וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים לפנסיה שלכם? כנראה שאין באמת סיבה

20.10.2020 / 9:59

מסקר שנערך ע"י Mercer, אחד מגופי ניהול ההשקעות המובילים בעולם, עולה כי ישראל מדורגת במקום השלישי מיד אחרי הולנד ודנמרק לפי קריטריונים של אפקטיביות המערכת ואמון המערכת

בווידאו: רה"מ קורא לראשי הציבור לקיים את הכללים/צילום: לע"מ

Mercer, מגופי היעוץ המובילים בעולם, מפרסמת היום (שלישי) את תוצאות סקר מדד הפנסיה העולמי לשנת 2020. השנה, לראשונה, נכללה ישראל בסקר המשווה בין 39 מערכות פנסיה במדינות שונות ומכסה כמעט שני שלישים מאוכלוסיית העולם.

תוצאות הסקר מראות כי מערכת הפנסיה בישראל דורגה במקום השלישי, מיד אחרי עם הולנד ודנמרק, כאשר היא מקדימה מדינות אחרות בעולם כגון ארה"ב, בריטניה, גרמניה, סינגפור ועוד.

הדירוג הגבוה ממנו נהנית ישראל נובע בשל יכולתה של המערכת לספק יתרונות בני קיימא עבור החוסכים, לצד רגולציה חזקה והגנה על החוסכים. מערכת האכיפה והרגולטורים השונים בישראל קיבלו ציונים גבוהים על הפיקוח ההדוק וההנחיות בנוגע למסירת מידע ושקיפות. עוד עלה מהסקר, כי רמת המינימום להפרשה לקרן פנסיה בישראל גבוהה יחסית למדינות שנבדקו בסקר וששיעור החוסכים מהאוכלוסייה העובדת עומד על כמעט 80% עם השתתפות גבוהה יחסית בכוח העבודה בגילאים מבוגרים יותר.

הדו"ח מציג גם המלצות לשיפור במערכת הפנסיה בישראל. ההצעה לשיפור מתמקדת בשני היבטים עיקריים: הקטנת החוב הממשלתי כאחוז מהתמ"ג בקרנות הפנסיה ויצירת מנגנוני הגנה נוספים במקרה של ניהול כושל מצד הגופים המנהלים.

סקר איכות פנסיה של Mercer. יחצ,
סקר איכות פנסיה של Mercer/יחצ

המדד נערך ע"י חברת Mercer, הנחשבת לאחד מגופי הייעוץ וניהול נכסים מהגדולים והמובילים בעולם עם 17 טריליון דולר נכסים מנוהלים ומיועצים, 25,000 עובדים ונוכחות ב-130 מדינות אשר משרתים בעיקר ממשלות וגופים מוסדיים ברחבי העולם. החברה נסחרת ב-NYSE לפי שווי שוק של 58 מילארד דולר (MMC) והכנסות של כ-17 מיליארד דולר בשנה.

המדד חושב על ידי ציון שניתן לכל מערכת פנסיה בכל מדינה על בסיס 50 שאלות שונות, תוך שקלול המשקף את חשיבותן. השאלות רוכזו סביב 3 מדדי משנה עיקריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נאותות - אילו יתרונות יכול האזרח לצפות לקבל ממערכת הפנסיה במדינה שלו?
קיימות - האם המערכת יכולה להמשיך לשמר את היתרונות הללו בעתיד?
אמון המערכת - האם ניתן לסמוך על המערכת?

הציון הכללי לכל מדינה שוקלל כך: 40% סעיף נאותות, מתוך הכרה בחשיבותה ואחריותה של כל מדינה, 35% מהציון הורכב מסעיף קיימות ו- 25% מהציון התייחס לתוצאות השאלות בגין האמון במערכת. כל שאלה קיבלה ציון משוקלל הנע בין 1-10 וסעיפי הנאותות קיבלו משקל גבוה יותר על מנת לתת ביטוי להתנהלות המדינה.

50% מהנתונים בנוגע למערכת הפנסיה בישראל נאספו מנתונים המגיעים ממקורות בינלאומיים שמפורסמים בעולם, כגון: דוחות הפנסיה של ה- OECD, הבנק העולמי והאו"ם. המחצית השנייה הושלמה על ידי יועצי Mercer והשותפים בכל מדינה, ואז נותחו שוב על ידי צוות Mercer.

פיונה דנסייר, המטפלת בצמיחת השווקים ב-Mercer, מסרה: "אני מברכת את ישראל על הופעתה הראשונה בסקר והגעתה לאחד משלושת המקומות הראשונים. התוצאות החזקות שעולות מן הסקר יועילו לכלל אזרחי ישראל. משבר הקורונה הראה ביתר שאת כי על הממשלות לבחון את נקודות החוזק והחולשה של מערכותיהן כדי להבטיח תוצאות טובות יותר לטווח הארוך לפנסיונרים. ישראל בהחלט יכולה להיות מעודדת מהמיקום הגבוה שלה בדרוג המדינות אך תמיד יש מקום לשיפור".

איציק קבסה, מנכ"ל מיטב דש שווקים גלובליים, השותף של Mercer בישראל, מסר: "אנחנו מודים ל-Mercer על צירופה של ישראל לדירוג העולמי ועל תמיכתם של אנשי המקצוע במתן פתרונות השקעה לגופים המוסדיים בישראל. הרפורמות המבניות שנעשו בשנים האחרונות בתחום החיסכון הפנסיוני, לרבות חוק פנסיה חובה, פנסיית ברירת מחדל, פנסיית חובה לעצמאים ועוד, תמכו בכך שמערכת הפנסיה בישראל דורגה באחד משלושת המקומות הראשונים. אנחנו במיטב דש ממשיכים לפעול במטרה להביא לישראל גופי השקעה גלובליים מהשורה הראשונה ולחשוף את המשקיעים המקומיים לפתרונות השקעה מובילים".

פיונה דנסייר. יחצ,
"ישראל יכולה להיות מעודדת". פיונה דנסייר/יחצ

ההשפעה של נגיף הקורונה על עתיד החיסכון הפנסיוני

ההשפעה של נגיף הקורונה רחבה בהרבה מההשלכות הבריאותיות בלבד. ישנן השפעות כלכליות ארוכות טווח המשפיעות על ענפי פעילות, שיעורי ריבית ותשואות על השקעות עתידיות. בנוסף, רמת החוב הממשלתית גדלה במדינות רבות בעקבות נגיף הקורונה. חוב זה עשוי להגביל את יכולתן של ממשלות לתמוך באוכלוסיות המבוגרות שלהן, באמצעות הגדלת פנסיה או באמצעות מתן שירותים אחרים.

משבר הקורונה אף הגדיל את אי השוויון בין המינים בהפרשות לפנסיה. עוד לפני שהמשבר שיבש כלכלות ברחבי העולם, נשים רבות התמודדו עם חסכונות לפרישה נמוכים יותר מגברים. כעת, פער זה צפוי להתרחב במערכות פנסיה רבות, בעיקר במגזרים שבהם הייצוג הנשי הוא יותר ממחצית כוח העבודה, כגון: שירותי אירוח ומזון.

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully