וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה ל-Kape: גייסה 115 מיליון דולר מקרנות

29.10.2020 / 15:16

חברת אבטחת הסייבר והגנת הפרטיות מקבוצת טדי שגיא מרחיבה את בסיס משקיעיה וסוגרת גיוס הון מוצלח עם ביקושי יתר של פי חמישה בהנפקה מקרנות אמריקניות, אירופאיות ומוסדיים ישראלים

עידו ארליכמן. שרון דרעי,
בהחלט אפשר לחייך. עידו ארליכמן/שרון דרעי

KAPE, ספקית התוכנות לאבטחת סייבר והגנת פרטיות באינטרנט הנסחרת בלונדון, גייסה 115 מיליון דולר בהנפקת מניות לציבור. בהנפקה, בהשתתפות משמעותית של קרנות וגופי השקעה גדולים מארה"ב ומאירופה, נרשמו ביקושי יתר משמעותיים - פי חמישה מהסכום שגויס.

ההצלחה של KAPE בארה"ב הובילה להתעניינות רבה ולהרחבה של בסיס המשקיעים האמריקאי של החברה, כאשר ביקושים משמעותיים להנפקה הגיעו מקרנות ענק אמריקאיות. השוק האמריקאי הוא כעת השוק העיקרי בו פועלת החברה: מעל מחצית מ-2.4 מיליון הלקוחות שלה נמצאים בארה"ב במודל SaaS ובשיעורי רווחיות גבוהים.

מוסדיים מהמובילים בתחום בארה"ב, אירופה וישראל השתתפו בהנפקה לצד תמיכה מלאה של כל בעלי המניות הקיימים. כמו כן, הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ארליכמן השתתפה גם היא ורכשה באופן אישי מניות בהנפקה בהיקף משמעותי.

seperator

לפני כארבע שנים נכנס עידו ארליכמן לתפקיד המנכ"ל, ומאז החברה הכפילה פי ארבעה את הכנסותיה ומניית החברה זינקה במאות אחוזים. הגיוס הנוכחי, יאפשר להנהלת KAPE להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולבצע רכישות אסטרטגיות נוספות. בשנים האחרונות KAPE ביססה את מעמדה כשחקנית מובילה בשוק הפרטיות ברשת האינטרנט. בחמש השנים האחרונות KAPE ביצעה רכישות בשווי כולל של 159 מיליון דולר. בדצמבר האחרון רכשה החברה את PIA האמריקאית, המתמחה במתן פתרונות הצפנה של מידע דיגיטלי ופרטיות ברשת האינטרנט, תמורת כ-128 מיליון דולר. בעקבות העסקה, KAPE הפכה לחברה מהגדולות בתחומה בארה"ב.

בעל המניות העיקרי ב-KAPE, איש העסקים טדי שגיא, שהחזיק טרם ההנפקה ב-66.9% מהון המניות של החברה, רכש במסגרת ההנפקה מניות נוספות בשווי של 55.7 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, שגיא ידולל במעט ויחזיק בכ-65% אחוזים מהחברה. ההנפקה תאפשר ל-KAPE לרכוש את מניות המייסדים של PIA, אנדרו לי וסטיבן דפרוספרו. בנוסף, החברה תוכל לבצע עסקאות נוספות בתחום הגנת הפרטיות. לאחר השלמת הגיוס, בקופת KAPE יוותרו כ-52 מיליון דולר.

KAPE נסחרת בבורסת לונדון, לפי שווי של 440 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון השלישי כי הצמיחה בתוצאותיה מתקדמת כמתוכנן, החברה צמחה פי 4 בהכנסותיה בארבע השנים האחרונות: מ-38 מיליון דולר ב-2016, כאשר היא צפויה לסיים את 2020 עם הכנסות של 120-123 מיליון דולר ועם EBITDA מתואם (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 35-38 מיליון דולר.

ארליכמן ציין: "אנחנו שמחים על הגיבוי המלא והעקבי של טדי שגיא ומקדמים בברכה את המשקיעים החדשים. הביקוש הרב בהנפקה הוא תוצאה של עבודה מאומצת ונותן רוח גבית להנהלה ולצוות. כבר היום KAPE ממוצבת כמובילה בשוק הפרטיות ברשת, הגיוס יאפשר לנו להאיץ את יישום אסרטגיית הצמיחה שלנו ולהיות החברה המשמעותית בתחום".

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully