וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשנות את המציאות החברתית וגם ללמוד תואר ראשון? הנה הסטארט-אפ שיעזור לכם

בשיתוף המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

5.4.2021 / 8:00

חולמים לשנות את המציאות לטובה? אתם ממש לא לבד ועכשיו, יש סטארט-אפ חברתי קהילתי מיוחד, שיעזור לכם לעשות זאת. הכירו את תוכנית גל של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

בווידיאו: הכירו את תוכנית גל של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

אם אתם רוצים להיות חלק משינוי המציאות לטובה, כדאי שתדעו שהיום יש דרך מרתקת לעשות זאת. הכירו את תוכנית גל, סטארט-אפ חברתי קהילתי מיוחד של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, בו תקבלו את כל הכלים על מנת להקים את המיזם שיעשה מהפכה מקומית.

במסגרת הלימודים לתואר אקדמי במינהל, ממשל ומשפט, הסטודנטים יכולים להיות חלק מנבחרת צעירה ומבטיחה, סטארט-אפ קהילתי-חברתי בו הם מקבלים את כל הכלים היישומיים הנדרשים על מנת להקים את המיזם הבא, זה שיעשה מהפכה מקומית וישבור תקרות זכוכית עבור אוכלוסיות מוחלשות, נשים, פריפריה חברתית ועוד - תוכנית גל שמה לה למטרה לעודד ולפתח מנהיגות איכותית ומובילה בישראל.

השילוב של תואר עם מנהיגות קהילתית חברתית הוא מקפצה לעשייה למען החברה, כפי שמסביר אחד המנטורים בתוכנית, תומר אושרי: "אנחנו נותנים לכם כלים לעבוד מול גורמים בקהילה ובשלטון ומעודדים אתכם לממש את מעשי המנהיגות שלכם בקהילה ובחברה".

הסטודנטים בתוכנית גל נהנים ממגוון רחב של כלים והכשרות לטובת ההעשרה המקצועית וההכשרה המעשית שלהם. הם עוברים מסלול של לימודי תעודה, הכולל שיעורים בנושאי גישור, דוברות, ניהול רשתות חברתיות, גיוס משאבים, ניהול מלכ"רים ועוד ומשתלבים באחת הקליניקות המעשיות של המרכז האקדמי העוסקות בסיוע לקהילה.

מנטור נוסף בתוכנית, קובי ברדה, מסביר: "אנחנו משקיעים בסטודנטים , כמו בכל סטארט-אפ ונותנים להם מדי שנה מלגה בגובה 10,000 ש"ח וסביבת לימודים תומכת. תפקיד התוכנית הוא להקנות כלים מעשיים לסטודנטים, שמאמינים שיוכלו להשתלב בעתיד בהנהגה קהילתית ופוליטית. לפני ההצטרפות שלהם לתוכנית, אנחנו בוחנים את פוטנציאל ההנהגה שלהם ובודקים אם הם מתאימים לקבוצה שלנו. המועמדים עוברים מיונים וצריך לעמוד בתנאי קבלה מסוימים ובמידה שהם עומדים בהם, אנחנו מכניסים אותם לתוכנית במסגרתה יש לימודי תואר אקדמי ומעבר לזה, לימודים בתוכנית גל, שנותנת כלים תיאורטיים".

תכנית גל. יח"צ,
משתתפי תכנית גל/יח"צ

בתוכנית, אומר ברדה, אנשי מקצוע מלמדים שורה של נושאים דוגמת דוברות, ניהול דיגיטל, ניהול קמפיין פוליטי, שדולות, ניהול עמותות, גיוס כספים ועוד: "אנחנו נותנים ארגז כלים של 360 מעלות, כדי שבהמשך, הסטודנט יוכל לנהל צוות או לפעול בעצמו, תוך שהוא מכיר את כל הזוויות - המשפטית, הפוליטית וכן הלאה".

במהלך התהליך מתנהלת גם קבוצת עמיתים בהנחיית שני מנטורים, שמעבירים את התלמידים תהליך חיפוש פנימי וקבוצתי: "הסטודנטים לוקחים את הרעיונות הלימודיים מהכיתה והופכים אותם למשהו אפקטיבי בתחומי העניין שלהם. הסטודנטים שלנו יכולים לפעול במפלגה פוליטית ולקדם קמפיין, הם יכולים להיות בעלי אג'נדה חברתית ולקדם רעיון כמו עתירה לבית משפט, או ליצור באזז לנושא כלשהו וכו'. הם נעזרים בחברים ובמנחים שלהם כדי לפעול במסגרת הלימודים ליצירת מעשה המנהיגות שלהם ובסוף הם יוצאים עם BA אקדמי, ועם תעודה של ניהול קהילתי מטעם שערי מדע ומשפט. התעודה הזו בעצם מורכבת משמונה תעודות, שכל אחת מהן עומדת בפני עצמה".

כבר בשנתם הראשונה הסטודנטים החלו לפעול ולהוציא לפועל מיזמים חברתיים ואקטיביים. אחת הדוגמאות היא עלון דיגיטלי שהקימו אבישי חצור ושני בכר: "רצינו לבטא רעיונות מנהיגותיים וזו פלטפורמה טובה לכך", מסביר חצור. "זה נותן במה לסטודנטים, לכתוב ולהתבטא, ונארח גם דמויות מפתח מהציבוריות הישראלית. בהמשך, נפיץ אותו לראשי מכינות, תכניות מנהיגות שונות ומובילי דעת קהל".

פרויקט נוסף שייך לאוריאן אושדי, אביתר אקוקה, גונן קלמן ותומר פאייר ועוסק בנושא הצעירים בסיכון בישראל. במהלך המחקר שלהם, הסטודנטים גילו שהמחלקה האמונה על טיפול בנושא במשרד הרווחה מצויה בתת-תקנים, שכן התקנים מבוססים על מספר הצעירים בסיכון ושהפעם האחרונה בה הנתונים הללו עודכנו הייתה לפני כשני עשורים. הסטודנטים כתבו מכתב לחברת הכנסת קארין אלהרר, בבקשה שתורה למרכז המחקר והמידע של הכנסת לבצע מחקר עדכני בנושא. חברת הכנסת הסכימה עם פנייתם והמחקר מתבצע בימים אלו.

המנטור אהוד עוזיאל מסכם: "מעל הכל, אנחנו מגבשים קבוצה של מובילות ומובילי שינוי, שפועלים בקהילות שונות בחברה הישראלית וגם לומדים במקביל תואר במינהל, ממשל ומשפט בשערי מדע ומשפט".

לפרטים נוספים והגשת מועמדות לתוכנית גל לחץ כאן

בשיתוף המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully