וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזם RoadSense הפועל לניטור המרחב העירוני השלים סבב גיוס ראשון

19.10.2020 / 17:04

RoadSense השלימה סבב גיוס ראשון שלה הנאמד בסכום של מיליון דולר. החברה פיתחה מוצר חכם לניטור מידע מהמרחב הציבורי בשיטה ייחודית והגשתו בזמן אמת למקבלי ההחלטות הרלוונטיים ברוך גואטה, מייסד שותף ומנכ"ל RoadSense: "המערכת מאפשרת לרשויות להיות עם האצבע על הדופק

ברוך גואטה ואבי חזקלוביץ'. צ'רלס יעקב,
ברוך גואטה ואבי חזקלוביץ'/צ'רלס יעקב

חברת RoadSense מודיעה על השלמת סבב הגיוס הראשון שלה, בהיקף של כמיליון דולר. הסטארט-אפ הישראלי, אשר הוקם בשנת 2019, מפתח מערכת חיישנים חכמה אשר אוספת את המידע בשיטה ייחודית הן מהעיר והן מהכבישים. המידע הנצבר מעובד בענן באמצעות אלגוריתמיקה מתקדמת וללקוח מועברת תמונה בזמן אמת של הרחוב או הכביש המהיר, אזהרות על מפגעים שונים ועוד מידע כמותי ואיכותי לגבי מדדים שונים במרחב הציבורי. ניטור המרחב הציבורי מתבצע ללא פגיעה בפרטיות האזרחים ומאפשר התפתחות מהירה הרבה יותר של ערים חכמות על ידי הבנת הכשלים וצווארי הבקבוק הקיימים בעיר. החברה התחילה את דרכה בפלטפורמת החדשנות Highroad, אשר גם הייתה הראשונה להשקיע בחברה. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות Capital Nature. ההון שגויס ישמש את החברה לטובת פיתוח הטכנולוגיה לצרכים נוספים והרחבה משמעותית של מעגל הלקוחות, כמו גם פתיחת פעילויות בשווקים נוספים.

מערכת החברה, אשר הוקמה על ידי ברוך גואטה (50), המשמש כמנכ"ל החברה ואבי חסקלוביץ' (43), המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות, מאפשרת לנטר תנועות אנשים ורכבים מכל הסוגים, באמצעות חיישנים מתקדמים שאינם אופטיים (כמו מצלמה) ובכך מאפשרת שמירה מקסימלית על הפרטיות. הטכנולוגיה של החברה מנטרת ומנגישה לרשויות העירוניות ולרשויות הכבישים , בזמן-אמת, מידע קריטי לקבלת החלטות, הן לשיפור היעילות והבטיחות במרחב העירוני, והן לתגובה למצבי חירום ובעיות תחבורתיות, בטיחותיות ותכנוניות. המידע הנצבר מעובד בזמן אמת באמצעות אלגוריתמים מתקדמים והלקוח מקבל תמונת מצב עדכנית של הרחוב, הכביש או כל מרחב שבו מותקנת המערכת. כמו כן מספקת המערכת אזהרות על מפגעים שונים ועוד מידע כמותי ואיכותי לגבי מדדים שונים במרחב הציבורי, ממנו ניתן להפיק ערך רב ומגוון בטווח הקצר והארוך לרווחת הציבור. החברה כבר החלה בביצוע פיילוטים מוצלחים עם רשויות שונות בארץ.

ברוך גואטה, מנכ"ל RoadSense מציין: "בימים כתיקונם הרחובות והכבישים עמוסים באזרחים העוברים ושבים עם שלל מפגעים שיש לתת עליהם את הדעת. המערכת שלנו מאפשרת לרשויות השונות להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע למתרחש בעיר, בכביש או במרחב שבסמכותם, מרחוק ובזמן אמת כך שיוכלו לקבל במיידי תמונת מצב ולטפל בנושא, כל זאת ללא פגיעה בפרטיות האזרחים."
RoadSense מספקת ללקוחותיה מגוון רחב של ערכים מוספים במספר מישורים (פירוט למטה).

  • בטיחות - עזרה בהפחתה של מספר תאונות הדרכים ומתן סביבה תומכת לרכבים אוטונומיים.
  • תכנון - הבנה טובה יותר של המרחב העירוני והכבישים המהירים, כולל איתור צווארי-בקבוק וטיפול בהם, הגורם לתכנון יעיל יותר של המרחב העירוני.
  • אנרגיה - החיישנים משתמשים באנרגיה מתחדשת ואינם נעזרים כמעט בתשתית העירונית.
  • חסכון כספי - על ידי הבנת המרחב העירוני חלוקת התקציבים יכולה להיות מדויקת יותר והתוצאות מדידות יותר. לפיכך ניתן לשפר ולפתור בעיות שונות בזמנים קצרים יותר.
  • המערכת פועלת ברקע - התושבים ובעלי הרכבים אינם מוצפים בהתראות. המערכת לומדת ועוזרת לשפר את העיר מבלי להפריע לתושבים.
  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully