וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כולם מפחדים ממניות הטכנולוגיה?

2.11.2020 / 13:07

ארבע הגדולות הציגו דוחות מרשימים ביום חמישי, אבל במסחר של שישי התרסקו. פנינו ליקירה קוניצ'זקי, מנהלת דסק שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, כדי לנסות לקבל תשובות

בווידאו: סיכום האירועים המרכזיים במרוץ בין טראמפ לביידן לנשיאות/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

וול סטריט מתנהגת בעצבנות בשבועות האחרונים. אולי הייתה זו מערכת הבחירות המטלטלת, אולי זו התחלואה שלא יורדת וכנראה שהכול, בעצם, בא ביחד. ביום חמישי, לאחר שעות המסחר, פרסמו ענקיות הטכנולוגיה את דוחותיהן. כולן - גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל - עקפו את התחזיות, חלקן אף ניתצו אותן, אבל מלבד גוגל כל השאר ירדו בצורה חדה.

מדוע זה קרה? ניסינו לבדוק עם יקירה קוניצ'זקי, מנהלת דסק שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.

ג'ו ביידן מחלק עוגיות לשוטרים, מינסוטה, בחירות 2020 בארה"ב. GettyImages
עדיין מפחיד את המשקיעים? ביידן/GettyImages

"מגפת הקורונה הציבה אתגרים בריאותיים וחברתיים חדשים בפני האנושות כולה ויצרה רשימה של צרכים חדשים המחפשים מענה", אומרת קוניצ'זקי, "חלק גדול מצרכים אלה נובע מהריחוק החברתי, צורכי הענן הגדלים, חשיבות הסייבר, פלטפורמות המכירות און ליין ותחום הגיימינג הפורח לאחרונה. רשימת צרכים זו יצרה לא מעט הזדמנויות עבור חברות הטכנולוגיה והעלתה את חשיבותן בצל הקורונה. ואכן, מאז פרוץ המגפה רשמו חברות הטכנולוגיה בארה"ב עלייה חדה בערכן. מדד הנאסד"ק, מדד המניות האמריקאי המזוהה ביותר עם סקטור הטכנולוגיה, רשם מתחילת השנה עלייה של 22% בערכו, בעוד מדד הדאו ג'ונס, המדד המזוהה עם סקטור התעשייה בארה"ב, ירד ב- 7% באותה תקופה.

"עם זאת, לאחרונה חל שינוי במגמה זו, ומאז תחילת ספטמבר רשם מדד הנאסד"ק ירידה של 8.5% בערכו, והציב סימן שאלה בנוגע להמשך המגמה החיובית. כדי לענות על סוגיה זו יש התייחס למספר גורמים. הראשון הוא תמחורן הגבוה של מניות הטכנולוגיה. אמנם, חברות אלו הציגו מתחילת השנה את השיפור המשמעותי ביותר ברווחיותן, אך העלייה במחיר מניותיהן הייתה גבוהה הרבה יותר והובילה להתרחבות המכפילים, או במילים אחרות להתייקרות המניות. לשם המחשה: מכפיל הרווח החזוי בו נסחרות כעת חברות הטכנולוגיה עומד על 25.7 נקודות, לעומת 21.5 נקודות בלבד בתחילת השנה ומשקף בכך התייקרות של 20% במחירי מניות אלו".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יקירה קוניצ'סקי. יחצ,
יקירה קוניצ'זקי/יחצ

וכן, גם לבחירות יש השפעה. "גורם מעיב נוסף הוא הבחירות בארה"ב והסבירות הגבוהה יחסית, לפחות על פי הסקרים, לניצחונה של המפלגה הדמוקרטית בנשיאות, ויתכן שאף בסנאט", מוסיפה קוניצ'זקי, "מאחר שהמפלגה הדמוקרטית ידועה באג'נדה החברתית שלה ובהתנגדותה למונופולים טכנולוגיים גדולים, היא מתפרשת כאיום עבור חברות כדוגמת אמזון, גוגל ופייסבוק, החוששות מפני הטלת מגבלות רגולטוריות על פעילותן העסקית. בנוסף, מציאת חיסון לקורונה אומנם לא אמורה להוות גורם מעיב מבחינת חברות הטכנולוגיה, אך היא בהחלט תהווה חדשות טובות עבור מסקטורים אחרים כדוגמת התעשייה, התעופה והתיירות, ותוביל לביצועי יתר של חברות אלו לעומת החברות הטכנולוגיות. בשורה התחתונה, המגמה החיובית ממנה נהנה סקטור הטכנולוגיה בשנים האחרונות בכלל, ומאז פרוץ הקורונה בפרט צפויה להערכתנו להוסיף ולאפיין תחום זה גם בשנים הקרובות. עם זאת, קיימים גורמים מעיבים בטווח הקצר שעלולים להוביל למימושים טבעיים ואף בריאים בסקטור זה. ולכן, חשוב לשמור על איזון התיק תוך שילוב השקעות בסקטורים נוספים אחרים".

מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי ב-UBS, התייחס אף הוא לסיטואציה: "אנו מאמינים שהחיסרון בנכסי סיכון עשוי להיות קצר טווח יחסית וכי על המשקיעים להיצמד לתוכנית הפיננסית שלהם. בסביבה זו אנו ממליצים על ארבע פעולות מרכזיות: לנצל את התנודתיות, לגוון לקראת השלב הבא, לרכוש במקומות הנוגעים לנושאים המואצים על ידי נגיף הקורונה, ולצוד אחר תשואות".

*מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully