וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נייקי: ויזל מסתער גם על החנויות של פוט לוקר באירופה

שני מוזס

19.10.2020 / 21:30

קבוצת קמעונאות האופנה שבשליטת הראל ויזל חתמה על הסכם שותפות עם קמעונאית הספורט הבינלאומית להקמת עשרות חנויות של הרשת לפחות בשש מדינות. היקף ההשקעה של הקבוצה בפעילות מוערך בכ-35 מיליון שקל בשלוש השנים הראשונות

הראל ויזל. דימה טליאנסקי,
חושב בגדול. ויזל/דימה טליאנסקי

פוקס רוצה להפוך למעצמת חנויות ספורט עולמית וחוברת לקמעונאית מוצרי הספורט פוט לוקר (Foot Locker) כדי לפתוח עשרות חנויות באירופה. החברה שבשליטת הראל ויזל חתמה על הסכם במסגרתו תהפוך לשותפה של פוט לוקר באירופה באמצעות החברה הבת ריטיילורס. לשם כך פוקס חוברת לפוט לוקר ותקים חברה משותפת בשליטת פוט לוקר (51%), בה תחזיק 49% באמצעות חברת ריטיילורס.

חברת ריטיילורס נמצאת בשליטת פוקס (82.57%), ושותפים בה גם זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לאומי פרטנרס (10.1%), דובי שנידמן באמצעות שנידמן החזקות (7.33%).

תחת החברה המשותפת של ריטיילורס ופוט לוקר צפויות לפתוח בתוך חמש שנים לפחות 55 חנויות. בהסכם נקבע כי ריטיילורס ופוט לוקר ישקיעו יחד בחברה המשותפת סכום כולל של עד 20 מיליון דולר, לפי חלקן היחסי בהחזקות בה. פוקס מציינת כי חלקה של ריטיילורס בעלות ההשקעה וההשקעות בהון החוזר הצפויות בפעילות במהלך שלוש השנים הראשונות מוערך בכ-35 מיליון שקל.

מדובר בצעד משמעותי עבור קבוצת פוקס אשר עד היום שמשה כזכיינית של נייקי ופוט לוקר, וכעת תהפוך למעשה לא לזכיינית כי אם שותפה של ממש עם פוט לוקר העולמית.

חנות פוט לוקר בארה"ב. Creative Commons
פעילות ענפה במזרח אירופה. פוט לוקר/Creative Commons

החברה המשותפת תפעיל חנויות תחת המותג פוט לוקר בפולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה, אוקראינה וקרואטיה. כמו כן, פוט לוקר תעביר לחברה המשותפת חברה בפולין וחברה נוספת בהונגריה הכוללות שבע חנויות של פוטר לוקר במדינות אלו.

תחת החברה המשותפת, תהנה פוקס מבלעדיות בהפעלת חנויות המותג בטריטוריות הללו. זאת, בכפוף לעמידה במספר מינימלי של חנויות החל מסוף השנה החמישית. המספר המינימלי עומד על 55 חנויות בכלל הטריטוריות המדוברות, כשבנוסף הוגדר מספר מינימלי לחנויות ביחס לכל מדינה.

החברה המשותפת תהיה ראשית לאחר שנה מפתיחה או רכישה של חנות בכל מדינה, להקים אתר אונליין ייעודי לאותה מדינה, או להפעיל אתר מקוון קיים של פוט לוקר באותה המדינה.

תקופת ההסכם עם פוט לוקר היא לתקופה של עשור, והוא יוארך באופן אוטומטי לתקופות נוספות של עשר שנים כל אחת, אלא אם פוט לוקר תחליט שלא להאריך את ההסכם בכפוף להודעה מוקדמת. במקרה שלא יוארך הסכם, פוט לוקר תרכוש את חלקה של ריטיילורס בחברה המשותפת, בהתאם למנגנון הערכת שווי על ידי מעריך שווי חיצוני או לפי מכפיל על הרווח הנקי.

עוד מעדכנת פוקס, כי במסגרת הסכמים קיימים בין הצדדים יש התחייבות של ריטיילורס ושלה לאי תחרות בפוט לוקר. אף על פי כן, מציינת פוקס, פעילותה של ריטיילורס ברשת דרים ספורט בישראל, ופעילותה של ריטיילורס בקנדה (באמצעות חנויות נייקי) הוחרגו מההתחייבות הזו. בנוסף, גם הפעילות המשותפת שלה תחת המותג נייקי, והפעלת חנויות מותג זה הוחרגו מההתחייבות לאי תחרות.

מדובר בהסכם שני עליו חותמת פוקס עם שחקנית בינלאומית בתחום הספורט. בפברואר השנה דיווחה פוקס כי היא חתמה על הסכמים שיאפשרו לה להיות הזכיינית של מותג הספורט נייקי בכ-14 מדינות באירופה ולהקים בהן עשרות חנויות. היקף ההשקעה הכולל של הקבוצה בפעילות זו הוערך בכ-110 מיליון שקל בשלוש השנים הראשונות.

קבוצת פוקס, באמצעות ריטיילורס, הינה הזכיינית של נייקי ופוט לוקר בישראל ומפעילה תחת המותגים הללו קרוב ל-80 חנויות.

  • עוד באותו נושא:
  • הראל ויזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully