וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר חתם על הסכם שיתוף פעולה עם הלשכה בבחריין

19.10.2020 / 14:03

שתי הלשכות חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עסקי. נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: "מהלך נוסף שישמש קרש קפיצה לכל מדינות המפרץ"

בווידאו: ישראל ובחריין חותמות על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים/צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

במסגרת החתימה על הסכם שנחתם אמש (18.10.20) לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לבחריין, איגוד לשכות המסחר בישראל חתם על MOU מזכר הבנות לשיתוף פעולה עסקי עם לשכת המסחר והתעשייה של בחריין*.

מטעם האיגוד חתם על ההסכם עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומי שייצג בפועל הוא זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר, שהצטרף למשלחת הרשמית. מהצד הבחרייני חתם על ההסכם מר סמיר נאס (Mr. Sameer Nass), יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של בחריין, אשר קיים אף שיחה מקיפה ומוקדמת עם לין בערב הקודם לחתימה.

לדברי לין, "זהו מהלך נוסף אותו עושה היום איגוד לשכות המסחר כדי להרחיב את קשרי המסחר הדו-סטריים עם מדינות המפרץ, החל בהסכמי שיתוף פעולה ישירים עם הארצות איתן יש לנו הסכמי שלום וכינון יחסים דיפלומטים, ומשם גם כקרש קפיצה אל מדינות המפרץ כולן. אנו חייבים תודה מיוחדת ליו"ר הוועדה הבינלאומית שלנו, סגן הנשיא אמיר שני, ולמנהל האגף לקשרים בינלאומיים, זאב לביא, על תנופת עבודתם גם בחיזוק ועיצוב הקשרים עם מדינות המפרץ וגם בהחשת תהליכים המציעים את הפתרונות האפקטיביים ביותר, למען המגזר העסקי כולו".

איגוד לשכות המסחר חותם על שת"פ עם בחריין. יחצ,
היסטוריה בבחריין, גם בפן המסחרי/יחצ

ההסכם בין הלשכות יכלול הכרה הדדית בשירותי הלשכות וקידום שיתופי פעולה למען העסקים בשתי המדינות, במיוחד לאור המשבר הכלכלי כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, שהביא עסקים לחפש אפיקי סחר נוספים ולאתר סקטורים פוטנציאליים למסחר. לדברי לביא, "מיסוד היחסים עם לשכות מסחר במדינות המפרץ ובבחריין בפרט מהווה נכס אסטרטגי ופלטפורמה אפקטיבית לקידום הכלכלה הישראלית ויחסי המסחר בין המדינות. להסכם בין הלשכות חשיבות היסטורית במיוחד, והוא יתרום להתחממות ביחסים גם עם סעודיה."

לביא מציין: "קיים פוטנציאל עסקי גדול עם בחריין, מאחר שהיא מהווה שער כניסה לשוק הסעודי, הכלכלה הגדולה ביותר בעולם הערבי, שעשוי להיפתח כעת בפני חברות ישראליות. לביא מציין כי לבחריין יתרונות עסקיים רבים, כגון - בבחריין זול יותר לייצר, וגם זול יותר לייצא למדינות המפרץ ולארצות הברית; לבחריין מערכת בנקאות יציבה ושוק נדל"ן בצמיחה; בחריין מהווה יעד אסטרטגי בתחום שיפור וחיזוק מערכות הבריאות במדינה, יתרון מובהק לחברות ישראליות בתחום; ההוצאות הנלוות בבחריין זולות, למשל חשמל שמחירו מסובסד וכוח אדם זול. יודגש עוד כי לבחריין יתרון יחסי גדול ביותר, שאין לאף מדינה אחרת במפרץ, והוא הסכם סחר חופשי עם ארה"ב, בדומה להסכם שיש לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully