וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה לקורונה: רשתות חברתיות

20.10.2020 / 12:07

הרשתות החברתיות הן הכלי הכי חשוב לחברות בימי הקורונה. איך משתמשים בהן נכון, כיצד מתמרנים בין רשת אחת לאחרת ועל איזו טעות אסור לחזור? שאלנו כמה מנהלים וחזרנו עם תשובות

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו כבר יותר מעשור. גם עסקים הבינו שהם פשוט לא יכולים בלעדיהם, ובתקופת הקורונה זה רק התעצם. פנינו למספר מנהלים ובדקנו איתם כיצד השתמשו ברשתות כדי לצלוח את חצי השנה המאתגרת שהייתה ולקבל מהם תובנות לגבי התנהלות במדיה בזמן משבר.

מיכל רביב. דימה טליאנסקי,
מיכל רביב, סמנכ"לית שיווק ושירות לקוחות TERMINAL X/דימה טליאנסקי

מתי הבנתם שהרשתות החברתיות הן מקור צמיחה?

"מהיום הראשון של Terminal X ניסינו להבין איך הופכים את הרשתות החברתיות למקור צמיחה, ולא רק חלון ראווה מיתוגי. הדרך הייתה רוויה באין ספור ניסיונות וכישלונות, לעיתים חשבנו שכנראה אין שם הכנסות, עד שמצאנו מה באמת עובד. היום אנחנו יודעים להגיד בוודאות שהרשתות החברתיות הן לא רק מקור לצמיחה, אלא אחד מהמקורות המרכזיים ליצירת הכנסות".

איך אתם מתעמתים עם השינויים והמעברים מרשת לרשת?

"הדרך היחידה ללמוד איך רשת עובדת הוא לצלול לתוכה, להתחיל להפעיל אותה ולהגדיר תקציב 'לימודים' על מנת שנוכל לפצח אותה ולהבין איך היא עובדת. השיטה היא פשוטה. לא להתייאש ולא להפסיק לנסות. לדוגמא באינסטגרם של Terminal X שעומד היום על מעל ל-200 אלף עוקבים ומהווה ערוץ הכנסה משמעותי, לקח לנו יותר משנתיים להבין בדיוק איך עושים את זה נכון. בימים אלו אנחנו לומדים את פלטפורמת הטיקטוק, זוהי פלטפורמה יחסית חדשה שצוברת תאוצה יותר ויותר במיוחד בקרב הקהל הצעיר. האתגר הוא שההפעלה שלה שונה משל הרשתות הקיימות וכי המערכות הפרסומיות בתוכה עוד בחיתולים. אנחנו כבר למעלה מחצי שנה מנסים ללמוד מה הדרך הטובה ביותר לקידום, ובטוחים שנפצח את התשובה בדומה להצלחתנו באינסטגרם".

מהו המקור החזק ביותר שלכם בין הרשתות?

"נכון להיום ל-Terminal x יש שני עמודי אינסטגרם מובילים - עמוד למבוגרים ועמוד להורים לילדים. בשני העמודים הללו קיימות פעילויות תוכן, שיתופי פעולה, פעילות משפיענים ועבודת אפיליאציה. העבודה הקשה שלנו בערוץ הזה הפכה למשתלמת, וכיום זוהי הרשת המרכזית בהכנסות האורגניות שלנו מבין כל הרשתות. נכון להיום סטורי אורגני יכול להגיע לחשיפה של 90 אלף איש. ומהלך שיווקי חזק באינסטגרם יכול להביא לבין 30-60 אחוזים של קהל יעד חדש. נקודה מעניינת נוספת היא הפייסבוק. השינויים באלגוריתם של פייסבוק בשנים האחרונות גרמו למפרסמים להפסיק את הפעילות האורגנית ברשת, ולהשקיע בעיקר בתקציב פרפורמנס. למרות זאת, אנחנו מזהים מגמה מעניינת של קבוצות חזקות המופעלות על ידי אנשים אמתיים אשר ממליצים על מוצרים או חוויות שונות והם אמינים יותר מכל פרסומות. הדרך להיכנס לקבוצות הללו וליהנות מהשיח בהן, הוא להשקיע במוצר, בשירות ובמחיר הטוב ביותר. ברגע שמפרסמים ישקיעו את הזמן בלייצר חווית שונה ויוצאת דופן ללקוחות שלהם השיח יגיע מעצמו".

מה הדבר הבא בתחום?

"ראשית טיקטוק, זאת הפלטפורמה הכי חמה היום, שעדיין לא לגמרי ברור כיצד ממנפים אותה לערוץ הכנסות. דבר נוסף הוא מגמה שבה רשתות החברתיות מקדמות פלטפורמת מכירה ישירות בתוכן. אינסטגרם בימים אלו הצהירה על פתיחת פעילות מכירה בתוך הפלטפורמה שלה. כלומר, לא צריך לעבור לאתר המפרסם, אפשר ישירות לרכוש מהאינסטגרם. זוהי רעידת אדמה לכל מחזיקי החנויות, וידרוש מכולם בניית אסטרטגיה מתאימה".

איפה אתם מרגישים שלא עשיתם בעבר עבודה מספיק טובה? על מה אתם יכולים להצביע ולהגיד "נכשלנו"?

"צריך לעשות הרבה טעויות כדי לנצח את המשחק בטווח הארוך. אם בשבוע עבודה של איקומרס שמגלם מאות פעולות שיווקיות, לא אמרתי לפחות פעמיים שעשיתי טעות, זה היה שבוע לא טוב. על כל 10 הצלחות יש לפחות טעות אחת. ברשתות החברתיות הטעות הגדולה ביותר שלנו הייתה בתחילת הדרך בה חשבנו שהאינסטגרם זה עוד ערוץ שיווקי להעביר בו מסרים פרסומים כמו בכל הערוצים האחרים. לקח לנו זמן להבין שהקהל מצפה לפגוש אנשים אמתיים החווים את המותג, ולא את המותג מספר את הסיפור של עצמו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צחי לנגר, סמנכ"ל שיווק "לתת"

צחי לנגר. שלומי מזרחי,
צחי לנגר/שלומי מזרחי

מתי הבנתם שהרשתות החברתיות הן מקור צמיחה?

"בשנת 2009הקמנו את עמוד הפייסבוק של לתת על רקע הרצון שלנו להנגיש את העשייה של לתת לכמה שיותר אנשים ולהוות ערוץ ישיר בין הציבור לארגון. לאורך השנים העמוד צבר תאוצה והגענו לקרוב ל-60,000 אנשים שהמחויבות שלהם ללתת ותמיכתם בפעילות הארגונית יוצרים ממש קהילה שלתת יכולה לסמוך עלייה ולהתגאות בה. הפייסבוק והאינסטגרם שלנו הם מקור נהדר לגיוס מתנדבים ובמה מעולה לדווח על הפעילות הענפה של הארגון במיוחד בתקופה מאתגרת זאת".

איך אתם מתעמתים עם השינויים והמעברים מרשת לרשת?

"אנחנו נמצאים בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין וביוטיוב. בכל אחת מהרשתות יש קהל קצת שונה ואנחנו מתאימים את התכנים בהתאם לאופי הרשת החברתית. על רקע משבר הקורונה חלה בפייסבוק ובאינסטגרם עלייה בכמות המעורבות של הגולשים, במיוחד של פניות להתנדבות ולסיוע. מציאות זו מצריכה מהארגון היענות מהירה".

מהו המקור החזק ביותר שלכם בין הרשתות?

"ללא ספק עמוד הפייסבוק שלנו שמפגיש בין קשת של אנשים: מתנדבים, תורמים ונתמכי סיוע. חשוב לנו מאוד שכל מי שיגיע לעמודים שלנו יקבל ישר הצצה לעשייה של לתת. בעמוד אנחנו משתפים מגוון רחב של פוסטים וסרטונים שחושפים את פעילות הארגון ומעודדים הנעה לפעולה ברמת ההתנדבות והתרומה. במקביל האינסטגרם שלנו זוכה לפופולריות גדולה בשנתיים האחרונות. בכל הפלטפורמות יש קבוצה גדולה של אנשים שמחוברים מאוד לעשייה של הארגון, שמתעניינים, משתפים את התכנים, שואלים שאלות ורוצים לקחת חלק".

מה הדבר הבא בתחום?

"העולם נע יותר ויותר לעולם מבוסס דאטה במטרה לטרגט טוב יותר, למפות ולהבין טוב יותר את הבעיות ולייצר פתרונות מותאמים אישית פר בן אדם, פר מקרה. כמו כן, אנחנו חושבים שהשימוש באוטומציה שיווקית שנמצא כבר כיום במגמת עלייה, ילך ויתעצם בצורה משמעותית גם בקרב חברות וארגונים קטנים ובינוניים שכיום כמעט ולא עושים שימוש באוטומציה".

איפה אתם מרגישים שלא עשיתם בעבר עבודה מספיק טובה? על מה אתם יכולים להצביע ולהגיד "נכשלנו"?

"אנחנו נמצאים בלמידה מתמדת ובוחנים תמיד את הביצועים של הפעילות הדיגיטלית שלנו במטרה להשתפר וללמוד".

אפרת נקיבלי, סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק פריוריטי

אפרת נקבילי. עומר מירון,
אפרת נקיבלי/עומר מירון

מתי הבנתם שהרשתות החברתיות הן מקור צמיחה?

"המשמעות המרכזית של שימוש ברשתות חברתיות עבורנו, היא שהן נותנות לנו את האפשרות לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים בצורה מיידית ואינטראקטיבית (בהתאם לפלטפורמות השונות - LinkedIn, פייסבוק, You tube, WhatsApp ועוד). ברגע שהבנו שבאמצעותן ניתן לקבל לידים איכותיים, לפנות לקהלים ממוקדים ולקבל פידבקים באופן ישיר ומיידי, הבנו שמדובר בכלי מרכזי ובמנוף לצמיחה כלכלית ועסקית. הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממערך השיווק וה- Costumer Success בארגון, ואף ממערך גיוס העובדים שלנו".

איך אתם מתעמתים עם השינויים והמעברים מרשת לרשת?

"קהל החברים שלנו בעמודים ברשתות החברתיות הוא קהל יחסית יציב. אנחנו לא רואים מיגרציה מלינקדאין למשל, לפלטפורמות אחרות. זה לא כמו שיווק לנוער שזז מאינסטגרם לטיקטוק ולדבר החם הבא. בנוסף, אנו פועלים בכמה רשתות במקביל, דואגים להיות מגוונים ולהתאים את המסרים שיתאימו לקהל הנמצא בהן. עם זאת, מאחר ופריוריטי היא חברה בינלאומית אנו בהחלט מתמודדים עם אתגרים דוגמת סוג התכנים, השפה והסגנון שיעלו לעמודים הגלובליים שלנו. אנו בוחנים תמידית מתי כדאי להעלות תכנים גלובליים ומתי לוקאליים, כאשר בראש מעייננו מצד אחד הרצון לעניין את הקורא ולהציג לו תכנים איכותיים הרלוונטיים לו, ומצד שני לייצר אחידות ואיזון במסרים. בהקשר זה אנחנו דואגים למשל שב- LinkedIn יעלה תוכן מקצועי ועסקי בעוד שבפייסבוק יעלה תוכן מגוון יותר הכולל גם תכנים חברתיים "רכים" כמו פעילויות עובדים, ברכות לחגים ואנו דואגים לתקשורת אישית יותר עם העוקבים, שתצליח לעורר מעורבות ודיונים".

מהו המקור החזק ביותר שלכם בין הרשתות?

LinkedIn" היא פלטפורמה מרכזית בארגוני B2B, היא מוכיחה לנו יום יום את הכח שלה בעולם העסקי ולכן חשוב לנו להיות דווקא שם, ובאופן מדויק ביותר. אנחנו משתמשים בה כמקור מידע על ארגונים ואנשי עסקים, ליצירת קשרי עבודה ולפנייה ממוקדת לקהל עסקי, שבעיני זה גם כוחה המרכזי. להפתעתי גם פייסבוק, שבעבר נחשבה לרשת חברתית לניהול קשרים חברתיים בלבד, כבר מזמן איננה כזו ומשרתת אותנו במגוון אופנים, ביניהם חשיפה לקהלים מגוונים ורחבים באמצעות קמפיינים שיווקיים ויצירת שיח ודיונים עם לקוחות, לקוחות פוטנציאלים, וגם עם עובדי החברה - עובדה שמעידה על המעורבות הכללית שלהם בנעשה בארגון".

מה הדבר הבא בתחום?

"בעבר כשהתקבל מידע ברשתות החברתיות של הארגון על לידים, קמפיינים או פניות, היה צריך 'לטפל' בו ידנית (באמצעות קבצי אקסל, מיילים וכו.), להעבירו לגורם הרלוונטי בארגון או לנתחו. ניתוח מידע התאפשר רק באותה פלטפורמה ולא בסנכרון עם אחרות, מה שהכביד על תהליך זרימת המידע ופעמים רבות הוא לא היה מספיק מהיר ויעיל. עם התפתחות טכנולוגיות משלימות, ביניהן מערכות של שיווק אוטומטי, מערכות פרסום וכמובן אינטגרציה עם מערכת ניהול המידע הארגוני Priority ERP, מתקיים סנכרון מידע בזמן אמת, המאפשר לנו לנהל ולנתח בצורה יעילה יותר את הקמפיינים וההזדמנויות שלנו וממקסם את יכולות העבודה עם הרשתות החברתיות ואת ההצלחות המושגות כתוצאה מעבודה איתן".

איפה אתם מרגישים שלא עשיתם בעבר עבודה מספיק טובה? על מה אתם יכולים להצביע ולהגיד "נכשלנו"?

"הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר וכמו שתיארתי קודם, גם כלי השיווק המאפשרים לסנכרן בין פלטפורמות בצורה מתוחכמת יותר, לדוגמא, Buying intent. אין ספק שאת הדבר הבא בעולם הרשתות החברתיות אנו צפויים לראות ממש בקרוב. במציאות של העולם המערבי יש מספר מאוד קטן של רשתות חברתיות חזקות ומשפיעות שהפכו למקור ידע וצמיחה של ארגונים וחברות. אבל הדור הבא עומל על "הדבר הבא" והוא עלול להיות שונה מאוד ממה שהתרגלנו אליו - פייסבוק, אינסטגרם, LinkedIn וטוויטר. מה שבטוח זה שברגע שה"דבר הבא" יגיע, אנחנו נהיה שם".

מעיין יחבס, מייסד ומנכ"ל משרד הפרסום הדיגיטלי My Social

מעיין יחבס. גיל חיון,
מעיין יחבס/גיל חיון

מתי הבנתם שהרשתות החברתיות הן מקור צמיחה?

"כל יום מבין זאת מחדש. ראיתי מותגים שצומחים מתוך הרשת החברתית, וכמוהם גם לא מעט אנשים. בעידן בו יש סביבנו אמנים צעירים בגילאי העשרה שמחזיקים ברשתות חברתיות עם מאות אלפי עוקבים, אני מבין שהרשת החברתית היא בסיס עיקרי לצמיחה שלהם. כישרונות צעירים תמיד היו כאן, אבל כיום יש כל כך הרבה חשיפה ברשתות החברתיות שמאפשרות לאנשים רבים להפגין את הכישרון שלהם ולפתח קהילה אדוקה של מעריצים. באותו האופן, גם מותגים שמבינים היטב את הקהל שלהם ומייצרים עבורו תוכן מתאים, מייצרים קהילה אדוקה ונאמנה. בסגר הראשון, היינו צריכים לחשוב מהר וחכם עם רשת "גולדה", ולהבין איך אנחנו מתרגמים את פעילות המותג בשטח לפעילות אונליין. זה התחיל מאתגר שמבקש מהגולשים לנסות ולשחזר את רוטב הבייגלה המלוח (אחד מסימני ההיכר של הרשת), שהביא מאות תיוגים של גולשים ביום, המשיך בפתקים אישיים עם הקדשות אישיות שצירפנו לכל משלוח שיצא מהרשת וגרם ללקוחות הקצה לצלם ולתייג אותנו, והסתיים עם שיתוף פעולה מקורי ומפתיע שיצרנו בין החטיפים של שטראוס לגולדה עם 3 טעמי גלידה חדשים הממשיכים את המגמה של מתוק ומלוח, טעמים שהושקו ברשתות החברתיות, ויצרו טירוף של תיוגים בלתי פוסקים בכל הרשתות החברתיות. האם זה מוכר? כן, והמון!"

איך אתם מתעמתים עם השינויים והמעברים מרשת לרשת?

"נכון שריבוי הרשתות החברתיות כיום מצריך מאיתנו ידע נרחב בכלים שלעתים מושקים במפתיע. כשאנחנו מתעוררים לפיצ'ר חדש בסטורי, אנחנו לומדים אותו מהר, כדי שהמותגים שלנו יעשו בו שימוש ראשונים. המטרה שלנו היא להוביל אותם להיות המתקדמים ביותר ברמה הטכנולוגית, וכחלק מזה עליהם להיות הראשונים לאמץ כל שינוי וכל פיצ'ר חדש ברשת החברתית. כשהייתי חלק מצוות ההקמה של מחלקת המשפיענים של אדידס, היינו שולחים לידוענים תיקים עם מוצרים תמורת תמונות שיעלו בעמוד האינסטגרם שלהם, היינו ממש חלוצים בתחומנו. אני זוכר את היום שהסתכלנו על פרופיל האינסטגרם של נטע אלחמיסטר והימרנו על כך שהיא הולכת להיות חזקה באינסטגרם. לא תיארנו לעצמנו עד כמה. הסוכנויות של אותם ידוענים לא ידעו איך לאכול את שיטת השיווק החדשה - האם העובדה שאותם סלבס מצטלמים ומעלים תוכן שיווקי זה קמפיין פרסומי? זה קמפיין שהם היו צריכים להוציא עליו הצעת מחיר? האם ראוי שיקבלו על זה עמלה? עם הזמן, כל המושגים הללו הוטמעו בתקשורת היומיומית שלנו מול סוכניויות. היום עמודי הסלבס בסושיאל הן פלטפורמה שיווקית לכל דבר, ו-99% מהתוכן שנראה שם קרוב לוודאי מומן על ידי גורם זה או אחר".

מהו המקור החזק ביותר שלכם בין הרשתות?

"לכל רשת חברתית היופי שלה. יש מותגים שהייתי ממליץ להם להישאר בפייסבוק על אף שלא מעט נוטים להספיד אותה. אינסטגרם כמובן בצמיחה מטורפת בשנים האחרונות, ולפעמים נראה שאנחנו חווים רגעים מסוימים בחיים מתוך ההנחה של איך הם ייראו באינסטגרם. אחרונה, חביבה ובהחלט ממירה לתוצאות היא הילדה הסוררת טיק טוק, שלקחה את כל מה שאנחנו, אנשי התוכן הכתוב או המצולם, ידענו להתמודד איתו והוסיפה כל כך הרבה פיצ'רים חדשים. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בבחירה שלכם באילו רשתות חברתיות להפעיל פרופיל עסקי למותגים שלכם, היא מיהו קהל היעד, משם הדרך לתשובה קצרה ומהירה.

מה הדבר הבא בתחום?

1. "נכון לכרגע טיק טוק מסתמנת כפלטפורמה שיווקית חזקה מאוד. איך אנחנו יודעים לסמן רשת חברתית ככזו? טיק טוק מאפשרת לנו באמצעות תוכן טוב ואיכותי להגיע לחשיפה משמעותית גם מבלי שנצטרך להוציא שקל; חלומו של כל מותג. הפרופיל של רשת "גולדה" בטיק טוק הוא דוגמה מצוינת לכך, זו הפכה להיות אחת מפלטפורמות השיווק העיקריות שלנו כשראינו את הפוטנציאל המטורף שלה. היום, גם מבלי שפרסמנו שם בכסף, הצלחנו להגיע לעשרות ומאות אלפי צפיות עם תוכן שקרוב לוודאי היה מוצא את עצמו עולה לסטוריז ויורד לאחר 24 שעות, כשהשיא שלנו היה 1.3 מיליון צפיות לוידאו, מבלי כל מימון. יש חלום מתוק יותר?"

איפה אתם מרגישים שלא עשיתם בעבר עבודה מספיק טובה? על מה אתם יכולים להצביע ולהגיד "נכשלנו"?

"במהלך עשור שלם של ניהול קמפיינים והובלת מהלכים ברשתות החברתיות למדתי שהוויראליות הנכספת הזו שרבים מאיתנו מייחלים לה, לפעמים באה על חשבון קהלים שעלולים להיפגע מאותו פרסום. זכור לי היטב קמפיין שהעלינו בעבר לרשת אגאדיר, קמפיין סקסיסטי שכחלק מאסטרטגיית הקידום שלו שיווקנו אותו בעיקר לנשים מתוך הנחה שהן ישתפו ויגיבו, מה שככל הנראה יהפוך אותו לקמפיין ויראלי. אז נכון, הקמפיין כל כך הצליח שלא היינו צריכים לעשות שימוש בכל התקציבים שהקצנו לו מבעוד מועד, ועיקר החשיפה הייתה אורגנית בעקבות הוויראליות. הקמפיין מהר מאוד מצא את עצמו בכל הכותרות. ברמה השיווקית - עשינו את עבודתנו נאמנה, נשים לא היו קהל היעד של הקמפיין הזה, הן רק שגררו אותו לקהל היעד שסימנו בצאתנו לדרך - גברים, אבל זו טקטיקה פרובוקטיבית שהיום בראייה בוגרת אולי לא הייתי בוחר בה. לא יודע אם "נכשלתי" זו מילה מדויקת, כי עדיין הקמפיין הוכתר כקמפיין הויראלי ביותר לשנת 2015, אבל עדיין - אולי הייתי פועל היום אחרת".

מתן מה-אהבתי, יו"ר SHARE

מתן מה אהבנתי. נתי גולד,
מתן מה-אהבתי/נתי גולד

מתי הבנתם שהרשתות החברתיות הן מקור צמיחה?

"ההיכרות שלי עם רשתות חברתיות התחילה לפניהן. בעידן הפורומים של נענע תפוז וישראבלוג,
כאשר הבחנתי שפרופילים מסויימים נוטים לצבור יותר השפעה על הלך הרוח בקהילות שלהם מאשר פרופילים אחרים כשכל זה מתרחש בתוך מרחב וירטואלי שוויוני. את הפוטנציאל העסקי העצום שיש רשתות החברתיות עצמן ברמה הצרכנית הבנתי בתחילת 2014, כאשר אני וחבריי הקרובים נהגנו לדגום מסעדות חדשות מדי שבוע, בלי להיחשף אליהן במדיות מסורתיות. אלא אך ורק מתמונה יפה שמכר משותף שלנו פירסם מאותה מסעדה. לאחר ההבנה של השפעה עצומה זו על קבלת ההחלטות הצרכניות שלנו, אני ושותפי לשעבר גיא שלו, פיתחנו שיטת עבודה כדי לייצר מלאכותית את אפקט זה, באמצעות שליחה של יוצרי תוכן בעלי פרופילים חזקים ברשתות החברתיות למסעדות מסויימות, ותוך חודש יכולנו לראות עלייה במחזור. למשל, היינו מקדמים מנה מסויימת במסעדה, וחודש לאחר מכן רואים שההזמנות לאותה מנה צמחו ב33% לעומת מנות אחרות ששמרו על עלייה סולידית יותר במכירות".

איך אתם מתעמתים עם השינויים והמעברים מרשת לרשת?

"אנחנו לא מתעמתים עם השינויים אלא צומחים לתוכם. המטרה שלנו היא לזהות ראשונים את הרשת הצומחת הבאה, ללמוד ולמקצע את הצוותים שלנו בשימוש בה, ולאחר מכן לחבר את כל המרכיבים לשיטת העבודה: חיבור בין המותגים למשתמשים החזקים ביותר בפיד, עם תמיכה של מנוע הפרסום תוך היכרות עם האלגוריתם, והגעה לכמה שיותר מרחבים של כמה שיותר משתמשים".

מהו המקור החזק ביותר שלכם בין הרשתות?

"אינסטגרם ופייסבוק. אינסטגרם משתדלת להוות איזון בין כל הרשתות החברתיות ומכילה בתוכה את כל סוגי התכנים והקהילות. היא כבר מזמן לא רק פלטפורמה לתמונות יפות בפילטר אחיד. אנחנו אוהבים ליצור שם מהלכי תוכן בגלל כמות הפיצ'רים שפותחת בפנינו מבחר ענק של אסטרטגיות. כמובן שכל לקוח וקמפיין לגופו. בסופו של דבר אנחנו נתאים את הפלטפורמה לצרכי הקמפיין. וגם פייסבוק. הפייסבוק נשארה עדיין הפלטפורמה הגדולה בישראל ובמדינות בולטות רבות בעולם, מכיוון שהיא נגישה מאד לכל הגילאים- סטודנטים, צעירים, עיתונאים, הורים, בוגרים, סבים וסבתות, ומכיוון שהיא נגישה לתכנים רבים- פוליטיים, חברתיים, אישיים, ויראליים וכו'. הפייסבוק היא הפלטפורמה הנוחה ביותר לשימוש וכוללת פורטלים רבים מסביב לגלגל החיים".

מה הדבר הבא בתחום?

"זיהינו שני תהליכים מאד משמעותיים שעתידים להגיע ולהשפיע על פרסום עסקים רבים, אחד מהם קשור לנושא הLIVE סטרימינג אבל כרגע אנחנו לא יכולים להרחיב, צריך לשמור קצת על סודות המקצוע. התהליך השני הוא צמיחת 'אפליקציות על' שמייתרות את השימוש באפליקציות רבות. כפי שציינתי, אנחנו צומחים לתוך השינויים האלה ועוקבים אחרי כל שינוי בהרגלי הצריכה ברשתות החברתיות".

איפה אתם מרגישים שלא עשיתם בעבר עבודה מספיק טובה? על מה אתם יכולים להצביע ולהגיד "נכשלנו"?

"חושב שהיינו הראשונים בישראל לזהות את הכוח של פרסום באמצעות יוטיוברים, כבר ב2015.
אך לא עשינו עבודה מספיק טובה מפני שעדיין לא הצלחנו להנחיל אותו לנחלת הכלל, והיוטיוב נשאר בעיקר זירה לפרסום לבני נוער, גיימרים ונישות. על אף שזו המדיה החברתית הכי איכותית לפרסום מבחינת תוכן, זמן מסך, כמות מסרים וצפיות בהשוואה לשאר הפלטפורמות".

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully