וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: מסייעים לתיירות בים המלח

רונית מטיאס

1.11.2020 / 13:20

וגם: המותג שמנקה את חופי ישראל, ההסתדרות נפתחת לציבור, חידוש בשטיפת הרכב בישראל ומתרימים למען החיילים הבודדים

קוצרים מלח

רביב צולר, שימי דניאל, נועם גולדשטיין וניר וגנר. יח"צ,
רביב צולר, שימי דניאל, נועם גולדשטיין וניר וגנר/יח"צ

רביב צולר, מנכ"ל ונשיא ICL (כיל); שימי דניאל, מנכ"ל חל"י; נועם גולדשטיין, נשיא חטיבת האשלג בICL-; וניר וגנר ראש המועצה האזורית תמר, ציינו את התחלת קציר ים המלח - פרויקט תשתיות מהגדולים והמורכבים בישראל, וערכו סיור מודרך על המחפר. הקציר נועד לשמר את מפלס המים, למנוע את הצפת היסודות של בתי המלון הסמוכים ולאפשר את פיתוח המלונאות וההתיישבות באזור. עלות הפרויקט הכוללת כ-7 מיליארד שקלים, כאשר ICL (כיל) נושאת ב-80% מעלותו.

כחלק מהסכם עם ממשלת ישראל, כ-20 מיליון טונות מלח שוקעים מדי שנה בבריכות האידוי המהוות את חלקו הדרומי של ים המלח. הפרויקט יאפשר לייצב את מפלס המים בבריכות האידוי ויקנה יציבות לאזור לתיירות ולהתיישבות. המחפר יופעל על-ידי עשרות עובדים שיגויסו לטובת ההפעלה ויאסוף מלח מקרקעית האגן הדרומי בהיקף של כ-7 מיליוני טון בשנה.

אורכו של מחפר המלח שהפעלתו החלה בימים אלו, כ-141 מטר ורוחבו 24 מטר, וזהו המחפר החשמלי הגדול בעולם שתכנונו נעשה תוך התחשבות בצרכי התיירות באזור, כולל מניעת רעש בזמן שיעבוד בקרבת בתי המלון.

seperator

מנקים את החופים

נטע קרצו נייגר מגי אזרזר דניאלה פרוסקי שיאון ומיכל וימר לוריא. אסף לב,
נטע קרצו נייגר, מגי אזרזר, דניאלה פרוסקי שיאון ומיכל וימר לוריא/אסף לב

לרגל יום ניקוי הים הגדול הנערך מדי שנה ברחבי העולם ב-30 לאוקטובר, התגייסו בישראל 18 ארגונים סביבתיים, ביניהם עמותת אקואושן הפועלת בשיתוף פעולה עם מותג הטיפוח גרנייה, ובשיתוף רשויות וקהילות מקומיות במטרה להגדיל את המודעות הציבורית לשמירה על חופי ים נקיים מפסולת ומפלסטיק. מותג הטיפוח גרנייה לקח חלק בפעילות במסגרת האג'נדה הסביבתית הגלובלית של המותג "יופי ירוק" הפועל להעלאת המודעות לשימור איכות הסביבה וצמצום שימוש בפלסטיק.

מאות מתנדבים הסתערו על למעלה מ-100 מוקדים לאורך חופי ישראל ממפרץ אילת ועד הכנרת לנקות אותם. מגי אזרזר, שגרירת מותג הטיפוח גרנייה, דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות בלוריאל ישראל אמרה כי במסגרת אסטרטגיית הקיימות של מותג הטיפוח גרנייה, המותג פועל באופן עקבי לצמצום משמעותי של הפלסטיק במוצריו ובאריזותיו ולהעלאת המודעות לשימור איכות הסביבה וצמצום השימוש בפלסטיק חד פעמי, המהווה בעיה עולמית הפוגעת בחופי העולם ומהווה עד 90% מהפסולת הימית שכמעט ואינה מתכלה.

seperator

מסיבת גן

רון חולדאי, חגית פאר וארנון בר דוד. אגף הדוברות בהסתדרות,
רון חולדאי, חגית פאר וארנון בר דוד/אגף הדוברות בהסתדרות

ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הסירו בסוף השבוע את הגדר שחצצה בין הרחוב לרחבת גינת ההסתדרות, ופתחו אותה לרווחת הקהל הרחב. הגן החדש ברחבה שלפני בניין ההסתדרות כולל מדשאה רחבה, אזורי ישיבה מרווחים, חיבור חופשי לאינטרנט, שולחן עם חיבורי חשמל ו-USB, ספריית רחוב עם ספרי הוצאת "עם עובד" וברזיית קולר עם מים קרים. בקרוב ייפתח במתחם בית קפה במשאית אוכל - Food truck).

במקום הוקם "שביל תנועות הנוער", שיהווה זירת פעילות לתנועות הנוער השונות, והוא כולל פינות מורשת על ההסתדרות עם איורים של המעצבת נופר צרפתי. בגן יש 3 עמדות שמע בשפות עברית ואנגלית, ובהן הסבר על הגן, על ההסתדרות, ועל דוד בן-גוריון, שעמד בראש ההסתדרות בתחילת דרכה, במקום מוצב פסל של בן-גוריון של האמנית ורדה גבעולי.

seperator

שוטפים ונוסעים

חי שכטר ותומס וייס. יח"צ,
חי שכטר ותומס וייס/יח"צ

תומס וייס, סמנכ"ל "קרשר ישראל" וחי שכטר, מבעלי "חי מוטורוס", השיקו את המתקן הראשון בישראל לשטיפת מכוניות תוצרת "קרשר" גרמניה. במתקן יכולות להיות בו זמנית 2 מכוניות שיעברו תהליך שטיפה הברשה עדינה פוליש קצף וייבוש אופטימלי עם מערכת הגנה חשמלית המגינה מפני פגיעת ברכב.

וייס ציין שחברה "קרשר ישראל" מתכוונת להתקין בחודשיים הקרובים עד כ- 10 מכונות אוטומטיות לשטיפה רכבים בתחנות דלק ובמוסכים.

seperator

מגייסים לחיילים

יוסי שליו וחגי שלום. אסף לב,
יוסי שליו וחגי שלום/אסף לב

רשת טיב-טעם תצא במהלך חודש נובמבר בפעילות לגיוס תרומות למען המרכז לחיילים בודדים. במסגרת הפעילות שתיערך ב-41 סניפיה, יוצע ללקוחות לתרום 5 שקלים בכל קניה, כשהסכום שייאסף, יועבר כולו בסוף החודש, לטובת פעילות המרכז לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי.

יוסי שליו סמנכ"ל הסחר והשיווק בטיב טעם אמר כי הם שמחים להירתם למען הקהילה, חלק מפעילויות רבות בהן שותפה הרשת לאורך השנים, תוכנית לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי מלווה מאות חיילים לפני גיוס, במהלכו, וחמש שנים אחרי שחרורם.

seperator

פלטפורמה חקלאות

רונית חסין הוכמן, אלון שוסטר, אירינה נבזלין. גיא וקסמן,
רונית חסין הוכמן, אלון שוסטר, אירינה נבזלין/גיא וקסמן

חברת IMPROVATE יזמה כנס שנועד לחבר בין טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות תוצרת ישראל למדינות במזרח אירופה. אירינה נבזלין, מייסדת ויו"ר החברה, אמרה כי בעידן זה של מהפכת מידע וטכנולוגיה, ממשלות וחברות טכנולוגיה וחדשנות מייצגות את המנהיגות העולמית העכשווית, IMPROVATE היא פלטפורמה המחברת בין שתי קבוצות אלו, ומאפשרת להן לבנות שפה משותפת ולעבוד בשיתוף פעולה למציאת פתרונות פרקטיים, אשר ישפרו את איכות חייהם של רבים.

הכנס עסק בהטמעת חקלאות חכמה בדרום-מזרח אירופה, על-ידי פיתוחים ישראליים. זה מכבר שהאיחוד האירופי תומך ומתקצב את החקלאות במדינות דרום-מזרח אירופה במיליארדי אירו, במטרה שיעברו טרנספורמציה חקלאית, מחקלאות מסורתית קטנת היקף לחקלאות מודרנית המניבה תבואות שדה גדולות.

בנוכחים: נשיא בולגריה לשעבר, הנשיא פלבנייב ; שר החקלאות אלון שוסטר; שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב; רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית IMPROVATE; נציגי ממשל בכירים מיוון, קרואטיה, בולגריה, רומניה, פולין, מקדוניה וישראל.

seperator

סולידאריות חברתית

ענבר שעשוע ועדי אטון. גל לפידות,
ענבר שעשוע ועדי אטון/גל לפידות

על רקע משבר הקורונה המתמשך ונתונים מדאיגים על מצוקתם הקשה של עסקים קטנים בישראל, הכריז "הבית לסולידריות חברתית", על מיזם פילנתרופי חדשני 19-WE, שיעניק כ-100 מיליון שקלים ליזמים ועסקים קטנים בתחילת דרכם שנפגעו כתוצאה מהמשבר. כ-2,000 עסקים מבין אלה שיירשמו למיזם יוכלו לקבל מענק בגובה של כ-50 אלף שקל שיחולק בשלושה שלבים, תוך ליווי אישי של אנשי המיזם.

את היוזמה מובילות ענבר שעשוע בר-ניר ועדי אטון, מנהלות שותפות בבית לסולידריות חברתית שאמרו כי WE-19הוקם במטרה לשמור את הרוח היזמית הישראלית, להפיח תקווה בעסקים שנולדו לתוך מגפת הקורונה ולהעניק להם הזדמנות מחודשת להצמיח את עסקיהם, כשהשיטה מבוססת על אלגוריתם של 'בחירת עמיתים', שיאפשר לעסקים המשתתפים במיזם לבחור איזה עסק מתאים למענק הצמיחה, על בסיס הצגת הסיפור של העסק וצרכיו.

הפלטפורמה הייחודית שהוקמה לצורך כך תבטיח את חלוקת הכסף באופן הנכון והיעיל ביותר, מתוך הבנה שעסק קטן יודע הכי טוב מה עסק קטן צריך. הפעילות נעשית בליווי משפטי של פירמת עו"ד מיתר ושות', פיקוח חשבונאי של פירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג, ייעוץ כלכלי ותפעול של משרד הייעוץ קוגנום.

seperator

ד"ש מדובאי

דרור גלוברמן העביר היישר מדובאי הרצאה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של בנק מזרחי טפחות במסגרת פרויקט "נפגשים מהבית עם מזרחי טפחות", פרויקט בו מציע הבנק מגוון הרצאות ללא תשלום ללקוחות כל הבנקים. רגע לפני שהתחיל בהרצאה שעסקה בכיצד יראה העתיד והדרכים המפתיעות והמרתקות שבהן טכנולוגיה וחדשנות משנות לנו את העתיד, שיתף גלוברמן את הצופים ברשמיו ובחוויותיו מדובאי.

גלוברמן ביקר בדובאי עם משלחת יזמי טכנולוגיה, סטארטפיסטים ומשקיעים כדי לבחון שיתופי פעולה עם האקו סיסטם המקומי.

seperator

כוכב עולה

שרוליק דוברסקי. מיכל ליפשיץ,
שרוליק דוברסקי/מיכל ליפשיץ

שרוליק דוברסקי מנכ"ל TailorMed הישראלית נכנס לרשימת 40 הכוכבים העולים מתחת ל-40 על פועלו לשיפור חיי חולי סרטן בארה"ב. דוברסקי היה שותף להקמת TailorMed, שמסייעת למיליוני מטופלים להימנע ממצוקה פיננסית ולצמצם חסמים כלכליים לטיפול, והוא הישראלי היחידי שנכלל ברשימת "40 "Under 40 in Cancer המעניקה פרסים זו השנה העשירית לצעירים מבטיחים ויוצאי דופן בתחום האונקולוגיה והסרטן.

"Under 40 in Cancer 40" היא יוזמה אמריקאית שנועדה להכיר באנשי מקצוע, המעניקים תרומות משמעותיות הנוגעות לתחום האונקולוגיה והסרטן מתחת לגיל 40. דוברסקי, קיבל את הפרס על פועלו לשיפור חייהם של אנשים שנפגעו מסרטן. 1 מתוך 10 חולי סרטן בארה"ב, לא מבצעים את הטיפול המומלץ בגלל עלויות גבוהות, הפתרון של TailorMed עושה שימוש במערכת המנתחת את המסע הרפואי שצפוי המטופל לעבור ומזהה הזדמנויות לחיסכון בעלויות עבור המטופל.

seperator

נשים למען נשים

לילי בן עמי ומירב כהן. יח"צ,
לילי בן עמי ומירב כהן/יח"צ

על רקע מקרי הרצח האחרונים של נשים בישראל ובצל מגפת הקורונה, שלחציה הכלכליים והנפשיים הובילו לשיא במספר הפניות למוקדי החירום, מירב כהן, השרה לשוויון חברתי ביחד עם הרשות לקידום מעמד האישה, יעניקו "אות גבורה והוקרה" (צלש) לאזרחים שהתערבו וסייעו לנשים שהותקפו וחוו אלימות. הצעד נועד לעודד אחריות חברתית וקהילתית ולהגביר את המודעות בציבור לסימני מצוקה המעידים על אלימות נגד נשים.

ועדה מקצועית תבחר את שלושת האזרחים שיקבלו את האות ההוקרה ונציגי הוועדה יהיו ראש הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר או נציג מטעמה, לילי בן-עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל.

הפרמטרים שיילקחו בחשבון כוללים את היקף היוזמה האישית להתערב ולהעניק סיוע, מידת ההכרחיות של הפעולות שננקטו ומידת התרומה להגנת האישה. כהן שיזמה את הפרויקט, צפויה להעניק את האותות על רקע היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים שיחול ב-25 לנובמבר.

seperator

להבית מלהיבה

להבית אקרמן. אסף לוי,
להבית אקרמן/אסף לוי

במהלך התקופה בה נסגרו מכוני היופי ובצל החשש מסגר שלישי, החליטה ד"ר להבית אקרמן לשווק ברשת הקליניקות שלה, מכשיר ביתי למיצוק והצערת עור הפנים בעל טכנולוגיית ה- 3DEEP של חברת NEWA שפותח על-ידי חברת EndyMed הישראלית-מכשיר ביתי עם גלי רדיו באישור ה FDA מבחינת יעילות ובטיחות.

מדובר בטכנולוגיה חדשנית שהייתה בעבר זמינה רק אצל מטפלים מקצועיים ומכוני טיפול שבהם יש תמיכה לציוד גדול ויקר, אך לאחר פיתוחים נוספים, היא נגישה גם לשימוש ביתי, וניתן להשיג תוצאות מיטביות ובטוחות פעמיים בשבוע 12 דקות בכל פעם. טכנולוגית ה- 3DEEP פועלת באמצעות גלי רדיו (RF), אותם היא מספקת בצורה מבוקרת וממוקדת ובמינון מדויק לעומק העור ולא רק על שכבת העור העליונה כמו שקורה עם מכשירים רבים שנותנים מענה מקומי וזמני.

המכשיר מעודד ייצור קולגן טבעי של העור, על-ידי מיקוד אנרגיית גלי הרדיו (RF) בשכבה העמוקה של העור-הדרמיס, טכנולוגיית ה- 3DEEP ממריצה את התחדשות הקולגן מבלי לחמם יתר על המידה את האפידרמיס, מה שמאפשר טיפול ללא תופעות לוואי או תאונות פוטנציאליות או קירור האזור המטופל.

seperator

מסיירים ומחכימים

מיה פוקס  אורן איילה, עמיר פרץ,  איציק שמולי,  סימון אלפסי ודוד יגאזו. רועי אדוט,
מיה פוקס אורן איילה, עמיר פרץ, איציק שמולי, סימון אלפסי ודוד יגאזו/רועי אדוט

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי סיירו בפארק ההייטק יקנעם ונפגשו עם נציגי עמותת מחשבה טובה הפועלת מעל 17 שנה להנגשת טכנולוגיה לפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. הם שמעו על פועלה של העמותה בעיר בשיתוף פעולה עם העירייה, וצפו ביזם שקבוצת נערים מיקנעם פיתחה, במסגרת התכנית הייחודית 'אקוטק', שמטרתה העצמה והעשרה טכנולוגית לבני נוער, בוגרי האקוטק, זכו בגמר בזכות אפליקציה שפיתחו old-school, שמחברת בין בני נוער לבני הגיל השלישי.

seperator

בחירות או לא להיות

צבי וילדר. מורג ביטן,
צבי וילדר/מורג ביטן

יועץ התקשורת צבי וילדר הימר לפני 4 שנים על בחירתו של טראמפ לנשיאות על אף התחזיות שקלינטון תזכה, ואף התראיין על כך בטלוויזיה וברדיו. פרשן רדיו מפורסם אף הודיע לוילדר בראיון שאם טראמפ ייבחר הוא יאכל את הכובע שלו. וילדר בטוח שגם במערכת הבחירות שתערך ביום ג' הקרוב טראמפ ינצח וייבחר לקדנציה נוספת.

וילדר רכש לאחרונה שני פריטים של טראמפ, עניבה שענב במהלך 2018 וכובע מצחייה אדום, שניהם חתומים על ידו. שני פריטים שנוספו לתמונה רשמית של טראמפ במערכת הבחירות הקודמת, וההזמנה לנשף ההכתרה של הנשיא אחרי הניצחון בבחירות לנשיאות. וילדר טיפל בעבר במערכת יחסי הציבור של המיליארדר היהודי האמריקאי אייב הירשפלד שהיה שותף עם טראמפ במספר פרויקטים בענף הנדל"ן.

seperator

בואי כלה

בואי כלה זאיד זאיד. יח"צ,
זאיד זאיד/יח"צ

איש העסקים זאיד זאיד מבעלי קומפלקס האופנה T&E משפרעם לשמלות כלה ושמלות ערב פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולח"כ יפעת שאשא-ביטון, יו"ר ועדת הקורונה, שיאפשרו בתקנה מיוחדת לכלות שמתחתנות בשבועות הקרובים, שחלקן כבר הזמינו ושילמו עבור שמלות הכלה להגיע למדידות וקבלת השמלה. זאיד ציין שבין לקוחותיו נמנות כלות מכל המגזרים.

seperator

בקטנה

+ ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב בראשות סיגלית בן-חיון, כינס בזום מאות בוגרות ובוגרים מכל רחבי העולם לשמוע את האנשים הבוגרים, שמאחורי סדרת המופת עטורת השבחים, דרמת הריגול הישראלית "טהרן".

במרכז השיח שניהלה ד"ר ליאורה הנדלמן, ראש מרכז אליאנס ללימודי איראנים ובוגרת החוג למדעי הרוח ומדעי החברה באוניברסיטת תל-אביב; עמדו עמרי שנהר, תסריטאי ויוצר שותף של" טהרן ", בוגר בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על-שם סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב; ומשה זונדר, היוצר והכותב של "טהרן" , שלמד בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה. פרופ' ערן ניומן, דיקן הפקולטה לאמנויות על-שם יולנדה ודויד כץ ברך לשלום את המצטרפים בשלוש שפות, הבטיח שלא לעשות ספוילר למי שעוד לא ראה, חילק מחמאות לכוכבת הסדרה ניב סולטן והדגיש 'שהסיפור הוא לא על מלחמה גרעינית אלא הסיפורים האישיים המוצגים בסידרה.

+כלל ביטוח ופיננסים, HOT, מגדל, ליברה, מכבי שירותי בריאות, קבוצת ח.י ומשרד התחבורה הן החברות המצטיינות שזכו בתחרות השנתית למצוינות בשירות וחווית הלקוח שהתקיימה במתכונת וירטואלית בהתאם לרוח התקופה. הטקס אותו מוביל המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), הינו אקורד הסיום לתחרות השירות וחווית הלקוח של ישראל, במהלכו מוכרזות הזוכות בתחרות ומחולקים להן פרסים על מהלכים חשובים שביצעו לשיפור השירות שהן מעניקות ללקוחותיהן.

+מאות רוכבים, תורמים וידידי אלי"ן מארץ ומהעולם השתתפו בטקס ב-ZOOM, במהלכו הוזנק באופן רשמי מסע "גלגלי אהבה" -המסע השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים השיקומי אלי"ן שבירושלים, שבצל המגבלות, התקיים כספורט יחידני ולא כמסע רכיבה שהיה אמור לכלול 5 ימי רכיבה מאתגרים ומורכבים בהשתתפות רוכבים מהארץ ומחו"ל.

בעזרת מאות רוכבים ידידי אלי"ן הושק הקמפיין #MyALYNRide המציע לרוכבים מתנדבים להשתתף באירוע גיוס התרומות ברכיבה יחידנית לצד רכיבה וירטואלית ובכך לשמור על האחדות ולרכב למען ילדי אלי"ן. לאתגר נענו מאות רוכבים מהארץ ומהעולם, ביניהם רוכבים מארה"ב, בריטניה, צרפת ועוד, שיצאו לרכב באופן יחידני כל אחד בזמנו ובאזור מגוריו, ואת האתגר האישי במסע הם משתתפים בדף המסע שלי של אלי"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully