וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה הודיע על ביטול הקמת תחנת הכוח סמוך לכפר סבא

26.10.2020 / 17:25

ניצחון במאבק נגד הקמת תחנת הכוח שתוכננה להיבנות בסמוך לכפר סבא; עו"ד ברק קינן, בא כוח הרשויות: "החלטת שר האנרגיה מהיום מסמלת את צדקתו של המאבק המשפטי והציבורי של תושבי הרשויות שלא התייאשו ונלחמו כדי לשמור על בריאותם ואיכות חייהם"

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, הודיע לראשי רשויות בשרון ובשומרון על הסרת איום הקמת תחנת הכוח "מפגש השלום" בשרון. לדברי שר האנרגיה אישור הצעתו בממשלה להעלאת יעדי ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות מביאה עמה בשורה חשובה לפיה הקמת תחנת הכוח הענקית "מפגש השלום" יורדת מהפרק, ובמקומה יוקמו בין תחנה אחת לשתיים קטנות יותר, שיהיו צמודות לתחנות כוח קיימות או בצמוד למתקני תשתיות אחרים.

מדובר בהישג משמעותי לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, שיחד עם 17 ראשי רשויות נוספים בשרון ובשומרון, נאבקים כבר יותר משנתיים כנגד הקמת תחנת כוח זו, שהייתה מתוכננת לקום בשטחה של המועצה האזורית דרום השרון, בליבה של אוכלוסייה המונה יותר מחצי מיליון תושבים ועלולה הייתה להוות מפגע בריאותי, סביבתי וביטחוני.

במסגרת המאבק, ראשי הרשויות הגישו עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו"ד ברק קינן ממשרד מ. פירון ושות', כנגד הועדה הלאומית לתשתיות, רשות החשמל, רשות מקרקעי ישראל, משרד התשתיות הלאומיות וחברת ריינדיר אנרגיה (בבעלות חברת סימנס הגרמנית). בעתירה דרשו הרשויות לחשוף מידע ומסמכים רלוונטיים הקשורים בהקמת תחנת הכח הנמצאת מזרחית לעיר כפר סבא.

ברק קינן. סטודיו תומאס,
נותן רוח גבית לאזרחים. עו"ד ברק קינן/סטודיו תומאס

בימים האחרונים קיימו ראשי הרשויות מהלכים מאומצים מול שר האנרגיה, השרה להגנת הסביבה ויתר שרי הממשלה כדי להביא לשינוי הצעת ההחלטה ולדרוש חלופה. לפי החלופה שהוצעה על ידי ראשי הרשויות, כמות החשמל אותה נדרש לייצר בתקופה הקרובה כמענה למשק, תיוצר לא על בסיס תחנות כוח חדשות ומזהמות שיוקמו, אלא בסמוך לתחנות קיימות של חברת החשמל, וכך תימנע בנייה של תחנות כוח מונעות בגז.

ראש עיריית כפר סבא אמר בתגובה להחלטת הממשלה: "הצלחנו לשמור על כפר סבא ירוקה. ניהלנו מאבק ארוך, קשה ובלתי מתפשר למען תושבי כפר סבא ואיכות חייהם ואני שמח כי ההחלטה שהתקבלה בממשלה תומכת בבקשה שלנו. נמשיך להילחם עבור כפר סבא בכל המערכות העתידיות. אני מודה לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, שסייעו לנו רבות במאבק זה".

עו"ד ברק קינן ממשרד מ. פירון שייצג את הרשויות בעתירות ובהתנגדות נגד הקמת תחנת הכוח אמר היום "אנו מברכים על ההחלטה לגנוז את התכנית להקמת תחנת הכח, וזאת לאחר מאבק משפטי ארוך שכלל שתי עתירות מנהליות והתנגדות. החלטת שר האנרגיה מהיום מסמלת את צדקתו של המאבק המשפטי והציבורי של תושבי הרשויות שלא התייאשו ונלחמו כדי לשמור על בריאותם ואיכות חייהם. המהלך נותן רוח גבית למאבקים אחרים של אזרחים נגד תכניות שפוגעות בהם, תוך דרישה להליך שקוף ושוויוני, ללא הסכמים שנעשים במחשכים הרחק מעיני הציבור. צריך לציין לטובה את ראשי הרשויות שפעלו ללא ליאות לטובת תושביהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully