וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לקנות מה שלא צריך, כן למצוא את ההזדמנות הנכונה

28.10.2020 / 13:06

חודש הקניות כבר כאן, ומעבר לעצות הרגילות שתקבלו ולחנויות שינסו לפתות אתכם, יש מספר דברים לא שגרתיים שאתם צריכים לדעת. הנה כמה קודים להתנהגות נכונה

עמוד אינסטגרם מציג גברים מחכים לנשים שלהן בזמן שהן בקניות/miserable_men

חודש נובמבר מוגדר בכל שנה כחודש הקניות העולמי, כאשר בכל שנה מתקיימים בזה אחר זה חגי קניות, ביניהם שופינג איי אל הישראלי (10-11/11), בלאק פריידי (27/11) וסייבר מאנדיי (30/11), שמטרתם למשוך את הצרכנים לפתוח את הארנקים באמצעות הנחות גדולות ומבצעים חד פעמיים. אף אחד לא רוצה לפספס את חלון הזמן בו ניתן לרכוש יותר בזול. עם זאת, האם עצרנו פעם לחשוב האם ההנחות אכן אמיתיות ומשתלמות? ובכלל, האם קנייה במחירים מופחתים הופכת אותנו באופן אוטומטי לצרכנים נבונים?

מסכות ב-10 שקלים. יחצ,
אפילו בדבר פשוט כמו מסכות אפשר לחסוך/יחצ
  • תמיד חשוב לערוך השוואה. "החנויות והרשתות משתמשות באחוזי ההנחה ככלי שיווקי שנועד לסנוור את עינינו", מסבירה מאיה טיטו שועה, מנהלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, המייבאת לישראל מותגים בינלאומיים רבים, בניהם ג'ישוק, קסיו, בייבי ג'י, איזוסטיל, לדרמן, זיפו ונוספים. "בתאריכי חגי ההנחות רצוי לסייר בין מספר חנויות ואתרי האונליין, לסמן לעצמנו פריטים שאנו אוהבים ובסופו של דבר לרכוש את אלו שלאחר השוואה מחיריהם הם המשתלמים ביותר. הדבר נכון בעיקר כשמדובר בפריטים של מותגים בינלאומיים אותם מחזיקות מספר חנויות או רשתות, כאשר לעיתים כל אחת מהן מחליטה על אחוזי הנחה שונים לפריטים שונים וניתן למצוא הפרשי מחיר גדולים על אותו הפריט".
  • לבדוק האם ההנחה היא אמיתית. לדברי אלמוג שכטר, מנהל השיווק של מותג הטיפוח אלונה שכטר, שמשתתף גם הוא בחגי ההנחות הקרובים, "הרשתות והחנויות לוקחות בחשבון כבר בתחילת העונה שבחודש נובמבר יצטרכו לקיים הנחות גדולות ועמוקות כדי לעמוד בתחרות מול מתחריהם, שהרי גם בסוף עונה לא מתכוונות אותן רשתות למכור במחירי הפסד. אי לכך, חלקן מתמחרות מראש את פריטיהם במחירים גבוהים על מנת להגיע בחגי המכירות למחיר אותו הן מעוניינות להרוויח. חשוב לבדוק לא רק את מספר אחוזי ההנחה, אלא לשים לב למחיר הסופי, האם הוא באמת משתלם או שהמחיר המקורי כביכול היה גבוה ומנופח? לעיתים פריטים בודדים מהמלאי עלולים להיות מתומחרים על ידי החנויות במחירי הפסד על מנת למשוך אליהן קונים. אלו בדרך כלל יהיו הפריטים אותם נראה בפרסומים השונים והם אלו שבהחלט כדאי לרכוש".
  • לבחור בפריטים שבאמת חסרים לנו. "לקנות נכון בחגי המבצעים פירושו לא בהכרח לקנות פריטים רבים", מציין שלומי מזרחי, מנהל השיווק של מותג הקוסמטיקה המקצועית HL, "לעיתים אחוזי ההנחה הגדולים והמחירים הזולים גורמים לנו להתפתות לרכוש פריטים שאיננו צריכים ולא היינו רוכשים אותם בתקופה אחרת של השנה או במחיר שונה. כדי לקנות חכם רצוי להכין מראש רשימה של הפריטים החסרים לנו, אותם אנו צריכים ולחפשם במחירים מוזלים. אי הכנת רשימה כזו עלולה לגרום לנו לבזבז בסופו של יום כסף רב יותר משהתכוונו או ביכולתנו להוציא. פריטי קוסמטיקה, פריטים קלאסיים או בייסיקים שמשמשים אותנו במהלך השנה יהיו בדרך כלל קנייה נכונה ובטוחה".
  • לא תמיד משתלם לרכוש מעבר לים. שופינג איי אל מוגדר כחגיגית קניות ישראלית. עם זאת, הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי הם חגים בינלאומיים. לדברי עמית זמיר, מנהל שיווק בחברת סיריוס אלקטרוניקה, יבואנית של מותגי אלקטרוניקה ואודיו בינלאומיים רבים כדוגמת פיור אקוסטיקס, מרשל, פולק ונוספים, "נהוג לחשוב שהמחירים תמיד נמוכים יותר כאשר קונים מאתרי בינלאומיים, אך הדבר לא תמיד נכון ויש לבדוק זאת בקפידה. חשוב לא לשכוח שקיימים מיסים על קניות באינטרנט. כיום עד 75 דולר אין מיסים ולא נדרש תשלום נוסף מעבר לשילוח. מסכום של 75 דולר ועד 500 דולר נדרש רק מע"מ ומעל 500 דולר יש צורך לחשב גם מע"מ ומכס, כאשר לכל קטגוריה חישוב מיסים משלה. אלו עלולים לעיתים לייקר את הרכישה באחוזים רבים ולהפוך אותה ללא משתלמת כלכלית. ככלל, במיוחד בתקופת הקורונה, העדיפו לרכוש ולתמוך בעסקים ישראלים".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מוצרי הטיפוח של אלונה שכטר. יחצ,
מוצרי הטיפוח של אלונה שכטר. עד 90 אחוז הנחה/יחצ
  • תנאים מגבילים. "לעיתים בשל ההתלהבות והפחד שפריטים מסוימים שכעת נמצאים בהנחה בחנויות לא יישארו שם זמן רב, אנו מתפתים לרכוש אותם ולאחר מספר ימים, כשהפריטים כבר בבית מתחרטים ומבינים שאולי לא באמת היינו צריכים אותם ומעוניינים להחזיר, מזהיר כפיר ועקנין, בעלים של חנויות המתנות והגאדג'טים גאדג'טשופ". טרם הקנייה יש לשים לב לתנאים המגבילים כגון אפשרויות ההחזרה או ההחלפה, פרק הזמן אותו מאפשרת החנות, האם ניתן לקבל את כספנו חזרה וכן הלאה. יש לבדוק שמקבלים שירות הוגן. אומנם קיים החוק להגנת הצרכן, אך רשתות מסוימות הוגנות יותר עם הצרכן מאחרות".
  • חוקים שונים בארץ ובחו"ל. ביטול עסקה בישראל כפוף לחוקים הקיימים בחוק. עם זאת, בעת רכישת מוצר בחו"ל, עלולים להתקיים הוראות וחוקים אחרים. במידה והמוצר לא יתאים מכל סיבה שהיא, לעיתים עלולה להיווצר בעיה להחזירו והדבר עלול לגרום עוגמת נפש והפסד כלכלי. נסו לברר מהם הכללים על החזר והזדכות על מוצר טרם רכישתו. במידה וההפרשים אינם מצדיקים את ההתעסקות, העדיפו לרכוש אצל ספק ישראלי אמין, איתו תוכלו גם לתקשר ולהתדיין במידת הצורך.
  • פריטים על זמניים שישמשו אותנו קדימה. "באשר לעולם האופנה", מסביר דניאל רבני, סמנכ"ל ברשת ההנעלה הארצית הלב הכחול, חגי הקניות באים בסנכרון עם סוף עונת הקיץ. רצוי לבחור בפריטים בייסיקים או כאלו שהם על זמניים על פני טרנדים חולפים. כך נהיה בטוחים שאלו ישמשו אותנו גם בשנה הבאה ללא חשש. כמו כן, רצוי לבחור בפריטים שניתן לשלב אותם עם סגנונות לבוש שונים, כאלו שמהווים פרטי בסיס ליצירתם של לוקים שונים".
  • לבדוק בחנויות האון ליין השונות. לדברי לילך קדמי, מנהלת השיווק בחברת אינטרסן, בעלי המותגים NUBY, טוליפס, הוסטס ונוספים, "אופציה נוספת שמקלה על עניין השוואת ובדיקת המחירים, חוסכת לנו את עניין הבלגן והתורים הן חנויות האון ליין של הרשתות. כיום כל רשת שמכבדת את עצמה מחזיקה חנות און ליין פעילה וידידותית. חנויות מקוונות אלו מאפשרות קנייה מבלי לצאת מפתח הבית. מעבר להנחות הרגילות, לעיתים מתקיימות בהן אפילו הנחות מיוחדות- שווה לבדוק. בנוסף, לעיתים רשתות שונות מחזיקות באותם המותגים וגובה ההנחות עלול להיות שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully