וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרופא השיניים "נדפק" הצוואר - והביטוח הלאומי ישלם לא מעט

2.11.2020 / 13:54

הרופא סבל מכאבים חריפים וטען שהחלו כתוצאה מעבודה אינטנסיבית של 10 שעות בממוצע ביום. בית הדין השתכנע ופסק כי הביטוח הלאומי ישלם יותר ממיליון שקל

בווידאו: דוח המבקר על הטיפול במובטלים והמענקים לעצמאים במשבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה

רופא שיניים חיפאי כבן 48 כיום, העוסק קרוב ל-20 שנה במקצוע, החל לחוש כאבי צוואר עם הקרנה לכתף ימין - בחריפות שהקשתה עליו מאד להמשיך בעבודתו. לדבריו, כאבים אלה החלו כתוצאה מעבודה אינטנסיבית במשך 10 שעות עבודה בממוצע ליום - וזאת במשך 20 שנה, עבודה הכוללת ישיבה ממושכת, תנוחת גוף וצוואר קבועות ומאמצות, ותנועות חוזרות של הצוואר, הגב והגפיים העליונות.

בבדיקות שעבר בבתי חולים אובחנו אצלו בקעי ובלטי דיסק וכן לחץ על העצבים באזור שורש כף היד. בעקבות מצבו הומלץ לו לעבור ניתוח עמוד השדרה, שכלל כריתת דיסק וקיבוע חוליות. לאחר הניתוח טופל רופא השיניים בטיפולי פיזיותרפיה, עם שיפור חלקי בלבד. בהמלצת רופאיו הוא נמנע מלעבוד כחצי שנה, ולאחר מכן שב לעבודתו בהיקף חלקי בלבד.

במשרד עורכי הדין אונגר שויגמן החליטו לפנות למומחה ברפואה תעסוקתית שבדק את רופא השיניים וקבע כי קיים קשר ישיר בין הפגיעות מהן הוא סובל לבין עיסוקו המקצועי. משכך, הגיש הרופא, באמצעות משרד אונגר שויגמן, תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר במצבו הבריאותי כנובע מאופי עבודתו. אלא שהוועדה הרפואית ו-ועדת הערר של המוסד לביטוח לאומי דחו את תביעתו של הרופא בטענה כי לא הוכח קשר ישיר בין מצבו הבריאותי לעבודתו, וכי "לא מדובר במיקרוטראומה אלא בתחלואה טבעית".

רופאי שיניים לבושים בציוד מגן מפני נגיף הקורונה מטפלים במטופל במרפאת שיניים. ShutterStock
עבודה מאומצת של 10 שעות ביום עם צוואר מכופף/ShutterStock

לדברי עוה"ד אדיר שויגמן, שייצג את הרופא, מיקרוטראומה הינה פגיעה גופנית ממנה סובלים עובדים הנוהגים לחזור שוב ושוב על אותה פעולה במסגרת עבודתם, או סובלים מזעזועים קטנים אך מתמשכים בעבודתם - כמו למשל סבל הסובל מבעיות גב.

לדבריו, מדובר במצב גופני של נכות ממשית הנובעת מטראומות זעירות רבות החוזרות על עצמן, ולא באירוע תאונתי חד פעמי. לדברי עו"ד שויגמן, חוק הביטוח הלאומי מכיר במקרים שכאלה כתאונת עבודה לכל דבר.

אך, כאמור, במוסד לביטוח לאומי לא היו מוכנים לקבל טיעון זה בנוגע לכאבי הצוואר והגפיים של רופא השיניים, ועל כן לא נותרה בידיו ברירה אלא לערער על ההחלטה, באמצעות עו"ד שויגמן, לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, המשמש כערכאת ערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי.

השופטת איריס רש מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה השתכנעה לאחרונה בטענות עוה"ד שויגמן לפיהן מצבו הרפואי התדרדר בעקבות אופי עבודתו. השופטת רש קבעה בפסק דינה כי יש לקבל את קביעת הרופא התעסוקתי מטעם התובע, ולהכיר בפגיעה בעמוד השדרה הצווארי של רופא השיניים כנכות מעבודה, שכן מדובר במיקרוטראומה, ואף הורתה למוסד לביטוח לאומי לשלם לתובע הוצאות משפט.

לדברי עו"ד שויגמן, בימים אלה אמורה הועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי לקבוע את שיעור הנכות ממנו סובל רופא השיניים ובהתאם לפסוק לו גמלה חודשית שתשולם מהיום בו הגיש לראשונה את תביעתו להכרה במצבו כתאונת עבודה. לדבריו, המוסד לביטוח לאומי ישלם בתיק זה לנפגע מעל למיליון שקלים.

עו"ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין אונגר-שויגמן עוסק בתביעות נזיקין, לרבות תאונות דרכים וייצוג במוסד לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully