וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרשרת של תקלות משני הצדדים: מלחמת הנתבע וחברת הביטוח

20.10.2020 / 12:48

חברת הביטוח תבעה אזרח על 22 אלף שקל בגין נזקי פח, אך תיקנה את הסכום ל-6,000. עורך דינו: "בריונות". החברה: "טעות של תום לב. הוא התחמק מתשלום לאורך השנים"

אולפן וואלה! NEWS

זהו עוד סיפור של האזרח הקטן מול המפלצת המשוכללת ורבת הזרועות, רק שהמקרה שלפנינו מיוחד ועתיר בפרטים שנראים כמו שרשרת של תקלות מצד אחד וחוסר תום לב מהצד השני. של מי מהצדדים? אתם תשפטו.

תושב נשר בצפון היה מעורב, לכאורה, בתאונה בשנת 2010, בעת ששימש כנהג שכיר ברשת מאפיות שפשטה מאז את הרגל. לדברי עוה"ד עמירם אלקובי, המייצג את הנהג, חברת הביטוח 'ש. שלמה רכב בע"מ' שביטחה את הרכב הנפגע, החליטה להגיש תביעת שיבוב (צד שלישי) נגד הנהג המעורב, ולא נגד חברת הביטוח שביטחה את רכבו. את התביעה החליטה, לטענתו, החברה להגיש כ-6 שנים תמימות לאחר התרחשותה המשוערת, ומסרה אותה לידי אחותו של הנהג, עימו לא היה לה כל קשר באותם ימים. כתוצאה מכך לא התייצב הנהג למשפטו, זה נערך במעמד צד אחד - והסתיים בפסק דין מצלצל, אשר קיבל את מלוא טענות חברת הביטוח.

עו"ד עמירם אלקובי. מורן קדוש,
"בריונות של חברת ביטוח". אלקובי/מורן קדוש

במסגרת פסק הדין השית בית המשפט על הנהג תשלום בסך 22 אלף שקלים - נזקי התאונה על פי 'ש.שלמה רכב בע"מ' - שתפחו במהרה לסכום של למעלה מ-30 אלף שקלים - במסגרת תיק ההוצאה לפועל שנפתח כנגדו.

בשנת 2017 גילה הנהג שכל חשבונות הבנק שלו חסומים - ושהוא הפך למעשה למשותק כלכלית. רק אז, לטענתו, התברר לו כי הוגשה נגדו תביעת נזק, ואף כי נערך משפט שלם מאחורי גבו וללא ידיעתו. בקשתו המיידית לביטול פסק דין, אותה הגיש כשהוא לא מיוצג - כשלה, ולאחר שלוש שנים של שיתוק כלכלי, פנה האיש לעו"ד עמירם אלקובי, אשר הגיש בשמו בקשה מנומקת לביטול פסק הדין.

במסגרת בקשתו טען עו"ד אלקובי לשורה ארוכה של כשלים בתביעה המקורית של 'ש.שלמה רכב בע"מ', וביניהם ציון שני כבישים שונים לחלוטין שבהם התרחשה כביכול התאונה, האחד הסמוך לבאר שבע, והשני הסמוך לישוב מעלות תרשיחא שבצפון. בנוסף, חשף עוה"ד אלקובי את המסמך השמאות המקורי של התאונה. על פי מסמך זה, הרכב נפגע מפתיחת דלת המשאית עליה נהג התובע, ונגרמו לו נזקי פח בסך 3,600 שקלים בלבד. בתוספת עלויות של שכר שמאי, ירידת ערך הרכב ועלויות נוספות קבע השמאי כי הנזק הכללי לתובע עומד על כ-6,000 שקלים בלבד. "מדובר ללא ספק בבריונות של חברת ביטוח", אומר עו"ד אלקובי, "אם לנהג היה חמצן כלכלי הוא ודאי היה בוחר להתנהל מול חברת הביטוח עד למיצוי ההליכים המשפטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

עד כאן הצד של הנהג, אבל מתגובתה של חברת הביטוח להשתלשלות האירועים עולה כי ייתכן שגם התנהלותו הייתה בעייתית לאורך השנים. "הקבוצה מצרה על ההתנהלות של הנהג, הפועל במשך כעשור בחוסר תום לב באשר לחובותיו", מסרו בתגובה ופרסמו את גרסתם.

לדברי קבוצת שלמה, הנהג אכן היה מעורב בתאונת הדרכים, "בה נגרם באשמתו נזק בהיקף של אלפי שקלים לרכב של קבוצת שלמה". הוא התבקש לשלם את הסכום אותו קבע השמאי בסך 6,000 שקל. "משלא התקבל כל מענה מצידו, נאלצנו לנקוט בהליכים משפטיים מהם התחמק אמסלם במשך שנים".

בחברה המתינו והמתינו ולבסוף הגישו את התביעה. ומה בדבר הקנס המוגזם? בקבוצת שלמה לא חולקים על כך שהסכום האמיתי עמד על 6,000 שקלים, אולם מתנגדים לשימוש במילה "בריונות" ולטענה כי פעלו בשיטת מצליח: "לאחר שנים ללא מענה מצד הנהג, הוגשה בקשה לביטול פסק הדין שניתן לטובת קבוצת שלמה, במסגרתה התגלתה טעות הקלדה שנעשתה בתום לב במסמכי התביעה המקורית. קבוצת שלמה תיקנה באופן מידי את סכום התביעה כך שיעמוד על סך 6,000 שקל, כפי שנקבע בדוח השמאי שהוגש בתביעה המקורית".

בחברת הביטוח אף מגדילים וטוענים כי למרות הסחבת הלכו לקראת הנתבע: "לאחר ביטול פסק הדין, נחתם הסכם פשרה מוסכם בין הצדדים, במסגרתו ויתרה שלמה על הוצאות ביטול פסק הדין ואף ניתנה הנחה נוספת של 10% מהסכום המתוקן בסך 6,000 שקל ופריסת חוב נוחה של 8 תשלומים".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully