וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הדיגיטלית הואצה, אבל טרם הושלמה

1.11.2020 / 15:40

התעשייה הישראלית משתוקקת לעבור לפלטפורמות ממוחשבות ולסיים את יחסיה עם הניירת, אבל התהליכים הללו עדיין רחוקים מהגשמה מלאה. הקורונה דווקא מייצרת הזדמנויות לסגור את הפינה

צילום: רוני כנפו. עריכה: ניר חן

כבר תקופה ארוכה בה התעשייה הישראלית משתוקקת לעבור לפלטפורמות ממוחשבות ולסיים את יחסיה עם הניירת ומחלת הטופסולוגיה ממנה סובלות מערכות רבות וכמובן שגם בעלת משמעויות קיומיות בנוגע לעתיד כדור הארץ. מגפת הקורונה אמנם מספקת הזדמנות אדירה למעבר מואץ לשירותים דיגיטליים, אך בשל חוסר רצון או מסורתיות יתר של ארגונים, התהליכים האלו עדיין רחוקים מהגשמה מלאה.

ביוני 2015 אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת חוק "ממשל ללא נייר" של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שלפיה משרדי הממשלה וגופים ציבוריים המתוקצבים על ידה יחויבו להתקשר עם ספקים באמצעות דואר אלקטרוני. החברה הישראלית EasySend פועלת מזה כ-4 שנים בתחום ומייצרת את התהליכים המדוברים לחברות הביטוח ולמוסדות פיננסים. בכך, מייצרת החברה הישראלית גישה פשוטה וידידותית למשתמש בקצה, האזרח בבית. מדובר בצורך מהותי גם בשגרה אך במהלך משבר הקורונה עלה העניין בתחום וחברות מיהרו למלא פערים בתחום השירות המרוחק. "נראה כי מתחדדת ההבנה בקשר עסקים רבים, שלא עסקו או נדרשו לעסוק בכך בעבר כי המעבר לשירותים דיגיטליים אינו בגדר מותרות, אלא הכרח ממשי" אמר טל דסקל, מייסד ומנכ"ל EasySend.

מכשיר פקס. ShutterStock
מי היה מאמין שב-2020 עדיין נצטרך לשלוח פקסים?/ShutterStock

"הקורונה מייצרת הזדמנויות דיגיטליות שונות, ועוד נאמר כי בימי משבר - עולה ההזדמנות הטובה ביותר לשינוי מדיניות. הצרכן בבית מעוניין להמשיך את חיו, והחברות נדרשות לספק את התהליכים עבורו, הפעם בערוץ הדיגיטלי" אמר דסקל. "אנחנו מקבלים כמות עצומה של פניות מארגונים שונים שלא פנו בעבר על מנת לייצר את התהליכים האלו. בעזרת הקמת תשתיות דיגיטליות, אנחנו יכולים לסייע לחברות להגדיל את הכנסות החברה - באמצעות יצירת קשר ישיר עם הצרכן בבית. הדבר המדהים הוא שלקח כל כך הרבה זמן עד שהמהפכה הזאת יצאה לדרך. חלק ניכר מאותן טכנולוגיות שמאפשרות את הטיפול הדיגיטלי במיליוני לקוחות ברחבי העולם מפותחות כאן בישראל, ולאחר שבנקים וחברות ביטוח ברחבי הגלובוס החלו להשתמש בהן, גם חברות גדולות במשק הישראלי - כמו בנקים, חברות ביטוח וחברות פיננסיות, וכעת גם משרדי ממשלה - החלו להשתמש בהן ולהפחית את היקף השימוש בנייר ישן ומזהם".

לאור האמצעים הטכנולוגים הקיימים בשוק, הציבור והצרכן בבית נרתעים פחות משימוש באמצעים דיגיטליים. אפילו לקוחות עם ניסיון דיגיטלי מופחת, כמו גמלאים, משתמשים יותר ויותר באמצעים דיגיטליים לתהליכים, לעיתים אפילו לפני שיפנו להתמודד עם הסיטואציה למול הסוכן פנים אל פנים, או בימים אלו, באמצעות הפלטפורמות הטלפוניות. לקוחות שמגיעים עם מיומנות דיגיטלית נמוכה משתמשים באמצעים דיגיטליים יותר מאי פעם ולקוחות שבקיאים בתחום מצפים כי אפילו יותר שירותים יהיו זמינים באמצעים הללו. לקוחות צעירים ככל הנראה יחליפו ספקים אם הם סבורים כי היכולות הדיגיטליות אינן מספיקות. "אנו רואים גם מהלך משמעותי בגופי ממשל, כמו ממשלות וארגונים עירוניים באירופה שפנו אלינו מאז הקמת המשבר כדי לעזור להם בהעברת הניירת לערוצים דיגיטליים , זאת כיוון שהם לא יכולים להגיע לבוחריהם באמצעים קבועים במהלך הבידוד", הוסיף דסקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טל דסקל. יחצ,
הדיגיטל יהפוך לנורמלי החדש. טל דסקל/יחצ

"בשלוש השנים הבאות, הדיגיטל יהפוך לנורמלי החדש. אני מאמין כי ניירת ובירוקרטיה - כבר כמעט ולא ינכחו פה ובכל רחבי העולם יעברו לחלוטין לערוצים דיגיטליים. לקוחות כבר לא יקבלו את אי הנוחות שמגיעה לתהליכים ידניים ובזבוז נייר. אין ספק כי הטמעת התהליכים האלה מייצרת הזדמנות לממסד הישראלי לחסוך זמן עבודה יקר וניירת - ובעיקר לייצר תועלת רבה יותר מאותו מספר עובדים. אנו רואים כבר גורמים בירוקרטיים באופן מסורתי כמו ממשלות מקומיות, ספקי שירותי בריאות וחברות ביטוח המתקדמות לעבר דיגיטלי בשירות עצמי. הדיגיטל הופך לנורמלי, וזה יהפוך להכרח בעתיד הקרוב".

בחודש האחרון החברה גייסה 16 מיליון דולר והיא מתרחבת במהירות, עם בסיס לקוחות צומח בארה"ב, אירופה ואסיה. גיוס הכספים המחודש יאפשר לחברה בסיס לצמיחה מהירה יותר לצד השקעה בפיתוח המוצר ותמיכה בהתרחבות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully