וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר של שופרסל אחרי עידן אלשטיין: יקי ודמני

שני מוזס

19.10.2020 / 20:29

מי שהיה בעבר מנכ"ל אמ"צ, אפריקה תעשיות וקופיקס נבחר הערב על ידי דירקטוריון שופרסל לתפקיד היו"ר. שופרסל היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל המנוהלת על ידי המנכ"ל הדומיננטי איציק אברכהן ואין לה גרעין שליטה

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה יקי ודמני בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
חילופי יו"ר ראשונים. ודמני/אורי לנץ

שנתיים אחרי שסיים את תפקידו כמנכ"ל קופיקס, יקי ודמני חוזר לענף הקמעונאות בדלת הראשית ומתמנה ליו"ר שופרסל. שופרסל מעדכנת הערב (ב') כי דירקטוריון החברה החליט לאמץ את המלצות הוועדה ולאשר את מינויו של יקי ודמני ליו"ר הדירקטוריון ולדירקטור לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי.

היו"ר הנוכחי, מאוריסיו ביאור, יסיים את תפקידו כיו"ר וכדירקטור בחברה. דירקטור נוסף שמצטרף לדירקטוריון שופרסל במקום הנציגים שסיימו לאחרונה את תפקידם הוא יואב שלוש. בבורסת השמות לתפקיד היו"ר הוזכרו גם יפתח רון טל, רוני קוברובסקי ורון הדסי.

מדובר בחילופי יו"ר ראשונים מאז ההיפרדות ההיסטורית של שופרסל מקונצרן אי.די.בי לפני מספר חודשים. אז, דסק"ש עוד הייתה חלק מאי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין (עוד כשזה החזיק באי.די.בי). בעקבות מהלך זה הפכה שופרסל לחברה ללא גרעין שליטה.

כעת ודמני יחזור לתחום הקמעונאות שבו עסק במשך שנים רבות וממנו לקח הפסקה של כשנתיים. בתפקידו האחרון בתחום הקמעונאות שימש יקי ודמני כמנכ"ל קופיקס למשך שמונה חודשים. לתפקיד זה מונה ודמני על ידי אבי כץ, מייסד קופיקס, והוא עזב את החברה לאחר שרמי לוי רכש כ-20% ממניותיה, ובהמשך השתלט עליה. לפני כשנה הצטרף ודמני לדירקטוריון חברת החשמל.

ודמני כיהן בעבר כמנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל בשנים 2016-2017, כמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה בשנים 2007-2014, כמנכ"ל רשת אייס, כמנכ"ל טמפו וכסמנכ"ל המכירות והלוגיסטיקה של עלית. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות התמודד ודמני על ראשות העיר רעננה, ושימש כחבר מועצה ומשנה לראש העיר.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. סיון פרג',
מקווה ליו"ר שיעניק המשכיות וזרימה איכותית. אברכהן/סיון פרג'

המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר והשיווק ביקש לסיים את תפקידו

שופרסל היא קבוצת המזון הגדולה בישראל, אשר מנוהלת בתשע השנים האחרונות על המנכ"ל הדומיננטי איציק אברכהן והיא נסחרת לפי שווי של 6.4 מיליארד שקל. בסוף השבוע אמר מנכ"ל שופרסל בראיון לדה מרקר בהתייחס לסוגיה: "נשאלת השאלה מה עדיף לשופרסל - הדומיננטיות או הבנה בעולמות דוגמת קמעונות, פיננסים וטכנולוגיה.

"אם אני אמצא יו"ר שיכול לתרום לי באחת מהרמות הללו, אז זה טוב יותר לשופרסל ולא משנה לי כמה הוא דומיננטי או נוח ברמה האישית". בהתייחס לשאלה האם יישאר בתפקיד תחת כל יו"ר שיבחר השיב אברכהן: "אני מקווה שהבחירה תהיה כזו שתייצר המשכיות וזרימה איכותית בין הדירקטוריון לשופרסל. אם היא תהיה כזו, אני אשאר".

בתוך כך נציין כי אתמול עדכנה שופרסל כי המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר והשיווק של החברה, אורי קילשטיין, ביקש לסיים את תפקידו. היום התברר כי הוא צפוי לעבור בתחילת השנה לנהל את קניוני עזריאלי במקומו של ארנון תורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully