וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה פגע לכם בהכנסות? אפשר בהחלט לחסוך בהוצאות

28.10.2020 / 12:48

משפחות רבות נפגעו כלכלית במשבר ומחפשות התנהלות נכונה. יש כמה צעדים פשוטים שיכולים לעזור לכם ולהפוך את הצריכה שלכם ליותר נבונה

בווידאו: נתניהו אומר אם מספר החולים יעלה הסגר יהודק שוב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

משבר הקורונה שפרץ לחיינו בתחילת השנה, גרם לאי וודאות פיננסית בקרב משקי בית רבים, זאת בשל יציאה של אחד מבני המשפחה לחל"ת או שפוטר ממקום עבודתו. משפחות רבות שהתרגלו בעבר לחיות מהכנסה משותפת מצאו את עצמן מתמודדות עם ירידה דרסטית בהכנסות , אך מול זה לא נרשמה ירידת מחירים, מה שיצר מצב אבסורדי - מצד אחד, פגיעה משמעותית בהכנסה של מעל לחצי מיליון משקי בית בישראל ומצד שני עלויות ומחירים שנשארו כפי שהיו עוד לפני המשבר. אמנם הרבה מההוצאות החודשיות אינן בשליטתנו דוגמת ההוצאה על מזון, מיסים, ארנונה ועוד, אך ישנן הוצאות שהן תחת שליטתנו ושם אנחנו יכולים לחסוך מאות ולפעמים גם אלפי שקלים מדי חודש.

לחסוך בגדול באמצעות צעד אחד קטן

גודל כוח קנייה הינו אחד המשתנים המרכזיים שקובעים את גודל ההנחה ואת אטרקטיביות המחיר לאחר ההנחה. לדוגמא, טלוויזיה. מחיר טלוויזיה בודדת לעולם לא יהיה שווה למחיר כאשר מעוניינים לקנות מאות ולפעמים אף אלפים מאותו המוצר. כך זה עבור כמעט כל המוצרים והשירותים החל ממוצרי חשמל, דרך ריהוט לבית ועד לקניית דירה. אחת הדרכים הפשוטות להצטרף לכוח קנייה משמעותי שיוכל למקסם עבורכם את ההנחות היא להצטרף לאחד ממועדוני הצרכנות הגדולים בישראל דוגמת מועדון הצרכנות הוט, חבר, אשמורת ועוד, שבהם חברים מאות אלפי ישראלים, שנהנים מחיסכון של אלפי שקלים מדי שנה בעזרת הטבות ומבצעי המועדון.

בניינים חדשים ברחוב יוסי בנאי ראש העין. ראובן קסטרו
מהדברים הכי קטנים ועד קניית דירה - כוח ההתאגדות מנצח/ראובן קסטרו

התאמת פוליסת הביטוח לתמונת המצב המשתנה

בשנים האחרונות עבר ענף ביטוחי הרכב בישראל מהפכה בכל הקשור למחירים, סטנדרט שירות שפה תקשורתית והיקפי פרסום, זאת על רקע הגברת התחרותיות בעקבות כניסתן של שחקניות חדשות לענף כדוגמת ליברה וביצוע התאמות לסטנדרטים חדשים של מחיר ושירות על ידי החברות הוותיקות. אם בעבר, המחיר של פוליסת הביטוח הושפע ממספר משתנים כגון סוג הרכב, גיל הנהג הצעיר והיעדר תאונות בשלוש השנים האחרונות, הרי שכיום, המצב השתנה ובעקבות המודל הפרסונלי שהחדירה ליברה לענף ביטוח הרכב, גם שחקניות ותיקות בענף כמו הראל, הפניקס, AIG ועוד, החלו להתחשב גם בפרמטרים נוספים בעת תמחור הפוליסה, כאשר המרכזי ביניהם הוא הקילומטראז' השנתי אותו נוסע המבוטח.

בחודשים האחרונים, על רקע מגפת הקורונה, המשפיעה גם על הרגלי העבודה שלנו, היציאה לחל"ת או הפיטורים, ומעבר למודלים של עבודה מלאה או חלקית מהבית גרמו לאזרחים רבים לצמצם באופן מהותי את השימוש ברכב, וכפועל יוצא גם את הקילומטראז' אותו הם נוסעים. מודלי התמחור החדשים, המבוססים על קילומטראז' מאפשרים חיסכון של מאות שקלים מדי חודש, וכיום, בעקבות מהפכה צרכנית נוספת שהתרחשה השנה בשוק הביטוח בהובלתה של ליברה, כבר אין צורך להמתין לסוף תקופת הביטוח ולמועד החידוש. אם הצרכן מקבל הצעה טובה יותר לביטוח רכב, הוא יכול לנייד את פוליסת הביטוח שלו גם באמצע תקופת ביטוח.

ערכו השוואת מחירים מקיפה

לקנות מוצר/שירות כזה או אחר מבלי לערוך השוואת מחירים היא טעות שעולה לצרכן כסף. אם ביום יום, בשל אורח החיים המהיר והמשימות הרבות, אנו מוצאים את עצמנו רודפים אחרי הזנב של עצמנו, במטרה לעמוד בכל המשימות, עם הסגר והשהייה הממושכת בבית, התפנה לנו זמן ורובנו עברנו לקנות באינטרנט. לכן, רגע לפני שאתם מזמינים את המוצר, עצרו, כנסו אל אחד מאתרי ההשוואות (דוגמת זאפ) או אתרי הסחר המחזיקים מספר רב של מותגים (דוגמת טרמינל X) ושם תוכלו לראות היכן הכי משתלם לכם להזמין את המוצר ובכך לחסוך עשרות/מאות ולפעמים גם אלפי שקלים.

קורסים ייעודיים שיסייעו לבעלי עסקים לצלוח את התקופה

אחת הקבוצות שנפגעה ביותר בעקבות המשבר היא העצמאיים ובעלי העסקיים הפרטיים שמצאו את עצמם בן לילה במערבולת עסקית שלא צפו. במטרה להתאים את עצמם לתמונת המצב החדשה, בעלי עסקים רבים חיפשו אפיקי הכנסה חדשים דוגמת הקמת מערך אונליין, שינוי המודל העסקי ועוד. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, מציעה לבעלי עסקים, קורסים ייעודים במחירים מסובסדים, כך שיוכלו האזרחים להנות מהקניית ידע שיסייע להם לפתח את העסק הקיים, בעלות מזערית לעומת אותו הקורס בשוק.

אז לסיכום, משבר הקורונה תפס את כולנו לא מוכנים ובן לילה שינה את חיינו במאה שמונים מעלות. בתוך כל זה, במספר דרכים פשוטות, שכל אחד מאיתנו יכול לעשות, נוכל להוזיל את המחייה שלנו בזמן משבר הקורונה, דבר שיסייע לרבים לעבור בבטחה את התקופה הקשה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully