וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש של 'הבית לסולידריות חברתית' ייתן מענקים לעסקים קטנים

28.10.2020 / 9:42

מיזם WE-19 , בניהולן של ענבר שעשוע בר-ניר ועדי אטון, יעניק לכ-2,000 עסקים שנפתחו משנת 2019 מענקים בגובה של כ-50 אלף שקל, באמצעות מנגנון חדשני המבוסס על בחירת עמיתים

בווידאו: נתניהו אומר בפתח ישיבת הממשלה כי לא יהיו שיקולים פוליטיים ביציאה מהסגר/צילום: לע"מ

על רקע משבר הקורונה המתמשך ונתונים מדאיגים על מצוקתם הקשה של עסקים קטנים בישראל, מכריז היום (ד') "הבית לסולידריות חברתית" מיסודם של ענת ואמנון שעשוע, על מיזם פילנתרופי חדשני. המיזם, 19-WE, יעניק כ-100 מיליון שקל ליזמים ועסקים קטנים בתחילת דרכם שנפגעו כתוצאה מהמשבר. כ-2,000 עסקים מבין אלה שיירשמו למיזם יוכלו לקבל מענק בגובה של כ-50 אלף שקל, אשר יחולק בשלושה שלבים, תוך ליווי אישי של אנשי המיזם. את היוזמה מובילות ענבר שעשוע בר-ניר ועדי אטון, מנהלות שותפות בבית לסולידריות חברתית.

WE-19הוקם על מנת לשמור את הרוח היזמית הישראלית, להפיח תקווה בעסקים שנולדו לתוך מגפת הקורונה ולהעניק להם הזדמנות מחודשת להצמיח את עסקיהם, חרף כל הקשיים.

השיטה של WE-19 מבוססת על אלגוריתם של 'בחירת עמיתים', שיאפשר לעסקים המשתתפים במיזם לבחור איזה עסק מתאים למענק הצמיחה, על בסיס הצגת הסיפור של העסק וצרכיו. הפלטפורמה הייחודית שהוקמה לצורך כך, ראשונה מסוגה בתחום הפילנתרופיה, תבטיח את חלוקת הכסף באופן הנכון והיעיל ביותר, מתוך הבנה שעסק קטן יודע הכי טוב מה עסק קטן צריך, ולא נדרשת כאן התערבות חיצונית של וועדות שונות.

ענבר שעשוע ועדי אטון. גל לפידות,
ענבר שעשוע ועדי אטון/גל לפידות

איך זה עובד?

על בעל העסק להירשם באתר להזין את פרטי העסק, לכתוב כמה מילים על הסיפור שלו וכיצד יסייע לו מענק הצמיחה - האם לצורך הקמת אתר אונליין, מערך משלוחים, יעוץ אסטרטגי, רכישת ציוד, גיוס עובדים ועוד.

במיזם יכולים להשתתף עסקים או עצמאיים בעלי תעודת עוסק מורשה/חברה בע"מ/איחוד עוסקים, שנפתחו החל משנת 2019 ועד ספטמבר 2020, עם מחזור מכירות שנתי בהיקף של עד 5 מיליון שקל, המעסיק עד 20 עובדים במשרה מלאה.

לאחר ההרשמה, בעלי העסקים הרשומים למיזם יתבקשו לבחור את העסקים האחרים על סמך הסיפורים האישיים שלהם. כל עסק ייחשף לכ-20 עסקים בממוצע, אותם יצטרך לבחור ע"פ ראות עיניו ולנמק את סיבת הבחירה בהם, על בסיס הקריטריונים לצמיחה. 2,000 העסקים שייבחרו, יגישו את הטפסים הנדרשים, ולאחר בדיקת תקינותם - יקבלו הודעה על בחירתם. קבלת המענק תתבצע ב-3 שלבים, תוך ליווי העסק לאורך הדרך.

הפעילות נעשית בליווי משפטי של פירמת עו"ד מיתר ושות', פיקוח חשבונאי של פירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג, ייעוץ כלכלי ותפעול של משרד הייעוץ קוגנום.

  • עוד באותו נושא:
  • מיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully