וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלהBIZ: החברות הישראליות עם דריסת רגל באוסטרליה

5.11.2020 / 10:06

שיח מדיקל קיבלה היתר ייצוא ממשרד הבריאות ותספק את התפרחות לפנאקסיה, חברת הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, שתייצא אותן לאוסטרליה. NGS, המייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים, הונפקה בבורסה האוסטרלית

דדי סגל מנכ"ל פנאקסיה. יחצ,
דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה/יחצ

פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX), יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, הודיעה היום (חמישי) על קבלת היתר לייצור מסחרי ראשון לאוסטרליה של תפרחות קנאביס רפואי שקיבלה שותפתה, חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל, במסגרת שיתוף הפעולה המסחרי ביניהן לייצור, ייצוא ושיווק של מוצרי קנאביס רפואי מחוץ לישראל. ייצוא מסחרי ראשון של תפרחות ותחילת מכירות באוסטרליה צפוי עד סוף שנת 2020.

במסגרת המיזם המשותף, שיח תספק לפנאקסיה את התפרחות ופנאקסיה תייצר ותארוז אותן במתקן הייצור שלה בלוד, הפועל על פי דרישות איכות מחמירות של התקינה הבינלאומית הנדרשות באוסטרליה. פנאקסיה הינה כיום החברה היחידה בישראל המחזיקה בכל ההיתרים הרגולטוריים האירופאיים (ובכללם תקן EU-GMP) לייצור וייצוא מוצריה לאירופה ולמדינות אחרות מחוץ לישראל, הפועלות על פי התקינה האירופאית.

דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה: "אנו מברכים את שותפתנו חברת שיח מדיקל ואת משרד הבריאות על קבלת היתר ייצוא ראשון של קנאביס רפואי לאוסטרליה, ועל פתיחת הדרך ליצוא מסחרי מחוץ לישראל. זהו יום חשוב עבורנו ועבור התעשייה כולה. כמפעל הייצור היחיד בישראל בעל תקן EU-GMP מרשות אירופאית המאפשר ייצוא של מוצרי קנאביס רפואי לאירופה ולמדינות נוספות, לתחילת הייצוא צפויה להיות השפעה מהותית על ביצועי החברה בשל הרווחיות הגבוהה הטמונה במוצרים המיוצרים לחו"ל בהשוואה למוצרים המיוצרים עבור השוק הישראלי.

לירון פנדל. שרון לוין,
לירון פנדל, מנכ"לית NGS/שרון לוין

חברה נוספת שעושה חיל באוסטרליה היא NGS Nutritional Growth Solutions, השלימה השבוע בהצלחה הנפקה בבורסה האוסטרלית. NGS, המייצרת שייקים חלביים מבוססי חלבונים שנבדקו קלינית כמשפיעים על נתוני הגובה והמשקל של ילדים, גייסה במסגרת ההנפקה 7 מיליון דולר אוסטרלי (כ-17 מיליון שקלים) במחיר למניה של 20 סנט אוסטרלים ולפי שווי של כ-19 מיליון דולר אוסטרלי (כ-45 מיליון שקלים). מאז ההנפקה ביום שישי האחרון זינקה מניית NGS בכ-50% ושווי השוק שלה כבר עומד על כ-29 מיליון דולר אוסטרלי (כ-70 מיליון שקלים). תמורת ההנפקה עתידה לשמש לצרכי שיווק ומכירות, מיתוג, השקת מוצרים חדשים וכן למחקר ופיתוח והתרחבות לשווקים נוספים.

NGS הוקמה ב-2013 על ידי פרופ' משה פיליפ, אנדוקרינולוג ומומחה בעל שם עולמי בתחום הגדילה של ילדים ופרופ' רענן שמיר, גסטרואנטרולוג ילדים ומנהל מכון גסטרואנטרולוגיה בשניידר. מנכ"לית החברה היא לירון פנדל, אשר הצטרפה לרופאים עם הקמת החברה. בעלי המניות הגדולים ב-NGS הם קופת חולים כללית, באמצעות חברת מור יישום מחקרים (המחקר הקליני שהובילו פרופ' פיליפ ופרופ' שמיר בוצע בבית החולים שניידר שבבעלות הקופה) שהחזיקה ערב ההנפקה ב-30% מהמניות, חברת הדסה ביימל רוקחות וטבע (שפיתחה בין היתר את 'חיזוקית' של הדס) שהחזיקה ב-30% נוספים והרופאים אשר פיתחו את השייקים. משרדי החברה יושבים בתל אביב והיא מעסיקה 13 עובדים בישראל ובארה"ב.

המחקר הקליני שעל בסיסו פותח המוצר שבוצע כאמור בבית החולים שניידר, התמקד בילדים בטווחי הגילאים 3-9, שזהו גם קהל היעד של השייקים הנמכרים תחת המותג "Healthy Height". החברה מוכרת היום בעיקר בשוק האמריקאי (השיווק העיקרי בארה"ב מתבצע דרך הפלטפורמה של Amazon) אך הבחירה בהנפקה בבורסה האוסטרלית הגיעה על רקע רצונה להתרחב לשווקי אסיה. במסגרת המצגת שפרסמה החברה למשקיעים ערב ההנפקה היא הבהירה כי היא רואה בכניסה לסין הזדמנות. בארץ משווקים מוצרי החברה תחת השם "פרו אפ". שוק תוספי התזונה מבוססי החלבון לילדים בו מוערך לבדו ב-2.2 מיליארד דולרים עם שיעור צמיחה שנתי מוערך של 10%. בנוסף, NGS משווקת את השייקים שלה גם בשוק ההודי דרך שותפות בלעדית עם יונליבר שרכשה את הזכויות לשיווק המוצר מענקית התרופות GSK, עמה ביצעה NGS את ההתקשרות המקורית.

מחירה של חבילה שאמורה להספיק לשבוע-שבועיים (ב-NGS ממליצים על שתיית שייק אחד עד שניים ביום) עומד על כ-80 שקלים בישראל ו-35 דולר בארה"ב. לאחרונה חתמה NGS גם על הסכם שיווק המוצר באיטליה. שתיית השייק באופן קבוע אמורה לסייע למקסם את הגובה שאליו הילדים יוכלו להגיע אך גם להעניק להם ויטמינים ומינרלים חיוניים, במיוחד עבור ילדים בררנים אשר אינם צורכים תזונה מגוונת. בכוונת החברה להתרחב בקרוב גם לתחום מוצרי מזון המותאמים לספורטאים צעירים.

מחזור המכירות של NGS עמד בשנת ההשקה, 2018, על 530 אלף דולרים, גדל ל-1.2 מיליון דולרים ב-2019 ולפי דוחות המחצית הראשונה שפרסמה החברה עמד היקף המכירות החצי שנתי על מיליון דולר והיא עתידה לסיים את 2020 עם מכירות בהיקף של 2 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully