וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד השתלט: ירידות חדות בוול סטריט, באירופה ובארץ

עודכן לאחרונה: 28.10.2020 / 23:55

החשש מסגר בגרמניה והתגברות התחלואה ביתר אירופה ובארצות הברית הצניחו את המדדים, כשההדף הגיע לתל אביב. נאסדק ודאו ג'ונס צנחו ביותר מ-3.5 אחוזים, הבורסה הגרמנית ירדה ב-4.1, ת"א 35 ב-2.6 אחוזים

בווידאו: רב מבני ברק קורא להכניס את השבת מוקדם בשביל טראמפ/באדיבות המצולם

השווקים העולמיים חוששים, ולא רק בגלל הבחירות הצפויות ביום שלישי הקרוב. היום (רביעי) נרשמו בוול סטריט ירידות חדות, ערב פרסום הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה גוגל, אפל, אמזון ופייסבוק. הירידות נבעו בעיקר בשל העלייה בתחלואה בארצות הברית, כשלאחר תקופה של רגיעה וירידה מסוימת חזרו המספרים לעלות ואתמול הגיעו ל-75 אלף נדבקים. מדדי נאסדק ודאו ג'ונס ירדו ביותר מ-3.5 אחוזים.

עם הירידות הבולטות נמנו אפל (4.63 אחוזים), פייסבוק (5.5), גוגל (5.46) ומיקרוסופט (4.96). ביום חמישי השוק בוודאי יהיה דרוך לקראת פרסומי הדוחות של הגדולות.

תחושת אכזבה בוול סטריט בעקבות הירידות החדות בשל השפעת נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. AP
חזרנו לאדום הבוהק/AP

גם באירופה נרשמו ירידות חדות, בעקבות הידוק הפיקוח על התושבים במדינות השונות והדיווחים לפיהם גרמניה צפויה להיכנס לסגר נוסף. מדד פוטסי בלונדון ירד ב-3.2 אחוזים ודויטשה בורס דאקס צנח בכמעט 4.5 אחוזים.

ומה בישראל? לא נשארנו מאחור, כמו שאומרים. מדד תל אביב 35 ירד ב-2.59 אחוזים ותל אביב נדל"ן ב-2.11 אחוזים. הסיבה העיקרית לירידות החדות היא משב הרוח השלילי הנושב מהשווקים, אולם גם ליציאה האיטית מהסגר המקומי יש השלכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשש מהסגרים והבחירות בארה"ב (דודי רזניק, לאומי שוקי הון)

יום קשה עובר על שוקי המניות בעולם על רקע המשך העלייה בתחלואה מהקורונה וחזרה למגבלות משמעותיות, כולל סגרים במדינות אירופה. מדדי המניות המובילים באירופה ירדו בשיעור ממוצע של 3 - 4 אחוז, כאשר בארה"ב ירדו המדדים המובילים בכ-3 אחוז. מדד הפחד (VIX) מזנק לרמה הגבוהה מאז חודש יוני. הירידות מקיפות את כל הסקטורים בארה"ב כולל סקטור הטכנולוגיה שהפגין עד כה חסינות יחסית. החשש העיקרי הינו כי המגבלות המשמעותיות ואף כניסה לסגרים יעצרו את ההתאוששות הכלכלית שהייתה במומנטום חיובי מאז ראשית הרבעון השלישי של השנה.

בגרמניה הקנצלרית אנגלה מרקל הכריזה על סגר חלקי בכל רחבי המדינה החל מיום שני למשך חודש, במטרה לבלום את העלייה בתחלואה בקורונה. בתקופת הסגר יושבתו בין היתר המסעדות והברים, חדרי הכושר, בתי הקולנוע והתיאטראות. עם זאת מערכת החינוך ממשיכה לפעול.

במקביל נרשמת ירידה של כ-5 אחוז במחירי הנפט מתחת לרמה של 40 דולר לחבית ברנט. השקל אגב נסחר מעל לרמה של 3.4 שקל לדולר.

בנוסף יש לזכור אנו הולכים וקרבים ליום הבחירות לנשיאות ארה"ב בשבוע הבא כאשר החשש הגדול של השווקים מחוסר הכרעה ברורה וכניסה לתקופת אי וודאות עד לקביעת זהות המנצח. ככלל בארה"ב השוק גם מביע אכזבה מאי היכולת של המפלגות להגיע להסכמה על חבית סיוע נוספת. ההכרה הינה כי מבחינה מוניטארית מיצו הבנקים המרכזיים את מרבית התחמושת וכרגע בעיקר נדרשת המשך ההרחבה הפיסקאלית. בארה"ב מקווים כי לאחר הבחירות והכרזה על הנשיא המיועד תקודם חבילת סיוע נוספת.

בנושא זה נזכיר כי מחר תתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו ויהיה מעניין לראות האם ה-ECB מגיב לירידות השערים המשמעותיות בחבילת צעדים מרחיבים נוספת.

דודי רזניק הוא אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully