וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפץ הגדול: למה כולנו קונים פתאום דווקא בנובמבר?

22.10.2020 / 0:27

אם עד לפני עשור קניות ברשת היו עניין רנדומלי, בשנים האחרונות אחזה קדחת הקניות גם בישראל. למרות הקורונה, בדואר נערכים למספר שיא של משלוחים וב-ShoppingIL נכנסים לכוננות. אז מה הסיפור, בעצם?

בווידאו: חנויות שנסגרו בתל אביב בעקבות משבר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מהלך שיווקי, הייפ של סוף שנה, חיסול עודפים או איך שלא תקראו לזה, כבר שנים שנובמבר הוא חודש הקניות החזק ביותר בעולם. רגע לפני שמגיע החורף ומבול המבצעים וההטבות עומד להמטיר עלינו, אלה הם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת כדי לא לפספס כלום אבל גם כדי לעבור אותו בשלום.

למרות הקורונה, צפוי השנה מספר שיא של כ-15 מיליון חבילות שיוזמנו בחגי הקניות בנובמבר-דצמבר, כך מעריכים בחברת דואר ישראל. מדובר בגידול קל של 3.5% בכמות, מול תקופה מקבילה אשתקד וגידול של כ-11% במשקל מול תקופת חגי הקניות ב-2019.

בשנת 2019 נמסרו, לשם השוואה, בחודשים הללו כ-14.5 מיליון חבילות, במשקל של כ-3,600 טון, וב-2018 נמסרו בחודשים אלה כ-13.5 מיליון חבילות במשקל 3,000 טון. בחודש רגיל מחולקות כ-5.5 מיליון חבילות בממוצע, במשקל של כ-1,000 טון.

גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר והשליחים בדואר ישראל מספר: "אי הוודאות העסקית והכלכלית בעקבות הקורונה השפיעו משמעותית על הצריכה הכוללת במשק, לרבות על ההזמנות באתרי הסחר. בחודשים מרץ-יוני חלה ירידה של כ-15% בהזמנות מול תקופה קודמת, אך אנו רואים התאוששות קלה בחודשים האחרונים, כאשר שיא הקניות עדיין לפנינו בנובמבר ודצמבר. הציבור בישראל התרגל לקנות אונליין בחודשים האחרונים ולהזמין משלוחים עד הבית, וזו הזדמנות גם לאתרים הישראלים וגם לאתרים הבינלאומיים לפנות ליותר קהלים ולהגדיל את המכירות בתקופה מורכבת זו".

קרן סער, מנכ"לית חטיבת הסחר של דיסני ישראל, מוסיפה: "השנה, יותר מכל שנה, אנחנו צופים עניין של הישראלים בחגי הקניות. תקופת הסגר והשהייה בבית של כל בני המשפחה הביאה לגידול בצורך בצעצועים ומשחקים שמעניקים הנאה לצד למידה וחיבור משפחתי בין הילדים וההורים. אנחנו גם צופים לעלייה בשימוש באתרי קניות ישראלים כמו Azerieli.com נוכח החשש לעיכוב במשלוחים מחו"ל".

כנרת האובן. יחצ,
לחשוב על האקסטרה שאפשר לתת ללקוחות. כנרת האובן/יחצ

ספי פלס, משנה למנכ"ל במועדון הצרכנות הייטקזון, מציעה לבדוק היטב את תנאי הרכישה: "צרכנים רבים מולכים שולל אחר מבצעים שנחזים להיות משתלמים, אך בבירור מעמיק מגלים כי 'הכלה לא כל כך מושכת'. כך, למשל, שמענו על לקוחות שרכשו לקוחות שואב אבק ששווק בהנחה דרמטית של כמעט 70%. לאחר האספקה התחוור להם שהשואב הגיע ללא האביזרים הנלווים ולא ניתן לתפעלו. עמדו בפניהם שתי אפשרויות - להגיד שלום לכסף או לבצע רכישה משלימה של אביזרים בשווי שהחל בסכום של 150 דולר. וזו דוגמה אחת מיני מאות. היו גם לקוחות שהזמינו כרית נוי אך קבלו אותה ללא המילוי.

"כמו כן באתרים רבים מדיניות החזרת המוצרים מוצגת באופן לא ברור הן לגבי הזיכוי הכספי על המוצר, והן לגבי החזר על עלות המשלוח. חלק מאתרים יסתפקו בהצהרה כי הלקוח התחרט ויזכו אותו מיד, חלק ידרשו לצרף קבלה על החזרת המשלוח ורק אז יזכו אבל רבים ימתינו עם הזיכוי עד לקבלת המוצר במחסני החברה — הליך שעלול לקחת כמה שבועות. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את הצורך לגשת לסניף הדואר, להמתין בתור, ולשלם כמובן על המשלוח חזרה. העלות משתנה בהתאם למשקל וליעד ועולה בהתאמה. בנוסף, במקרים בהם שולם מע"מ על המוצר שהוחזר, הפרוצדורה לקבלתו מורכבת ולעיתים קרובות עולה יותר מגובה ההחזר שיתקבל. האנרגיה והזמן שיוקדשו לצורך כך פשוט הופכים את העניין למעיק ולא משתלם. מנגד,קנייה בתוך ישראל, גם אם היא מקוונת, כפופה לחוק הגנת הצרכן. החוק מאפשר לצרכנים לבצע ביטול עסקה באופן חד־צדדי עד 14 יום — מיום קבלת המוצר. לרוב, באתרים הגדולים והמוכרים ההחזרה תהיה חינמית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ספי פלס. מיכל אביב,
כדאי לפקוח עיניים. ספי פלס/מיכל אביב

ישראל: לתת פור מול המתחרים מחו"ל

חג קניות כחול לבן שיובא מחו"ל ביוזמת "גוגל ישראל" ומתקיים השנה בין התאריכים 10-11 בנובמבר, רגע לפני שאר ימי הקניות האחרים וזאת במטרה לתת לעסקים הישראלים "פור" מסוים מול החברות הבינלאומיות אשר יתחרו על הארנק של כולנו. למעשה, בשנת 2019 סכום ההוצאות הכולל של הישראלים באמצעות "שופינג איי.אל" נאמד ב-100 מיליון שקלים, כאשר המוצרים הנרכשים ביותר היו מתחומי האופנה, המחשבים, הטכנולוגיה, מוצרי הילדים והתכשיטים.

כנרת האובן, מנהלת השיווק של חברת "חשבונית ירוקה" הישראלית אשר מספקת ליותר מ-70 אלף בעלי עסקים כלים דיגיטליים להתנהלות עסקית כמו הנפקת מסמכים חשבונאיים, חיבור לסליקת אשראי ועוד משתפת: "לקוחות ישראלים אוהבים לקנות. אבל יותר משהם אוהבים לקנות, הם אוהבים להרגיש שהם קנו במחיר מצוין, ואחרי זה גם לספר על כך לכל הקרובים אליהם. לכן, כדאי בהחלט שהמבצעים שתציעו יהיו משמעותיים וימשכו אליכם לקוחות שגם ירצו לשתף את הטבות לאחרים".

בנוסף, האובן ממליצה לחשוב על האקסטרה שאתם יכולים לתת ללקוחות. "זו יכולה להיות מתנה קטנה שאתם מוסיפים לכל משלוח, הקדשה מיוחדת במייל בוואטסאפ ואפילו בתוך החשבונית שנשלחת ללקוחות. חשוב להדגיש את הקשר האישי, במיוחד בימים כאלה שאנחנו מרוחקים אחד מהשני. זה יאפשר לכם לייצר מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם ובידול בתוך עולם מאוד תחרותי. כדאי להכין את עצמכם כראוי ולהבטיח מראש שיש לכם מלאי מספיק (במיוחד של מוצרי הדגל שלכם ושל אלה שאתם מתכוונים להציע בהנחה כמובן), לדאוג לשירות סליקה יעיל, מהיר ויציב, לוודא שיש לכם שירות משלוחים יעיל ולהבטיח שכל שלב בשרשרת האספקה שלכם עובר בצורה חלקה וכמה שיותר ירוקה מרגע קבלת ההזמנה ועד שהיא נוחתת בבית הלקוחות".

קניות אונליין. ShutterStock
מתחילים לגהץ וירטואלית/ShutterStock

shoppingIL: עד 70 אחוז הנחה של בתי עסק

חודש הקניות המקוון יפתח גם השנה בחודש נובמבר עם ShoppingIL, יוזמת הקניות כחול-לבן ברשת. השנה, אירוע זה מקבל משמעות חדשה לנוכח המגיפה שפקדה את העולם. בזמן שאנשים לא הורשו להתרחק מהבית, ועסקים נאלצו לסגור את החנות הפיזית, עסקים רבים נאלצו להתמקד באפיק המכירה הדיגיטלי של העסק או לבנות אחד שכזה יש מאין.

החל משעה 00:01 ביום שלישי ה-10 בנובמבר ולמשך 48 שעות, יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד כמו לדוגמה סטימצקי, הודיס, סולתם, באג, שילב, twentyFourSeven, אלדו ועוד. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר המרכז את האירוע באתר.

עם ההבנה שעסקים זקוקים לעזרה במעבר לפעילות אינטרנטית, הקימה Google במהלך חודש אוגוסט את האקדמיה של ShoppingIL. מטרתה לסייע לבעלי עסקים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית העסקית ולתת להם כלים והבנה במכירות אונליין כדי שבסוף התהליך יוכלו העסקים לתת שירות ללקוחות מרחוק תוך הפחתת עלויות הפרסום, איתור לקוחות חדשים והגדלת ההכנסות. האקדמיה היא ללא עלות ובשיתוף wix, קרן שמש, ישרכארט עסקים, ג'וינט ישראל ומרכז השלטון המקומי. את התכנית עצמה מפעילה חברת אלווישן.

לאקדמיה נרשמו כבר 1,399 עסקים קטנים ובינוניים מ-58 יישובים ברחבי הארץ. מאז השקת התכנית באמצע אוגוסט, התקיימו במסגרת האקדמיה לימודים בהיקף של למעלה מ-98 שעות לימוד, כאשר 31 עסקים כבר סיימו את התכנית בהצלחה. בעקבות התוכנית, הוקמו עד כה 52 אתרי סחר חדשים, כ-20 מהם ישתתפו ב-ShoppingIL כבר השנה. העסקים הצליחו בזמן שיא של שלושה חודשים להעמיד מערך מכירות אינטרנטי המאפשר להם להשתתף במכירה כבר השנה.

מיזם ShoppingIL נולד לפני כ-7 שנים, ביוזמת Google, במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, להעלות מודעות ולחשוף את הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת. המיזם שם לעצמו דגש לתת במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה. מנתוני Google עולה כי, כ-80 אחוז מהעסקים המשתתפים בימי המכירות הם עסקים קטנים עם פחות מ-20 עובדים.

  • לראשונה, בשל המצב, התקיימה השנה האקדמיה של ShoppingIL במטרה לעזור לעסקים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית ולקבל כלים למכירה ברשת. כ-20 בוגרים הצליחו להקים מערך מכירות וישתתפו ביוזמה השנה.
  • יותר מ-80% מהעסקים שהשתתפו בשנה שעברה יקחו בה חלק גם השנה
  • יותר מ-20% מהעסקים הקטנים והבינוניים פיתחו בתקופת הקורונה אפשרויות מכירה באתר שלהם.
  • בתי העסק שהשתתפו בימי המכירות אשתקד העידו כי 24% מהרוכשים היו לקוחות חדשים
  • בשנה שעברה, כ-20% מההקלקות באתר ShoppingIL היו עבור עסקים המייצרים כחול לבן
  • גם השנה, בחרה Google נבחרת של סטרטאפים מקומיים שיציעו לבתי העסק מגוון פתרונות טכנולוגיים לשיפור הביצועים של אתרי הסחר שלהם

סין: התרגשות מחג הרווקים

במרוצת השנים הפך החג הלא רשמי הזה ליום הקניות המשמעותי והנחשב ביותר בעולם, הן בפלטפורמות האונליין והן באופליין וזאת בזכות חברת עליבאבא. חג הקניות הסיני, שלמעשה הוא חג קניות בינלאומי, יערך השנה בתאריך ה-11 לנובמבר, במקביל לחג הקניות הישראלי שצוין קודם. בשנה שעברה החג שהחל כיוזמה פרטית ותמימה למציאת זוגיות מכר ברחבי העולם סחורות ושירותים בשווי של יותר מ-38 מיליארד דולר ולמעשה שובר שיאים בכל שנה כך שמעניין יהיה לראות מה יהיה השנה.

בשנת 2019 הסתיים יום הרווקים הסיני על פי הדיווחים, בהכנסות שיא לקבוצת עלי באבא בהיקף של 38.3 מיליארד דולר. בישראל מוצעות בתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג IL של גוגל, המאגד הנחות בבתי עסק ישראליים רבים.

ארה"ב: Black Friday

בכל שנה, ביום השישי של השבוע האחרון בחודש נובמבר וממש יום לאחר חג ההודיה של האמריקאים, נפתחת "עונת השופינג" הלא רשמית עד חג המולד ביום "שישי השחור" או בשם הבינלאומי שלו: Black Friday. מדובר על סופ"ש שלם שהשנה יערך החל מה-27 בחודש ויכלול הנחות, מבצעים והטבות בכל רחבי העולם ואפילו מגיע עד ארצנו הקטנטונת. מה שמייחד את הסופ"ש הזה בעיקר הם ההנחות המשמעותיות על מוצרים חשמליים ודיגיטליים ביניהם סמארטפונים, מחשבים על כל סוגיהם וטלוויזיות אך כמובן שגם קיימים מבצעים על פרטי אופנה ואביזרים לבית. למעשה Black Friday הוא כבר מזמן לא רק חג אמריקאי, והשנה יותר מתמיד אנחנו נראה את המבצעים באונליין בכל העולם.

ירון בן אלי, מנכ"ל חברת USHOPS המתמחה ביבוא אישי, צופה בלאק פריידי עם ביקושים גבוהים במיוחד: "מתחילת הקורונה אנחנו חווים גידול של 200% בקניות של לקוחותינו בארה"ב. בתקופה זו אנשים מעבירים את רוב שעות היום בבית ועושים את הקניות אונליין. בנוסף, רואים קהל חדש שעד תקופת הסגר לא רכש באונליין וסיגל לעצמו הרגלי קניה חדשים. אני מאמין שהמגמה רק תלך ותגבר ככל שנתקרב למבצעי סוף השנה, כאשר האתרים האמריקנים ימכרו בסיילים עודפי סחורה בהנחות ענק כדי לחסל את המלאים של 2020. זאת לצד המבצעים הגדולים בתחומי האופנה, גאדג'טים, צעצועים, מוצרי טיפוח ועוד. אירוע הפריים דיי של אמזון מהווה יריית פתיחה לחגיגת המבצעים ובהם הבלאק פריידי, סייבר מנדיי ומבצעי סוף השנה". בן אלי מוסיף כי לאור הביקוש הרב החברה נערכת עם הכפלת כוח אדם כדי לתת מענה לרכישות הצפויות.

יום הרווקים הסיני - Gearbest. צילום מסך, צילום מסך
תאריך שבמזרח הוא יום חג אמיתי. חג הרווקים הסיני/צילום מסך, צילום מסך

Cyber monday

האח הקטן של בלאק פריידי והוא זה המסיים את עונת השופינג הגדולה שבחודש, בכל יום שני שלאחר חג ההודיה. בשל כך, מרבית המבצעים שתראו ביום הזה יהיו רק בחנויות מקוונות וזאת במטרה להתחרות מול חברות הענק שנהנו מהרווחים במהלך סופ"הש. בשנים האחרונות, אמזון היא זו שמובילה מבין אתרי המכירות.

seperator

איליה קרטוב, מנכ"ל eBay לשווקים מתפתחים, אומר: "לאורך השנים אנחנו רואים שהצרכנים הישראלים מתכוננים מראש לחגי הקניות, משווים מחירים ומחפשים את הדילים הנכונים עבורם. השנה, על רקע מגיפת הקורונה העולמית, אנחנו רואים יותר מתמיד, התנהגות צרכנית ממוקדת מחיר. כך, לדוגמא, כבר בשנה החולפת יותר ממחצית הצרכנים הישראלים ב-eBay עשו שימוש ב-WATCH LIST , פיצ'ר המאפשר לשמור פריטים בהם אנו מעוניינים, לקבל הודעות על ירידת מחירים של אותם פריטים וכן קבלת התראה לפני שהפריטים אוזלים מהמלאי.

"השנה, אנחנו נציע לצרכנים הישראלים את הדילים הטובים ביותר על מוצרים נבחרים של מוכרים מארה"ב, אירופה וסין. כמו כן, במהלך כל חודש נובמבר, eBay תצא במבצעים עם הנחות שיא, עוד לפני בלק פריידיי, לרבות קמפיין קופונים, שיציע הטבות ייחודיות לצרכנים הישראלים וכן מבצעים שונים עבור משתמשי האפליקציה בסלולר ובמחשב הנייד. באשר לפריטים המבוקשים ביותר - לצד תחום האופנה, אותה מובילה קטגורית הסניקרס, המציעה מגוון ייחודי של סגנונות ואפס עמלות למוכרי הסניקרס ולצד מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים - מסתבר שהקטגוריה האהובה ביותר על הישראלים היא חלקי חילוף לרכב".

הוא מסכם: על פי הנתונים שבידינו, בשנת 2019 בצעו הצרכנים הישראלים מעל ל-380,000 רכישות בקטגורית חלקי החילוף למכוניות. הקטגוריות הבאות הינן תכשיטים, בגדי נשים, מוצרים למטבח, מוצרי מניקור ומוצרי טיפוח נוספים".

מנתוני דואר ישראל, חמשת האתרים הפופולאריים על הישראליים בהזמנות מחו"ל הם Aliexpress, eBay, ,Amazon next ו-Asos. בשנת 2019 חילקה חברת דואר ישראל כ-68 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כאשר ההערכה היא שבשנת 2020 יוזמנו פחות חבילות בגלל הקורונה שהאטה את ההזמנות בחודשים מרץ עד יוני.

איליה קרטוב, EBAY. יחצ,
חלקי חילוף למכוניות עובדים חזק. איליה קרטוב/יחצ

אם גם אתם רוצים להשתתף באחד מהימים הללו ולמכור בשוק הגלובלי, גם כאן להאובן יש מה להגיד וכדאי לכם לדעת: כלל האצבע הוא שאת המסמכים החשבונאיים מהכנסות של מטבע זר יש להפיק בשקל ולא במט"ח כאשר שער ההמרה יהיה שער החליפין שהיה ביום שבו נכנס הסכום לחשבון הבנק שלכם. בכל מקרה חשוב להתייעץ עם רואה החשבון שלכם כשאתם עוסקים במכירות מול חו"ל, כי יש משמעויות להפקת חשבוניות מס לצורך משלוחים וכמובן הפרשי מט"ח. "כדי לייעל את התהליך, חישוב המט"ח כבר יקרה מעצמו לפי השער היציג של תאריך החשבונית שבחרתם להגדיר וכמובן שהחשבונית יכולה להיות גם בשפה האנגלית".

מעבר לכך, כצרכנים, מומלץ למדוד את עצמכם כדי שבעת קניות הבגדים שתערכו תוכלו לדייק במידת המוצר שאותו תזמינו ושימו גם לב להרכב הבד שעלול להשפיע על ההתאמה שלו על הגוף. כמו כן, וודאו מה עלות המשלוח, אם קיימת כזו בכלל וכן שימו לב גם לעלות המוצר עצמו, הרי שברכישה מעל 75 דולרים תדרשו לשלם מס נוסף. ולבסוף, שימו לב כי אתם קונים באתר מהימן ומאובטח.

טיפ זהב נוסף מציע ערן סרוק, יו"ר חברת GMT המתמחה בהעברות כספים והמרות מט"ח הוא ש"מומלץ להצטייד בכרטיס חיוב שאותו ניתן להטעין במט"ח. כרטיס מסוג זה הוא בעל יתרונות רבים כאשר העיקרי שהם הוא חוסר היכולת להכנס למינוס ולבצע תשלומים ולמעשה, לפעול על פי תקציב קבוע מראש ושאינו ניתן לחריגה ובכך להיות בשליטה מלאה על סך הרכישות שלכם ואף לחסוך בעמלות.

seperator

הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ו-"שלך לגמלאי" המונה מאות אלפי חברים, מספקת טיפים ודגשים לקנייה מושכלת וטובה יותר בתקופה הנוכחית ובכלל. באופן כללי, העצות של בר דויד הן: אל תמהרו ללחוץ Enter. היכולת שלנו לדחות סיפוקים ירדה מאוד בעידן האונליין, אבל יש כמה שלבים שצריך לעבור לפני שמזינים את מספר האשראי ומאשרים אותו.

הילה קניסטר בר דויד. קובי קואנקס,
אל תמהרו ללחוץ ENTER. הילה קניסטר בר-דוד/קובי קואנקס
  • השוואת מחירים. העולם הדיגיטלי הפך את נושא השוואת המחירים לקל ונוח יחסית. תוך דקות בודדות ניתן למצוא ברשת את אותו המוצר נמכר אצל מגוון רחב של ספקים וכך נוכל למצוא את המחיר המשתלם ביותר. השקעה של 2-3 דקות תחסוך לכם כסף רב. עוד דגש על השוואה של מחיר מול כמות במקרה של מוצרי צריכה ומזון.
  • דמי המשלוח. כיום, לרוב למחיר הבסיס של המוצר יש להוסיף דמי משלוח שמעלים את סכום הפריט בעשרות אחוזים במקרים מסויימים (ואז המחיר כבר פחות אטרקטיבי). לכן יש להשוות את דמי המשלוח ואף להתמקח עליהם במידת הצורך. במידה ואתם עתידים לרכוש אצל אותו הספק, נסו לחבר מספר משלוחים לאחד על מנת לצמצם הוצאות אלה.
  • קבוצות סיכון (גמלאים וכדומה). כידוע, המציאות בקורונה שינתה לכולנו את הרגלי הצריכה, אנשים רבים נמצאים בקבוצות סיכון כמו גימלאים אשר אינם יכולים ואף אסור ולא מומלץ שהם יצאו מהבית לבצע רכישות באופן פיזי (סופר מרקט, אלקטרוניקה, ביגוד ועוד). חפשו את המועדונים ורשתות השיווק אשר לקחו את היוזמה לאפשר קניה קלה וזולה יותר לאוכלוסיות בסיכון ואף יוצאים בהטבות שוות לקהל זה עד פתח הדלת, גם באון ליין ואף בהזמנה טלפונית שמגיעה עד פתח הדלת במחירים נוחים ושווים. ככה נשמר הקשר עם הלקוח תוךקבלת מחירים שווים וגם צמצום הסיכון בעידן הקורונה.
  • חפשו מבצעים/כרטיסי הנחה של מועדוני הצרכנות השונים (על ידי קוד קופון וכדומה). כיום לעסקים רבים יש מועדון פנימי המאפשר הטבות והנחות שוות. בדקו מה הם מציעים וגם אם אתם או בני משפחתכם חברים במועדוני צרכנות שונים שנותנים הטבות אצל הספק שרציתם.
  • שימו לב ללוח השנה. לאורך ימים יעודיים (מעבר לחגים) יש מבצעי מכירות שחוזרים כל שנה. בעיקר בחודש נובמבר. לפעמים רצוי לחכות לטיימינג נכן עם רכישות על מנת לקבל את המחיר המשתלם ביותר. כיום כאשר מבצעי האון-ליין חזקים ונוכחים בחיינו מתמיד חפשו באתרים של החנויות לרוב תהיה שם הטבה מסקרנת.
  • קשר משפחתי. בדקו מדי פעם עם בני המעגל הראשון והשני באילו מועדוני צרכנות בני המשפחה חברים. לפעמים ניתן להקל על יוקר המחייה או להוזיל קניות על ידי ניצול הטבה של אחד מבני המשפחה. מועדוני צרכנות רבים מעניקים מספר הטבות מידי חודש למגוון רחב, ממוצרי צריכה, ריהוט, טקסטיל, מזון ותרבות.
  • השתמשו באתרי השוואות מחירים. כיום נמצאים מספר אתרים שנותנים גם בזמן אמת את המחירים וההבדלים בין מועדוני צרכנות, סופרים, מכשירי אקלטרוניקה ועוד. הקדשה של כמה דקות עלולה לחסוך עשרות ולפעמים מאות שקלים בכל קנייה.
  • בדקו את עצמכם. האם אתם קונים מתוך צורך או מתוך רגש (למרות שקשה היום להפריד בין הדברים)? כמו קניות לסופר, הכינו רשימת צרכים. לפעמים אנחנו לא באמת צריכים את המוצר והקניה היא אימפולסיבית. לכן אני ממליצה על חוק ה-24 , שאומר להכנס לאתר ולראות את המוצר ולסמן בעגלת הקניות. אם יממה לאחר מכן הפרפרים בבטן והמוח עדיין לא יכולים ללא הרכישה, סבירות גבוהה יותר שהצורך הוא אמיתי וחזק יותר.
  • צבירת נקודות. ישנם מועדונים המנפיקים כרטיסי מועדון מיוחדים המספקים הנחות משמעותיות בכל רכישה ולפעמים כרטיסים מסויימים מאפשרים צבירת נקודות במועדון להנחות עתידיות. אנחנו כלקוחות צוברים נקודות זכות לאורך השנה ומגיעים ליעדים שיכולים להוריד לנו משמעותית עלות של רכישות.
  • האאוטלט. כיום רשתות אופנה רבות וגם מותגי טיפוח מתגאים במחלקת האאוטלט, שם ניתן לרכוש מוצרים מעונות קודמות או מוצרי קוסמטיקה טיפוח במחירים שווים במיוחד. טרם הקנייה באתר חפשו ועשו מעבר על המחלקה אולי תמצאו שם דברים דומים למה שחפשתם במחיר שווה במיוחד.
  • קניה משותפת. מעבר לחיזוק הקשר החברי, קנייה עם חבר קרוב יכולה להוזיל את הקנייה באופן משמעותי. במקרים מסויימים אין צורך אמיתי בכמות המוצעת למכירה במינימום הקנייה, ולכן חלוקה ושיתוף עם עוד בן אדם גם מוזילה את הקנייה בעשרות אחוזים וגם מונעת בזבוז וחוסר שימוש מלא ברכישה שבצענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully