וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חולים גריאטרי ישלם כ-200 אלף שקל לעובדת שהוטרדה מינית בעבודה

2.11.2020 / 1:39

דוח מבקר המדינה צפה וביקר את בעייתיות מנגנון מניעת הטרדה מינית במקומות העבודה: "לא תמיד ניתן לפקח על איכות הטיפול בתלונות"

דוברות הכנסת

בית חולים גריאטרי ישלם 195,000 שקל לעובדת לשעבר עקב טענותיה שהוטרדה מינית על ידי בכיר ממנה בארגון. את פרטי הסכם הפשרה עבור העובדת הנפגעת ניהלה עו"ד ליזה דמרי.

העובדת, שעבדה בארגון מספר שנים, עזבה את מקום העבודה, בין השאר עקב טענות להטרדה והתנכלות במקום העבודה, וכן לגבי כשלים שהתגלו בטיפול בתלונה לממונה הטרדות מיניות בארגון כנגד אותו בכיר - וזאת בניגוד לחוק למניעת הטרדות מיניות.

בדוח המבקר מהשנה ישנה ביקורת על אי אכיפת הטרדות מיניות במקום העבודה ברבדים שונים - חוסר פיקוח מספק, נימוקים (היעדר הכשרה של אחראי, התנכלות, היעדר גיבוי של מעסיק) ועוד. בפועל, מי מהנפגעות שאוזרת אומץ תובעת בשוק הפרטי. כלומר, הפתח הכמעט יחידי לעשיית צדק עם הקורבן הוא מסלול אזרחי-פרטי.

הטרדה מינית במקום העבודה. ShutterStock
ב-35 אחוז מהמקרים לא נעשה דבר/ShutterStock

הדוח נוגע בדיוק בכשלים בטיפול בהטרדה במקום העבודה, בנתונים על טעמים לאי הגשת תלונה, ובכך שאין פיקוח על האם תלונות כלל מטופלות או לא. "השיעור הגבוה של הטרדות מיניות שנעשו בהקשר של עבודה משותפת יכול להצביע על כך שמקום העבודה הוא הסביבה המועדת ביותר להטרדה מינית", נכתב בדו"ח המבקר, "המגזר הפרטי מונה 94 אחוז מהעובדים - לא ניתן לדעת אם תלונותיהם מטופלות, ולא תמיד ניתן לפקח על איכות הטיפול".

עו"ד ליזה דמרי מסרה: "מדובר במקרה כאוב המעיק על נפשה של הנפגעת תקופה ארוכה, בכל רגע ורגע, שהטיל צל כבד על תקופת עבודה בבית החולים. כולי תקווה שהיא תמצא מזור במהרה, וכי הארגון יערוך ניקוי אורוות למקרים מסוג זה, עליהם אין סליחה וכפרה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אופן הטיפול בהטרדה מינית בעבודה

  • ב-35 אחוז מהמקרים לא נעשה דבר
  • ב-33 אחוז המטריד ננזף
  • 18 אחוז סנקציה ללא פירוט
  • 12 אחוז המטריד פוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully