וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד עכשיו בימי הקורונה: כך תוזילו את הביטוחים שלכם

2.11.2020 / 14:26

ענף הביטוח בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה, אבל לא כל הצרכנים מודעים לאותיות הקטנות. במספר צעדים פשוטים תוכלו למצוא את הביטוח המתאים במחיר המתאים

בווידאו: חצי מיליון תלמידים חוזרים ללימודים אחרי סגר החגים/צילום: שי מכלוף, רוני כנפו ויותם רונן

בשנים האחרונות ענפים רבים עברו שינויים מרחיקי לכת בזכות התקדמות הטכנולוגיה, אחד מהענפים האלה הינו ענף הביטוח שבעבר זוהה כאחד מהתחומים המסורתיים והשמרנים ביותר, וכיום התאים את עצמו לעידן החדש.

ראשית, נסביר מה זה פרסונליזציה. תהליך פרסונליזציה הינו תהליך של התאמה אישית של המוצרים ומחיריהם למאפייני הצרכנים, והוא הופך ליעיל יותר כשהוא מושתת על טכנולוגיה. לענייננו מדובר על פוליסת ביטוח, אך תהליכי פרסונליזציה נכנסו לענפים נוספים.

בעבר, חברות הביטוח המסורתיות, סיפקו שירותים ופוליסות ללקוחותיהם על פי מספר פרמטרים "יבשים" ולאחר שכלול פרמטרים אלו נקבע מחיר הביטוח. עם כניסת שחקנים חדשים לענף הביטוח, התפתחו מודלים שונים, כאשר זה שצבר תאוצה במיוחד, היה מודל הפרסונליזציה שפיתחה ליברה, מודל המבוסס על התאמה אישית ונתמך טכנולוגית בטכנולוגיה מתקדמת. תוך תקופה קצרה, כל הענף אימץ את הגישה החדשה והוסיף פרמטרים על בסיסם מתומחרת הפוליסה, כשהבולט בהם הוא היקף הקילומטראז' השנתי.

נהגים מחייכים - מקיף ביטוח רכב. ShutterStock
הביטוח חשוב כדי שתהיה רגועים על הכביש, ביטוח זול יותר חשוב כדי שתהיו רגועים עם חשבון הבנק/ShutterStock

מדוע זה מוזיל?

ניקח לדוגמא את תחום ביטוחי הרכב. בעבר, מה שהשפיע על מחיר הפוליסה היה סוג הרכב, מספר הנהגים, גילם והעבר הביטוחי שלהם. מחיר הפוליסה היה נקבע על בסיס פרמטרים אלה, ללא התחשבות בפרמטרים נוספים שמעידים על רמת הסיכון של המבוטח, כמו מספר הקילומטרים אותו הרכב נוסע בחודש, הסעת ילדים קטנים ברכב, רמת תחזוקת הרכב ועוד. כל אלו הכניסו וודאות גבוהה יותר בקשר לרמת הסיכון של המבוטח המבקש את הפוליסה ואפשרו לחברות הביטוח להתאים את הפוליסה לצורך הספציפי שלו ואת המחיר לרמת הסיכון הביטוחית שלו. הרי רמת הסיכון והחשיפה לבלאי ותאונות של רכב הנוסע בחודש למעלה מ-1,500 קילומטר, ומשרת משפחה של ארבע נפשות, הכוללת גם שני נהגים צעירים, אינו דומה לרמת הסיכון של רכב המשמש זוג מבוגרים לנסיעה לנכדיהם פעם בשבוע, פה נכנס אלמנט הפרסונליזציה. על פי נתונים שהגיעו לידינו, בזכות השינוי התפיסתי שליברה הביאה לענף, חברות רבות וותיקות עשו התאמות במוצרים שלהן ובמחירים, ותוך שנתיים של פעילות בשוק, הוזלו פוליסות ביטוח הרכב בענף כולו בממוצע של 1,500 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איך זה עובד?

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה משתפת על התהליך בחברה: "לאחר שהמבוטח ענה על מספר שאלות כלליות הקיימות אצל יתר השחקניות בשוק, עובר המבוטח לשלב השאלות האישיות אשר מסייעות לתהליך הפרסונליזציה דוגמת הקילומטראז' השנתי המוערך, הסעה של ילדים קטנים ברכב, העדר תביעות לאורך שנים וכו'. כל אלו משוכללים על ידי אלגוריתמיקה מתקדמת שפיתחנו בליברה ולבסוף מקבל המבוטח את הצעת הערך הטובה ביותר עבורו לפי צרכיו."

אז למה כדאי לשים לב? אילו פרטים יסייעו לכם לקבל את הצעת המחיר הטובה ביותר עבורכם? המקצוענים מליברה ריכזו עבורנו בשורות מטה, טיפים גם לביטוח הרכב וגם לביטוח הדירה.

רכב

  • דייקו בפרטים שאתם מוסרים בעת תהליך קבלת הצעת מחיר למול חברות המציעות פוליסות על בסיס אפיון פרסונאלי של המבוטח, דוגמת ליברה, כך תוכלו לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר עבורכם
  • בדקו את הכיסויים הכלולים בתוך הפוליסה, האם יש ביטול השתתפות עצמית, גובה ההשתתפות העצמית, כך תוכלו לוודא כי יש לכם פוליסה טובה ולא נחותה. ישנן חברות שמציעות הרחבות נוספות וייחודיות דוגמת ליברה, המציעה ללקוחותיה, כיסוי פגע וברח, השתתפות ברווחים ואי העלאת פרמיה אוטומטית לאחר מקרה של תאונה. כל אלו גם יסייעו לכם בעת שאתם משווים את מחירי הפוליסות בין החברות השונות
  • צמצמו את כמות המורשים לנהוג ברכב ואת טווח הגילאים שלהם. עלות פוליסה לנהגים חדשים או צעירים אינה אותה עלות כמו נהג בעל וותק של עשרים שנה על הכביש, זאת בשל ההבדל בסיכון הביטוחי. כך גם לגבי מספר הנהגים, ככל שיהיו יותר כך הפוליסה תהיה יקרה יותר
  • התקינו אמצעי מיגון/בטיחות בנהיגה דוגמת מערכות התראה לסטייה מנתיב ומערכות המגנות מפני פריצות. המערכות השונות מסייעות לנהגים בצמצום הסיכויים לתאונה מה שיוביל להוזלה במחיר הפוליסה.
שכורות ומעוצבות דירה שכורה תל אביב הגר ברק. ראובן קסטרו
אוהבים את הדירה שלכם? תדאגו שהיא תהיה מוגנת/ראובן קסטרו

דירה

בנוסף לפרמטרים הקבועים בפוליסות לביטוח דירה דוגמת שנת הקמת הבניין, סטנדרט הבנייה ועוד, הקיימים בכל חברות הביטוח, ליברה מתחשבת במספר פרמטרים חדשים וייחודים אשר ימקסמו עבורכם את ההנחה לפוליסה. למעשה, גורמי הסיכון מתחלקים ל-4 קבוצות: נזקי פריצות, נזקי שריפות, נזקי מים, ונזקי רעידת אדמה. לכן, אם יש בביתכם גורמים המסייעים לכם להגן על הבית מפני נזקים מסוג זה חשוב שתציינו אותם. לדוגמא:

  • פרטו על אמצעי הבטיחות מפני פריצות הקיימים בבניין/בדירה בא אתם מתגוררים. מחיר הפוליסה צפוי להשתנות במידה ויש לכם שומר בבניין או סורגים על החלונות. גם מצלמות אבטחה בבניין/בדירה משנים את מחיר הפוליסה ואפילו הימצאותו של כלב. כל אלו הינם "נורות אזהרה" שעשויות להתריע על פריצה מבעוד מועד או מהרגע שמתבצעת, אשר יוזילו עבורכם את הפוליסה
  • פרטו על אמצעי הבטיחות מפני שריפות הקיימים בבניין/בדירה. מחיר הפוליסה צפוי להשתנות לאור האמצעיים השונים שיש אצלכם בדירה. דירות/בתים אשר אינם משתמשים בגז או מחממים את הבית אך ורק באמצעות מזגן ולא באמצעות מפזרי חום ותנורים יזכו להוזלה במחיר הפוליסה, זאת מכיוון שחימום באמצעות מפזרי חום מעלים את הסיכון הביטוחי לפריצת שריפה שעלולה לקרות מקצר חשמלי ועוד. כך גם הימצאותו של ציוד כיבוי צפוי להוזיל את מחיר הפוליסה
  • פרטו על אמצעי הבטיחות מפני נזילות הקיימים בבניין/דירה. מחירה של פוליסת ביטוח על דירה אשר עברה לאחרונה טיפול בצנרת אינו שווה לפוליסת ביטוח על דירה הפועלת על תשתית ישנה הפועלת מספר עשורים. בנוסף, גם מספר השירותים בבית משפיע על מחיר הפוליסה, אם ישנם מתחת לשלושה שירותים בבית תוכלו לקבל הנחה.
  • פרטו מה גיל הבניין והאם עבר תמ"א. מבנים שנבנו לאחר 1995 עמידים יותר במקרים של רעידת אדמה, ולכן אם מדובר בבניין חדש יחסית, או בנין שעבר תמ"א תהיו זכאים להנחה.
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully