וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפאל מקבלת ביטקוין: מה המשמעות של השת"פ ההיסטורי?

שגיא בקשי

22.10.2020 / 12:08

ההודעה של פייפאל לפיה תקבל מעתה תשלומים בקריפטו היא התמיכה התאגידית הגדולה ביותר של מטבעות כמו ביטקוין ואחרות. בשלב זה כבר לא ניתן היה להתעלם מהמספרים

ShutterStock

חברת פייפאל הודיעה אתמול (רביעי) על כך שהיא תאפשר קניית מוצרים ושירותים באמצעות מטבע הקריפטו. ההודעה של ענקית התשלומים אמריקנית תדלקה את עליית המחיר של מטבע הקריפטו, ובסך הכול הביטקוין רשם זינוק של יותר מ-230% מחודש מרץ מרמה של 3,800 דולר לרמה של 12,800 דולר.

מדובר במהפכה פיננסית של ממש שנת 2020 תהיה השנה שבה הביטקוין קיבל את התמיכה התאגידית הגדולה ביותר שלו. התמיכה תסלול את הדרך לאימוץ המוני של מטבע הקריפטו שהושק בשנת 2009. מהיום והלאה יש 26 מיליון בתי עסק שפועלים באמצעות פייפאל וכעת הם יוכלו לקבל תשלום מהארנק של פייפאל. הסליקה של הביטקוין דרך פייפאל תיעשה כמו הדולר האמריקני, כך שבעלי עסקים שיקבלו תשלומים ממחזיקי מטבעות קריפטו יקבלו תשלום בכסף "רגיל". לחברת פייפאל יש כ-350 מיליון חשבונות ברחבי העולם.

פייפאל. ShutterStock
התמיכה התאגידית הגדולה ביותר. פייפאל/ShutterStock

משמעויות ההחלטה

  • מבחינת המגזר העסקי - הטרנד הנוכחי התחיל עם חברת Microstrategy שקנתה ביטקוין ב-425 מיליון דולר, אחר כך חברת Square של מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי קנתה ביטקוין ב-50 מיליון דולר וחברת Mode הבריטית שהודיעה שהיא מקצה 10% מכל המזומנים שלה לטובת ביטקוין.
  • מבחינת הרגולציה - המשרד לפיקוח על המטבע במשרד האוצר האמריקני הודיע השנה שכל בנק בארה"ב יוכל להחזיק ולסחור במטבעות דיגיטליים. בנקים מרכזיים נוספים ברחבי העולם בוחנים את הנושא וצפויים לפעול באופן דומה.
  • מבחינת הלקוחות - השלב הראשון של אימוץ הטכנולוגיה היה על-ידי Fomo - Fear of Missing Out, משתמשים ש"חוששים" לפספס את הטרנד של הביטקוין. בהמשך מעגל המשתמשים ילך ויתרחב עם FOMO של חברות מסחריות. השלב השלישי הוא כאשר מדינות יבינו שהן חייבות להיכנס למשחק אחרת הן פשוט ישארו עם כסף שילך ויאבד מערכו, במיוחד הדולר.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מטבע הביטקוין הוא המטבע הפופולארי ביותר מבין מטבעות הביטקוין והוא הונפק לפני כ-10 שנים בשווי של כ-8 סנט. הארגון המופתי, השקיפות והנזילות הגבוהה הפכו אותו למטבע הקריפטו עם סחירות בהיקף של יותר מ-2 טריליון דולר בשנה.

המספרים מדהימים ולא ניתן להתעלם מהם, כמו למשל שכ-8% מאוכלוסיית ארה"ב כבר מחזיקה בביטקוין. העתיד כבר כאן והרגולטורים ברחבי העולם מתחילים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה בזה אחר זה. הסדרה רגולטורית תשפר את שירותי הפינטק הניתנים לאזרחים בכל מקום בעולם.

הביטקוין הוא אחת ההמצאות הגדולות והחשובות של המאה ה-21. אפשר גם להתייחס אל מטבע הקריפטוגרפיה הגדול בעולם כאל כלי גידור או פרמיית ביטוח כנגד התנהלות של הממשלות בעולם - "זהב דיגיטלי".

האנושות "רגילה" לשימוש במטבע פיסי או בכרטיס אשראי לכל היותר ואימוץ של טכנולוגיה חדשה לוקח זמן. אלא שעתיד הכסף הוא קוד פתוח ללא גבולות שנוצר על ידי האנשים ולמענם, ללא התערבות ממשלתית. הרווח הגדול יהיה של הצרכן הסופי, הלקוח שיהנה ממגוון של שירותים עבור מטבעות דיגיטליים מבוזרים, ולא יהיה "כבול" למספר מצומצם של נותני שירותים פיננסים.

שגיא בקשי הוא מנכ"ל CoinMama

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully