וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר רשתות שיווק יפרידו בין ירקות ופירות מתוצרת הארץ

29.10.2020 / 10:46

שופרסל, חצי חינם, עטרה ו-ויקטורי נענו לקריאת משרד החקלאות ויחלו להפריד בתצוגה בין מוצרים ישראלים למוצרי יבוא. עופר עטר, מנכ"ל עטרה: "מהלך חשוב וכמובן שניקח בו חלק"

עופר עטר עטרה כפר סבא. צחי קיבנשטיין,
עופר עטר, מנכ"ל עטרה/צחי קיבנשטיין

רשתות השיווק שופרסל, חצי חינם, עטרה ו-ויקטורי נענות לקריאת משרד החקלאות ויחלו להפריד בתצוגה ובסימון בין תוצרת הארץ לבין יבוא. הדרישה לסימון מגיעה מהמגדלים הישראלים, בעיקר על רקע הייבוא המסיבי של עגבניות מטורקיה.

החקלאים טוענים כי חלק מהיבואנים עושים זאת על מנת להוריד את מחירי המגדלים הישראלים. ההפרדה תתקיים בדוכנים שבהם נמכרים ירקות ופירות בתפזורת. מעל הדוכן יהיה שלט נפרד לתוצרת הארץ ונפרד לייבוא, ועליו יצוינו ארץ המקור והמחיר. לפני עשרה ימים פנה המשרד לרשתות במכתב מהמנכ"ל, ד"ר נחום איצקוביץ', ובו התבקשו להצטרף למהלך. במקביל, פרסם המשרד קריאה פומבית לכל הרשתות לסמן את ארץ המקור.

אלון שוסטר, שר החקלאות, מקדם את נושא הסימון צאז כניסתו לתפקיד. אמנם כעת המיזם וולונטרי, אך המשרד מקדם חקיקה לסימון ארץ המקור שתוגש לוועדת השרים לחקיקה. ד"ר איצקוביץ': "השקיפות טובה לאזרחים. שאר הרשתות טרם נענו".

עופר עטר, מנכ"ל 'עטרה' גידול שיווק פירות וירקות: "אני מגיע ממשפחה שורשית של חקלאים. לכן, נושא החקלאות הישראלית קרוב לליבי מאוד. עוד לפני המהלך של משרד החקלאות, תמיד העדפנו תוצרת חקלאית ישראלית, וקרוב ל- 100% מהסחורה שלנו היא של חקלאים מקומיים. המהלך של משרד החקלאות הוא חשוב, וכמובן שניקח בו חלק בחנויות הרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully