וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר שבסגר: כך תוזילו את סל הצריכה הפיננסי שלכם

צביקה וילנאי

22.10.2020 / 9:16

רוב הישראלים לא קוראים את האותיות הקטנות ולא משנים את הרגלי הקניות שלהם. צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הלקוחות הוט, מסביר מדוע עכשיו, יותר מתמיד, צריך לשנות דפוסים ישנים

בווידאו: רה"מ קורא לראשי הציבור לקיים את הכללים/צילום: לע"מ

סגר של שבועיים, חודש או חודשיים - דבר אחד בטוח: ישראל הולכת לתקופה לא פשוטה ברמה החברתית, הבריאותית והפוליטית שעתידה להימשך עמוק לתוך 2021. אין הרבה דברים שאנחנו, כאזרחים, יכולים לעשות על מנת להתמודד באופן מלא עם הקשיים שמניתי מעלה, אבל אנחנו כן יכולים לנסות ולהקל על עצמנו באמצעות התנהלות נכונה בכל הקשור למשבר הכלכלי-צרכני שפוקד אותנו.

בישראל יש קרוב למיליון מובטלים. רבים ממשקי הבית מתמקדים בשמירה של כמה שיותר "גרושים לבנים" לימים "השחורים", שכבר הגיעו. הרוב מנסים לחסוך בהוצאות השוטפות וזאת כמובן פעולה נכונה מאוד לעשות, אבל היא בבחינת "הסתכלות מתחת לפנס". תתפלאו לדעת כמה "גרושים לבנים" מסתתרים לכם באזורים החשוכים, שלא מתחת לפנס - במקומות שאנחנו פוחדים או מתעצלים לבדוק. רוב האנשים לא ששים לבדוק את העמלות, הריביות והאותיות הקטנות שמשפיעות (מאוד!) על ההוצאות החודשיות שלהם, אבל אם תעשו כן ותנקטו בהתנהלות צרכנית פיננסית נבונה, תוכלו להקל משמעותית על ההוצאות החודשיות שלכם.

צביקה וילנאי. חן גלילי,
כדאי לעשות מה שלא אוהבים: לבדוק את העמלות, הריביות והאותיות הקטנות. צביקה וילנאי/חן גלילי
  • בנקאות - אם אני צריך להמר, אהמר שלפחות 95% מקוראי שורות אלה לא יידעו לענות לי אם אשאל אותם שאלה פשוטה: "כמה כסף הוצאתם החודש בעמלות וריביות בנקאיות בלבד"? המעטים שיענו, ברוב המקרים, יהיו רחוקים מאוד מהמספר האמיתי, וכלפי מטה. אנחנו לא מתייחסים לעמלות ולריביות שלנו בדרך כלל כי יש לנו הרושם שמדובר בכסף קטן - חמישה שקלים פה, 3 שקלים שם. אבל כשסוכמים את המספרים האלה בסוף החודש, או לאורך השנה, יכולים להגיע למאות ולאלפי שקלים. כמה מקוראי שורות אלה יודעים שברגע שאתם חותמים לבעל הבית שלכם על ערבות בנקאית לשכ"ד שתשלמו לו, הבנק גובה מכם 5% מסכום הערבות ובממוצע כ-1,000 שקלים בשנה? מה בנוגע לעמלות פעולות בחשבון? ריבית על הפלוס? ריבית על המינוס? ריביות לניהול כספי חיסכון ופיקדונות? קניות מאתרים בחו"ל? העברות בנקאיות? זה הזמן להיכנס למו"מ עם הבנקים: אתם בבית, אבל הבנק והגופים הפיננסיים, כגופים חיוניים, עובדים כמעט רגיל. זה שווה לכם אלפי שקלים.
  • ביטוח - ענף הביטוח עבר בשנים האחרונות מהפכה - במחירים, באופן ההתקשרות ויכולת הניוד בין חברות. אם בעבר צרכנים לא היו עוברים חברת ביטוח כל עוד פוליסת הרכב שלהם תקפה לשנה הקרובה, היום המצב לא כזה וחברות הביטוח מניידות את הלקוחות כשהן לוקחות עליהן את הטפסים הבירוקרטיים. הצעד הזה יכול לחסוך לכם עשרות ומאות שקלים בחודש - בטח אם יש לכם כמה פוליסות ביטוח: שני רכבים, בית, בריאות או עסק. נשארים לעבוד מהבית? אתם רשאים להקפיא את ביטוח הרכב שלכם. אתם בטוחים שאתם לא משלמים על כמה פוליסות כפולות? תבדקו את זה. אם תעשו סדר בשירותי הביטוח שלכם תוכלו לחסוך המון כסף.
  • אשראי - דרשתם כבר פטור מדמי כרטיס חודשיים? עוד לא? אז זה הזמן! אין שום סיבה שתשלמו היום דמי כרטיס חודשיים. הרווח הגדול של חברות האשראי מגיע מהגיהוץ החודשי שלכם ודמי הכרטיס הם פינוק מיותר שהן מפנקות את עצמן. התקשרו ובקשו לבטל ואם לא - עברו לחברה אחרת. בנוסף, בדומה לבנקים, בדקו כמה אתם משלמים על העמלות החודשיות? מה גובה הריבית על הפריסה לתשלומים? לא הרבה יודעים זאת אבל ריבית שכזאת יכולה להגיע ל-10% מעלות העסקה (!) כמה ריבית אתם משלמים כשאתם רוכשים מאתרים בחו"ל? כאשתם מגהצים את האשראי על מנת למשוך מזומן בחנויות נוחות? כל אלה מסתכמים במאות שקלים כל חודש.
  • קנייה מאוגדת - כוח צרכני מאוגד הוא כוח צרכני משמעותי. כשאדם אחד מבקש לרכוש מוצר הוא יכול לקנות אותו בתנאים מסוימים, כשעשרה מבקשים לרכוש את אותר המוצר הם רוכשים אותו בתנאים אחרים וכשאלפים רוצים לרכוש את אותו מוצר זה משחק אחר לגמרי. קניה מפוכחת דרך חברות במועדון מאוגד יכולה לחסוך כ-5000 ₪ בשנה למשק בית ממוצע. אלא שחשוב להביל בין מועדוני צרכנות למועדוני לקוחות, הבדל שטמון בעיקרו בבעלות. שימו לב, מועדוני לקוחות שייכים לתאגידים מסחריים. גם אם נדמה שמועדון הלקוחות תקף במגוון חנויות או רשתות, בבחינה מפוקחת נראה שהרשתות האלה משתייכות כולן לגורם אחד - "תאגיד-על". לדוגמא, מועדון הלקוחות של שופרסל יעניק לאוחזים בו קופונים, מבצעים או נקודות בסניפי שופרסל אקספרס, דיל, ONLNE או רשת הפארם BE. במילים אחרות? מועדון הלקוחות של שופרסל משאיר אתכם תמיד אצלו, גם אם כובע החנות משתנה. המרוויח העיקרי? התאגיד. מועדוני צרכנות, לעומת זאת, לא שייכים לתאגידים מסחריים, אלא להתאגדות אנשים או לגופים ציבוריים. בשונה ממועדוני הלקוחות, מועדון הצרכנות לא מחפש לנפח את כיסו של תאגיד כזה או אחר, אלא למקסם את הערך עבור העמיתים שלו. מועדון הצרכנות לא מחויב לספק \ מותג כזה או אחר ולא עובד עם תאגיד אחד בלבד. הוא מקנה לעמיתיו הנחות באלפי רשתות, מותגים, חנויות ודוכנים - גם אם מדובר במתחרים ישירים. המרוויח העיקרי? חבר המועדון. זה כוח הקנייה אליו אתם רוצים להצטרף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הכותב הוא מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט

  • עוד באותו נושא:
  • סגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully