וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עסקים קטנים מנצחים את הקורונה בגדול? פנינו אל המומחה

בשיתוף וידיס שירותי ניהול

12.11.2020 / 10:45

בזמן שעסקים ועצמאים קורסים, מחכים למענקים או מנסים להתמודד, ישנם אלו שמנצחים את המשבר וצומחים למרות הכל. דני וידיסלבסקי, מאסטר בניהול ומומחה להתנהגות אנושית, גילה שיטה ייחודית - איך לנצח את המשבר ולהרוויח הרבה כסף ביושר. איך עושים את זה? כל התשובות כאן

בווידיאו: דני וידיסלבסקי, מאסטר בניהול ומומחה להתנהגות אנושית, מסביר איך לנצח את הקורונה הכלכלית/אולפן וואלה! NEWS

כמו בכל העולם גם בישראל נפגעו עסקים רבים ממשבר הקורונה. על פי חלק מהתחזיות, יותר מ-100 אלף עסקים עלולים לקרוס עד סוף 2021, כתוצאה מהמכה הכלכלית שניחתה עליהם. על מנת להבין את המצב והדרכים להתמודד איתו הגיע לאולפן דני וידיסלבסקי, מנכ"ל חברת הייעוץ "וידיס שירותי ניהול", מאסטר בניהול ומומחה להתנהגות אנושית.

מה הבעיה הגדולה איתה מתמודדים עסקים?

"בעלי עסקים תמיד מתלוננים שחסר להם לקוחות, זמן וכסף, אבל בתקופה הזו זה מחמיר פי כמה, עם כל ההגבלות. ישנם 3 סוגים של בעלי עסקים היום: הסוג הראשון זה "המכווץ", שמודאג ונמצא בהיסטריה. הסוג השני הוא "המתמודד", הוא מנסה, מתאמץ ומקווה שיהיה טוב. והסוג השלישי הוא "המנצח", שלוקח את המצב הקשה ומנצל אותו כדי להפוך לגרסה הכי טובה של עצמו. למה הוא מנצח? כי הוא עושה הכל הפוך. הוא לא מחכה הוא יוזם. דווקא עכשיו הוא מוציא כסף על פרסום, על שיווק, הוא מגייס עובדים, הוא מתרחב. הוא עושה את הכל הפוך ממה שנהוג ומקובל.".

אבל אנשים נאבקים עכשיו עם חוסר בהכנסות ותזרים שנפגע. זה הזמן להוציא כסף?

"בדיוק. מצבים חריגים מצריכים פעולות חריגות. פעולות של העולם הישן, שלפני הקורונה, לא יעבדו. מי שיעשה הפוך ממה שנראה הגיוני בעבר ויעשה את הצעדים השונים הוא זה שינצח את המשבר הזה".

יש מאחוריך 20 שנות ייעוץ, אתה מכשיר מרצים, מנהלים ובעלי עסקים, עושה קורסים ועוד. למי זה מתאים, לקחת ייעוץ ולעבור קורס בעת הזו?

"בעלי עסקים באופן כללי זה אנשים בודדים, ככל שהם יותר מצליחים הם יותר בודדים. ככל העול והאחריות עליהם, כך שהם תמיד צריכים שתהיה להם עזרה. יש כאלה שפונים בגלל קושי וצרה, אחרים נמצאים במצב מאוד טוב ורוצים להתפתח ולגדול, ויש מי שמנסים להימנע מטעויות ומקדימים יועץ למכה. כל אחד מהם צריך להגיע לייעוץ, כי זה לא רק שאלה של מה נכון ולא נכון לעשות, אלא יש לך פרטנר בעסק, מישהו שעוזר לך להתמודד מנטלית. התקופה הזאת היא קשה מאוד - כשיש עזרה ותמיכה, אז הרבה יותר קל. בנוסף ייעוץ לבד אינו מספיק. בעל עסק צריך גם ללמוד קורסים. בעל עסק שאינו לומד ומחכה שיגידו לו מה לעשות, הוא בעצם "רובוט". אם הוא גם לומד למה לעשות ואיך ומתי להשתמש בכל דבר גם כשהתנאים משתנים הוא הופך להיות באמת בעל עסק עצמאי".

דני וידיסלבסקי. צילום מסך, צילום מסך
איך להיות העסק המנצח/צילום מסך, צילום מסך

אתה נחשב לאחד היועצים היקרים בשוק, אם יש בעל עסק שאומר שבעת הזו הוא לא יכול להרשות לעצמו לשלם על ייעוץ או הדרכה, מה אתה מציע לו?

"המומחיות שלנו זה לא להיות זולים, אלא להביא תוצאות. אנחנו נותנים לבעלי העסקים תעודת אחריות - מי שמגיע לייעוץ, ההכנסות שלו יעלו יותר ממה שהוא משלם. אנשים בינוניים עסוקים בלחסוך בהוצאות, אנשים מצליחים עסוקים בלהגדיל הכנסות. ייעוץ עסקי טוב עולה הרבה כסף, אבל מתעסק בהגדלת ההכנסות של העסק. יחד עם זאת, התקופה הזו קשה לכולם, לכן פיתחנו כנס מיוחד שנקרא "ביזנס קלאס". זהו שירות חינם לבעלי עסקים בישראל. הוא מורכב מנטוורקינג, הרצאה ופגישה אישית עם אחד היועצים שלנו. כשיש הגבלות הכנס מועבר בזום".

אתה מייעץ ללקוחות שלך בכל מיני שיטות, מכל מיני תחומים, בעבר הייתה גם טענה שאתה עושה שימוש בפרקטיקות מתחום הסיינטולוגיה, איך זה עובד?

"אני מלמד את מה שאני מיישם. זה התחיל בגיל 15 כשניהלתי את הכספים בעסק של אבא שלי. הייתי גם כדורסלן מקצועני, ויש הקבלה בין אימון ספורטאים לאימון עסקי. זה מצחיק שאת מעלה את נושא הסיינטולוגיה. מה לא אמרו עליי "כת", "גורו"... האמת שפעם אחרונה שלמדתי בסיינטולוגיה היה לפני משהו כמו 13 שנה. כשאנשים לא יכולים להתמודד עם טענות ענייניות, אז הם לוקחים נושאים אישיים מהעבר. אז כן, למדתי שם, כמו שלמדתי מהרבה מנטורים ומומחים מתחומים שונים. אני חוקר כבר 20 שנים התנהגות אנושית ומתוך זה פיתחתי את השיטה הבלעדית שלנו. מה שמעניין אותנו זה להביא תוצאות ללקוחות שלנו, כדי שירוויחו הרבה כסף וביושר. לסרטונים שלי ברשת יש למעלה מ-13 מיליון צפיות והספר הראשון שלי הפך לרב מכר".

איך רב המכר שכתבת "סודות השיווק של ביבי" קשור לביזנס? חטפת ביקורת על כך שהכנסת פוליטיקה לעסקים?

"השם 'ביבי' מעורר רגשות, אבל הספר בכלל לא עוסק בפוליטיקה, אלא בשיווק של פוליטיקה, שזה משהו אחר לגמרי. חטפתי לא מעט אש, כי כשאתה מתבטא ומצליח, יש לאנשים סיבה לתקוף אותך. כשאתה מתחיל להתפרסם יש כאלה שחושבים שזו הזדמנות לסחוט אותך ודברים כאלה. כנראה שאין מצליחן אחד בעולם שלא תקפו אותו".

דני וידיסלבסקי. צילום מסך, צילום מסך
פרופ' ירון זליכה בשיחה עם דני וידיסלבסקי על משבר הקורונה, עם למעלה מ-450 אלף צפיות ברשת/צילום מסך, צילום מסך

בחודשים האחרונים העלת סדרת רשת וראיינת בה פרופסורים, חברי כנסת, אנשי תקשורת, אמנים, סלבס ועוד - אתה אומר שם שצריך ללמוד לחיות עם הקורונה ולהימנע מסגר. אתה גם ממכחישי הקורונה או שאני מרחיקה לכת?

"אי אפשר להכחיש משהו שקיים. יש וירוס, חולים ואפילו לא מעט מתים. מצד שני יש מגפת חרדה וגם אותה אי אפשר להכחיש. יש מכחישי התאבדויות, מכחישי בדידות, מכחישי סבל של ילדים, מכחישי עוני, מכחישי עסקים שקורסים. אז לצד הווירוס וההתמודדות איתו, צריך להקשיב למומחים מכל התחומים, לא לחיות בסגר ועוצר, אלא להקים עסקים ולהתפתח. פרופ' ירון זליכה אמר בראיון איתי שהממשלה הוציאה משהו כמו 300-400 מיליארד שקל על המשבר. מי יודע איזה נזקים הולכים להיות. אי אפשר להשמיד את החיים של אינסוף אנשים בגלל וירוס אחד. אני קורא לבעלי עסקים, במקום להיות מכווצים או מתמודדים, פשוט לפעול ולנצח".

המוטו שלך הוא "להרוויח הרבה כסף ביושר", מה הכוונה?

"יש הרבה דרכים להרוויח כסף, אבל אם אתה מרוויח ביושר אתה הולך לישון שקט ויכול להביט במראה בבוקר. יש לי קורס בנושא שנקרא 'האני מאמין של עסק מרוויח'. אתן משם כמה נקודות מפתח בנושא: הראשונה היא לתת בשפע - אפשר לגבות הרבה כסף, אבל תמיד לתת מעבר למה שהתחייבת. השנייה היא לא להבטיח הבטחות סרק - כשמישהו חלש במכירות הוא מבטיח הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן. השלישית היא לגבות כסף מראש - אנשים שלא משלמים מראש או בזמן נוטים לשכוח את הערך שהם קיבלו, להתלונן ואפילו לתקוף אותך. לדוגמה, מקדונלדס, שהיא לא במקרה רשת המסעדות המצליחה בהיסטוריה, גובה כסף מראש (בניגוד לרוב המסעדות). נקודה נוספת היא לקחת אחריות - הווינרים תמיד חושבים מה הם היו יכולים לעשות טוב יותר, במקום לחפש מה מישהו אחר עשה לא בסדר. בנוסף, כל הזמן ללמוד ולהתפתח".

אז אם גם אתם בעלי עסק שמתקשים להתמודד עם המצב, דעו שיש דרכים להתמודד עם המשבר הזה ולצאת ממנו בהצלחה.

לחצו כאן לכרטיס כניסה מתנה לכנס ביזנס קלאס לעסקים של דני וידיסלבסקי

לדף הפייסבוק: דני וידיסלבסקי - וידיס שירותי ניהול

וואלה כסף, בשיתוף וידיס שירותי ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully