וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות, הטרגדיה והתביעה: כשסוכן הביטוח נזקק לביטוח

21.10.2020 / 1:32

סוכן ביטוח שגה ונזק של 180 אלף שקל ללקוחותיו לא כוסה על ידי הסוכנות. אחרי שיחות חריפות עם השמאי והחתם הוא עבר אירוע מוחי. הביטוח הלאומי סירב להכיר בו כנפגע תאונת עבודה, אבל היוצרות התהפכו בבית המשפט

מערכת וואלה!

תפקידם של סוכן ביטוח הוא למכור ביטוח. הכול כתוב שחור על גבי לבן, כך לפחות כולנו מאמינים, צריך רק להחתים את הלקוחות - והם מבוטחים. אחד מסוכני הביטוח הרבים העוסקים במקצוע בישראל עשה את עבודתו. הוא לא ידע שבאחד המסמכים שהחתים לא הכול היה כתוב, ושבסופו של אחד מימי העבודה הללו יזדקק בעצמו לביטוח. הביטוח הלאומי.

הסיפור מתחיל ב-2015. הסוכן הוותיק קיבל טלפון מזוג מבוטחים, שסיפרו בדמעות שהעסק שלהם הוצף במים ושמאי חברת הביטוח אינו מוכן לאשר את הנזק, שמוערך בכ-180 אלף שקל, כיוון שהפוליסה שרכשו ממנו אינה מכסה נזקי טבע. חרוץ ולויאלי, הסוכן התייצב מייד בעסק של הלקוחות וחשכו עיניו: כל המבנה היה מלוכלך כתוצאה מההצפה ובנוסף העסק היה מנותק מחשמל מזה מספר ימים. את בעלי העסק, בני 80 פלוס, הוא ליווה מעל ל-15 שנה. הם סיפרו לו בדמעות שהשמאי לא הסכים לאשר את תיקון הנזק העצום. זאת, בטענה כי פוליסת הביטוח לא כללה פיצוי עבור נזקי טבע.

מבחינתו לא הייתה שאלה. הסוכן ידע בוודאות גמורה של 100 אחוזים, כי קיים ביטוח לנזקי טבע בפוליסה שמכר להם. הוא התקשר מייד לשמאי, שעדכן אותו כי חברת הביטוח הודיעה לו שלא תשלם את הנזק. זאת, כיוון שבפוליסה אין את הסעיף הזה. הסוכן ניהל ויכוח קשה עם השמאי, כשהטונים בשיחה עלו לרמה של צעקות ואף צרחות. מייד אחר כך התקשר לחתם הראשי של סוכנות הביטוח בה עבד וגם הפעם ניהל שיחה קשה. החתם התבצר בעמדתו וסירב לאשר תשלום עבור כיסוי הנזק. הסוכן חש כי חרב עליו עולמו . מוחו הוצף במחשבות קשות לקראת השיחה עם מבוטחיו, שסמכו עליו בעיניים עצומות לאורך השנים. כל זאת בזמן שהסחורה בעסק מוצפת במים ובוץ, אין באפשרותם לפתוח ולמכור את הסחורה, ומנגד כל האחריות רובצת לפתחו ועליו לשאת בעצמו את הנזק.

אדם שוכב על הרצפה סובל משבץ. ShutterStock
הטעות עלתה ביוקר לכל הצדדים, בית המשפט החליט שיש קשר נסיבתי/ShutterStock

בעקבות השיחות הקשות עם השמאי והחתם והשיחה הקשה הצפויה עם לקוחותיו, הסוכן החל לסבול מכאבים בחזה, לחץ וחולשה בצד שמאל, לחץ בראשו והקרנה לפנים. שלושה ימים לאחר שקיבל את הטלפון מלקוחותיו, הוא פונה על ידי אמבולנס לבית החולים שיבא בתל השומר בשל קושי בדיבור, בלבול וצניחת הפה. בהגיעו לבית החולים נמצא כי הוא סובל מאירוע מוחי. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ והאבחנה העלתה שהוא סובל מפרפור חדרים שגרם לאוטם שריר המוח.

לאחר שהביטוח הלאומי סירב להכיר בתאונה כתאונת עבודה, באי כוחו של הסוכן, עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות נגד הביטוח הלאומי, ערערו על החלטה בבית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב. בית הדין מינה מומחית מטעמו בתחום הנוירולוגיה, שקבעה שאין קשר סיבתי בין השיחות הקשות לבין האירוע המוחי. בעקבות כך, באי כוחו ביקשו מבית הדין למנות קרדיולוג. הקרדיולוג קבע כי סוכן הביטוח לא סבל מלחץ דם גבוה והאירוע המוחי הוא הגורם ללחץ הדם הגבוה. המומחה קבע כי אמנם הסוכן סבל מעודף משקל, מרמת שומן גבוהה בדם ואף מסוכרת, אך סביר להניח כי האירוע בעבודה היה הטריגר להופעת פרפור החדרים ולא גורמי הסיכון האחרים.

לאור המחלוקת בין שני המומחים שמינה בית הדין, השופטת יפית זלמנוביץ ונציג ציבור המעסיקים בבית הדין דוד פריד קבעו כי חוות הדעת של המומחים משלימות למעשה זו את זו. בנוסף, פסקו כי באי כוחו של התובע הניחו תשתית עובדתית לכך שהאירוע החריג בעבודה הביא להתפתחות האירוע המוחי ועל כן יש להכיר באירוע המוחי שאירע לו כפגיעה בעבודה.

בעקבות ההחלטה סוכן הביטוח יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ממנה הוא סובל, ובהתאם לכך ייקבע סכום הפיצוי או הקצבה לה יהיה זכאי בגין הפגיעה בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully