז מנכ"ל טבע נאות: "טרנד הסניקרס כבש את עולם הספורט והאופנה, והחברה מביאה בשורה חדשה לקטגוריה - סניקרס נוחים ואופנתיים העשויים מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. אנחנו צופים שבשנים הקרובות הקטגוריה תהפוך למנוע הצמיחה של החברה בארץ ובעולם".

טווח המחירים 500-550.

מיכאל אילוז. יחצ,
צופים שהקטגוריה תהפוך למנוע צמיחה. מיכאל אילוז/יחצ

חברת הדרמו קוסמטיקה קמדיס מקבלת חותם רשמי - תו טבעונות ישראלי של Vegan Friendly. 90% ממוצרי החברה הינם טבעוניים וקיבלו את אישור העמותה המובילה בארץ. חברת "קמדיס" היא מהמובילות בעולם המערבי לפיתוח ושיווק מוצרי דרמו-קוסמטיקה, המבוססים על שילובים של תמציות צמחי מרפא מהרפואה הסינית המסורתית. תכשירי החברה הוכחו קלינית ושילובי התמציות אף עוגנו בפטנטים. סדרות המוצרים שפיתחה החברה לאורך השנים מיועדות לטיפול בתסמינים שונים של העור, החל מתסמיני יובש וגירוי, אטופיק דרמטיטיס ועד תסמיני פסוריאזיס, סבוריאה דרמטיטיס וקשקשים, הדורשים טיפול מקיף.

צמחי מרפא ידועים כמקורות עשירים ביותר של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומרים מזינים חיוניים אחרים. בנוסף, צמחים אלו שורדים בתנאי סביבה קשים, ומפתחים עמידות מפני מפגעים חיצוניים רבים, מחקרים רבים התחקו אחר מנגנוני ההגנה של הצמחים, שימוש במנגנונים אלו לטובת העור עשויים להיות כלי חשוב בטיפול במחלות עור. Vegan Friendly היא עמותה ישראלית הפועלת לקידום טבעונות וזכויות בעלי חיים. כחלק מפעילות זו, מעניקה העמותה תווים לחברות שנמצאו ידידותיים לטבעונים. על מנת לקבל את תו העמותה, חברת קמדיס עמדה בקריטריונים העולים בקנה אחד עם דרישות העמותה.

אחד היתרונות המתגמלים ביותר במעבר למוצרי יופי טבעוניים הוא היכולת להציל את חייהם של מאות בעלי חיים. חיות מעבדה מוחזקות בכלובים זעירים ונעשה בהן שימוש למטרות ניסויים בלבד. כשהן מסיימות לספק את המידע - הן לא רלוונטיות עוד למחקר והן מומתות. חברת קמדיס מתנגדת לניסויים בבעלי חיים. בכל שלבי פיתוח המוצר ומרכיביו ועד המוצר המוגמר - אין ניסויים בבעלי חיים. יצרני חומרי הגלם ומפעלי הייצור, גם הם אינם עורכים ניסויים בבעלי חיים. העובדה שנוסחאות של 90% ממוצרי החברה טבעוניים, משקפת את חזון החברה לשמור על איזון אקולוגי על פני כדור הארץ למען ההווה והדורות הבאים.

מוצרי קמדיס. יחצ,
קמדיס/יחצ

בימים של חוסר ודאות עולמי והתמודדות עם נגיף הקורונה, מצב המשק ויוקר המחייה, מועדון צרכנון "שלך" בראשות המנכ"לית הילה קניסטר בר דויד בשיתוף פעולה עם ארגוני החקלאים וחברת "שוק בוק" מביאים את הסחורה ישירות מהחלקאי לצרכן במחירים זולים ומסובסדים באופן משמעותי לחברי המועדון. סל מגוון ורחב של פירות וירקות המהווים מוצרי צריכה בסיסים לכל אדם במחיר שווים במקום 179 שקל ב-79 שקלים לחברי מועדון צרכנות "שלך" ולחברי מועדון "שלך לגמלאי" ב-69 שקל בלבד. הילה קניסטר בר דוד מוסיפה: "כמועדון מוביל, המציאות מחייבת אותנו לחשוב על תמהיל נכון וטוב כמה שיותר לחבריו, הוזלת סל הפירות והירקות והורדת יוקר המחייה ומוצרי הצריכה הבסיסים הנמצאים בכל בית בישראל. קו זה מנחה אותי בכל שיתופי הפעולה של המועדון".

הילה קניסטר בר דוד. יחצ,
הילה קניסטר בר דוד/יחצ

דוגמנים ודוגמניות צעירים וצעירות יציגו את קולקציית סתיו חורף 2021 בהשראת הסרט 'לשבור את הקרח 2' של דיסני במסגרת שבוע האופנה פרוזן, הראשון מסוגו. שבוע האופנה הווירטואלי של 'לשבור את הקרח 2' מתרחש בעולם הקסום של ארנדל, ויעלה לצפייה מיד לאחר שבועות האופנה הבינלאומיים של לונדון, ניו יורק, מילאנו ופריז. התצוגה עלתה בערוץ היוטיוב של דיסני ג'וניור ביום ראשון האחרון וניתן לצפות בה כעת בערוץ - https://www.youtube.com/watch?v=1eOuPUQ749c.

את רגעי השיא של התצוגה צילמה צלמת האופנה, מרי מקרטני, בתו של סר פול מקרתני, (ואחות של המעצבת סטלה מקרתני) שמונתה לצלמת הרשמית של שבוע האופנה פרוזן המתקיים מייד לאחר שבועות האופנה של פריז ולונדון. מקרתני צילמה 16 ילדים המדגמנים מעל 50 מערכות לבוש.

בין מערכות הלבוש בהשראת הסרט, ניתן למצוא מעילים, פיג'מות ונעלי בית, קפוצ'ונים וסווטשירט, לצד שמלות עם דמותה של אנה וכמובן תחפושות של אולף ושמלות וגלימות בהשראת אנה ואלזה. את הבגדים, הנעליים והאקססוריז בהשראת הסרט 'לשבור את הקרח 2' ניתן יהיה לרכוש בחנויות H&M לכשיפתחו החנויות לאחר הסגר. את מגוון התחפושות של המותג המוביל לתחפושות בעולם Rubis, ניתן לרכוש במגוון אתרי האונליין של חנויות הצעצועים כדוגמת צעצועי מורן ובאתר עזריאלי.

לשבור את הקרח H&M. Mary McCartney,
לשבור את הקרח - הקולקציה/Mary McCartney

לקראת יום הפסטה הבינלאומי שיחול ב- 25 לאוקטובר, חברת פסטה נונה שהינה יצרנית הפסטה המצוננת הגדולה בישראל, מציגה מכלל נתונים, על הרגלי הפסטה ע"י ישראלים, והרגלי אכילת פסטה בעולם.

אלי פדידה מנכ"ל חב' פסטה נונה מציין: "על פי הערכה הישראלים צורכים בממוצע כ-5 ק"ג פסטה בשנה, לעומת האיטלקים הצורכים כ-29 ק"ג פסטה בשנה, והאמריקאים הצורכים כ-15 ק"ג פסטה בשנה. סוג הפסטה המועדף ביותר בקרב הישראלים הינו פוזלי, לעומת הפסטה המועדפת על האיטלקים שהינה הספגטי, והפסטה המועדפת על ידי האמריקאים המקרוני. יש כיום כ-200 צורות פסטה שונות הנמכרות בעולם, אך הפסטה הנמכרת ביותר הינה הספגטי." עוד מציין פדידה: "בשנים האחרונות יש גידול של כ- 5% - 3% מדי שנה של צריכת פסטה ע"י הישראלים".

הטרנד הגדול בקרב אכילת פסטות בשנים האחרונות הוא פסטות בצבעים שונים כאשר משלבים ירקות בחומרי הגלם דבר המשפיע על טעמן וצבען כגון פסטה סלק בצבע סגול, פסטה עגבנייה בצבע אדום, פסטה תרד בצבע ירוק, פסטה פטריות בצבע חום, ופסטה כמהין בצבע חום כהה, וכן הלאה.

רביולי בטטה. יחצ,
רביולי של פסטה נונה/יחצ

מעבדות מותג הדרמו-קוסמטיקה וישי, המתמחה במוצרי אנטי-אייג'ינג ולחות, מרחיבות את סדרת הטיפוח לעור שמן ונוטה לפגמים - נורמדרם פיטוסולושן ומשיקות ג'ל ניקוי אינטנסיבי לעור שמן ונוטה לפגמים וקרם לחות . המוצרים נבדקו בפיקוח דרמטולוגי. נבדקו גם בישראל על עור רגיש. ללא פראבן. מוצרי הסדרה מתאימים לגילאי 18- 35. שני המוצרים החדשים: ג'ל ניקוי אינטנסיבי לעור שמן - ג'ל המנקה את העור ביסודיות בפורמולה חדשנית המכילה יותר מרכיבים ממקור צמחי, מועשר במינרלים ומסייע, בשימוש יומי, בהסרת סבום עודף מבלי לפגוע בעור. מותיר את העור נקי וחלק. יעילות מוכחת מחקרית על עור הנוטה לפגמים. ג'ל הניקוי משלב אבץ - להפחתת סבום עודף, נחושת - מרכיב אנטי בקטריאלי לאיזון, פרוביוטיקה - לחיזוק המחסום העורי. PH פיוזיולוגי 5.5 יעילות מוכחת מחקרית על עור הנוטה לפגמים. מחיר מומלץ לצרכן: 89 שקל, תכולה: 400 מ"ל. אופן השימוש: יש להקציף כמות קטנה של הג'ל על עור פנים רטוב, כל בוקר וערב. יש לשטוף היטב במים.

המוצר השני הוא קרם לחות לטיפול יומיומי בעל אפקט תיקון כפול: הטיפול היומי הראשון בעל הפעולה הכפולה: לחות וטיפול בפגמי עור. הפורמולה מכילה חומרים פעילים ממקור צמחי: 2% חומצה סליצילית וחומצה היאלורונית. מרקם חדש: תחליב הנספג לעור במהירות. תחושה מתמשכת של רעננות. ללא גימור שומני. מסייע לטיפול בפגמי עור, מעניק לחות ותורם למראה עור חלק ואחיד, יעילות מוכחת על עור שמן ועור הנוטה לפצעונים.מתאים לשימוש במקרים של: פצעונים, נקבוביות מורחבות, ראשים שחורים, מראה עור לא אחיד, עור שמן ומיובש. מתאים גם לעור עם נטייה לפצעונים. תוצאות על עור שמן מגוון בהיר ועד כהה. מחיר מומלץ לצרכן: 99 שקל, תכולה: 50 מ"ל. אופן השימוש: למרוח בבוקר ובערב על עור פנים נקי, יש להימנע מאזור העיניים. בסיס מצוין למייק-אפ.

וישי נורמדרם. יחצ,
נורמדרם של וישי/יחצ

יחסי ציבור

רון גרנות תקשורת ינהל את תקציב יחסי הציבור והדוברות של פעילות קבוצת שינדלר ישראל - החברה הבינלאומית בתחום המעליות והדרגנועים. שינדלר ישראל קיימת 90 שנה וזאת פעם ראשונה שהחברה שכרה משרד יח"צ מקומי לניהול הפעילות התקשורתית.

תחת החברה מטריה רחבה של מוצרים מובילים המותאמים אשר פותחו טכנולוגית במיוחד לשגרת קורונה: מעליות חכמות ללא מגע יד, דרגנועים ומסועים בעלי מערכות חיטוי ייחודיות, פתרונות חיטוי חכמים לחלל המעלית ושימוש באפליקציית הטלפון כחלופה למגע פיזי במעלית.

החטיבה העסקית במשרד רון גרנות תקשורת גייסה לאחרונה לקוחות נוספים מובילים בתחומם: חברת טבע ירוק המייצרת ומשווקת מגוון מוצרים מעולמות הבריאות הטבעית הכוללת מספר מותגים מובילים של תוספי תזונה, ויטמינים, מזון בריאות, קוסמטיקה טבעית וטואלטיקה - ואת יחסי הציבור של איגוד מנהלי התרבות ברשויות המקומיות - המונה למעלה מ-300 קודקודים העוסקים בתחומי התרבות במסגרת הרשות המקומית - מועצות מקומיות ומועצות אזוריות.

רון גרנות. יחצ,
רון גרנות/יחצ

התחדשות עירונית

בשורה גדולה לצעירי אשדוד: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה אתמול (18.10.20) את תכנית בית ואופק ברובע י"ג, לאחר שלא הוגשו התנגדויות במסגרת שלב הפקדת התכנית. פירוש הדבר, כך ציינו במינהלת הסכם הגג באשדוד, הוא שהתכנית תעבור לאישור סופי, כאשר שלב הוצאת המכרז לשיווק הקרקעות לקבלנים מיועד לחודש דצמבר 2020.

בפרויקט יוקמו 440 יחידות דיור בנות שניים ושלושה חדרים, שייועדו להשכרה במספר מגדלים, תוך עירוב שימושים כמקובל בעולם, לרבות שטחי מסחר ומבני ציבור המיועדים לפעילות קהילתית. התוכנית מציעה הקמת מתחם מגורים הכולל ארבעה מגדלים בני 22 קומות כל אחד, אשר ייבנו מעל ל-6 קומות מסד, שייועדו למסחר, תעסוקה, שירותים ציבוריים ובנייה מרקמית למגורים. מיקום המגדלים יהיה לאורך שדרות בני ברית ושדרות יצחק רבין כאשר החזית המסחרית תפנה אל צירי התנועה הללו. על פי התכנון, במרכז המתחם תוקם ריאה ירוקה וכיכר שתחבר בין שבילי ההליכה המתוכננים.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי אמר: "מדובר ביום משמח עבור צעירי אשדוד. אני מברך על קידום הפרויקט, שכולל הקמת מבני חינוך, ציבור וקהילה. פרויקט 'בית ואופק' יתן אפשרות למשפחות צעירות להתגורר בשכירות בדירות חדשות ובמחיר הוגן".

רובע י"ג באשדוד. יחצ,
רובע י"ג באשדוד/יחצ

קבוצת אבנון, הכוללת 12 חברות בת המתמחות בפתרונות טכנולוגיים בתחומי הביטחון, הסייבר והגנת המולדת, שכרה באחרונה קומת משרדים בבניין Al Khatem היוקרתי, השוכן במתחם הפיננסיים והסחר החופשי ADGM (Abu Dhabi Global Market) באבו דאבי. רובע ADGM נחשב לרובע הפיננסי והעסקי המרכזי בעיר, ומאגד כ-200 חברות ותאגידים גלובליים מהגדולים והמובילים בעולם כמו: City Bank, EY, Hub71, Raytheon Technologies, WeWork ועוד.

המשרדים שנשכרו ישמשו כמשרדי אינטרסים עבור פעילותה העסקית השוטפת של הקבוצה, אשר הרחיבה באחרונה את פעילותה העסקית גם לתחומים נוספים של השקעות נדל"ן, בנקאות, joint ventures עם חברות סחר מקומיות לטובת פרויקטים בתחומי הביטחון, חקלאות אנרגיה ועוד.
בנוסף, אבנון תציע גם לחברות ישראליות ואנשי עסקים המעוניינים לייצר קשרי עבודה, מסחר ותעשייה עם האמירויות, אופציה לשכור חללי עבודה לניהול פעילותם העסקית, וכן אופציה של מעטפת ליווי וייעוץ עסקי המותאמת לצורכי הלקוח - החל מיצירת קשר ראשוני עם לקוחות פוטנציאליים, נציגי ממשל וחברות מקומיות, דרך תיאום וליווי הפגישות ואספקת חללי עבודה, חדרי ישיבות ושירותים חיוניים אחרים כמו מזכירות, שירותי תרגום ואף חיבור לעו"ד מקומיים.

במסגרת העסקה והרחבת הפעילות העסקית של הקבוצה בUAE, צפויים כבר בשבועות הקרובים להישלח מס' עובדים לרילוקשיין לאבו דאבי ודובאי. באחרונה אף נחתם הסכם שת"פ בלעדי בין תערוכת IDEX, התערוכה הבינ"ל הגדולה בעולם בתחומי צבא וביטחון לבין ISDEF, אחת מחברות הבת של אבנון, העורכת תערוכות ביטחוניות בארץ ובחו"ל, במסגרתו האחרונה תרכז את פעילות הדוכן הישראלי בתערוכת IDEX שתערך בפברואר הקרוב באבו דאבי.

תומר אבנון, בעלי הקבוצה ציין: "אבנון ממשיכה לצמוח ולהרחיב את תחומי הפעילות שלה באופן שוטף ובתוך כך תשמש גם כאינטגרטור עבור לקוחות ישראליים ובינ"ל השואפים לחדור לשוק האמירייתי בתחומים של ביטחון, הייטק, נדל"ן, מים, אנרגיה, חקלאות ועוד. המוניטין והקשרים הענפים שצברה הקבוצה לאורך 30 שנות פעילותה מאפשרים לה להציע ליווי וייעוץ מקצועי ועסקי למול השוק המקומי, ולסייע בכך ליצירת קשרי מסחר ותעשיה פוריים בין המדינות".

קבוצת אבנון. יחצ,
קבוצת אבנון/יחצ

תכירו את יאיר לשם, תלמיד כיתה ד' 4 מבית ספר מבואות המתגורר במושב תלמי יחיאל. חלומו של יאיר היה לפגוש את ראש המועצה. "החלטתי מיד להיעתר לבקשתו הצנועה והיום, עם היציאה המדורגת מהסגר, שמחתי לארח את יאיר בלשכתי, תוך שמירה על הנחיות הקורונה", אמר ראש המועצה קובי אביבי, "בשיחתנו המעניינת יאיר תיאר בפני את התמודדותו כתלמיד בימי הקורונה, לרבות הצורך בשיפור מיידי בתשתיות האינטרנט במושב כך שיועילו ללמידה מרחוק באמצעות הזום. בנוסף, הוא הביע בפני את מה שאתם, תלמידים, מרגישים כל יום: הגעגועים לחזרה לשגרה והרצון לשוב מסגרת לימודים אותה הכרנו לפני הקורונה".

ראש המועצה איחל ליאיר בהצלחה והודיע "שהחלום של כולנו - לחזור לשגרה, עוד יתגשם. בשורות טובות וחודש טוב לכל קהילת מועצה אזורית באר טוביה".

יאיר לשם. יחצ,
יאיר לשם נפגש עם ראש מועצת באר טוביה קובי אביבי/יחצ

עוד מבאר טוביה: במועצה האזורית לומדים כ-1200 ילדים בגילאים 3-6 ב-51 גני ילדים. הבוקר, לאחר חודש של סגר על המשק ועל מערכת החינוך, כ-80% מהילדים שבו אל הגנים. מנהלת מחלקת החינוך במועצה, גב' דורון חנין ומנהלת מדור הגנים במועצה, גב' אביבה גרשון, דאגו לרענן את ההנחיות ל-51 הגננות ול-86 הסייעות, שעסקו בימים האחרונים בהכשרת הגנים, ניקיונם וסידורם לקראת קליטת הילדים.

דורון חנין אמרה ביום שני: "הבוקר נפתחו גני הילדים במועצה והילדים התקבלו בשמחה על ידי צוותי הגנים. בשבוע שעבר הגננות והסייעות נערכו לקליטה מיטבית של הילדים. אנו מודים לגננות והסייעות על עבודתן הברוכה בתקופת הסגר ומאחלים לילדים ולצוותים חזרה קלה ובריאה לשגרה".

ראש המועצה, קובי אביבי, סייר ביום שני בין גני הילדים, בירך את הגננות והסייעות ועמד מקרוב אחר תהליך החזרה המדורגת לשגרה החינוכית של ילדי הגנים. ראש המועצה הוסיף: "כל הצוותים החינוכיים קיבלו הבוקר את הילדים בזרועות פתוחות והילדים נכנסו אל הגנים בשמחה גדולה. לצד ההקלות בסגר, נמשיך להקפיד על ההנחיות לשמירה על בריאותם במרחבי הלמידה בגנים".

seperator

ביום שלישי האחרון התקיימה פגישה בין נציגי סיירת ההורים של צור הדסה, לנציגי וועד היישוב, עובדי מחלקת "הרשות לביטחון קהילתי" במועצת מטה יהודה, ונציג המשטרה. בפגישה התקיים דיון על התופעות אותן פוגשים חבריי סיירת ההורים בימים אלו.

"אנו סיירת של כ-20 הורים מתנדבים המבצעים מדי לילה סיור עד לשעות הקטנות", מספרת עמליה אוהב ציון, רכזת מתנדבת של סיירת ההורים. "בסיורים אנו פוגשים בני נוער רבים, יוצרים איתם שיח מיטיב על נושאים חשובים כמו מניעת אלימות, חשיפה ללחץ חברתי, שמירה על הוראות משרד הבריאות ועוד".

הסיירת שהוקמה לפני כחודשיים בשיתוף מחלקת "הרשות לביטחון קהילתי", וועד היישוב צור הדסה, ומשטרת ישראל מרחיבה מידי יום את פעילותה ביישוב ואת כמות המתנדבים.

לירז ארז, מנכ"לית צור הדסה: "ההורים הנפלאים הם תושבים למופת שאכפת להם מבני הנוער בפרט ומקהילת צור הדסה בכלל. אני גאה בכל אחת ואחד מהם וקוראת לתושבים נוספים להגיע ולקחת חלק בפעילות חשובה זו!"
"
סיירת זו הוכשרה לזיהוי תופעות אנטי חברתיות, ולהעלאת תחושת הביטחון הקהילתי החשובה כל כך בימים אלו לתושבי היישוב!" אומר שניר פירו, מנהל מחלקת "הרשות לביטחון קהילתי". אני מצדיע לוועד היישוב ולהורי הסיירת על שיתוף פעולה חשוב זה!

ראש המועצה ניב ויזל: "התנדבות ההורים לסיירת היא כמכפיל כוח חיוני שתורמת לשמירה על ביטחון הנוער ומסייעת למצוא לו מענה בעת הצורך. אני מברך על הקמת הסיירת, ישר כוח לכל עוסקים במלאכה".

סיירת הורים מטה יהודה. יחצ,
סיירת ההורים של מטה יהודה/יחצ

המועצה האזורית מטה יהודה פתחה השבוע את גני הילדים בכל 57 הישובים, בהם לומדים 3,263 תלמידים. 130 הגננות ו-200 הסייעות קיבלו את הילדים בשמחה ובזרועות פתוחות בכל 128 גני הילדים ברחבי המועצה לאחר סגר בן חודש ימים. ילדי הגנים, בגילאים 3-6, פגשו את החברים, שיחקו בפינת המשחקים ובעיקר שמחו לפגוש את הגננות והסייעות פנים אל פנים. הגנים צוידו באמצעי ניקיון, חיטוי והיגיינה על פי הנדרש ויפעלו בהתאם למתווה משרד החינוך.

ניב בר גיא ראש מנהל חינוך בירך על פתיחתה המחודשת של מערכת הטרום יסודי: "לאחר כמעט חודש של סגר פתחנו בהצלחה את הגנים והצהרונים במטה יהודה. כל הגנים והצהרונים נפתחו בהצלחה ודווחי הצוות החינוכי מלמדים על ההתרגשות הגדולה של הילדים בחזרה לגנים, תוך הקפדה מדוקדקת על נהלי ההיגיינה הבריאות מיגון הצוות. אנו מקווים שמירה זו תאפשר הרחבת פתיחת מערכות החינוך גם בבתי הספר בשבועות הבאים ומאלים הצלחה לצוותי החינוך לילדים ומשפחות המועצה".

המועצה האזורית מטה יהודה עשתה ככל שביכולתה להפעיל מתווה למידה בגני הילדים לאורך שבוע לימודים מלא של 6 ימים כבשגרה, לרבות הקצאת כספים לאיוש צוותים מתוגברים בגנים או גיוס הורים ומתנדבים לשם כך. מהלך זה נועד להקל על המשפחות לחזור למעגל העבודה ולחזק את תחושת השגרה המוכרת.

רחלי משה. יחצ,
רחלי משה/יחצ

עוד ממטה יהודה: המועצה האזורית מטה יהודה מציינת את החודש ה"ורוד", הוא חודש אוקטובר להעלאת המודעות לסרטן שד, הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל. מדי ערב מואר מבנה המועצה באור וורוד, חולקו סימניות וורודות עם הלוגו של הלביאה ומתקיים קמפיין בדף הפייסבוק של המועצה. ביום רביעי שעבר התקיימה הרצאה לעובדות המועצה בנושא בריאות השד.

מנכ"לית המועצה, רחלי משה, הודתה ליועצת לשוויון מגדרי על פעילותה בנושא חשוב זה וציינה השבוע: "היה מרגש לפגוש את נשות המועצה בזום מיוחד שהתקיים בנושא ועסק בשאלה כמה חשוב לכל אישה לדעת אילו בדיקות זמינות עבורה, מהי שגרת הבדיקות המומלצת ביחס לגילה או לרקע המשפחתי שלה ואיזו ערנות כדאי לה לפתח ביחס לשינויים החלים בשד ובגופה".

יוכי נדביצקי, מנחה מקצועית מטעם עמותת אחת מתשע, אמרה השבוע: "ההרצאה כללה עצות לקיום אורח חיים בריא, לרבות מודעות לתזונה, פעילות גופנית והורדת מתח נפשי, שמהווים אף הם גורמים מקדמי בריאות גם בהקשר של סרטן שד. הנשים הצטרפו לזום חלקן מהמשרד וחלקן מהבית, שתפו ברגשות חווית וחששות ובתובנות שעלו בהן בעקבות הסדנא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully