וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בזק בינלאומי: "הנדל, אל תייקר את האינטרנט"

21.10.2020 / 10:38

העובדים הפגינו הבוקר מול משרד התקשורת בגלל הרפורמה: "כוונת שר התקשורת לאשר לבזק להיכנס לתחום ה-ISP, מתן גישה לאינטרנט, משמעותה מכת מוות לחברה ולעובדיה, ופגיעה אדירה בצרכנים". השר: "המצב הנוכחי מחייב שינוי. טובת הצרכן לנגד עיניי"

עובדי בזק בינלאומי מפגינים. אורלי שניידר,
לא משלימים עם הרפורמה. עובדי בזק בינלאומי הבוקר/אורלי שניידר

הבוקר (רביעי, 21.10.2020) הפגינו עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת בתל-אביב. העובדים מוחים על כוונת שר התקשורת לבטל את הפיצול הקיים כיום בין ספק אינטרנט לתשתית. במהלך ההפגנה הניפו העובדים שלטי מחאה כנגד השלכות המהלך, בהם: "לא לחיזוק המונופול", "הנדל - אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!", "לא להקטנת התחרות", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ועוד. כזכור, ועד עובדי בזק בינלאומי, בשיתוף עם ההסתדרות, הודיע ב-11.10.2020 על סכסוך עבודה בחברה, לאור החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברת בזק.

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי: "החלטת שר התקשורת משמעותה גם מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה וגם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק, הצפויה להביא לייקור מחירים לאזרחים. ההחלטה לאפשר למונופולים להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש גם כספק אינטרנט, תחזק עוד יותר את בזק והוט, ובעצם תכריז על מות התחרות בשוק התקשורת בישראל. בזק בינלאומי, כמו גם עוד כ-20 חברות נוספות בתחום, ייסגרו - ומכאן החשש לפיטורי אלפי עובדים, כאשר במקביל, בהיעדר תחרות, המחיר לצרכנים צפוי לעלות. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".

עוד הוסיפה ליברמן-לביא: "המהלך שמוביל שר התקשורת פוגע בציבור, שכן יצומצמו מספר ספקי ה-ISP, דבר המהווה פגיעה ישירה בתחרות וחיזוק הדואופול - שתי חברות הענק (בזק והוט) על חשבון הצרכנים. מעבר לבזק בינלאומי, יש פה פגיעה עצומה בעסקים הקטנים, שגם כך קורסים בגלל הקורונה; מהלך זה ימוטט כ-20 חברות קטנות, ומשמעותו עוד עובדים אשר יצטרפו למעגל האבטלה. כאשר שתי חברות הענק יעלו את המחירים לצרכנים - כבר יהיה מאוחר מדי ולא יהיו חברות אחרות שיתחרו בהן. בכל תחום כלכלי אחר - הממשלה מעודדת תחרות, וכאן היא מקטינה את התחרות. מעבר לכך, המהלך הזה יביא לביטול ההפרדה המבנית בבזק באופן עקיף. בתקופה בה ישנם כמיליון מובטלים במדינת ישראל, חובה על הממשלה והעומדים בראשה, לשקול כל מהלך שעלול להביא לתוצאות הרסניות ובלתי הפיכות. אני קוראת לשר התקשורת לעצור את המהלך בטרם יהיה מאוחר מדי".

שר התקשורת יועז הנדל מסר בתגובה להפגנה: "מעריכים מאוד את העובדים, אבל אחרי שנים של קיפאון צריך לקבל החלטות קשות בתחום התקשורת. טובת הצרכן עומדת לנגד עיניי. במשך שנים הצרכן הישראלי משלם מיליוני שקלים לחינם על מנויים לספקיות אינטרנט שאינם בשימוש. המצב הנוכחי מחייב שינוי ואני מתחייב לקבל את ההחלטה הנכונה עבר כלל האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully