וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עלייה באלימות ותכנים פורנוגרפיים: כנס מקוון לחינוך מיני מיטיב

26.10.2020 / 16:33

הכנס יתקיים לאחר שבתקופת הקורונה נרשמה עלייה דרמטית בפניות של הורים, נוער וצוותים חינוכיים למערכות התמיכה השונות - פי 2.5 יותר פניות בנושאי אלימות פורנוגרפיה ופגיעות מיניות

בווידאו: נציגי גן נר וכפר מוקיבלה על רצח הנער בן ה-17/צילום: אלי אשכנזי, עריכה: עמית שמחה

השעות הרבות אותן מבלים בני הנוער בבית מביאות עימן עלייה משמעותית בזמן מסך וחשיפה מוגברת לפורנוגרפיה ולמסרים מיניים מעוותים, אשר משפיעים על תפיסת המיניות והדימוי העצמי של ילדים ונוער. בעקבות זאת חברו יחד להפקת הכנס מיכל גורל מארגון תודעה בריאה, ענת קליין מארגון רוטרי היפר לייף קיסריה- חוף הכרמל, מרגנית ארז מביננו, עמותת תודעה, מידע אמין על מין, ארגוני הסיוע לנשים, דלת פתוחה, מועצת חוף הכרמל ועמותות, ארגונים ומנחים נוספים מהמובילים בתחומם בארץ.

הכנס לחינוך מיני מיטיב הינו כנס מקוון ראשון מסוגו מבחינת היקף הנושאים, מגוון הגילאים, קשת המרצים, סדנאות, הרצאות ופאנלים מקצועיים. כל אלו נועדו לעזור לעולם המבוגרים הנבוך לגשת לנושא השיח על מיניות מיטיבה ומניעת הפגיעה בתחושת מסוגלות, נינוחות, ידע וביטחון.

כנס מקוון לחינוך מיני מיטיב. יחצ,
מודעת הכנס/יחצ

מרגנית ארז, המנהלת המקצועית של הכנס מדגישה: "להקשיב לעצמנו ולאחר/ת, זה הסוד הגדול בלהנות מיחסים טובים וממיניות טובה, מהנה והדדית. להיות חברים ומאהבים טובים וקשובים. אנחנו צריכים ללמד את הדור הצעיר כבר מגיל קטן שכדי שמיניות תהיה טובה, שני בני הזוג צריכים להרגיש בטוחים, להיות מסוגלים לתקשר את רגשותיהם וצרכיהם ולדעת שבכל רגע לשניהם יש יכולת שווה להשפיע על הסיטואציה, הבנים והבנות. הנתונים בתקופת הקורונה מלמדים כי אין להורים כלים מספקים כדי ללמד את הילדים שלהם מהי מיניות בריאה, כיצד להתנהג בסיטואציות מיניות, וההבדל המהותי בין האינטראקציה המינית שמוצגת בפורנוגרפיה לבין המציאות".

מיכל גורל, יוזמת ומפיקת הכנס: "לאור הנתונים הקשים על אלימות מינית והמקרים המזעזעים החלטתי ליזום את הכנס. חשוב לי להנגיש להורים את המידע המקיף והמלא ביותר של מיטב המורים והמורות למיניות בארץ. יש לנו אחריות לעשות ככל הניתן ליצירת חברה בריאה יותר וזה מתחיל פה בחינוך ליחסים ומיניות בריאה. הכנס הזה מאפשר גישה און ליין למגוון מרצים ומרצות בתחומי ידע שונים במשך חודש שלם, לצפייה בנוחות ובפרטיות מהבית. אומרים שהחינוך מתחיל בבית, בחוף המבטחים, אם רק נעזור להורים ונדריך אותם כיצד לגשת לילדות.ים, איך לדבר, להכווין ולחנך למיניות בריאה - נוכל לייצר פה דור צעיר שמרגיש בטוח, שקט ומאושר ובו בעת גם בעל גבולות - כל אחד לעצמו וגם כל אחד לאחר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
seperator

בכנס ישתתפו מעל ל -80 מרצות ומרצים, עם מומחיות מרקעי טיפול ומחקר שונים ומגוונים, במסגרת של כ 60 הרצאות, פאנלים אינטראקטיביים וסדנאות חווייתיות. זאת במטרה להניע שינוי מהותי, ליצור שיתוף פעולה וקירבה בין הורים לילדות ולילדים, וכן לתת להורים ואנשי מקצוע כלים משמעותיים לתמיכה ועזרה באתגרי הגיל השונים, כל זאת בשעה מאתגרת זו בה הצוותים החינוכיים בבתי הספר אינם זמינים פיזית לנתינת מענה וסדנאות בנושא. מטרת העל של הכנס היא לקחת את הידע שקיים אצל בעלי המקצוע ולהנגיש אותו לכמה שיותר הורים, נשות טיפול ואנשי מקצוע שעובדים עם ילדות, ילדים ובני נוער.

בין המרצים ינכחו מרגנית ארז, יועצת מומחית בליווי והדרכת הורים, צוותי חינוך ונוער בנושא של יחסים ומיניות מיטיבה, שתדבר בהרצאתה על סיוע למתבגרים/ות להתנהל במצבי לחץ אישי וחברתי, פרופ' ענת קלומק ברונשטיין, פסיכולוגית קלינית, ראשת תכנית התוכנית בפסיכולוגיה קלינית במרכז הבינתחומי הרצליה בהרצאה בנושא מניעת אובדנות בקרב נפגעי תקיפה מינית, ד"ר ירון שוורץ, מומחה לגבריות וחינוך ומרצה באונ' בר אילן בהרצאה בנושא חינוך נערים להתנהגויות מיניות קשובות, בריאות ומודעות, פרופ' רחל לב ויזל, פרופסור לעבודה סוציאלית, אשר תהנל את הפאנל: פגיעה מינית בקטינים: מהשתקה לשתיקה למחאה, ועוד.

ההרצאות והסדנאות בכנס יכילו קשת רחבה של נושאים, ביניהם מיניות בריאה, התמודדות עם קשיים וסכנות ברשת, פורנוגרפיה, הטרדות מיניות ששיעורן עלה בכ-40%, התנהגות אלימה ברשת ומחוצה לה, עזרה לילדים עם נכויות, אספרגר ואוטיזם, וכן הקשבה, חיבור והעמקת הקשר בין הורים לילדים.

הכנס יעסוק גם בנושאי מגדר וזהות מינית, התמודדות, תמיכה ועזרה לילד שיוצא מהארון, דימוי גוף, גילוי מיני באופן בטוח וחופשי וכן שיחות ייעודיות בנושא למגזר הדתי. כחלק מההרצאות והסדנאות יועברו כלים יישומיים בשיטת המיינדפולנס שהוכחה כשיטה משמעותית לפיתוח יכולות הקשבה והכלה, להורים ולמתבגרים כאחד, וידועה בכל העולם כדרך המסייעת בהתמודדות עם מצבים של פגיעות, אלימות והעמקת התקשורת.

הכנס, שיתקיים בתאריכים 26 באוקטובר - 19 בנובמבר בנדיבות לב יהיה פתוח לקהל הרחב, להורים ולמטפלים, בהינתן תרומה של 50 עד 200 שקלים או כל תרומה אחרת (מי שידו אינו משגת יוכל להשתתף ללא עלות).

לינק להרשמה
לאירוע בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully