וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הרווקים הסיני: אלי אקספרס ודואר ישראל משלבים כוחות

2.11.2020 / 14:38

חברת הלוגיסטיקה של עלי באבא החלה בפיילוט במסגרתו יאוחדו בסין משלוחים לאותו לקוח, בתנאי שאינם עוברים את ה-75 דולר. הם יישלחו באריזה אחת ויימסרו בדואר ישראל. וגם: איך נמנעים מהונאות ברשת?

עמוד אינסטגרם מציג גברים מחכים לנשים שלהן בזמן שהן בקניות/miserable_men

חברת הלוגיסטיקה של עלי באבא, צ'איינאו (Cainiao) החלה לאחרונה בפיילוט לקראת יום הרווקים הסיני, שחל ב11/11, וישפר משמעותית את חווית הלקוחות בישראל. במסגרת זו יאוחדו משלוחים שנרכשו בחנויות שונות בעלי באבא, והם יישלחו ללקוחות בארץ באריזה אחת, וימסרו באמצעות חברת דואר ישראל. משלוחים נמוכים מ-75 דולר יאוחדו בסין, כל עוד לא יעברו יחד את תקרת המע"מ. החבילה תקבל בסין מספר מעקב חדש, והלקוחות יקבלו על כך הודעה בסיום הכנת ההזמנות. כך לקוחות שהזמינו מספר חבילות, יוכלו להגיע ליחידת המסירה פעם אחת, על מנת לאסוף מספר חבילות, ולא מספר פעמים.

בעוד כעשרה ימים תחל עונת הקניות, המתפרשת על חודשים נובמבר-דצמבר, כאשר יום הרווקים הסיני שחל ב-11/11 הוא החג הגדול והמשמעותי בין חגי הקניות, וכולל הוזלות ענק על מגוון מוצרים. מדי שנה תקופה זו שוברת שיאי מכירות, כאשר ביום הרווקים הסיני 2019 בוצעו באתרי קבוצת עלי באבא קניות בהיקף של 38.3 מיליארד דולר. חברת דואר ישראל צופה שבכל תקופת חגי הקניות יוזמנו לישראל כ-15 מיליון חבילות, ונערכה מבעוד מועד להרחבת מערך המיון, הקליטה והמסירה של החבילות.

לוקאס דווליט, מנהל התרחבות גלובלית בשווקי ישראל, מרכז ומזרח אירופה בעלי אקספרס אמר:
"הלוגיסטיקה הפכה לגורם מבדל בשוק הסחר המקוון, שמשנה את כללי המשחק ומבחין בין עסק אחד למשנהו. שיתוף הפעולה הוא הוכחה למאמצים של עלי אקספרס להתרחבות גלובלית עם התאמות לוקליות לקראת פסטיבל הקניות הגלובלי שיערך ב11/11. עלי אקספרס עובדת עם צ'איינאו ועם שותפים לוגיסטיים כמו דואר ישראל, על מנת לקצר את זמני האספקה מרחבי העולם, כאשר מוצרים נבחרים צפויים להגיע השנה ללקוחות במהירות גבוהה מאי פעם".

גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל: "זהו מהלך נוסף של ענקית הסחר עלי אקספרס, שמטרתו לשפר את חווית השירות. בשנה האחרונה הידקנו את שיתוף הפעולה עם עלי באבא, באמצעות צ'אינאו, אשר שלחה משלוחים לישראל בשילוח ישיר מסין, במהלך שקיצר משמעותית את הזמנים, משלב ההזמנה ועד המסירה ללקוחות בארץ. בנוסף שופרו הממשקים הדיגיטליים, שמאפשרים מעקב מלא אחר הפריט, משלב ההזמנה ועד מסירתו ב-1,400 נקודות ברחבי הארץ". לדברי תירוש, "שיתוף הפעולה הוכיח את עצמו בתקופת הקורונה, כאשר היו עיכובים כלל עולמיים בהטסות, ועדיין משלוחים שהגיעו לישראל בשילוח ישיר של צ'אינאו (Ali Express Standard Shipping) הגיעו מהר יותר".

אליאקספרס משלבת כוחות עם דואר ישראל לחודש הקניות. יחצ,
פחות בלגן ואולי גם פחות תורים?/יחצ

בחודש נובמבר לקוחות max יהנו מצבירת החזר כספי של עד 15% על הקניות באינטרנט ביותר מ- 350 חנויות באמצעות פלטפורמת פייבק. ביום הרווקים, בנוסף להחזר הכספי, לקוחות עם כרטיס מסוג ויזה ייהנו מ 5$ הנחה נוספים ב- ALIEXPRESS (בקנייה מעל 35 דולר).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הטיפים של max לרכישה חכמה אונליין

  • האתר מציע לכם לשלם בשקלים במקום במטבע זר? בלא מעט מקרים, המחיר בשקלים כולל בתוכו עמלת המרה גבוהה יותר, לכן העדיפו לשלם במטבע זר (דולר, יורו וכו') - כך תשלמו עמלה קבועה וידועה מראש.
  • כלקוחות max אתם זכאים לקבל החזר כספי של עד 15% על הקניות באתרים מובילים. כל מה שצריך לעשות זה לעבור דרך שירות max payback רגע לפני הרכישה.
  • יש לכם פינוק החודש? אחרי שנרשמתם לשירות, תוכלו לקבל החזר כספי נוסף של 30 שקל תמורת פינוק על קנייה מעל 70 שקל.

שמואל קהן, מנהל מחלקת מניעת הונאה ב-max ממפה את סוגי ההונאות העיקריות המבוצעות בכרטיסי אשראי: "ידועים מקרים כגון phishing (דיוג), בהם הנוכלים שולחים מיילים בהיקף נרחב תוך התחזות למוסד פיננסי או אחר ומבקשים מהלקוח לעדכן פרטים לאור סיכון שקיים. הלקוחות שאינם חושדים בדבר, ממלאים את כל הפרטים המבוקשים לרבות פרטי הכרטיס, 3 ספרות בגב הכרטיס (V) ועוד. ישנם מקרים של social engineering ומקרים של vishing - voice phishing, שבהם יוצרים קשר טלפוני עם לקוחות וגורמים להם לחשוב שהם משוחחים עם נציג של חברה מוסמכת כלשהיא, ובהתאם לכך מוסרים לו את כל הפרטים שהוא מבקש.

"עיקר הבעיה ברשת כיום היא מענה למודעות מפתות ברשתות החברתיות שמציעות מוצרים במחירים מאוד נמוכים ביחס לשוק, כשבפועל מדובר במודעות פיקטיביות לחלוטין שלא עומד מאחוריהן בית עסק אמיתי, אלא נוכלים שכל מטרתם לגרום ללקוח להזין את פרטי כרטיסי האשראי ופרטיהם האישיים, ומשם דרכם סלולה לבצע הונאות.

"לאחרונה התפרסמה מודעה פיקטיבית שנחזית להיות בית עסק לממכר צעצועי ילדים, שמוכר צעצועים בסכומים מאוד אטרקטיביים. לקוחות שענו למודעה, הזינו את פרטי האשראי שלהם ופרטיהם האישיים, וקיבלו הודעה בוואטסאפ שלפיה על מנת לזהות אותם הם מתבקשים להזין בהודעה חוזרת את הקוד שהם יקבלו מחברת האשראי ב-SMS.

"מה שקרה למעשה הוא שאותם נוכלים ביצעו עסקות באמצעות פרטי הכרטיסים שהזינו הלקוחות, וכשהיו צריכים להזין קוד עסקה בטוחה באתרים שמאובטחים באמצעות שירות verified by visa או secure code של mastercard, יצרו הנוכלים קשר עם הלקוחות בוואטסאפ וביקשו מהלקוחות שימסרו להם את הקוד שנשלח אליהם כביכול, לצורך זיהוי מבית העסק. הלקוחות שלא חשדו בדבר מסרו את הפרטים המבוקשים, ובכך הנוכלים הצליחו לממש את זדונם".

מה עושים כדי להגן על כרטיס האשראי שלנו?

  • מומלץ לבצע עסקות רק באתרי אינטרנט מוכרים, ולא לענות למודעות לא מוכרות
  • השתדלו להיכנס לאתרי אינטרנט באופן עצמאי, ולא באמצעות לינקים או מודעות פרסומת שהגיעו לידיכם במייל במהלך גלישה ברשתות החברתיות
  • מחירים אטרקטיביים מידי ביחס למחירים המקובלים בשוק = נורת אזהרה
  • ודאו שיש אזכור באתר או באפליקציה לכתובת בית העסק, מס' טלפון לשירות לקוחות, תקנון ומדיניות פרטיות (ולא רק לינק לוואטסאפ /מייל)
  • בדקו האם מדובר באתר חדש לגמרי או אתר עם וותק בשוק
  • אם האתר לא מוכר לכם - בדקו אם יש לגביו אזכורים ברשת, חוות דעת ופידבקים מצד גולשים בארץ ובעולם
  • במידה ובית העסק משויך לשירות קניה בטוחה, ייתכן והלקוח יצטרך להזין קוד זיהוי מיוחד על מנת לבצע את העסקה באתר. את קוד הזיהוי על הלקוח להזין בעצמו ורק במקום המיועד לכך, ולא למוסרו בע"פ או בכתב לגורם כלשהוא בשום סיטואציה. גם לא לגורם מטעם בית העסק או מחברת האשראי.
  • קראו בעיון את ההודעות האינטראקטיביות שייתכן ותקבלו מעת לעת ובייחוד בסמיכות לביצוע עסקות מחברת האשראי. חשוב לקרוא ולהבין את הכתוב בטרם המשך ביצוע הפעולה
  • חברת max היא היחידה בשוק הישראלי שמציינת בבירור ב SMS שנשלח ללקוח, בעבור איזו עסקה נשלח הקוד, שם בית העסק וסכום העסקה. במידה ופרטים אלו אינם מוכרים ללקוח, אין להמשיך ולבצע את הפעולה, ושוב כמובן שלא למסור את פרטי הקוד שנתקבל לשום גורם.
  • "אם יש ספק, אין ספק". במידה והנכם חושדים כי התבצעה הונאה בכרטיסכם, אנא עדכנו והתייעצו מידית עם חברת האשראי

ועוד עצה חשובה לסיום

חברות כרטיסי האשראי מציעים מגוון שירותים וכלים, המאפשרים ללקוחות לשלוט על היכולות השונות בכרטיס שלהם. עשו בהם שימוש ובכך תפחיתו את הסיכון שיעשו בכרטיסכם שימוש לרעה. בין הכלים שמציעה max:

  • להגביל את השימוש בכרטיס לעסקות במסמך מלא בלבד או גם לטלפוניות.
  • להגביל את השימוש בכרטיס לעסקות אינטרנטיות בלבד (שירות ייחודי ל-max)
  • להגביל את השימוש בכרטיס לעסקות בארץ בלבד או גם לחו"ל (שירות ייחודי ל-max)
  • לחסום זמנית את הכרטיס, למשל במקרה של אובדן או גניבה
  • לחסום את הכרטיס באופן קבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully