וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה כחול-לבן: חברת ההייטק Sound Radix זכתה בפרס האמי היוקרתי

18.10.2020 / 13:32

את הפרס יקבלו עובדי החברה על תרומה מכרעת לתעשיית הטלוויזיה העולמית: "סיפוק רב להיות מסוגלים לעזור לאנשי הסאונד ולעשות את עבודתם קלה יותר"

דן רביב. נועם שוגנובסקי,
דן רביב במעמד הפרס/נועם שוגנובסקי

ההייטק הישראלי כובש את המרקע: חברת Sound Radix (סאונד רדיקס) הישראלית זכתה בפרס האמי הבינלאומי. לא מדובר בפרס בו זוכים שחקנים, במאים ותסריטאים, אלא בפרס אחר - הניתן לגורמים מתעשיית הטלוויזיה. פרסי האמי בתחום ההנדסה ניתנים ליחידים, חברות או ארגונים עבור פיתוחים הנדסיים שהם כה חדשניים באופיים, כך שהם משפיעים באופן מהותי על הפקה, הקלטה, שידור וקליטה של טלוויזיה. סאונד רדיקס פיתחה טכנולוגיה שהצליחה לשפר ללא הכר את איכות הסאונד בהקלטות דיאלוגים של שחקנים הנמצאים בתנועה, והתוצאה היא פס קול משופר לסדרות שאנו רואים על המסך הקטן בימים אלו. האמי יוענק לנציגי החברה בטקס רשמי בלוס אנג'לס, שיתקיים בפעם הראשונה בתולדותיו באופן מקוון ב- 30 באוקטובר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל).

סאונד רדיקס הוקמה ב-2010 ומציינת השנה עשור להיווסדה. הקמת החברה החלה כאשר המפיק המוזיקלי ניר אוורבוך, בוגר רימון שעבד עם אמנים רבים, ביניהם יהודה פוליקר, שלמה גרוניך, אפרת גוש, עינב ג'קסון ועוד, היה מתוסכל מבעיות טכניות קשות בתחום הפקת האלבומים, שלא היה להן מענה בזמנו. הוא פנה לחבריו יאיר חכם ודן רביב, בוגרי יחידת 8200, ויחד החלו להשתמש בכוח המחשוב ולפתח כלים טכנולוגיים שיוכלו לעשות במהירות ובקלות מה שלקח לעשות ימים וחודשים לפני כן, תוך שיפור איכות הסאונד באופן מהותי. כך, עוד לפני ההצלחה בתחום הטלוויזיה, חוללה סאונד רדיקס מהפכה בתעשיית המוזיקה בארץ. אולפני וורנר, דיסני, סוני וחברות ההפקה הגדולות בעולם משתמשים בפיתוחי החברה; כך גם מפיקי-על בתחום המוזיקה שעובדים עם להקות כמו קולדפליי, U2, פו פייטרז, בק ועם אמנים בולטים כמו פול מקרטני; וגם המפיקים הישראלים ג'ורדי (ירדן פלג), אייל קצב, אדם בן אמיתי, תמיר מוסקט, רע מוכיח ועוד. סדואנד רדיקס מעסיקה 10 עובדים והיא חברה פרטית לחלוטין.

הטכנולוגיה המקורית שיוצרת החברה כוללת כלים לתוכנות הפקה ולעיצוב סאונד (פלאגינים) שפותרים בעיות מהותיות עבור מפיקים מוזיקליים, דוגמת כלי המסנכרן באופן אוטומטי סאונד שמוקלט בו זמנית בכמה מיקרופונים, אקוולייזר חכם שמתאים את עצמו לצליל הלהקה, כלי שמאפשר שליטה על הסאונד שמתופף מפיק מכל תוף ותוף בנפרד באופן שאינו היה אפשרי עד אז ועוד.

הטכנולוגיה עליה זכתה סאונד רדיקס בפרס האמי נקראת Sound Radix Auto-Align Post, כלי המתקן השהיות ופערים בהקלטות של מיקרופונים שנמצאים בתנועה. על ידי סנכרון מהיר בין מיקרופונים שונים (מיקרופון "בום" ומיקרופון מונח( שזזים ברחבי סט הצילומים, כלי זה עושה באופן אוטומטי ומהיר מה שהיה בעבר משימה ארוכה וסבוכה שנעשתה ידנית על ידי עורכים. מדובר בפיתוח טכנולוגי ראשון מסוגו שהפך לסטנדרט בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע העולמית.

ניר אוורבוך, ממייסדי סאונד רדיקס: "אנחנו מודים מאוד לחברי האקדמיה שבחרו בנו. אנו מכירים את הלחץ והדד ליינים שמחלקות הסאונד חייבות לעמוד בהם, וזה סיפוק רב להיות מסוגלים לעזור לאנשי הסאונד ולעשות את עבודתם קלה יותר. אנו רוצים שקהילת הסאונד תדע שעוד עזרה מגיעה מכיווננו בקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • אמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully