וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנצח את המינוס": שיתוף פעולה חדשני של דיסקונט עם חברות פינטק

20.10.2020 / 12:55

הבנק מרחיב את שירותי הבנקאות הפתוחה ומציע ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים ובינוניים כלים חדשניים לניהול תזרים מזומנים. יעל ויסבורד-סוכרי, מנהלת פינטק וחדשנות בדיסקונט: "ניהול תזרים מזומנים חכם, בתקופה כלכלית מאתגרת זו, עשוי להעניק ערך רב"

מסיבת עיתונאים של העצמאיים בעקבות הדיווחים על אפשרות לסגר/מערכת וואלה! NEWS

דיסקונט מרחיב את שירותי הבנקאות הפתוחה ומציע ללקוחות הפרטיים ולעסקים הקטנים והבינוניים כלים חדשניים לניהול תזרים המזומנים. זאת, באמצעות שיתוף פעולה של הבנק עם חברת הפינטק Riseup ועם חברת "אמיר תזרים מזומנים", אשר הצטרפו לפלטפורמת הבנקאות הפתוחה של בנק דיסקונט, הראשונה מסוגה בישראל.

Riseup היא חברת פינטק שמסייעת ללקוחותיה לצמוח כלכלית באמצעות ניהול אפקטיבי של תזרים המזומנים החודשי. Riseup יוצרים עבור כל לקוח תזרים מזומנים חזוי המבוסס על הפעילות בחשבון והפעילות בכרטיסי אשראי, מתריעים לגבי הסכומים שנותר להוציא ברמה שבועית ומציעים תמיכה אנושית של צוות מומחים ייעודי. השירות ניתן באמצעות ה-WhatsApp ומאפשר למשתמשים לקבל החלטות בזמן אמת כדי "לנצח את המינוס" ולהתנהל נכון כלכלית.

חברת "אמיר תזרים מזומנים" מתמחה בפתרונות פיתוח והטמעת מערכות תזרים מזומנים ללקוחות עסקיים קטנים ובינוניים, ומציגה במערכותיה את המידע הבנקאי ומידע ממערכות הנהלת חשבונות מובילות בממשק נוח, ומסייעת לעסקים אלה להתנהל באופן חכם.

יובל סמט. יחצ,
יובל סמט, מייסד ומנכ"ל Riseup/יחצ

בנק דיסקונט היה הראשון להשיק פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת מבוססת API, שמאפשרת לחברות פינטק ואחרות לקבל מידע על לקוחותיו (בכפוף להסכמתם) באופן מאובטח ולשלב אותו בשירותים שהן מציעות ללקוחותיהם. חברות המצטרפות לשירותי הבנקאות הפתוחה של דיסקונט יכולות להציע ללקוחותיהם בעלי חשבון בדיסקונט להעביר להן סוגי מידע מגוונים (יתרה בחשבון, תנועות אחרונות, פירוט הלוואות ועוד) על מנת לשלבו ביישומים ו/או במוצרים שהן מציעות, באופן פשוט ובטוח. העברת המידע מבוצעת באמצעות אינטגרציה פשוטה ונוחה בין החברה לבין תשתיות ה-API של הבנק. סוגי המידע המוצעים ותיאור תהליך ההתחברות מפורטים באתר ייעודי שהשיק הבנק לפני כשנה בכתובת www.openbanking.co.il.

החיבור של Riseup ושל "אמיר תזרים מזומנים" עם בנק דיסקונט יאפשר ללקוחות דיסקונט המצטרפים לשירותים אלה לחבר את חשבונם באופן מאובטח, ללא צורך למסור שם משתמש וסיסמה (כפי שיידרשו לקוחות יתר הבנקים). השירות צפוי להיות מושק ללקוחות בשבועות הקרובים.

"כבר לפני מספר שנים הבנו את הערך שהבנקאות הפתוחה יכולה להעניק ללקוחות שלנו", אומרת יעל ויסבורד-סוכרי, מנהלת פינטק וחדשנות בדיסקונט. "בנק דיסקונט סימן את תחום הבנקאות הפתוחה כתחום אסטרטגי, הטומן בחובו הזדמנות ליצירת פתרונות פיננסיים, מוצרים ושירותים חדשים ובעלי ערך ללקוחותינו. לכן לא חיכינו לרגולציה שתחייב אותנו להיפתח, אלא בחרנו לעשות את זה באופן וולונטרי, לטובת לקוחותינו. ניהול תזרים מזומנים חכם, בתקופה כלכלית מאתגרת זו, עשוי להעניק ערך רב ללקוחות הפרטיים ולעסקים הקטנים. החיבור עם חברת Riseup ועם "אמיר תזרים מזומנים" בייחוד בתקופה הנוכחית, הינו דוגמא מצוינת לסוג השירותים שאנו יכולים להנגיש ללקוחותינו בזכות תשתית הבנקאות הפתוחה, ויכול לתת ללקוחות ערך רב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

ז'יז'י אשכנזי, ארכיטקטית מערכות מידע ראשית של הבנק, מציינת שהקמה והשקת פלטפורמת הבנקאות הפתוחה כבר לפני 3 שנים, ופיתוחה לכדי פלטפורמה המובילה בפועל את הבנקאות הפתוחה במדינת ישראל, מהווה אתגר טכנולוגי ממעלה ראשונה. הפלטפורמה הוקמה תוך שימוש ב-Best Practice וסטנדרטים בינלאומיים מובילים (OAuth 2.0, Rest ועוד), הקמת חנות API מודרנית והפיכת הפלטפורמה למוצר מסחרי בדומה לבנקים המובילים את התחום בעולם. הפלטפורמה משמשת בין השאר גם לחיבור פתרונות ענן לבנק ומהווה אבן יסוד בארכיטקטורת הבנק, כזו שתאפשר במהירות ויעילות הגשמה של אסטרטגיית הבנק לשנים הבאות.

יובל סמט, מייסד ומנכ"ל Riseup: "ההכרזה של בנק דיסקונט מהווה צעד משמעותי וחשוב בחזון של בנק ישראל לפתח מערכת בנקאות פתוחה, שתיטיב עם לקוחות המערכת הפיננסית. המשמעות המיידית היא שדיסקונט מאפשר לכל לקוחותיו להתחבר במהירות ל- Riseup ומאותו רגע לשלוט במצב הכלכלי שלהם ולקבל החלטות כלכליות טובות מדי יום. משבר הקורונה המתמשך מחדד את הנחיצות של שירותים חיצוניים, שמאפשרים ללקוחות הבנקים להתנהל כלכלית נכון ולצמוח".

איתן אמסטר, מנכ"ל ובעלים 'אמיר תזרים מזומנים': "חיבור המערכות שלנו ב API לבנק דיסקונט יאפשר ללקוחות אמיר תזרים מזומנים לקבל מידע מורחב ומלא בזמן אמת, אל מול התכנון התזרימי שלהם, ללא צורך להתחבר לאתר הבנק".

מספרים מ-Riseup

  • צריכת האוכל בחוץ (ישיבה ומשלוחים) צנחה ב- 20% ביחס לחודש אפריל. סושי, פיצה ומסעדות כמו ארומה חוות האטה משמעותית בהזמנות השוטפות
  • כמות הקניות בסופר שזינקו ברמת הצריכה בחודש אפריל עד ל-150% צנחו בחזרה לצריכה הנורמלית , למרות שהמצב הכלכלי לא השתנה.
  • בקרב לקוחות riseup נרשמת מגמת ירידה משמעותית בהוצאות המשתנות בכל חודש, כאשר החיסכון המשפחתי למשק הבית, בהוצאות בהן ניתן לשלוט, צומח בצורה ברורה
  • המשפחות שיפרו את התזרים החודשי שלהם כ-1,100 שקל בממוצע תוך שלושה חודשים ובמקרים רבים גם בפחות.
  • 25% מהמשפחות שהצטרפו עם תזרים שלילי - הצליחו להגיע לתזרים חיובי תוך שלושה חודשים או פחות.
  • משפחות הנעזרות בשירות הצליחו להגדיל את החיסכון החודשי שלהן ביותר מ-11%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully